1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Racisme?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door McRed, 5 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik weet wat je bedoeld...maar of dit nou nog schelden is tegen een bepaald ras. De ajaxieden zijn trots en roepen constant dat ze superjoden zijn ofzoeiets. En dan schelden de feyenoorders terug K... joden. Ik denk dat weinig mensen daarmee iets tegen joden bedoelen daarmee. Dat voetbalsupporters van verschillende clubs het niet zo goed kunnen vinden mag wel duidelijk zijn (of generaliseer ik nu? :9 ). Net zoiets als dat een andere club zich superboeren noemt en de tegenpartij ze dus K... boeren noemt...
     
  2. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee maar hier in Rotterdam schelden sommigen elkaar welleens uit voor jood(zonder dat het met voetbal te maken heeft)dus is het hier gewoon een scheldwoord zoals sommigen het gebruiken.(niet dat ik het goedkeur)
    Ik weet niet of Soulrebel weet dat het hier welleens als scheldwoord gebruikt wordt.
    Maar het is dus ook niet schelden tegen een bepaald ras zoals het hier gebruikt wordt maar autochtone jongeren gebruiken het woord jood welleens tijdens een ruzie tegen elkaar.
    Ik heb nog nooit een allochtoon dat woord als scheldwoord horen gebruiken maar ja zou wel kunnen dat sommigen dat woord ook als scheldwoord gebruiken.
     
  3. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
  4. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    so dis nog verder gezocht dan de ilove bees gekte :+.Ach ik zag laatst nog elvis lopen dus ik leef iig in een andere demensie dan soulrebel
     
  5. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    LoL, die Tupac bullshit vind ik wel erg lachwekkend....wat een belachelijke kinderlijke crap, heerlijk gewoon
     
  6. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is wel een verschil tussen zionisten en joden. Er bestaan zelfs joden die israel niet als 'het beloofde land' accepteren. Zij geloven dat 'het beloofde land' door een religieuze uiting/openbaring tot stand moet komen en niet door politiek geharrewar. Beetje rare vergelijking dus want niet alle joden zijn zionisten, en alle joden zijn vrij om te beslissen hoe ze tegenover het huidige israel staan, dat is bij 'de gekleurde' die blank moet zijn niet het geval. Ik zelf heb in dit conflict een lichte voorkeur voor de palestijnen, omdat Israel in dit geval de agressor is. Moreel gezien heeft soulrebel gelijk (Een staat die wordt opgeeist op religieuze gronden, dat slaat natuurlijk nergens op. Bovendien lijkt het op een goedkoop goedmakertje voor wat 'het westen' de Joden heeft aangedaan ten koste van de palestijnen.) maar in de praktijk is Israel er nu eenmaal, dus laat haar nu dan ook maar bestaan. Wel moet ze enkele consessies doen naar de palestijnen, vind ik. Zij moet beginnen, zij is de agressor. Ik zou beginnen met het staken met bouwen/afbreken van die idiote muur.
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2004
  7. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Hij beschouwde iedere jood die geen zionist is als een jood die Israel niet als land erkent. Vervolgens beweert hij dat al de niet-zionisten zijn mening delen. Daar slaat mijn vergelijking op, als relativerend materiaal.
     
  8. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Huh? Elke Jood is toch een Zionist? Zion is de god van het Joodse geloof, dus wat voor god heb je dan als je geen zionist bent?
     
  9. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vraagje: is het niet zo dat iemand die de staat Israel als zodanig accepteert automatisch een zionist is en iemand die dat niet doet automatisch géén zionist is, m.a.w valt het begrip 'zionist' of 'zionisme' niet samen met de acceptatie van israel? Volgens mij wel, en dat zou betekenen dat iemand die geen zionist is israel niet als land erkend.
     
  10. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Het moge duidelijk zijn dat het hier gaat om 'politiek zionisme' (zowat de enige manier waarop het woord zionisme nog wordt gebruikt) een definitieve terugkeer van de joden naar jeruzalem (specifiek een heuvel met de naam zion, geloof ik(?))
     
  11. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Er zijn ook Joden die Israel niet erkennen als hun land omdat de huidige (en die van de afgelopen decennia) politiek hun niet bevalt.. Dat wil echter nog niet zeggen dat ze niet een Joodse staat zouden erkennen.
     
  12. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Zion is een andere naam voor Jerusalem geloof ik.
     
  13. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Zion was toch een plaats waar je veilig bent ofzo? Misschien van et Grieks?

    edit// heeft meerdere betekenissen aldus deze woordenboek

    Zi·on ( P ) Pronunciation Key (zn) also Si·on (sn)
    n.

    1.
    a. The historic land of Israel as a symbol of the Jewish people.
    b. The Jewish people; Israel.
    2. A place or religious community regarded as sacredly devoted to God.
    3. An idealized, harmonious community; utopia.
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2004
  14. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Sommige Joden wachten inderdaad op de Messias die hun zal leiden naar het beloofde land en deze mensen zijn dus ook de grootste tegenstanders van de staat Israel, omdat et niet is gebasseerd op religieuze, maar op nationalistische gronden.
     
  15. Soulrebel

    Soulrebel G-Unit

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    ok ok zeker een typ fout: arafat is gewon overleden..maar toch vind ik het niet dat je dansend op straat gaat omdat er iemand dood is gegaan.

    en waarom noem jij mij een terrorist? omdat ik een ander menign heb dan jij?

    En bin laden heeft nooit de aanslag op 11 sepember opgeist hoor (check je feiten):
    "

    en de laatste citaat:
    Nog paar andere feiten: op 9/11 hadden toevallig alle joods werknemers vrij van hun werk genomen. En was bevestigd door de CNN en BBC.

    Condalica rice was te horen in een telefoon gesprek met de woorden: "Don't fly today willie" (willie Brown)

    Ariel Sharon, who was scheduled to give an address to Israeli support groups in New York City on September 11th, cancelled his plans the day before.

    De torens konden nooit neer storten door alleen de vliegtuig aanslagen. ooggetuigen melde dat ze trillingen in grond voelde (zelfs op de geoge washington bridge)..dus het kan zijn dat er mischien bommen waren gezet onder de WTC.

    [​IMG]
     
  16. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, oké. Ik begrijp wat je bedoelt. In dat geval vallen zionisme en acceptatie van Israel inderdaad niet samen.

    Tijdens de laatste amerikaanse verkiezingen waren er in de videoboodschap van Bin Laden anders behoorlijk wat toespelingen op 11 september, en een eventueel vervolg daarop. Vreemd, als je daar zelf niks mee te maken zou hebben.

    En wat suggereer je hiermee? Dat joden of israeliers achter de aanslag zitten. Waarom zou Israel hun trouwe machtige bondgenoot aanvallen?
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2004
  17. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    soulrebel alles wat jij nu post is zeker waarheid en geen complot theorie/arabische propaganda en anti amerika politiek.?Verder is het bullshit dat de torens zomaar om zouden vallen en de bom tehorie ook.Het was een constructie fout dit is al meerdere malen bewezen.En micro atoombommen.. my god waar haal je het vandaan daarom is der ook geen straling gemeten..En jah trillingen vreemd he als tonnen staal op knappen staan en daarna ook daadwerkelijk instorten.IK begin echt kotsneigingen te krijgen van jou anti joden gepost het word werkelijk per post erger.

    editje jij vind het trouwens niet goed dat joden dansen opstraat als arafat sterft (ook ik keur dit niet goed) maar bin laden mag wel de spreekwoordelijke fles champagne opentrekken als der vliegtuigen zich in het gebouw boren |:- .Je bent werkelijk waar een lachtertje
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2004
  18. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Sorry, ik was zelf wat vaag. Maar prima zo. :)

    @Soulrebel - lol de mossad is een van de beste inlichtingen diensten betreffende deze zaken.. De CIA wist al van de aanslagen af, dus de mossad zeker weten. Dat de Joden de bedreiging wel serieus namen en de Amerikanen niet is een ander punt.
    Tevens kan je nu wel alle "conspiracy" theoriën erbij gaan halen, maar dat is een geheel andere discussie en té speculatief om te betrekken bij deze discussie. :)
     
  19. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Sorry hoor soulrebbel, maar ik vind dit soort opmerkingen uit jouw mond echt te goekoop. Als mensen hier met meer feiten aankomen dat het islam boosdoener is van deze actie dan schreeuw je moord en brand...maar lekkere generaliserende insinuaties maken dat het wel is de schuld van alle joden zou kunnen zijn....

    Samen met een paar nogal extremistische opmerkingen van jou eerder over hoe wij allemaal heroine verslaafden en hoeren zijn en de islam ver boven ons staat maakt jou imo maar een dubieus persoon.
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2004
  20. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik snap die pure afkeer tegen soulrebel niet helemaal, waarom is iedereen zo hard op zn pik getrapt? Tuurlijk is het allemaal heel ver gezocht, generaliserend en totale onzin wat hij verkondigd, maar niet veel meer of erger dan de taal die sommige anderen hier bezigen.

    Trouwens soulrebel, beetje offtopic, maar wat vind je hier van?
    (van Fok)
    "Gisteren werd bekend dat een seksueel misbruikt meisje in Iran ook de doodstraf zal krijgen. De 19-jarige Leyla wacht de strop, nadat ze eerst 95 zweepslagen met een staalkabel moet incasseren. Andere medeplichtigen in de zaak, waaronder haar moeder, verkrachters en elkaar opvolgende souteneurs zijn veroordeeld tot enkele zweepslagen of kregen vrijspraak.

    De berechting volgens de islamitische sharia stuit nagenoeg wereldwijd op kritiek. Onder andere Amnesty zet momenteel alles op alles om het doodsvonnis te voorkomen. Op internet zijn er ook petities te vinden die getekend kunnen worden."
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina