Ach, lees De bijbel, Homerus, Plato, Nostradamus, Jules Verne, daar vind je soortgelijke profetische uitspraken. Het getuigt weliswaar van groot inzicht van de schrijver maar daarmee zijn goddelijke krachten nog allerminst bewezen. Neemt niet weg dat De koran mij een interessant boek lijkt, dat ik graag een keer zou lezen.
EDIT: Om nog even on-topic te blijven: waar ik mij al jaren aan erger is de rol die de media speelt in de beeldvorming van de allochtone Nederlanders. Ik erger me niet zozeer aan mensen als Theo van Gogh. Hoewel ik van Gogh een ongenuanceerde, slecht schrijvende populist vond, hield hij in elk geval niet de schijn op van objectiviteit zoals zoveel 'nette' journalisten wel doen. Een voorbeeld: Wanneer een Marokkaanse crimineel wordt gepakt voor het stelen van een TV dan staat er in de krant: 'man van Marokkaanse afkomst steelt TV'. Wanneer er echter een Nederlandse crimineel wordt gepakt voor het stelen van een TV dan staat er in de krant: 'man steelt TV'. Hoe vreemd is dat? Als het een allochtoon is dan is zijn afkomst belangrijk en als het een Nederlander is dan is zijn afkomst van geen enkel belang. Wees dan consequent; of je vermeldt de nationaliteit/afkomst of je vermeldt hem niet. Nu ligt bij elke 'Marokkaanse' crimineel de nadruk op zijn afkomst en bij elke 'Nederlandse' crimineel de nadruk op zijn daad.
Laatst bewerkt: 6 nov 2004