1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Racisme?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door McRed, 5 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik vind het niveau van de discussie inmiddesl verdomd laag. Er wordt vluchtig getypt en er wordt eigenlijk niks gezegd. Laat staan dat er geluisterd wordt.

    Ik vind het Amerikaanse beleid hartstikke slecht, ik geloof dat het Bush om olie gaat en dat hij, en zijn kornuiten, handelen uit eigenbelang. Daar hebben we het lang en breed over gehad.

    Dat heeft allemaal niks met joden te maken. Soul Rebels verhalen van de overdreven Holocaust zijn ronduit extreem rechts. Een beetje vreemd voor een Nederlandse Moslim.

    Het verhaal dat de banden van Osama nep zijn is wel leuk, maar gewoon te ver gezocht. Die banden zijn wel echt, en Osama bedreigt inderdaad Amerika. De bochten waar jij je in wringt zijn ronduit belachelijk. Amerika's beleidt veroordelen is één ding, maar Amerika zonder goede gronmden zwart maken is een ander. Waar Michael Moores verhalen goed onderbouwt en onderzocht zijn, verval jij in compleet gestoorde complottheorietjes.

    Jij bent momenteel vooroordeel bevestigend bezig voor sommige lieden hier. Ik word iet snel moe van een betoog maar ik vind dat het klimaat hier op dit moment onder het tokkie niveau zakt. Dus kom alstublieft met iets fatsoenlijks aanzetten.
     
  2. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Een van de weinige keren dat ik het met onze Walrus eens ben. :)

    Btw; als de discussie inhoudelijk niet meer verbetert (er wordt in herhaling gevallen) dan gooi ik de thread dicht aangezien het nu meer op moddergooien begint te lijken en eigenlijk (al 10 pagina's) weinig meer met Racisme te maken heeft. :)
     
  3. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Geloof kan wel moderniseren, de tijdsgeest veranderd. Als de beleving van het geloof niet mee veranderd vervalt het geloof meestal. Secularisatie is een logisch proces. Als we altijd vast hadden gehouden aan de dogma's van religieuze leiders was het ook niet echt ene verbetering geweest. Het woord van god is altijd geïnterpreteerd door mensen. Nu worden die woorden anders geïnterpreteerd dan in het verleden omdat de samenleving constant verandert.

    Ik ben niet gelovig, maar ik drink niet, rook niet, en heb veel te weinig seks volgens de Surinaamse Standaard (vier maal daags). Maakt dit mij nu een seculiere heilige?
     
  4. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    :D Moreel allemaal uiterst verantwoord, dat wel, maar niet heilig. Die status is in onze goddeloze maatschappij voorbehouden aan voetballers en/of mediasterren die een a twee hersencellen gebruiken, hun leuter in een scala aan verschillende vrouwen hangen en in beschonken staat de gewone stervelingen doodrijden op een zebrapad. Nog even oefenen dus.
     
  5. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    U leest niet zo heel erg goed. Het enige wat ik aan soulrebel snap is juist zijn kritiek op de berichtgeving, maar wat ik niet snap is: waarom hij denkt dat subjectieve berichtgeving is voorbehouden aan westerse mediabronnen. Een vraag waar ik nog steeds geen antwoord op heb gekregen.
     
  6. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    veel van de berichtgeving komt bij een niet westers station vandaan blijkt uit het artikel.
     
  7. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    mjah maak er dan een algemeen discussie topic van.DAt heeft veel meer zin aangezien de ene discussie de andere uitlok/start.Strx kan der geen discussie gevoerd meerworden om de reden dat het niet topic gerelateerd is.

    just my 2 cents
     
  8. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    he, noem je me nou dom?!? 8)
     
  9. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, daarom. Kritisch naar de media kijken lijkt me een goede eigenschap, maar dan wel naar alle media. En niet de ene bron als onzin afdoen en de andere als autoriteit opvoeren. Dan doe je zelf aan manipulatie.

    Nee, ik noem je heilig :+
     
  10. Soulrebel

    Soulrebel G-Unit

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de theorien niet zo ver gezocht hoor. Het feit alleen dat 7 van de 11 kapers nooit op de vliegtuigen zaten en nu nog levend zijn geeft bij mij enig twijfels over de zogenaamde Bin Laden aanval. HEt feit dat tijdens de aanslag 5 israeliers worden aangehoudne omdat ze zaten te dansen toen de WTC neer vielen en in hun bezit messen bommen en geld hadden..brnegt bij mij twijfels.

    Tuurlijk vind ik bin laden een slecht man, tuurlijk bedreigt hij Amerika (wat trouwens van allebei de kanten komt) maar ik denk gewoon dat hij niet achter de 9/11 aanslagen zit PUNT UIT!! Dan kan je mij wel een terrorist, radicaal of gestoorde iemand noemen..maar ja zo denk ik er over.

    En ik heb nooit gezegd dat media manipulatie (oftewel propaganda) alleen bij de westerse media voorkomt.. dat is bij alle media zo. Maar je moet het gewoon niet onteknenn dat het bij de westerse media ook voorkomt, maar schijnt dat de meerderheid hier dat niet wil accepteren.

    En over de holocaust..ik vind het gewoon zielig dat mesnen steeds dat als voorbeeld noemen, terwijl de zionisten nu zulke daden plegen tegen de palestijnen (mischien niet grootschalig) en dan maar steeds zeggen..kijk maar wat met ons is gebeurd tijdens de 2e WO. Dus omdat ze de holocaust hebben meegemaakt hebben ze het recht om het zelfde te doen met andere mensen???

    Vorrbeeldje: Peter(of welke naam je ook wil gebruiken) verkracht een klein meisje en moet naar de rechter. Rechter vraagt aan peter: waarom heb je dat kleine meisje verkracht? Peter antwoord: omdat ik ook verkracht was toen ik klein was. Rechter antwoord terug: oooh ok dan mag dat wel en peter loopt weer vrij rond. In dit geval is Peter Israel (sharon en de likuud partij)..Rechter is de wereld (oftewel Amerika)

    En idd dit topic gaat gewoon nu nergens over..we kunnen jaren hier over discuseren, maar ja als toch niemand naar elkaar luister en stand houd met zijn mening..dan kan dit topic id gesloten worden.
     
  11. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik noem de holocaust omdat jij beweerde dat de cijfers overdreven zijn terwijl dat jereinste onzin is. Je baseert je niet op feiten. Jouw voorbeeldje is onzinnig omdat niemand hier d eholocaust in verband brengt met Israël. nou ja, één iemand, en dat ben jij zelf. Ik vind de holocaust zeker geen vrijbrief voor Sharon maar om daarom de holocaust weg te cijferen en af te doen als overdreven middel om Israël te kunnen stichten gaat me te ver en dat is nu net wat jij doet.

    je reageert niet op mijn woorden maar op iets in je eigen hoofd. Hier zegt niemand dat Isreal bestaanrecht heeft. Jij zit alleen vast in het dogma dat alle (in werkelijkheid zijn het sommige) Zinonisten de Holocaust steeds weer aan halen om hun eigen daden te rechtvaardigen.

    En 11 september is een heel ander verhaal. Maar waarom zouden joden dat doen? Ze waren eerder in jouw verhaal nog de baas in Amerika en nu hebben ze aanslagen gepleegd. Je spreekt jezelf gewoon tegen. Als je nog zou zeggen dat bvush veel heeft aan een angstige bevolking zou ik het met je eens zijn maar jouw theorie snijdt geen hout. Ik denk dat de Walen er achter zaten.....
     
  12. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad

    Ik heb steeds het gevoel dat ik dit al 6 keer heb gelezen.





    SyKeS1 heeft gelijk trouwens. *)
     
  13. Soulrebel

    Soulrebel G-Unit

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
     
  14. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    En daar heb je dus geen enkel bewijs van. Of kom je nu weer aanzetten met de bewering dat er op CNN is gezegt dat alle joodse werknemers heel toevallig die dag niet aanwezig waren. Ik heb destijds CNN ook behoorlijk gevolgt en dat is voor zover ik me kan herinneren nooit ter sprake geweest, daar komt nog eens bij dat ieder weldenkend mens al voorbaat ziet wat voor een belachelijke bewering het uberhaupt eigenlijk wel niet is. Maar goed, als je het kunt bewijzen met CNN videobeelden mag je ze gaan opzoeken. Maar kom alsjeblieft niet weer aanzetten met een of ander vaag tekstje van zo'n site gemaakt door ongetwijfeld even paranoide figuren alsjezelf.

    En hier ga je echt weer eens gruwelijk de fout in. Voor de aanslag op 9/11 en de oorlogen in Afghanistan en Irak vonden er ook al aanslagen plaats gepleegd door extremistische moslimgroeperingen als bijvoorbeeld Al Qaida. Al zul je dat wel weer gaan ontkennen zeker. En ook na de invallen in Afghanistan/ Irak werden er diverse aanslagen gepleeg in notabene landen die zelf fel tegen die invallen waren. Zo vonden er aanslagen plaats in Indonesie, Saudi-Arabie, Marokko, Tunesie en Turkije. Hoe dom wil je het hebben.

    Eigenlijk snap ik van mezelf (of wie dan ook hier) niet eens waarom uberhaupt de moeite nog wordt genomen op je posts te reageren. het gaat bij jou van kwaad tot erger en de laatste paar posts loop je jezelf gewoon in de knoop te draaien met je uitspraken. Iedereen die even de moeite zou nemen om alle posts van Soulrebel terug te lezen kan toch niet anders concluderen dan dat deze jongen gewoon volslagen de weg kwijt is. Zijn rotsvaste overtuiging in zijn eigen paranoide beweringen doen bij mij iig het ergste vermoeden en ik twijfel ook ten zeerste aan de geestestoestand van hem. Echt Soulrebel, kijk eens wat verder in de wereld dan alleen die propaganda sites van je. Ik hoop dat het ooit nog goed met je komt.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2004
  15. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Volgensmij zit er bij jou verdomme stront waar je hersenen horen. Zou ik na laten kijken. Maar ja, dan is dan weer MIJN MENING natuurlijk. Moet ik dat nog even 6x voor je herhalen? _0/
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2004
  16. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed dan zijn we het daar over eens, maar dan ligt natuurlijk een volgende vraag voor de hand:

    Waarom benader je de niet-westerse media niet net zo kritisch als de westerse media? (Sterker nog, elke vorm van kritiek lijkt te ontbreken, ook al is de theorie nog zo ver gezocht, jij neemt hem klakkeloos aan.)

    En waar is die mening op gebaseerd? Dit is van het niveau: 'die zon is poepbruin! echt niet! echt wel! mijn mening! o, dan is het goed.' Een onderwerp dat meer dan vijftig jaar oud is en door zoveel mensen onderzocht is over het algemeen vrij betrouwbaar (meerdere bronnen en door de tijd uit de waan van de dag gehaald) maar het is al gebleken dat je niet alle bronnen gelijkwaardig behandeld, zoveel is wel duidelijk. Ik heb altijd begrip gehad voor mensen die de media met een zekere argwaan benaderen (dat doe ik zelf ook) maar jij doet gewoon aan pure propaganda. Je kiest er voor om sommige bronnen (westers) kritisch te benaderen en andere kritiekloos (niet westers) als waarheid op te werpen. En dat allemaal onder het motto: 'zolang het maar in mijn straatje past'. Dat heeft niet meer met kritisch denken te maken, eerder met slaafse volgzaamheid.
     
  17. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Aangezien deze discussie al een tijdje weinig meer met racisme te maken heeft, en de huidige discussie inmiddels niet meer tot nieuwe argumenten leidt, gaat deze thread dicht aangezien het op moddergooien begint te lijken. :)

    - Closed
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina