1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Racisme?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door McRed, 5 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik begrijp wat je bedoelt en ja Israël, zoals ik al zei had er in mijn ogen niet eens moeten zijn. Het beleid klopt niet, een opgelegd land hoort niet te bestaan. Mijn kennis van dit conflict is niet groot genoeg om keiharde uitspraken te doen. Ik ben inzekere mate Pro Palestijns, maar eigenlijk vooral voor het samenleven. Gebroederlijk. Het is mogelijk, maar door extremisten aan beide kanten lukt het nooit.

Ik denk dat iedereen begrijpt dat die Palestijnen uit wanhoop handelen.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2004
  2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ja hetgeen daar gebeurt met die palestijnse zelfmoordaanslagen kan menselijkerwijze gezien niet, maar als je de hele geschiedenis hierover grondig bekijkt kan je ze niet daarvoor veroordelen.
    Ze vechten terug tegen de overheersing met de wapens die ze hebben , namelijk moed en zelfopoffering.
    edit : destijds bij de eerste oorlogen tegen egypte was ik toen 11 jaar en een grote voorstander van israel , maar nu ben ik inmiddels 48 en ik heb de juiste perceptiele inschatting gemaakt , en voor mij zijn de israeliers zeker niet beter dan de hen omringende volkeren , integendeel ze zijn veel erger
    @ The walrus , als de israelierers de palestijnen hun recht op zelfbestuur teruggeven dan zal dit conflict vanzelf opgelost geraken , maar dat doen ze niet , en waarom? omdat de economische macht in amerika voor eengroot deel in handel is van de joodse gemeenschap en de president diengevolge naar hun wensen dient te reageren

Laatst bewerkt: 18 dec 2004
  3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @ The walrus , waarom geef je geen antwoord op mijn vraag , ik heb net gezien dat je in het forum geweest bent, svennies.

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @ jajojo , waar blijf jij nu met je argumenten, ik wil zeggen dat ik momenteel in een oorlogszuchtige stemming verkeer :+

5. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
  6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    hey compadre , het doet me goed jou hier te zien , groetjes svennies.
    @ jajojo , waar blijf je ik als goeie vlaming wil deze keer tegen mijn aard in bloed zien , dus kom op.

Laatst bewerkt: 19 dec 2004
  7. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Wil heel graag met je in discussie, maar gaat niet lukken denk ik ;) , misschien bij een andere onderwerp.

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @ Glue , met jou wil ik alle discutities in die je maar wil , ik ben een vlaming en jij een nederlander , volgens de atlas zijn wij zo verschillend van elkaar , en zoals ik je nu al zolang ben tegengekomen op dit forum , dan zou ik eerder zeggen dat wij broers zijn, ik mag je kerel ,jij hebt een goede kijk rondom je op de wereld en daarom verdien jij mijn grootste respect
    edit: en als nu mocht blijken dat wij op dat moment lijnrecht tegenover elkaar moesten staan , dan weet ik nog dat jij op een zeker moment zal weten wat ik bedoel en dit is ook omgekeerd.

9. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Is wederzijds ouwe rukker, maar om een mogelijke discussie te starten, wat was eigenlijk de aanleiding van de scheiding tussen de Vlamingen en de Hollanders? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit op school les hier over heb gehad en heb et ook nooit onderzocht.

10. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Goed, ik wilde het eigenlijk hierbij laten, maar om je een dienst te bewijzen!

Je zegt dat de joden willen laten voorkomen dat ze de enige slachtoffers zijn van de 2e wereldoorlog. Wanneer doen ze dat dan en als het al zo is, doet dat iets af aan hetgeen gebeurd is? Wat maakt het uit of Hitler in eerste instantie de concentratiekampen voor de jodenuitroeïng heeft gebouwd, we weten allemaal waarvoor hij ze gebruikt heeft.

De onomstotelijk sterke en agressieve politiek van de joden vind ik ook redelijk begrijpelijk (ik zeg niet dat ik het er mee eens ben!) als je ziet dat ze aan alle kanten omsingeld zijn door vijandige staten (lees arabieren) die ze het liefst de zee in drijven. Alleen een dialoog kan volgens mij perspectief bieden op een enigszins leefbare situatie daar, maar er zijn aan beide kanten (aan de chaotisch ongestructureerde palestijnse kant vooral) zoveel extremistische figuren die allemaal hartstochtelijk hun eigen gelijk aanhangen dat de situatie mij uitzichtloos lijkt.

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Dat komt uit 1831 , toen speelde in de schouwburg in brussel de opera de stomme van puorterici , en precies dit was de aanleiding van de revolte tussen de belgen en de nederlanders , en nu liggen we bij de franstaligen onder de knoet , dus in 1831 hebben we ons zelf bevrijd van oranje om gelijk onder de franskiljonse knoet komen te liggen.
    Wat mij betreft wij uit belgie en nederland mogen gerust en met trots op elkaar terug kijken dat wij eigenlijk een volk zijn. :+
    @ jajojo , ik wacht nog altijd op een antwoord , ik ruik bloed , en een beetje vlot graag

12. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Kij-kuh! En je bent bij mij aan het verkeerde adres voor bloed, ik ben geen extreemrechtse lonsdale pik ofzo.

De post boven jouw laatste dus. Zijn de verhalen over belgen dan toch terecht...

13. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    8) :D

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

@ jajojo van mijn familie zijn er twee mensen omgekomen in een concentratiekamp plus dat er 3 zijn omgekomen in een gealieerd bombardement op berlijn en toen de russen berlijn bevrijdden is toen een tante van mij op een gruwelijke wijze verkracht geweest door de soldaten van het rode leger.

edit: en wat denk gij nu wel jajojo , dat de joden alleen allen hebben, er waren nog anderen ook , ik neem de duitse bevolking niets kwalijk , zij waren ook alleen maar een slachtoffer in die tijd.

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    weet je , jou antwoord is zielig , glue weet dit en hij zou zeggen , worm kruip onder de grond, maar omdat ik hem ken zeg ik dat zelf heel graag op een manier die ze bij jullie niet kennen , En modjes , ik ben altijd correct geweest , maar als ik nu een ban krijg dan zie je me nooit meer , t' is aan jullie , pm me.

16. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    @Jajojo Wat is er mis met jou?Svennies is geen '''domme'' belg.Zover ik ken is het een erg bijzonder persoon met een erg interessante blik op het leven.En om terug te komen op rascisme....wat doe je nou net jij
    .
    Maar om terug te komen op het ECHTE onderdeel:persoonlijk zou ik niet echt weten welke kant ik zou moeten kiezen.Ben voor of tegen iemand.Nou eigelijk wel tegen.Ik ben tegen de manier waarop bijde kanten hun reactie op iets tonen(namelijk met nog meer geweld).Op deze manier berijk je helemaal niets.Ik denk dat ik de komen de tijd deze threat in de gaten ga houden en alles eens goed door lezen dan ben ik aan het einde mischien minder tegen iemand

17. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Jullie zijn sneu, als je daardoor al op je pik getrapt bent. Met zo'n verdraagzaamheid is het niet vreemd dat het overal oorlog is in de wereld.

Svennies, erg voor je dat er mensen uit je familie zijn omgekomen in de oorlog. In mijn familie is ook het nodige gebeurd, zo is één van mijn omas alleen overgebleven met haar broer. Maar wat heeft dat met de discussie te maken?
    En wat stuk stront betreft, lachuh! Echt leuk! Humor hoor!

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Uhm, ik zij toch dta ik je punt begreep. Die szelfmoordterroristen zijn wanhopig. Als ik in die positie zou zitten zou ik ook depressief worden. maar onschuldige burgers (kinderen) in een bus opblazen is wel heel vergaand.

19. Soulrebel

Soulrebel G-Unit

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is de enigste manier om angst in de joden te zaaien. EN ik noem ze geen isrealiers, want ik erken niet dat zo een land uberhaupt betsaat. Voor mij is het gewoon Palestina en geen Israel. En waarom mag ik geen joden zeggen, is dat nu opeens een scheldwoord geworden???

En ik heb eens keer een theorie gehoord over waarom amerika israel steunt: De amerikanen denken dat als er een israelische staat bestaat, dan is de kans groot dat op een dag de messias (jezus) terug keert naar aarde(wat ik overgins wel vergezocht vind, maar ja het kan waar zijn)

20. 60 Yen

60 Yen Monetary Disaster

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik gisteren weg was heb ik helaas niet kunnen reageren hierop. Dus ik doe het nu even. Het is niet pikken, ik vind dat de joden ook aanspraak hebben op een stuk land. Want ook hun geschiedenis heeft daar een plaats, net als de Palestijnen dat hebben.

Ik vind daarom dat zij die de boom bij de wortel kapot hebben gemaakt, in de hoofdzaak schuldig zijn. Wat mij betreft de Arabieren die in die tijd, al een hekel hadden aan joden. Voor het vredeproces nu, vind ik dat beide partijen eens moeten schikken. Het is niet kiezen of delen, maar delen. Dat geldt voor beide partijen.

@ Soulrebel. De Palestijnen hoorden voor een deel bij Trans-Jordanië. Goed, de Palestijnen hadden geen tanks, heb ik ook niet beweerd. Met Arabieren bedoel ik Egypte, Jordanië etc. Die hadden tanks die stukken beter waren, ten opzichte van die gedumpte Shermans die Israël uit Italië moesten vissen.

@ Soulrebel. Jij bent echt zo'n zielig paranoïde Arabiertje (?). Tuurlijk, wij zijn allemaal joden die er op uit zijn om jullie allemaal af te slachten. Wat een giller! Je moet echt eens minder kijken naar die Hezbollah zenders. Ik dacht altijd dat men hier nog wel een beetje normaal dacht, alles in een zekere relativiteit plaatsen, maar ik begin nu toch wel weer sympathie te krijgen voor mevrouw Verdonk.

Overigens zijn de Arabieren zelf ook niet vies van een fikse muur bouwen. Volgens mijn herinnering staat er geloof ik nog eentje in Marokko.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina