Racisme?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door McRed, 5 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soulrebel

    Soulrebel G-Unit

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk wil je ALLESS, het is gvd jou land. De joden mochten zelfs blij zijn dat ze in palestina mochten wonen en werken.

    Stel je voor wij Moslims nemen Nederland over en na 60 jaar geven we jullie de provincie Utrecht...zou je akkoord meegaan of zou je zeggen NEEE ik wil heel Nederland????

    En sinds wanneer is het vechten voor je land terrorisme??? Toen de nederlanders de duisters weg jaagden uit nederland..dat was toch ook geen terrorisme??toen amerika duizenden mensen bombardeerden in Berlin en andere steden..dat was toch ook geen terrorisme???Hiroshima..dat is toch ook geen terrorisme??? Sinds wanneer is het vechten voor je vrijheid, voor je land, voor je mensne terrorisme??

    En wat voor tanks hadden de palestijnen??? Ze hadden niet eens een leger laat staan een tank (beetje de geschiedenis boeken weer induiken meneer), Want als ze zulke "advanced" tanks hadden ,dan zouden ze nooit een kolonie zijn geweest van Engeland...toch??

    En zonder de Bulfor akkoord (minster van buitenlandse zaken van GB) waren d ejoden nu nog steeds verspreid over de hele wereld.

    Maar laten we maar weer naar mijn voorbeeld terug gaan....geef mij nou maar een eerlijk antwooord. Zou jij stil zitten en stilletjes in je zolder blijven wonen..of alles doen om je huis weer terug te krijgen (en dan ook ALLES terug krijgen)

    En over dat de joden de media hier in handen hebben? Waarom noemen ze nooit de joodse leger een "bezettings macht??? Waaromz ie je alleen maar wat de palestijnen aan doen zijn (bom aanslagen enz)..waarom zie je nooit wat de joodse leger aan het doen is??? Waarom zi eje nooit hoe mensne worden geslacht, kinderen worden vermoord, hoe bejaarden worden vernederd???? Waarom zie je nooit de massa moord praktijken???

    En lees maar de links die ik een paar post terug heb gepost...dan zie je hoe ver d ejoodse manipulatie gaat
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2004
  2. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Goed,de diaspora, de verspreiding van joden over de wereld, hoe is dat ontstaan?

    Israël als staat zijnde is een heel complexe zaak. Maar evenals Moslims zijn niet alle joden eensgezind en is er zlefs een grote groep joden die Israel als niet legitiem staat ziet.

    Jouw verhaal is zeer ongenuanceerd en je hebt duidelijk geen beeld van de berichtgeving, gezien deze juist pro Palestijns is (Journaal, nova en dergelijke). keurde de media, en vele Europse landen de acties van Sharon niet af? Zijn veel links georienteerde joden niet tegen de conservatieve Sharon? Is er niet telkens op Tv wat Sharon allemaal uithaalt?

    Jouw woorden doen mij huiveren Soulrebel. De joden zijn nog steeds verspreid over de hele wereld. In Israël zitten ze nu in een vicieuze cirkel. Als de palestijnen vreedzaam verzet hadden voortgezet waren er geen tegenacties meer, als Isrealish niet zo hard zouden optreden tegen de Pallestijnen dan waren er gene aanslagen. De kip en het ei. Beide geloven prediken vreedzaamheid maar ana beide kanten vergeten mensen dat.

    Er is gelukkig hoop, Isralsich/Palestijnse scholen bestaan en deze mensen bewijzen samen te kunnen leven. Hoeplijk komt de jeugd steeds meer tot het inzicht dat het mogelijk is.

    Overigens is de Islam nauw verwant aan het jodendom. Jouw tirade is ongegrond omdat de joden in Israel niet representatief zijn voor de joden in de rest van de wereld.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2004
  3. Godless Devil

    Godless Devil *666*

    Berichten:
    271
    Leuk Bevonden:
    0

    Je zegt dat er ook Turken zijn die normaal kunnen doen en zo......ja.....de meeste toch,maar iemand die naar Bob de Bouwer kijkt vind je een pikkenlikker of een flikker£...de meeste kleutertjes kijker er toch naar...en als ik het goed versta....haat je alle kleuters die ernaar kijken en je vind ze allemaal homo's... Je hebt wel een heel rare mening over verschillende mensen...
     
  4. Soulrebel

    Soulrebel G-Unit

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0

    ER is een groot verschil tussen de zionisten (a.k.a sharon) en de jodendom. Ik had laatst een interview gelezen van paar joden en die zeggen dat de zionisten niks te maken hebben met de oorspronkelijke jodendom. En die zijn verantwoordlijk van wat er nu in Palestina gebeurt. Mijn haat is dan ook gerichts tegen de zionisten die in Palestina wonen en niet de joden elders. Ook moet ik er bij toevoegen dat joodse geloof heel raar (en beetje rasistisch in elkaar zit) ZO mag je aaleen joods worden als je moeder een jood was..en verder staat dat de jodendom de beste geloof is en alle andere geloven bullshit zijn. ( en ja ik heb het zelf met mijn eigen ogen gelezen)

    Verder staat in de koran dat god de jodendom als beste volk had gemaakt, maar door hun hebzucht en verraadelijke karakter zal god hun straffen.
     
  5. Soulrebel

    Soulrebel G-Unit

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij bedoelt dat ze dat als argument gebruiken als ze steeds dezelfde en soms nog erge misdaden plegen tegenover de arabieren.

    Je volk werd tijdens de 2e wereld oorlog bijna geheel uitvermoord en nu doe het zelfde maar dan tegen andere menswn???
     
  6. Soulrebel

    Soulrebel G-Unit

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    JA dat hebben ze ook 55 jaar lang gedaan meneertje, maar als de joden toch niet stoppen met huizen te bombarderen en massamoord prijktijken en mensne zomaar oppakken en als toch de hele wereld niet naar je luistert...dan zou IK mijn zelf gewoon opblazen voor mijn eigen land.

    Waarom denk je dat amerika tegen VN troepen sturen naar de bezette gebieden??? want ze weten wat er allemaal daar voor gruwelijke dingen geburen..en omdat amerika gecontroleerd wordt door de joden (de joodse lobby in amerika is groter dan in de rest van de wereld) kunnen w eook niet er op hopen.
     
  7. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    jonge jij bent echt slecht voor deze discussie.Je waanbeelden verbazen mij ten zeerste en je paranoide ideetjes ook.Jij verpest het voor vele met deze achterlijke gedachte gang.Je ziet en iedere jood een terrorist net zoals vele in iedere moslim een extremist zien.Je bent daarmee net zo erg
     
  8. Godless Devil

    Godless Devil *666*

    Berichten:
    271
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap eigenlijk niet waarom er nu racisme bestaat--> het zijt toch ook mensen...waarom zou je ze dan niet kunnen uitstaan: omdat ze een andere huidskleur hebben? /een andere cultuur? Dat is toch belachelijk!
     
  9. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    rasicme komt voord uit een stukje grootheidswaanzin :wij zijn beter dan.das mijn id daarover iig
     
  10. Godless Devil

    Godless Devil *666*

    Berichten:
    271
    Leuk Bevonden:
    0
    ja...maar dat is dan toch belachelijk... Ik zit nu dus wat te denken--> als ze mijn nationaliteit zouden weten.....zouden ze me dan ook haten of zoiets??! (als het ze niet aanstond)
     
  11. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    hoogstwaarschijnlijk wel.Ze zullen alteid iets vinden wat ze aan je haten
     
  12. Godless Devil

    Godless Devil *666*

    Berichten:
    271
    Leuk Bevonden:
    0
    4 woorden--> Het Zijn Rare Mensen (die zoiets denken)...
     
  13. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    jah maar het komt deels door een eigenschap van de mens:Jaloesie.Veel mensen kunnen daar niet mee omgaan en ontwikkelen daardoor een misplaatste vorm van haat.Neem de buite landers in dit land:Elk rechts getinte stripje of uitlating is gefocust op dat ze al genoeg krijgen en wat terug mogen doen etc.Je gaat je je dan wat afvragen natuurlijk.....
     
  14. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Ergere misdaden? Jou neem ik niet meer serieus.
     
  15. Soulrebel

    Soulrebel G-Unit

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok misshien niet erger maar wel even erg. hele vluchtelingen kampen worden uitgemoord..is dat niet ergg???

    Maar ja jou nam ik ook niet sereus. En ik Denk ook dat de joden ook een beetje hebben gelogen over de aantal joden die zijn vermoord. Heb het laatst op tv gezien er zijn gewoon geen bewijzen dat er 5 miljoen joden zijn vermoord ofzo
     
  16. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee daar is alleen nog as van over :confused:, registerbestanden waren niet goed. Dus hoe wil je het bewijzen, het is ook maar een indicatie. En het komt niet alleen van de Joden. Denk je dat iemand in die 60 jaar nog niet heeft onderzocht hoeveel joden er nu ongeveer vermoord zijn?


    Racisme is in eerste instantie om de gedachtengangen van een andere cultuur. Het kan verschillen qua godsdiensten en normen en waarden, dit verschilt soms gewoon heel erg met ons.

    Daarnaast komt er bij dat dezelfde culturen bij elkaar komen. Dus dan zie je bijvoorbeeld een groepje buitenlanders op de hoek van een straat staan en veroorzaken overlast, dit doet misschien een beetje denken aan een ghetto in Amerika. Maarja de "nederlanders" doen dit net zo goed. Dus het gaat altijd om stereotypen. de een tekend de ander zeg maar, maar anderen staan er meer bekend voor omdat zei in de minderheid zijn, en meer opvallen in de gemeenschap.


    En daarnaast heb je nog, zoals dit bij voetbal heet, Derby's. Wij (nederlanders) hebben een afkeer tegen Belgen en Duitsers. Dit is natuurlijk geen echt racisme. Net als Groningers Friesen "haten" We haten ze niet, maar het gaat gewoon om de strijd wie is de grootste in het noorden. zoiets

    Laatst ook nog een artikel gelezen:
    Blondjes demostreren in Hongerije (dacht ik), ze vonden dat ze racistisch behandeld werden. door de domme blondjes moppen. ze hebben een verzoek ingediend dat het bestrafd moet worden.

    Domme actie van die Blondjes :+


    Ben trouens wel best vaag volgens mij. Maar heb geen zin om opnieuw te typen :p
     
  17. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Die laatste zin heb ik niet gezegd , maar dat zeg jij.
    Als je de joden hoort praten , dan zou je zeggen dat hitler de concentratiekampen speciaal gebouwd heeft om de joodse gemeenschap te vergassen.
    De waarheid is dat hitler de eerste concentratiekampen in duitsland zelf gebouwd heeft om de tegenstanders van hem in op te sluiten en om te brengen.
    Zij zeggen ook dat ze als enige gemeenschap in europa zo zijn vervolgd en uitgemoord door hitler , en dan zeg ik u ,wat is er gebeurd met de zigeuners die in europa woonden.
    Die werden namelijk net zo erg vervolgd als de joden en verdwenen ook met honderdduizenden tegelijk in de concentratiekampen waar ze net zo goed vergast werden als de joden zelf.
    De zigeunergemeenschappen in landen zoals hongarije , joegoslavie en roemenie werden nagenoeg uitgeroeid door de duitsers .
    Het woord genocide zegt mij heel veel , maar het is cru te stellen dat de joden de enige waren die geslachtofferd zijn in de concentratiekampen , nu in de laatste 50 jaar zijn ze druk aan het bewijzen dat ze eigenlijk niet moeten onderdoen op het gebied geweld en oorlogen te beginnen zonder eerst een oorlogsverklaring af te leggen , maar direkt met tanks en vliegtuigen hun buurland binnen te vallen , precies net zoals de duitsers het vroeger ook gedaan hebben.
     
  18. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Wie denk je dat je bent? Mij mijnheertje noemen. Mafkees. De Palestijnen zijn ook geen lieve kinders, maak van het woord joden eerst maar eens Israëli's dan klink je een stuk minder idioot.

    Ik snap je standpunt. De Palestijnen blazen zichzelf op uit wanhoop. Israël hoort daar in mijnb ogen ook niet echt te zijn. Een heilige plaats moet verbroedering bereiken inplaats van slachting. Sharons beleid keur ik overigens af, net als veel joden dat doen. Overigens was Arafat ooit ook ene grove terrorist. Nu komen er gelukkig gematigder leiders en ziet het er al iets positiever uit.

    Jouw joden verhaal is ronduit belachelijk. De Amerikaanse joden zijn vaak linkse lui, die in Amerika nogal gehaat worden. Bush vindt Israel zo leuk omdat het een westerse vijver is in een Arabisch gebied.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2004
  19. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Om te beginnen is de jood gewoon een goede kerel. Het zijn de zionisten die er alles aan doen om de palastijnen te wegdrijven, dat er een grote joodse lobby is, dat is een feit, een feit is ook dat ze niet allemaal slecht zijn, die lobbyisten. Dat bush pro-israelisch is is mij overduidelijk omdat de grote bedijven die hem steunen erg zionistisch zijn. Als iemand anders een antwoord weet waarom Amerika altijd veto uitspreekt op een resolutie die vrede kan op brengen, die is welkom. De palastijnen zijn overegins geen heilige boontjes. Maar ik leef meer met de palstijen omdat ze zijn teruggedrongen in hun eigenland, door engeland.
     
  20. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @ The Walrus stel je eens voor dat de italianen nu vandaag nederland komen overnemen onder het motto , in de tijd van de romeinen was dit van ons en daarom eisen we het terug.
    En ze sluiten jou en je familie op in een tentenkamp op de veluwe , en nemen je vader zijn werk af omdat hij geen italiaan is.
    Wat zul jij dan doen indien de hele wereld dit toelaat en jij tegenover een tegenstander staat die tot de tanden bewapend is , en die je al je vrijheid en verworvenheden in een klap afneemt en je degradeerd tot een tweederangsburger in je eigen land.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina