Racisme?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door McRed, 5 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soulrebel

    Soulrebel G-Unit

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg niet dat het de waarheid is, maar het is gewoon mogelijk. en lees maar de hele tekst...de reden is gewoon zodat de wereld en vooral amerika meer de kant van israel kiest (wat al aardig is gelukt). En trouwens is diet niet de eerste keer dat israel een aanslag pleegt op amerika hoor.

    En over de video beelden van Bin Laden..die zijn nooit officeel bevestigd, dus kan makkelijk vervalst zijn (ander stemmetje erop mischien) en niemand die geen arabisch spreekt kan het verschil horen.
    tuurlijk ben ik ertegen. Dit is gewoon tegen de islam..zulke gekke mensne lopen overal op de wereld. Dit is meer tradities dan geloof..(Iran Afghanistan etc etc doen het wel in de naam van de islam, maar dat slaat nergens op)..en de doodstraf is zelfs in Amerika dus dat ligt niet aan de islam.

    en btw bin laden heeft nooit de 9/11 gevierd ofzo hoor. Hij zei alleen dat het de schuld van de amerikanen zelf is (lees israel). Kijk begrijp me niet verkeerd..natuurlijk heeft bin laden veel slechte dingen gedaan, maar ik denk niet dat hij achter de 9/11 aanslagen zit. klaar punt uit.
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2004
  2. Soulrebel

    Soulrebel G-Unit

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
     
  3. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Men valt hier over Soul Rebel omdat hij complottheorietjes aanhalat die niet kloppen en overgeneraliseert. Ik ben het voor het eerst met Sykes eens. Daar waar ik me altijd richt tegen Sykes' overgegneraliseer zonder sterke argumenten, heb ik bij Soul Rebel het gevoel dat hij compleet doordraaft. Alles bij de joden neerleggen, en met duvieuze artikeltjes komen waardoor joden de schuld krijgen van alle tereurdaden. Als je wilt dat Moslims niet gegeneraliseerd worden moet je niet joden gana generaliseren wnat dat maakt jouw andere woorden 9waar ik het detijds vaka mee eens was) erg ongeloofwaardig.
     
  4. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Mijn god, wat ben jij een eng mannetje. Nou, speciaal voor jou heb ik het meest rechtse tv-station van Amerika voor je opgezocht waarbij authentieke beelden tonen dat Osama de aanslagen opeist. Engerd :{
    http://www.foxnews.com/story/0,2933,137095,00.html , dan klikken op 'videos'
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2004
  5. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, alles kan, en alles kan vervalst zijn, en iedereen kan de media manipuleren, alles is subjectief, etcetera, etcetera. Ik snap dat je kritisch kijkt naar berichtgeving, maar wat ik niet snap is dat je schijnbaar denkt dat alleen amerika of 'westerse landen' de media manipuleren. Je stelt hele vergezochte vragen bij westerse berichtgeving, maar je laat de voor de hand liggende vragen bij jouw theorien voor wat het is. Bijvoorbeeld: hoe heeft Israel enkele hoogopgeleide arabieren zo ver gekregen dat ze vrijwillig tegen twee torens vliegen? Dit soort simpele vragen negeer je, terwijl je wel kritische vragen stelt bij een videoband die er heel betrouwbaar uitziet. Daardoor lijkt het alsof je al een oordeel hebt en daar de theorien bij uitzoekt, terwijl het andersom moet zijn. Eerst de theorien dan het oordeel.
     
  6. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    '

    Ik ben het opzich wel met een paar punten van soulrebel eens. Je moet je gewoon realiseren dat er vaak geen sprake is van neutrale berichtgeving. Kijk maar naar bijvoorbeeld de Amerikaanse verkiezingen. Een groot deel van Nederland was vrij verrast dat Bush de verkiezingen won. En alhoewel het krap aan was tussen Bush en Kerry keek men er in de VS er heel anders tegenaan.
    Ik denk dat Osama bin Laden weldegelijk achter de aanslagen zit, maar ik denk ook dat de VS mischien al wel een beetje op de hoogte was van zo'n comlot en het gewoon genegeerd hebben. De vraag is natuurlijk waarom Osama bin Laden dit doet. Wil hij gewoon alle niet-moslims dood hebben, wil hij een moslim staat in de westerse wereld, of is ie gewoon uitermate pissed off en zoekt ie gewoon iets om het op af te reageren enzovoort.
    Het feit is wel dat ik nog niet overtuigd ben dat Attah en z'n vriendjes hun die vliegtuigen het WTC ingeboord hebben. Voor het zelfde geld werken ze op een boerderij in Egypte ofzo. Ze hebben tot nu toe alleen geinsinueerd dat zij de daders zijn, in mijn optiek dan.
     
  7. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    mjah ze amerikanen wisten het .IS later nog gebleken aleen dankzij de ego`s van beide inlichtingen diensten is dit gewoon genegeerd,Hierdoor zijn later ook ontslagen ontvallen.Verder wil bin laden een wereld weide moslim staat en alle "ongelovigen" moeten daar uit.IK zat gister trouwens naar couscous&cola te kijken.En ik verbaasde me over de vel misvattingen bij de moslim jongeren over de islam.de groep (allemaal alochtoon) ging naar een kerk in amerika maar 1 moslim jongen wou niet mee..reden wou ie niet geven.LAter zijn ze naar een moskee gegaan en 1 van de jongens had problemen met de strakke broek van een meisje als ze naar de moskee gingen dat vond hij niet kunnen.DAt meisje heeft toen aan de iman daar gevraagd hoe dat nou pcies zat over de kerk en die strakke broek wat blijkt:een moslim mag naar een kerk gaan aleen mag ie daar niet bidden (begrijpelijk als je het mij vraagt) en een strakke broek is ook geen probleem zolang het lichaam bedekt word dan is het volgens de islam al goed .Er zijn dus veeel misvattingen over de islam bij denk ik veel islamieten.Hieruit blijkt weer de invloed van bepaalde personen die het geloof verkeerd uitleggen.Dit gebuert trouwens niet aleen bij de islam maar imo ook bij de andere vergelijkbare geloven.
     
  8. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Bijna alle negatieve dingen in de wereld kun je met dezelfde redenatie verklaren dus das niets nieuws voor mij. Maar idd we leven in een wereld van generalisatie en misvattingen. En die verspreiden zich nu veel sneller door massacommunicatie en dergelijke en zijn de effecten ook veel groter.
     
  9. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    mjah ik bedoelde vooral dat er veel misvattingen bestaan binnen de islam zelf.Verder is generalisatie iets wat in potentie heel gevaarlijk is.Te weinig mensen beseffen dit.Verder veroorzaakt de door jou aangehaalde massa(mis)communicatie een massahystierie in de sameleving.IEdereen roept maar raak dat de islam fout is en dat ze zich niet veilig voelen.En als je onderbouwing vraagt komen ze niet verder dan "jah gewoon zo voel ik me".Het is ongegrond.Maar stel nou dat soulrebel invloed had in een gemeenschap (geen geloof hier aan koppelen) en hij was belangerijk.Dan hadden we straks de ene moord op een persoon van joodse achtergrond na de ander.Dit door de pure generalisatie die soulrebel uitkraamt.Zo is dit voor ons teminste.Maar der zullen der genoeg zijn die daar zo overdenken.ZO onstaan binnen een geloof sub geloofjes
    de een radicaal de andere progesief.De radicale sub geloven zijn bij islam veel meer op de voorgrond (door media en door hun eigen acties) dan de progesiever kant.Dit levert de generalistatie op die op dit moment heerst in onze sameleving die weer massahysterie uitlokt en ook weer rasischtische getinte acties.Het is denk etentieel dat zowel de regering als de moslim organisaties meer hun best doen om de progesieve kant te tonen van de islam.Mensen die denken als bijv bin laden hebben weinig met de islam te maken en dat moet ook veel duidelijker gemaakt worden.Zelfde geld natuurlijk voor mensen als bijv soulrebel die in elke jood een vijand ziet.rasicme discriminatie onderdrukking etc kan niet van 1 kant gestopt worden daar is medewerking van beide groepen van nodig als we dat nou is zouden beseffen
     
  10. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Soulrebel ziet niet in elke jood een vijand, maar zijn uitspraken zijn erg generaliserend ja.
     
  11. Soulrebel

    Soulrebel G-Unit

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    ben jij blind of heb jij mijn post niet gelezen....dat is de enigste magere bewijs dat osama bin laden met de 9/11 aanslagen linkt. Veel mensen waaronder de FBI hebben getwijfeld of dat wel de echte stem van bin laden is, maar desondanks kwamen deze beelden overal ter wereld op de buis. En als je niet normaal kan discuseren mag je mond wel dicht houden(met je engerd..ik durf te wedden dat jij echt op een engerd lijkt).

    Ik denk gewoon dat bin laden te dom is om zo iets te bedenken, laat staan om zo iets uittevoeren.

    En voor de andere gast: Er zaten helemaal geen arabieren in de vliegtuigen...als je nou mijn post goed had gelezen (of je engels is super slecht) dan zou je erachter komen dat mischien gewoon extreem rechtse zionisten waren die de vliegtuigen hebben gekaapt of ex mossad leden.

    En er waren ook helemaal geen arabieren, die vliegtuig lessen hebben genomen...een nederlandse vlieg instructeur die de zogenaamde Atta les gaf vond het wel vreemd dat hij helemaal geen duits kon praten. Dus het kon nooit de echte Atta geweest zijn (die zat op een universiteit in duitsland). En zelfs bij de andere Franse "arabier"die toevallig ook een franse instructeur kreeg. Een toeval die zelfs de mossad niet op had gerekend.

    (ik heb geen zin om de hele artikel te verytalen..maar ja) 7 van de 11 "zogenaamde" vliegtuig kapers waren gewoon een weekje later lekker gezellig op de BBC een interview aan het geven. En atta was op 12/9 gewoon bij ze vader.

    Waarom willen jullie niet accepteren dat mischien de joden/amerikanen achter de aanslagen zitten. Is amerika te heilig ervooor??

    [​IMG]
     
  12. Soulrebel

    Soulrebel G-Unit

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    wtfff???????? hoe in gods naam noem je mij radicaal?? omdat ika nders denk over de kwestie palestina/israel??? Omdat ik denk dat bin laden gewoon te dom om is om zulke aanslagen te plegen??? Om dat ik mischien meer me ogen open heb dan jij...dat ik niet alles wat ik op de tv zie geloof?????

    En als je nou post goed had door gelezen dan zou je weten dat ik in elk zionist een vijand zie, en niet elk jood.(wat trouwens de joden ook vinden)
    Laat mij maar 1 zin van mij zien...die jij radicaal vindt???

    De joden hadden toch ook ene hekel aan de duitsers, aan hitler, aan de derde rijk??? ZO is het gevoel ook bij mij ( maar dan tegen de zionisten) en niet tegen alle joden.

    Dus draai me woorden aub niet om en maipuleer ze niet.
     
  13. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6

    Man lees jezelf eens na en je hebt het antwoord. Het is duidelijk hoe aangevallen je je voelt bij het minste of geringste.

    Nou nog 1 radicale zin: Alle Nederlanders zijn al hoeren en drugsverslaaffden, je hebt een hekel aan een hele groep joden, dat zeg je hier zelf. Je wilt niets maar dan ook niets accepteren wat misschien de islam in een minder positief daglicht stelt. Elk vergezocht conspiracytheory die amerika of een groep joden kan zwartmaken aan 9/11 haal je aan om alleen maar de aandacht hierbij van het islam af te halen (zo'n foto hierboven slaat nergens op maar ik geloof dat jij het als een duidelijk bewijs ziet)...wil je nog meer horen?

    Edit: ik weet niet waar je uit de bovengenoemde bron van fox haalt dat die tapes nep zijn. Daar gaat het gehele articel niet over... Had je gehoopt dat niemand het helemaal zou lezen ofzo? Een quote die in de buurt komt;

    Hij zei dus dat de boodschap van zijn goddelijke actie verkeerd waren begrepen. Over de echtheid was iedereen het eens. Het was bin laden die het opeiste. Geen Jood, Geen Amerikaan, nee een islamiet die het deed (en die niet voor iedereen sprak). Wat is daar zo dus zo moeilijk aan om te accepteren (om jouw vraag maar eens om te draaien)??

    Ik denk dat in de eerste plaats de duitsers een hekel hadden aan de joden (iig veel van hen dachten dat omdat hun leider dat vond). Ik denk dat de joden in Duitsland daar een verdomd goede rede voor hadden. Ik denk dat je geen vergelijking met hun moet maken en dat je je loopt aan te stellen. Als alle islamieten met een ster hier moeten rondlopen en op de trein worden gezet mag je weer praten. Tot die tijd kun je maar beter niet van dit soort rare aanstellerige vergelijkingen maken.
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2004
  14. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Als ik zeg dat mijn vader jood is, doordat mijn oma (sinds de oorlog niet meer actief) joods is, wat vind je dan van mij? En van mijn vader? Eerlijk zeggen!
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2004
  15. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    doed jij zeikt over lezen ik heb voorzover ik weet het woord radicaal (dat wijst naar jou) niet eens in de mond genomen ik heb een onderscheid gemaakt tussen radicaal sub geloven en de progesiefe sub geloven.MAargoed wie de schoen past trekt hem aan hoor |:- .
     
  16. Soulrebel

    Soulrebel G-Unit

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn jullie blind ozfo....ik heb niks tegen joden, maar tegen zionisten.

    En syke het zelfde geberud met de palesteinen in israel. Vluchteling kampen in je eigen land, geen schoon water (al het schoon water is bestemd voor de kolonisten) je moet je zelf indentifeceen elk 50 meter, doe je dat niet word je voor weet ik veel hoelang opgesloten. Vandaar dat de palestijnen en de arabieren zo een hekel hebben aan de zionisten en de kolonisten. heel simpel toch.

    En kom op man: "jelous of our freedom", geloof je dat nou echt joh. Lees de post: "They dubbed the tape of osama"

    DAt si toch zo te doen en niemand die het verschil kan horen. Waarom kan het niet zijn dat de video band nep is??? is dat te moielijk?? is dat te verrgzocht??? Amerika heeft in het verleden meerdere keren de mensne proberen te misleiden met allerei dingen: JFK en ga zomaar door. En de videoband is het eniogste bewijs waar bin laden zogenaamd de aanslagen opeist.

    Amerika heeft ook egzegd wie de 11 kapers waren...marre wat doen ze dan een week later op de BBC??? of is dat ook een anti-westerse leugen van mij??

    Jullei moeten gewoon eens keer in zien dat Amerika niet altijd gelijk moet hebben..dat is het probleem bij jullie.

    En zonder de 9/11 kon Amerika Afhganistan en Irak niet binnen vallen. Denk je nou echt dat Amerika om de mensen in afhganistan of Irak geeft?? DEnk je nou echt dat bush savonds niet kan slapen omdat mensne geen vrijheid hebben in zulke landen??? Bush geeft niet eens om de mensne in zijn eigen land laat staan in andere landen. Afghanistan is nodig om olie pijpleiding door te trekken van israel tot en met pakistan. En Irak...dat weet natuurlijk iedereen: Olie.


    Over de vidoe: "Fox news believed its authentic" Dus we weten niet zeke rof het echt is. (en sorry d8 da het de oude tape was vandaar me post)

    Alle Nederlanders zijn al hoeren en drugsverslaaffden...uhmm graag letterlijke citaat aub.. nu verdraai jij me woorden
     
  17. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    doed wie zegt hier dat we pro amerikaans zijn wie zegt hier dat we amerika geloven.LEZEN ik zelf heb dat al nooit gezegt en verder alles wat jij hier noemt heb ik ook gezegt.Jij hebt kritiek op andere dat ze niet lezen maar zelf bak je der ook al niet weinig van.DEr is een hele discussie geweest in dit topic over amerika en de oorlog.Weet of je het is op gevallen zo neh gelieve terug lezen voordat je weer generaliseert
     
  18. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Laat dat dan ook consequent blijken. Gebruik de woorden niet doorelkaar.
     
  19. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Jouw woorden jongen.

    En gast, jij beweerd dat die tape nep is en geeft deze bron. Deze bron twijfelt er niet aan dat die band nep is, alles wordt gericht dat de boodschap misschien aan beide kanten wordt misbruikt. Geen bewijs dus. Er is geen enkel bewijs hieruit dat die tape niet echt is...GEEN ENKEL.. Dat komt alleen voort uit jouw woorden. Dat je nog dom bent ook speelt ook niet tot jouw voordeel. Dat van "jelous of our freedom" gaat het niet direct om. Het gaat in het articel grootendeels om hoe Bush de boodschap zou hebben geinterpreteerd. Het gaat er niet om of ik dat geloof of niet. Dus kom maar is met hard bewijs.

    Je hele redenering vind ik al scheef. Als die boodschap echt nep is en Osama wilt dit niet waarom dan niet zelf nog een boodschap achterlaten...veegt ie de grond aan met de joden of de Amerikanen als zij echt de bad guyz waren. Maar dat waren ze niet...want jij ziet ze vliegen. Het was een extremistische moslim die erachter zat.

    Ons probleem is niet dat wij alles goed vinden wat Amerika zegt..daar hebben we hier al zo veel kritiek op gegeven in andere threads...het probleem is dat jij blind bent en het niet wilt accepteren. Je komt met halve gare beweringen en geeft alleen het wijzende vingertje naar anderen dat ze fout zijn terwijl je je eigen koppie is moet laten nakijken. Geef je ook nog als rede dat ze net zoiets met JFK hebben gedaan...hahahahaha. Tuurlijk Amerika heeft het gedaan om irak binnen te vallen en waren moslims de pineut. Nee echt...je weet het weer voor jezelf goed te praten. Jammer dat het niet de waarheid is alleen voor je.

    Ja joh, echt een feit.
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2004
  20. Soulrebel

    Soulrebel G-Unit

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje ogen open doen GAST.. ik heb deze bron niet hie rgepost hoor. En ik had het filmpje niet egzxien omdat ik d8 dat het dezelfde was als die 9//1 waar osama in een tentje zit met paar andere gasten. Die ie wel nep. En over deze nieuwe video: Versta jij wat bin laden daar zegt?? want ik wel en heb hem helemaal niet horen zeggen dat hij achter de 9/11 aanslagen zit. EN ook al zegt hij dat, dat betent toch niet gelijk dat het de waarheid is..het is beter voor hem zodat hij meer aan zien krijgt (door zijn blinde volgelingen).
    En dus uit mijn quote haal jij het volgende eruit: "Alle Nederlanders zijn al hoeren en drugsverslaaffden" Waar zi ejij het woord Nederlanders, waar zi ejij het woord ALLE in me quote??? Dus stop maar beter met het verdraaien van mijn woorden.

    Ik ben er gewoon van overtuigd dat bin laden zo een aktie niet kon uitvoeren. En stel je voor hij heeft het gedaan, waarom dan arabische identiteits stelen en gebruiken en niet gewoon turkse, europese of braziliaanse???? Waarom je eigen verraden als je toch net zo goed een ander identiteit kan gebruiken???

    Want 7 van de 10 zogenaamde kapers leven nog gewoon hoor. Ze zijn het slachtoffer van wat ze noemen "Identiteits diefstal" De paspoorten van deze mensnen zijn gewoon een paar jaar terug gestolen en gebruitk door de "echte kapers" op 9/11. Dus beetje onlogisch dat Bin laden arabische paspoorten heeft gebruikt. De enigste mogelijke verklaring is dat iemand (en ik zeg mischien dat het de zionisten zijn geweest) express arabische paspoorten heeft gebruitk om de bewijs naar de arabieren toe te leiden.

    En nogmaals wil erbij zeggen dat ik het niet 100% zeker weet. Het kan zo zijn, maar kan ook weer niet zijn. Hoe dan ook het is terreur daad, een slechte terreur daad, die in elk geloof van Islam...to bhudisme gewoon simpel niet mag.

    EN mijn MENING is gewoon dat je een geloof niet kan herschrijven of veranderen. Het is geen liedje die je nar 60 jaar beetje moderner maakt en hopen dat mensne het van nu bete rgaan vindne. Het zijn gods woorden, die invloed hebben op de heden en de toekomst
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina