Racisme?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door McRed, 5 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het is ook vooral hoe de islam met bepaalde dingen omgaan en hoe moslims dit intrepreteren. Want mijn mening is ook dat dat geloof gewoon heel vrouw onvriendelijk is. Vrouwen worden niet behandeld als mensen. Nou wil ik niet zeggen dat dat bij elke moslime familie is natuurlijk. Maar het gebeurd wel.

En daar gaat die film ook over. hij wijst geen mensen specifiek aan maar maakt een film over dingen die binnen de islam 'normaal' zijn.

2. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Jij bent een wijs iemand. _O_

3. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Oooh ik vind het een mening hoor. Mag hij toch vinden alleen het feit dat hij iedere neger veroordeeld dat kan weer niet. Overigens vind ik dat hij nooit wat verkeerds heeft gezegd over de Islam is toch gewoon allemaal zo wat hij zei.... geiteneukers hahah:)

4. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof niet in geen enkele godsdienst en ik ben tegen racisme.
    Maar iedereen mag wat mij betreft zijn mening uiten zolang diegene de gevolgen aanvaard.
    Ik bedoel als ik zeg maar in een homobar zou lopen en zou zeggen ik haat homo's dan kan je erop rekenen dat ik met een paar blauwe ogen thuis kom of zelfs erger.(het is maar een voorbeeld ik haat geen homo's)
    Hetzelfde geld toch voor alle andere dingen en groepen als er zeg maar een anti gamer ons komt uitschelden of wat dan ook gaan waarschijnlijk wat gamers hem in elkaar slaan.(ik keur dat totaal niet goed maar ja dat zou toch kunnen gebeuren)
    Theo van Gogh verdiende het niet om neergeschoten te worden maar ja als je zo je mening uit dan kunnen dit soort dingen gebeuren.

5. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Valt wel mee, maar ik houd me wel bezig met deze kwestie. We moeten gewoon zoeken naar een oplossing. Ik denk dat als men nooit Godsdienst had uitgevonden dan waren er duizenden oorlogen minder geweest. (vanaf voor de middeleeuwen tot nu) Maar ja mensen zijn slim, misschien hadden ze dan andere redenen bedacht om oorlog te voeren.

Maar mijn vorige post was niet echt Ontopic. Ik vind dat racisme niet mening word als je vermoord word. Uit die moord blijkt maar weer dat dat soort mensen het niet gewoon verbaal aankunnen en dan maar meteen een tegensprekend iemand uitschakelen.
    Er valt pas over Racisme of Discriminatie te praten als je scheld naar een hele brede groep of ras. Maar dat deed Theo niet, hij categoriseerde gewoon een groep, dat waren extremistische moslims. (en dat sommige dan meteen weer lezen alle moslims) Hetzelfde als met de KKK (die waren katholiek geloof ik) dat betekent toch ook niet dat alle katholieken dan maar racisten zijn?
    Dus waar het op neer komt: Theo is vermoord om zijn mening, niet omdat hij racistisch was. En het feit dat hij om zijn mening is vermoord beangstigd mij, dit betekend dus in de basis dat wij geen vrije meningsuiting hebben. Ik vind het zeer ernstig dat de Extremistische moslims geen kritiek kunnen hebben.
    Ik snap ook niet waarom ze hem vermoord hebben: Stel iemand vind jouw geloof stom en vergelijkt het met een schapencultuur, SO WHAT? Jij geloofd erin en volgens je geloof zie je die persoon wel terug in de Hel. Als Theo nou zegt gooi alle moslims in Nederland in concentratiekampen, kijk dan kan ik begrijpen dat je wat tegen hem wilt doen en hem uitschakelt (terwijl het dan nog steeds niet gerechtigd is). Maar we hebben het hier ook niet over echte moslims: Aangezien nergens in de koran staat dat je zomaar iemand mag vermoorden omdat hij anders denkt dan jij.

6. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem hier in Nederland is dat als je als nederlander ook maar iets durf te zeggen over iemand anders zijn geloof of gedrag dan ben je gelijk een racist, maar als een niet Nederlander (of iemand die zichzelf geen Nederlander vindt) iets over Nederlanders of homo's zegt dan is dat geen punt. ik vind het belachelijk en ik heb medelijden met de mensen die geweld gebruiken als ze weten dat ze een discussie toch niet kunnen winnen.... slappelingen zijn het

Laatst bewerkt: 5 nov 2004
  7. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Als Jan Maat dood was geschoten liep iedereen stiekem te juichen waarschijnlijk, hehe...

Maar ook daarbij, naast zijn onplezierige meningen over de Islam kan Theo van Gogh de aardigste man zijn geweest. Dat, ondanks zijn extreme denkpunten, hij waarschijnlijk nog steeds iedereen uit te put had geholpen, moslim of niet.

Volgens mij, niet om hem te verdedigen at all, vond hij het namelijk een bedreiging voor de westerse maatschappij, volgens mij had hij persoonlijk niks tegen moslims waar hij waarschijnlijk ook mee om ging...

Maar goed, de vergelijking staat. Pest een kennis van je en de kans bestaat dat hij knakt en je na een tijdje hard op de neus slaat. Dat gebeurt in het mede door Amerika en de media gecreerde anti-islam sentiment dat de westerse wereld in de ban houd.

Door Amerika wordt de islam in alle toonaarden verbonden aan het woord terrorisme. Althans, zo uit dat zich, helaas. Dat gaat nergens over natuurlijk en dat de islamitische samenleving zich daardoor onder druk voelt staan is heel erg goed te begijpen. De daden van enkelen kunnen het voor velen verpesten en een bijna onleefbare samenleving maken door de kortzichtigheid van veel mensen. Maar goed, racisme en discriminatie vind plaats in elke segment van het menselijke bestaan, op vele onbewuste en bewuste, maar geaccepteerde niveau's. Daarom kan je het zo moeilijk bestrijden.

Er is natuurlijk een verschil met een mening die racistisch is hebben, of beleid doorvoeren via de politiek die racisme effectief in de praktijk brengt. Anyways lange discussie I guess... :+

8. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Van Gogh was geen rascist, hij had iets tegen fundamentalisten van welk geloof dan ook. Deze mening heb ik ook, fundamentalisten zijn in mijn ogen de meest irritante mensen dan wie dan ook die ik in nederland ken. 's Ochtends vroeg wakkergebeld worden door 2 mensen die een gesprek willen hebben over de bijbel gaat mij gewoon te ver, hou een open avond waar de mensen naartoe kunnen gaan maar ga niet langs de huizen met een "leuk praatje".

Ik deel bijna alle meningen die van Gogh had, het oude moslim geloof is een heel vrouwonvriendelijk geloof en ik vind dat die dingen niet acceptabel zijn. Vrouwen stenigen omdat ze met een andere man naar bed zijn geweest o.i.d. terwijl de mannen zelf iets van 5 vrouwen mogen hebben, ja daar is goed over nagedacht....

Nee, in mijn ogen sprak van Gogh niks erg uit, hij streefde gewoon naar een eerlijk leven voor de mensen.

9. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik deel die mening ook, het feit dat wij Nederlanders al bij het minste geringste uitgemaakt worden voor Racisten is gewoon schandalig, wij zouden eens bij de politie moeten aankomen: Ja zij zeiden: Alle Nederlanders zijn stomme kaaskoppen. (dat is echt racisme, gekeken naar de echte betekennis van het woord)
    Nou ze lachen je compleet uit als je daarmee komt. Maar waar ik me misschien nog wel het meest aan irriteer in Nederland zijn mensen die meteen helemaal beginnen te schelden/bedreigen/geweld gebruiken als je 1 puntje van kritiek uit, en dan gaan ze discussie ook niet met je aan...Nee ze gaan roepen, Moet ik famillie halen? Terwijl ze al met ze 3'en voor je staan :confused: Altijd dat aggresieve, zo valt er toch ook niet mee samen te leven?

10. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het is alleen zo dat de groep Moslimfundamentalisten steeds groter wordt en zij ook een wat andere manier van handelen hebben als de christelijkefundamentalisten waar er volgens mij steeds minder van zijn...

11. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Trouwens he. Wat gebeurd er als een man voor zijn huwelijk seks heeft of tijdens zijn huwelijk overspel pleegt? geen drol volgens mij. Daarom zo krom vind ik dat. Vrouw wordt verstoten uit de familie of vermoord of weet ik allemaal en bij een man gebeurd niks.

Verder ben ik het ook eens met Gangster Ba. Als je in de steden van turkije bijvoorbeeld kijkt zijn het hele normale mensen. Geen hoofddoeken, althans, weinig. Het zijn juist de mensen op het platte land die daar zo super gelovig zijn en die ook naar nederland komen. Dit is een land met andere regels en andere gewoonten. Daar heb je je aan aan te passen. Wij doen water bij de wijn. Verzorgen van alles voor allochtone mensen. Moskeen weet ik wat allemaal. Ik vind daarom ook dat deze bevolkingsgroep zelf ook water bij de wijn moet doen. Ik vraag ze natuurlijk niet om Christen te worden ofzo. Maar wel om de vrouw als een gelijke te behandelen. En ik vind gewoon dat als deze mensen zich niet kunnen aanpassen ze gewoon terug moeten gaan.

en het volgende waar ik me ook aan irriteer...is misschien een beetje oftopic....dat het heel vaak is van dat er met het beschuldigende vingertje naar ons gewezen wordt dat wij racisten zijn en discrimineren en weet ik wat allemaal. Terwijl ze zelf het hardst roepen van kut nederlanders dit en kaaskoppen zo. Uhm...ja.

12. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens, je hoeft ze maar aan te kijken en ze komen al met een groep naar je toen van "wat kijk jij nou, neuk jou moeder he!" en geloof me ik heb er ervaring mee, ik ben al genoeg bedreigd en ik heb er een mooi litteken van in mijn gezicht, maar ik zal er ook nooit voor weglopen! begrijp me niet verkeerd ik heb ook een aantal moslim vrienden maar de meeste zijn gewoon zo agressief! er is trouwens ook een groot verschil tussen turken en marokkanen, jammer dat ze altijd over een kam worden geschoren

13. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Dat zijn geen moslims, dat klinkt als gedrag van opgeschoten jongeren, die heb je ook zat en puur nederlands zijn. Voetbal hooligans bijvoorbeeld.

Hun gedrag heeft niks te maken met het feit dat ze opgegroeid zijn in een islamitische familie, maar eerder met het feit dat ze in nederland gedwongen worden tot een defensieve, en helaas uit dat zich in aggressie, houding. Maar dat heb je met zat witte blanke white trash nederlanders ook. Helaas. :'-(

14. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd dat komt ook bij gewone blanke nederlanders voor dat heeft niks met moslim of islam te maken.

15. SuperFly

SuperFly Xbox 360

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een hekel aan Extreem radicale Moslimen. Die wil ik het liefst DOOD zien dan dat ze het land verlaten. Ook vroeger had ik een schijt hekel aan negers maar dat is nu niet meer zo. Ik begin me zelf meer te ergen aan de moslims hier in nederland -Ik weet er zijn ook beste goede bij- Maar goed dit is mijn mening

16. BuSSiE

BuSSiE BuSSiE

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste: dingen zeggen over een religie is geen racisme,

Als Van Gogh had gezegd: 'Alle Turken zijn geitenneukers', dan is het racisme
    Als hij echter had gezegd: 'Ik VIND alle Turken geitenneukers' dan is het een mening, zo zie je maar dat er idd een hele dunne lijn is tussen racisme en vrijheid van meningsuiting...

17. BuSSiE

BuSSiE BuSSiE

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind trouwens wel dat alle mensen met een dubbele nationaliteit waarvan bekend is dat ze fundamentalisten zijn, het land moeten worden uitgezet

18. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Theo een racist????
    Dan moet je toch echt even Submission gaan bekijken, de film waar hij om vermoord is.
    Volgens de islam mag een man ten alle tijden zijn vrouw ''nemen''.
    Deze film is naar aanleiding van dit wel erg verouderd denken.
    Er rust een enorm taboe op dit soort misstanden, en juist door deze film zou het zo mooi zijn geweest als dit soort zaken besproken kan worden binnen de groeperingen die daar mee te maken krijgen.
    Werk zelf met o.a vrouwen uit Turkije, en het gebeurt helaas nog regelmatig dat er iemand met een flink blauw oog bij ons bezig is.
    Van de trap gevallen is een steevast antwoord, maar je weet wel beter.
    Maar noem Theo in Godsnaam geen racist, want dan is het nog niet helemaal duidelijk geloof ik.

19. BuSSiE

BuSSiE BuSSiE

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil juist zeggen dat Theo geen racist is, ik vind het juist heel goed van hem dat hij zijn mening altijd durfde te uitten. Soms ging hij in mijn ogen wel wat te ver, maar ik vind het absolute onzin om te zeggen dat hij de moord zou hebben uitgelokt. Die fundamentalisten worden gewoon vanaf hun geboorte geïndoctrineerd door 'geestelijken' die zelf ook extremisten zijn. En af en toe heb je er dan eentje die doordraaid en tot zo'n lafhartige daad overgaat.

Het wordt tijd dat er hier in Nederland keihard wordt opgetreden tegen extremisten

20. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Het blijft altijd een mening. Ook als hij zegt 'Alle Turken zijn geitenneukers'. Het is zijn mening, dat vind hij. Feit is 't niet, dus is 't mening. Daar hoeft hij geen 'vind' bij te zeggen, want alles wat hij zegt 'vind' hij buiten.

Alles is helaas nog steeds relatief, hoewel je natuurlijk kunt zeggen van iemand met een neus, dat hij een neus heef, zonder dat dat perse als mening gezien hoeft te worden. Maar stel dat je niet weet wat een neus is, en per ongeluk iemands oor een neus noemt, dan ben jij van mening dat die persoons oor een neus is...anyways, nevermind. eheheh

Alles wat een mens uit is stiekem een mening, vooral en overduidelijk als het vergelijkingen betreft.

Moet je toch echt de kinderbeschemring bellen en het blijft van mijn lijf huis ingaan, daar zie je veel meer dan alleen islamitische vrouwen. Nederlanders hebben net zo makkelijk losse handjes. Dit is alleen makkelijk te zeggen in het negatieve licht waarin de islam zich bevind.

Elk geloof, en ELKE samenleving heeft gekken die het niet begrijpen. ELKE religie kan op zo veel manieren als mensen er in geloven opgevat worden. Er is geen 'manier' om wel islamitisch of christen te zijn, of om het niet te zijn. Helaas zijn er mensne die het niet begrijpen en de verkeerde stukken verkeerd interpreteren of aannemen, of gewoon rotte appels zijn van zichzelf, die het geloof een slecht aanzicht geven omdat ze ondanks hun slechte daden volhouden dat wat zij doen geoorloofd is. Wat uiteraard in hun versie van het geloof zo is, maar niet bij de meerderheid.

Hoe moelijk is het te begrijpen dat mensen als individu functioneren, en dat niet een complete bevolkingsgroep voldoet aan achterlijke steriotiepen de gevormd worden door de negatieve sentimenten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina