1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Racisme?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door McRed, 5 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Tuurlijk is de essentie van de boodschap van Jesus de liefde voor God en daar uit vloeit de liefde voor de kinderen van God, de mensen. Ik denk alleen wel dat het belangrijk is om de mensen duidelijk te maken hoe de liefde tussen de mens en God te werk is gegaan in de loop van de menselijke geschiedenis. Ik denk dat de gelofigen veel kunnen leren van de ervaringen van Abraham, Mozes, David, Job en vele andere centrale figuren.
     
  2. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik noem het ook geen toeval. Ik noem het inzicht, ik geloof niet in een of andere goddelijke openbaring, slechts in de rationaliteit van de mens. Ik moet bekennen dat mijn kennis van De koran en het islamitisch geloof miniem is. Zou ik een serieuze discussie met je willen voeren, dan zou ik eigenlijk De koran moeten lezen. Ik hecht ook geen enkel ander geloof in Nostradamus dan die van zijn rationaliteit, en veel van zijn uitspraken zijn NIET uitgekomen. Ik ben er welhaast van overtuigt dat er ook uitspraken in De koran staan, die niet zijn uitgekomen en die niet wetenschappelijk te onderbouwen zijn. Dit gesprek/deze discussie geeft eigenlijk op microniveau weer, wat het grootste struikelblok is in het debat tussen verschillende religies en/of denkbeelden/overtuigingen. Veel Nederlanders weten erg weinig van het islamitisch geloof en de koran en veel moslims weten erg weinig van het christelijk geloof en het europese verlichtingsdenken, dat maakt een serieuze discussie erg moeilijk. De CD die jij aanprijst lijkt me een typisch geval van propaganda, ik zou liever de koran zelf lezen. Ik neem aan dat de makers van de CD Moslims zijn?
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2004
  3. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Veel van deze dingen heb ik nog nooit van gehoord, heb je hier ook bronnen voor?

    (btw. romeinse slagvelden op de bodem van de oceaan? Want dat is toch echt de laagste plek op aarde... )
     
  4. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Rush, vrij bijdehand....... laagst begaanbare plek op aarde op dat moment misschien?
     
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hallo , er zijn enkele essentiele waarden die we ongeacht wie we zijn wel in het oog moeten houden , en dat zijn begrip , verdraagzaamheid en respect voor wie anders dan jou is.
    Men kan alleen een gezonde dialoog tussen verschillende gemeenschappen opgang brengen als er een wederzijds respect voor elkaar bestaat.
    Het probleem is dat er een heel kleine minderheid voorlopig belet dat dit proces opgang komt , ik kan jullie wel zeggen , dat als je een inzicht krijgt in hun situatie , je daar automatisch begrip voor zal hebben , en als jij zegt wat jou probleem is, dat zij dan ook zullen proberen om zich in jou situatie te verplaatsen.
    Ik kan alleen maar zeggen , ik werk bij een mutinational , en bij ons zijn mensen uit de aziatische , midden-oosten en europese gemeenschap samen aan het werk en wij hebben totaal geen problemen met elkaar, integendeel , de moslims die bij ons werken worden echt gesteund door de andere collegas tijdens hun ramadan.
    En dat wij in een grote fabriek kunnen , moet ook in de maatschappij kunnen.
    Het orderwoord is simpel genoeg, en dat is respect voor de persoon die tegenover je staat ,ongeacht afkomst , opvoeding of geloof.
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2004
  6. Andy01

    Andy01 Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat nu de laagst begaanbare plek op aarde is, was dat toen deze boeken geschreven zijn mischien nog niet. Veel werelddelen stonden toen deels onderwater anders dan nu.
     
  7. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Wist niet dat ze in Atlantis gevochten hadden
     
  8. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Haha....en meer. Nee het gaat erom dat er een slagveld werd gehouden op de laagste plek op aarde. Uit satalietbeelden blijkt dus dan dat het gebied bij de Rode Zee geografisch, echt de laagste plek op aarde is. Maar ja het kan natuurlijk op toeval berusten....
     
  9. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist deze brief in de krant van gister gelezen:

    (Haarlems Dagblad woensdag 10 november 2004)

    Open brief aan Mohammed B.

    Noem mij een islamtische democratie,
    noem mij een islamitische rechtsstaat,
    noem mij een islamitisch land met een humaan strafrecht,
    noem mij een islamitisch land met vrijheid van meningsuiting,
    noem mij een islamitisch land met vrijheid van vergadering,
    noem mij een islamitisch land met vrijheid van godsdienst,
    noem mij een islamitisch land zonder criminaliteit,
    noem mij een islamitisch land zonder corruptie,
    noem mij een islamitisch land dat nooit in oorlog is geweest met een ander islamitisch land,
    noem mij een islamitisch land waar vrouwen gelijk worden behandeld,
    noem mij een islamitisch land waar verschillende rassen gelijk worden behandeld,
    noem mij een islamitisch land waar homoseksuelen gelijk worden behandeld,
    noem mij een islamitisch land waar dieren humaan worden behandeld,
    noem mij een islamitisch land waar iedereen kan lezen en schrijven,
    noem mij een islamitisch land waar de welvaart gelijk is verdeeld,
    noem mij een islamitische componist of dirigent,
    noem mij een islamitische een schilder of beeldhouwer,
    noem mij een een auto of vliegtuig, ontwikkeld in een islamitisch land,
    noem mij een computer of software, ontwikkeld in een islamitisch land,
    noem mij een telefoon, ontwikkeld in een islamitisch land,
    noem mij een radio of televisie, ontwikkeld in een islamitisch land,
    noem mij een foto- of televisietoestel, ontwikkeld in een islamitisch land,
    noem mij een telefoon, ontwikkeld in een islamitisch land,
    noem mij een huishoudelijk apparaat, ontwikkeld in een islamitisch land,
    noem mij een islamitische bijdrage aan enige vorm van techniek,
    noem mij een islamitische bijdrage aan de natuur- of scheikunde,
    noem mij een islamitische bijdrage aan de landbouw of viserij,
    noem mij een islamitische bijdrage aan aan de medische wetenschap.

    Noem mij een reden voor uw morele arrogantie,
    noem mij een rechtvaardiging voor uw daad.

    Peter Hofman Kolk


    Zo het overtypen duurde even... Maar wat een geweldige tekst, dit is nou een mooie manier van kritiek uiten zonder hard te beledigen. _O_
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2004
  10. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    hij heeft wel gelijk.. er word practisch niks ontwikkeld in die landen.. (behalve dan natuurlijk aanslagen ;))
     
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Allereerst mag de heer Peter Hofman Kolk even met zijn neus de geschiedenis boeken induiken
    Zonder wiskunde geen computers, auto's, vliegtuigen, etc, etc, etc..
    Daarbij gaan veel van die opmerkingen ook op voor westerse landen.
    Zijn wij een land b.v. zonder criminaliteit of corruptie.
    Is b.v. de US een land waar alle rassen gelijk behandeld worden, of waar homosexuelen gelijk behandeld worden.

    Dergelijke kortzichtige vingerwijzerij met het idee dat wij zoveel beter zijn als islamitische landen slaat nergens op..

    En wat betreft bijdrage aan de medische wetenschap, volgende keer dat de heer Hofman Kolk een operatie moet ondergaan moet ie eerst maar eens aan de chirurg vragen waar zijn kennis vandaan komt.
    Want toen wij in europa ons nog bezig hielden met dingen als aderlating waren ze in bagdad al bezig met het concept van virussen..
     
  12. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    en dat rechtvaardigd dan wel onze arogantie tegenover die mensen? gelijkheid voor alle is geloof ik een "message" van zowel de bijbel als de islam.Ik vind de schrijfer van deze brief een arogante westerling die zich zelf supiriuer vind.kortom het gaat helemaal nerges over
     
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Dan vind ik Call Me All van Paul Simon een stuk beter, dit is geen poëzie maar losse proza met zoveel arrogantie dat ik hem niet overtref.

    Sterrenkunde, Scheikunde en medsiche wetenschap begonnen bij de moslims en in het midden oosten was vroeger de standarad veel hoger. De toen gelegde basis is nu nog zeer belangrijk. Kortom, de schrijver weet van kant noch wal. Geschreven door een achterlijke boer die naar school moet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2004
  14. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar wie beweert dat hij zegt dat dit WEL opgaat voor Westerse landen? En om nou een wiskunde voorbeeld uit het jaar 790 op te halen wat grotendeels door de grieken is gedaan en dergelijke is wel wat vergezocht...En hij beweert ook niet dat Islamitische landen niks voortbrengen, hij vraagt alleen om een voorbeeld. Kwestie van interpretatie.
    Maar ja ik vond het gewoon een goede vermakelijke brief, die ik even wou meedelen...
     
  15. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Met een brief als deze beweert ie wel degelijke dat islamitische landen niets voortbrengen of hebben gebracht.
    Dit zijn zeer oude wetenschappen, dus ik vond mijn voorbeeld van wiskunde wel degelijk terecht.
    En aangezien de oorsprong van dergelijke wetenschappen ook voor een groot deel zo niet bijna alles in sommige gevallen, terug te vinden zijn in islamitisch landen vind ik gewoon dat deze weledele heer Hofman Kolk eerst eens even zijn "facts straight" moet hebben voordat ie onzin de wereld in helpt.

    Maar je heb gelijk, vermakelijk is ie wel. Puur omdat ie, zoals walrus al zei kant nog wal raakt.
     
  16. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Poetisch is het niet....
     
  17. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Allen wat je ziet in Wiskunde, Astronomie, Medische wetenschap en nog vele meer is alle maal te danken aan Arabiere.

    Effe over homo's gelijk behandelen, Amerika doet het ook niet zeur daar maar over.
    Effe over corruptie, het hele Irak conflict is een en al corruptie, is allemaal om geld.

    Wat die gast schreef is gewoon bla, bla, bla, bla, bla. Als een echt land zich hield aan de wette van de koran zag het er overal beter uit. Want in de koran staat ook dat je vrij bent om te kiezen van je geloog en dat alleen god je mag straffen voor dingen die je doet.
     
  18. Soulrebel

    Soulrebel G-Unit

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste is Jezus (vrede zij met hem) niet de zoon van god (volgens de islam)

    Moslims, Christenen en Joden gaan allemaal in hun oorsprong terug naar de Profeet en voorvader Abraham en zijn drie directe afstammelingen. Mohammed stamt af van de oudste zoon Ismaël, en Mozes en Jezus stammen af van Isaäk (vrede zij met hen allen). Moslims eerbiedigen en respecteren Jezus in het bijzonder. Ze beschouwen hem als één van de grootste van de Profeten en Boodschappers van God. Een Moslim verwijst nooit simpelweg naar hem als “Jezus” maar voegt altijd de zin “vrede zij met hem” toe. De Koran bevestigt zijn maagdelijke geboorte, en een speciaal hoofdstuk van de Koran is getiteld “Maria” als eerbetoon aan de moeder van Jezus. Jezus werd op wonderbaarlijke wijze geboren door dezelfde kracht die Adam (vrede zij met hen beiden) zonder vader tot leven had gebracht.

    “Waarlijk, de gelijkenis van Jezus met God is als de gelijkenis van Adam. Hij schiep hem uit stof en zei tot hem: ‘Wees!’ en hij was.” (Koran 3:59)

    Gedurende zijn missie als Profeet verrichtte Jezus (vrede zij met hem) vele wonderen. De Koran vertelt ons dat hij zei:

    “Ik ben tot jullie gekomen met een teken van mijn Heer: Ik maak voor jullie uit klei de vorm van een vogel, dan blaas ik erin en door Gods gebod zal het een vogel worden. En ik genees de blinden en de melaatsen en ik doe de doden herleven met de Wil van God.”
    (Koran 3:49)

    Noch Mohammed, noch Jezus Moslims, Christenen en Joden gaan allemaal in hun oorsprong terug naar de Profeet en voorvader Abraham en zijn drie directe afstammelingen. Mohammed stamt af van de oudste zoon Ismaël, en Mozes en Jezus stammen af van Isaäk (vrede zij met hen allen). Moslims eerbiedigen en respecteren Jezus in het bijzonder. Ze beschouwen hem als één van de grootste van de Profeten en Boodschappers van God. Een Moslim verwijst nooit simpelweg naar hem als “Jezus” maar voegt altijd de zin “vrede zij met hem” toe. De Koran bevestigt zijn maagdelijke geboorte, en een speciaal hoofdstuk van de Koran is getiteld “Maria” als eerbetoon aan de moeder van Jezus. Jezus werd op wonderbaarlijke wijze geboren door dezelfde kracht die Adam (vrede zij met hen beiden) zonder vader tot leven had gebracht.

    “Waarlijk, de gelijkenis van Jezus met God is als de gelijkenis van Adam. Hij schiep hem uit stof en zei tot hem: ‘Wees!’ en hij was.” (Koran 3:59)

    Gedurende zijn missie als Profeet verrichtte Jezus (vrede zij met hem) vele wonderen. De Koran vertelt ons dat hij zei:

    “Ik ben tot jullie gekomen met een teken van mijn Heer: Ik maak voor jullie uit klei de vorm van een vogel, dan blaas ik erin en door Gods gebod zal het een vogel worden. En ik genees de blinden en de melaatsen en ik doe de doden herleven met de Wil van God.”
    (Koran 3:49)

    Noch Mohammed, noch Jezus (vrede zij met hen) hebben de fundamentele leerstelling van het geloof in één God, die door de vroegeren Profeten werd gebracht veranderd, maar ze hebben het bevestigd en hernieuwd.
    hebben de fundamentele leerstelling van het geloof in één God, die door de vroegeren Profeten werd gebracht veranderd, maar ze hebben het bevestigd en hernieuwd.

    Jezus (vrede zij met hem) had ook nooit gezegd dat hij de zoon van god was. Dat is door de jaren heen in de bijbel terecht gekomen, doordat mensne steeds maar weer de bijbel willen verbeter/herschrijven. (recente voorbeeld..nederlandse kerk verandert gij in zij en nog paar andere dingen zodat de jeugd meer de bijbel gaat lezen)
     
  19. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    ik geloof dat de aztecen daarvoor al weer eerder waren en wetenschappers denken nu ook (bron discovery) dat er voor de aztecen een volk was dat weer net zo ver was als hun en dat er in het verleden meerdere keren qua wetenschap stappen terug zijn gedaan. Waar we nu zijn hebben we niet van arabieren, dat hebben we zelf gecreerd. Dat dit ook veel nadelige effecten heeft omdat we dit in zo'n korte tijd hebben gedaan is ook duidelijk (misschien zou je het geforceerd kunnen noemen, zo snel). Stress vervuiling corruptie op zijn enkele gevolgen. Tis maar hoe je het interpreteerd, en om hem daarvoor nou een achterlijke boer te noemen.......

    Ook dit is maar hoe je het bekijkt. Voor iemand die 'geloofd' is het duidelijk, zijn interpretatie van 'zij'n' geloof is altijd positief en geweldig..daarom ook liefdevol (satanisten even buitengelaten |:- ).

    Iemand die niet geloofd zou het hele item geloof en daarbij de boodschap van jezus (of welke profeet dan ook) ook anders kunnen opvatten lijkt mij. Als we in het verleden kijken maar zelfs vandaag de dag nog zien we dat geestelijke het geloof uitbuiten voor eigen doeleinden. Wat ik leerde tijdens mijn oude geschiedenislesjes was hoe handig de kerk uit al hongerlijdende mensen centjes wist te kloppen zodt oma minder zou branden in de hel...om maar wat te noemen. Hoe een niet gelovige de zaak dus vaak? ziet is dat eigenlijk het geloof zo vredig is als de persoon die het geloofd en hoe hij of zij daar mee om gaat.....
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2004
  20. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Dit is in mijn ogen de grote reden waarom het lijkt alsof de islam niet intergreerd in de westerse omgeving. Jaren geleden toen de toestroom begon hebben we er met z'n alle geen punt van gemaakt dat er niks werd gewijzigd aan geloof om intergratie en verdraagzaamheid te bevorderen. Anno 2004 zitten we met de problemen. Omdat de Koran/Islam zo conservatief zijn en niet worden gemoderniseerd, zal er altijd een kloof blijven. De kerk is in de loop der jaren ook gigantisch veranderd en naar de achtergrond gedrukt. Vrouwen kwamen op voor hun eigen rechten, kerk kreeg geen machtige positie meer etc. Geloof kwam in nederland op de tweede plaats en vrijheid op de eerste. Nu komen we erachter dat wat eerst de kerk was, nu de moskee is geworden. Mensen leven in geheel naar de standaard die ze wordt voorgeschreven, vaak niet rekening houdend met de vrijheid waar wij allemaal aan gewend zijn.

    Een ander gevolg van het conservatieve is dat moslims zich veel sneller aangesproken voelen. Er hoeft op de TV maar iets gezegd te worden over allah, de profeet en de islam. Of er zijn genoeg gekken die spreken van schande en rasicme. De paus, kerk en jesus worden elke dag honderden keren vervloekt, uitgelachen en beledigd. Hoor je de kerk of christenen hierover? Nee.

    Moderniseer de Islam en schaf godsdienstscholen af. De Islam zal moeten ondergaan wat de Kerk tientallen jaren geleden ook heeft ondergaan. Dan pas zal de kloof verdwenen zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina