1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Racisme?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door McRed, 5 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    eeeuhm...ik denk dat deze in het niet valt als je de aanslagen telt in naam voor Allah iedere dag weer...

    Ik zeg niet dat Eagle 100% gelijk heeft. Maar hij heeft zeker een punt.
     
  2. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk, maar denk jij als je aan Christenen denkt aan de IRA?
    Nee, maar denken wij bij Moslims (misschien onderbewust) aan AlQaida of andere fundamentalistische groepen?
    Ja, dus dat duid erop dat er een (veel) grotere groep mensen op dit moment probeert het Westen te vernietigen (of met ideen ervan rondloopt) dan dat er mensen zijn die ergens in Noord-Ierland ruzie aan het maken zijn.
    By the way, Al'Qaida aanhangers proberen het Westen te vernietigen terwijl dat groepje in N-Ierland hun eigen geloof aan het uitmoorden is(Katholiek, Protestant wat maakt het uit).
    Misschien zou Al'Qaida dat ook beter kunnen doen...
     
  3. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    De Djihad gaat over grondgebied, deze beste man is vergeten dat het midden-oosten de grootste aanleiding tot de Djihad is.


    Idd, wat Da -Z- zegt, ik had het over nu.
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2004
  4. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Jihad is allang in woordenboeken opgenomen :+. Betekent letterlijk ergens moeite voor doen.
    En dat is een beetje het probleem met typen zoals jij, gebrek aan kennis waardoor nooit een fatsoenlijke discussie zal kunnen worden opgestart. Redenaties uit enge gedachten (en eng betekent hier klein!), stereotypering en gewoon algemene domheid. Laat onderwerpen die je te machtig zijn toch gewoon passeren ipv de ene na de andere domme uitspraak te plaatsen.
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2004
  5. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik dacht dat moet ik niet typen, maar eigenlijk is het de volste waarheid.

    NL Eagle leer discussieren of kom hier niet meer!
     
  6. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik snap je reactie niet helemaal, misschien ligt het aan mij, maar de Djihad is een oorlog, punt.
    En waarom vielen de Spanjaarden Noord-Europa aan, omdat ze het Katholieke geloof hier probeerden te verspreiden.
    Of is de 80-jarige oorlog geen oorlog dan?
    Misschien was bij oorlogen religie niet de grootste reden, maar het had er altijd mee te maken.
     
  7. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat er nog een betekenis voor was had ik geen weet van, maar in mijn post betekende het in ieder geval Heilige Oorlog.
     
  8. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Als jij bij Moslims meteen aan alqaida denkt, dan is dat jouw probleem. Dat betekent dat jij nooit serieus met Moslims hebt gesproken, dat jij nooit de moeite hebt genomen om echt te onderzoeken, wat de Islam nou eigenlijk te zeggen heeft.
    Onwetendheid brengt in alle opzichten van het leven vele gevaren met zich mee.
     
  9. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    @ NL Eagle

    Go to School!
     
  10. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    |:- Damn dude. Hoe oud ben je?
     
  11. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik vind dat er hieboven weer erg persoonlijke kritiek geleverd wordt. Waarom lul je m niet met kennis onder de tafel als jullie het veel beter weten? Ik vind juist van die persoonlijke aanvallen de sfeer hier grondig verpesten.

    In het verleden zijn er eigenlijk weinig oorlogen puur gevochten om religie, ik denk dat dat waar is. Wel had religie vaak een overduidelijke rol. Ik denk dat het vele bloedvergieten om religie niet altijd 'oorlogen' worden genoemd omdat het simpleweg slachterijen waren, ofwel vervolgingen. Die ketters moeten branden heh |:-.
     
  12. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Sykes, ik dacht dat jij nog wel een beetje kon discussieren.

    Mjah ik heb nog geen 1 oorlog gehoord die om religie werd gevoerd.
     
  13. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    [/QUOTE]Als jij bij Moslims meteen aan alqaida denkt
     
  14. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    soms begin ik ernstig mijn twijfels te trekken of je geen analfabeet bent; en als je het met de oorlogen die ik heb genoemd niet eens bent, zeg dan gewoon waarom niet.
    Dan leren we nog wat van elkaar.
     
  15. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Uhm NL Eagle, jouw visie over de 80-jarige oorlog is wel héél beknopt, dan kan je dus zo'n reactie verwachten.
     
  16. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    zeg dan op zijn minst wat er mis aan is, ik heb geschiedenis maar enkele jaren gehad aangezien ik voor de Beta vakken gekozen had.
     
  17. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    De Spanjaarden zijn niet Europa binnen gevallen om het Katholieke geloof te verspreiden. Zij waren katholiek en ze legden hun godsdienst aan andere op. Lullig voor de gebieden die werden binnengevallen (of tijdens de bezetting van geloof veranderden) en die niet katholiek waren. Maar het ging de Spanjaarden er hoofdzakelijk om om Europa te bezetten vanwege machtlust en welvaart.
     
  18. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm, dat staat toch ook ongeveer in deze post?
    Zoals je zelf ook zegt:''en ze legden hun godsdienst aan andere op.''
    Dus is er overduidelijk een godsdienstige reden bij geweest, want als het de spanjaarden niet geboeit had hadden ze ook geen moeite gedaan om anderen ertoe te bekeren.
     
  19. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik zal kort zijn: Nee. :) Als ze geen andere intenties hadden gehad behalve de godsdienstige dan was er geen oorlog geweest, dus kan je het ook niet als geldige reden voor die oorlog beschouwen.
     
  20. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    Is jou opvatting daarover..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina