1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Racisme?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door McRed, 5 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    lijkt me wel dat dat helemaal in die cultuur verwrongen is ja. Om te zeggen dat ze allemaal zo zijn zou racime zijn misschien. Maar je moet het wel bespreekbaar maken, het gebeurt nog altijd heel erg veel!

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Heb jij van Gogh ooit horen zeggen dat alle moslims slecht en vrouwenmishandelaren zijn dan? Ik niet. Hij had ook wat tegen het christendom en feitelijk tegen alle geloven.

Ik snap je punt wel, maar ik weet niet zo goed of je daadwerkelijk weet wat hij allemaal zei en heeft gezegd.

Laatst bewerkt: 5 nov 2004
  3. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Ik zeg niet dat die Turk niet fout zit, want dat zit ie wel, voor hen de zelfde normen en waarden net zo goed maar: "is racisme een mening als je er om wordt neergekanld?"

4. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    ja maar een neger niet arresteren omdat hij neger is, en dat racisme zou zijn is racisme.

5. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Tegenwoordig wordt elk woord jegens allochtonen/buitenlanders als racisme beschouwd.

Ik beschouw mijzelf alleminst als een racist. Ik heb geen probleem met mensen, welke huidskleur ze dan ook hebben. Ik heb meer problemen met hun geloofsovertuiging, de Islam, sterker nog, ik het er een hekel aan.
    Men roept al jaren dat het zo niet goed kan gaan, en nu pas de laatste jaren zien we het bewijs daarvan, met nu als recentste geval de dood van T. van gogh, en de brief gericht aan Hirsi Ali.
    De Islam is een gevaarlijke godsdienst IMO, Het overgrote deel weet er wel goed mee om te gaan, maar er is een aanzienelijke groep extremisten, die als een groot gevaar voor de samenleving kunnen & moeten worden beschouwd.

Misschien dat Nederland nu eens goed is wakkergeschud, en forse maatregelen neemt tegen dit soort fundementalisten.

6. PimpmasterB

PimpmasterB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gast gast gast, wat een bull-crap. Je mag best een mening hebben, maar mensen niet aanzetten tot haat. Als je dat niet doet in deze film? Prima, ga je gang.

Je gaat voorbij aan het feit dat als je een mening hebt, het best wel eens voor zou kunnen komen, dat je daar iemand mee beledigt. Is DAT dan racisme??? Nee dus. Fok het hele woord racisme. Er is in deze tijd altijd wel een persoon of groep die zich op de een of andere manier gediscrimineerd voelt.

Mijn advies: schrap artikel 1 van de Grondwet, hij staat namelijk haaks op het recht van vrije meningsuiting. Je mag het dus wel denken, maar niet zeggen.

Deze maatschappij is een grote stinkende wond geworden door politieke correctheid. Fok politieke correctheid !!!!!!!!!!!!!!

En by the way, een geestelijk man met groot aanzien binnen de moslimgemeenschap (Ayatola Khomeini) heeft gezegd dat als je vrouw ongesteld is, je als man je (een) geit mag neuken. Hence the word: Geitenneukers.

7. Gold Elite

Gold Elite Guest

Dat is inderdaad waar.

8. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Je mag ook zeggen, maar tot welke mate, daar gaat het om in deze topic...

9. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Haha, mini racisje, pas maar op dat jij niet gepakt wordt :cool:

10. PimpmasterB

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zeg ik net, zolang je maar niet mensen gaat oproepen om moskees in de fik te steken, een moord te plegen of een Jihad te beginnen. Je kan toch vinden dat homo's verachtelijke mensen zijn? Waarom mag je dat dat niet zeggen???? Gedachtenpolitie, wat ik je brom Mcred.

11. Phantom X

Phantom X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is hier racistisch aan :confused:

12. PimpmasterB

Leuk Bevonden:
    0
    Sluit aub deze thread, want a: deze jongen kan niet schrijven en b: is dit een bedreiging?

Hoe oud ben jij McRed?

13. Bloody Illusion

Bloody Illusion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vindt het nutteloos topic er is geen doel, geen onderwerp en de threadstarter is maar vaag bezig WEES ES DUIDELIJK!!!!
    wat wil je nou proberen te zeggen :confused: dat je moslims kut vindt omdat ze thewo vermoord hebben of dat je theo een racist vond of wil je weten of hij nou racist was of dat hij alleen zen mening uitte wees es duidelijk man!!!

14. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ach, doe geen moeite om hem iets over Theo van Gogh te vragen. In z'n posts geeft hij al duidelijk weer niet echt te weten waar hij het over heeft.

15. Nice 2 Play

Nice 2 Play Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Onze fanatiekelinge medelanders komen hier om een beter bestaan op te bouwen, en daarbij willen ze ook nog hun wil en geloof op leggen aan ons. Maar zo werkt dat niet, dit is ons land met onze normen en waarden en vrijheid van menings uiting. Als je dat niet bevalt VERTREK!!!!

16. Bloody Illusion

Bloody Illusion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mee eens _O_ _O_ :) :)

17. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Euhm ik hoor nu ook over vrouwenmishandelaren enz. Het begint allemaal met: Waar je opgroeid. Is je moeder orthodox-joods dan zal jij dat (meestal) ook worden, je raakt gewend aan de gewoontes en vindt dat niet raar. En zo hebben moslims dat precies hetzelfde en christenen ook. Maar ik (ben ongelovig) vind het best erg wat er allemaal met die vrouwen gebeurt. Maar dan zeg ik nog niet jullie vieze mishandelaars!! Nee, je moet dan accepteren wat er in hun geloof gebeurt. Dat doen wij toch ook met christenen. Zo hoort het te gaan, hoe fel ik ook tegen die mishandeling van vrouwen ben. En als die moslims dat horen hoe fel je er tegen bent dan gebeurt er meteen iets ergs. Ik vind eigenlijk dat men de islam gewoon bij moet schaven want sommige dingen moeten nou eenmaal met de tijd meeveranderen!!!

En: als er bepaalde regels in een land zijn dat ze zich daar aan moeten passen, dat is geen discriminatie of racisme, het zou racisme tegenover de rest van de inwoners zijn als voor die mensen wel aparte regels zijn.

18. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Nee, zo hoort het niet te gaan! Als mensen in dit land zich gedragen in strijd met de wet, dan is een straf op zijn plek. In dit land is geen plek voor stucturele achterstelling van vrouwen, laat staan mishandeling!

Tolerantie heeft geen drol te maken met apathie!

19. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg toch ook niet dat ze dat hier doen, als ze dat hier wel doen dan moet je dat net zo strafbaar behandelen als alle andere nederlanders.

Kijk: nu heb jij het over hier in Nederland ik bedoel in algemeen. En natuurlijk vind ik dat als dit in een land gebeurt wat geen islamitsch land is dan moet het worden aangepakt. Totdat er niks strafbaars volgens de wet gebeurt.

Als je maar niet denkt dat ik voor die mishandeling ben hoor. :'-(

Ow btw voor als je het nog niet wist, het enige geloof dat nooit een oorlog is gestart of ooit een geweldadige actie heeft gepleegd jegens andere gelofen is het Boedhisme.

20. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    (Let op, ik doel hier absoluut niet op alle allochtonen/moslims in Nederland, er zijn echt heel veel moslims/allochtonen die hier gewoon in harmonie samenleven, maar wel de extremistische die onder andere de moord van Theo van Gogh en de aanslagen van 911 WTC niet veroordelen)

MCred is indd heel vaag en onduidelijk, ook vind ik zijn argumenten absoluut niet overtuigend. Ik vind dat Theo van Gogh gewoon zij wat (misschien op een wat harde en directe manier) een hoop mensen ook wel denken, ik vind de Islam (zeker in de oude traditionele vorm) een slechte geloofsovertuiging. Dit omdat zij vrouwen respectloos behandelen en allemaal beperkingen opleggen. En dan komen ze naar Nederland waar dit niet mag en dan leggen ze die vrouwen nog steeds zulke beperkingen op. Maar mocht die vrouw proberen te ontsnappen, nou dan wacht haar wat! Want dat accepteren ze niet, het moet op hun manier PUNT anders gaan ze flippen en dreigen en moorden.
    Terwijl ons maar steeds meer aanpassen vertikken zij het gewoon, wij geven moskee'en enz enz. Maar stel dat wij met ze allen naar een land als Marokko zouden emigreren en wij zouden daar zeggen: Geef ons een Kerk, nou echt niet dat dat mag... Dan zullen wij volgens Islam regels moeten leven.
    Er is ook een Imam die zegt dat de moslims in nederland zo snel mogelijk moeten proberen de macht over te nemen, en de oude wetgeving in te voeren. Deze houd o.a. in als je iets gestolen hebt: Dan hak je iemands vinger er af bijvoorbeeld, en vrouwen mogen gestenigd worden als ze overspel pleegt. Nou wil ik die wetgeving nog wel als optie opnemen. U bent gearresteerd, wult u volgens de Nederlandse of Oude Islamitische manier berecht worden? U wilt islamitische manier? OK mooi, afhakken die zooi.
    Ik vind dat wij veel minder moeten toegeven aan mensen die hier nog niet tevreden zijn, Turkije is inmiddels ook al een welvarend land geworden (ps waar hoofddoekjes verboden zijn) Als je het niet eens bent met de regels en wetten van dit land:
    VERTREK GEWOON! Maar ga niet doen alsof het land van jou is, en dat je daarom maar mensen moet gaan bedreigen enz enz.

(Let op, ik doel hier absoluut niet op alle allochtonen/moslims in Nederland, er zijn echt heel veel moslims/allochtonen die hier gewoon in harmonie samenleven, maar wel de extremistische die onder andere de moord van Theo van Gogh en de aanslagen van 911 WTC niet veroordelen)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina