1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Racisme?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door McRed, 5 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Japzor

    Japzor ... Biertje ?

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus niet! Als jij iets vindt mag je er best wat over zeggen! Als iets niet goed in mekaar zit en iedereen z'n bek houdt gebeurt er ook niks.
    Maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je jezelf in gevaar kan brengen omdat in nederland blijkbaar vrije meningsuiting niet helemaal vrij is.
     
  2. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Inderdaad, als hij gewoon een mening heeft en die onderbouwt dan moet hij dat gewoon kunnen zeggen. Val hem dan aan op de inhoud daarvan...daarom ben je hier toch? Ik wordt zo ziek van mensen hier die er gewoon niettegen kunnen dat je een andere mening hebt en meteen maar zoiets hebben van je moet oprotten. Beetje misselijk. Maar dat even ter zijde.

    Ik denk dat je hier helemaal gelijk in hebt. Toch denk ik dat er niet alleen een kloof is omdat ze conservatief zijn. (die hebben wij ook, maar daar maak ik me (minder) druk om. ) De normen en waarden die blijkbaar bij die cultuur en geloof horen sluiten ook nog eens helemaal niet aan bij die van onze opas en omas (om het zo maar te zeggen). Daarom ben ik het met je eens dat hun geloof eens een paar stapjes terug op het verlanglijstje moet worden gezet, als ze tenminste willen integreren. Denk je trouwens niet dat we er in den beginne (jaren 70?) geen punt van maakte omdat het er toen maar zeer weinig waren en eigenlijk hier kwamen om een werkachterstand te fixen, waar wij aan de andere kant zeer royaal voor betaalde?
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2004
  3. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik had gereageerd op et eerste gedeelte van je post, maar de tweede gedeelte had ik niet eens gelezen tot nu |:- . Wat bedoel je met Mohammed belichaamde zijn boodschap niet?
     
  4. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    "here we go again maar dat even terzijde" .Je mag je mening uiten op het moment dat het onderbouwt is (en geef dan ook een onderbouwde mening/tegen woord terug).Maar neem nou van Gogh zijn mening die was ongenuanceerd en diep beledegend.Wat geeft hem het recht een heel geloof te beledigen? zijn mening ?.Als we echt zon tollerante sameleving zijn als wij willen zijn moet je volwassen genoeg zijn om bepaalde beledigende dingen voor je te houden. Je mag er van uit gaan dat zo,n iemand die zijn mening zo hard en ongenuanceerd (zonder vrijwel enig duidelijke onderbouwing) ter gehore brengt ,er toch wel enige consquenties aan kan koppelen (zij het dat moord niet de goede is en daarom ook bestraft moet worden)Men vind de islam te conservatief maar op het moment dat de islam in een hoekje gedrukt en zich men wil gaan verdedigen wat zorgt dat er een verwoede discussie oplaait zijn zij opeens de radicale en "het" gevaar.Terwijl van onze kant de discussie en de strijd zomogelijk nog harder en met een nog groter vertoon van macht gevoerd word.Waar 2 kijven 2 schuld ......

    De door jou benoemde kloof zul je waarschijnlijk alteid houden.Dit om de simpele reden dat iedere cultuur zijn eigen identiteit heeft.En wat geeft ons het recht een andere cultuur te dwingen zijn identiteit te verlogenen en die van ons aannemen ?.Terwijl wij onze kant moord en brand schreeuwen als zij dit bij ons proberen.Meten met 2 maten is ook iets wat niet hoort in een "tolerante" sameleving.Met jou laatste punt ben ik het grootendeels eens.
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2004
  5. Soulrebel

    Soulrebel G-Unit

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe wil je nou in godsnaam een geloof wijzigen/moderniseren??? Wie geeft jou het recht om gods woorden te veranderen??? En wat wil je moderniseren aan de koran?? dat we over tien jaar gewoon lekker biertjes alchaol en drugs mogen gebruiken?? dat onze vrouwen als hoeren gaan spelen op de straat en dat ze geen enkel zelf respect of waarde meer hebbben? Want dat is wat met de bijbel is gebeurd jongen..en dat is een fout dat niet bij de koran is gebeurt en zal gebeuren.


    En wat vind jij ouderwets aan de Koran, heb jij uberhaupt wel d ekoran gelezen om te oordelen dat het ouderwets is???

    Vrijhed?? De koran benadrukt dat de democratie heel belangerijk is..ken een paar quotes maar die zijn moelijk te vertalen naar het nederlands. En er zijn ook tientalle voorbeelden van hoe onze profeet democratie gebruikte bij het oorlog voeren etc etc (iets wat zelf Amerika nu niet doet). En dan als geen 1 arabische leider democratie gebruikt betelent niet dat dat niet in de koran staat.

    Vrouwenrechten: De koran bevrijde alle vrouwen in di egebied die slaven waren. DE vrouw wordt gerespecteerd in de koran en vooral de moeder. De waarde van de vrouw bij god ligt hoger dan de mannen. Vandaar dat god de vrouwen wil beschermen.
     
  6. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ho who ff relax.ik weet niet wie je hier mee aanvalt.Maar sykes heeft zijn mening goed onderbouwt en dan mag je verwachten dat jou post niet als een soort benzine bij de vlam gaat fungeren.En als je mij aanvalt verzoek ik je nog is goed te lezen .
     
  7. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    /Mod Ik loop te blaten
     
  8. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed en dit is dus met top de meest rasistiesche opmerking in dit forum,gefeliciteerd.Ik verzoek de modjes daarok ook vriendelijk om dit "lievertje" op zijn foute post te wijzen en de post te verwijderen.Ik vind niet kunnen

    edit thnx modje :)
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2004
  9. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Post van NL Eagle bewerkt.

    NL Eagle, gedraag je. Dit soort posts worden hier NIET getolereerd.
     
  10. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    soulrebel; ga asjeblieft niet hier de islam lopen preken want ik denk dat niet veel mensen daar nu behoefte aan hebben.
    of ga je me nu vermoorden omdat ik je ''aangevallen'' heb??
     
  11. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    lol; why not.
    we leven in nederland; toch?
    dan mag toch gezegd worden wat nederlanders doen en denken...
     
  12. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Je solliciteert keihard naar een waarschuwing of een ban als je nu niet ophoudt met je extreem-rechtse opvattingen.

    Kappen dus.
     
  13. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    lol ik zal ermee ophouden, het frustreerde mij gewoon dat nederland al zo ver heen is dat er in een xbox topic meer over islamitische normen en waarden wordt gepraat dan over nederlandse...
     
  14. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    jonge het is je nog steeds niet duidelijk he.Beetje hardleers ofzow.Kunnen de mods weer je post bewerken.Lekker begin van je member ship.VERder is jou jou mening jou mening en die soulrebel his.Hij mag zijn mening verkondingen jij ook.Hij verkondigd zijn mening nog eenigzins onderbouwt.Jij blaat een end weg


    edit.Jij hebt iig niets begrepen van de nederlandse normen en waarde.Je respect is nul en je vind je zelf nog leuk ook *onbegrijpelijk*
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2004
  15. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    hoezo word je ook geen moslim; of ben je dat al?
    edit: ik vind me zelf eigenlijk helemaal niet leuk; eerder bloedserieus.
     
  16. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ik schaam me echt om een nederlander te zijn met dit soort achterlijke idioten in onze sameleving.And for the information:IK ben een nederlander zonder enig geloof en zonder autochtone afkomst.

    Edit als je zelf echt zo seriues vind ga je mening dan ergens verkondigen bij andere mensen zonder enig respect voor de medemens.En niet hier op dit forum waar tot dat jij kwam een normale (zij het verhitte) discussie werd gevoerd.
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2004
  17. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat kom je eigenlijk op deze forum doen? Beetje dingen op de prijsvragen en voor de rest racistisch gezwets uit blaten.
     
  18. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ''een beetje dingen op de prijsvragen''? nee sorry, om eerlijk te zijn heb ik nog nooit meegedaan.
    maar ik zal eraan dneken als er weer een prijsvraag is mee te doen.
    dank u
     
  19. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjah ik hoop eigenlijk dat je die kans nooit krijgt.Verder is het duidelijk dat je dit topic totaal niet gelezen hebt.AAngezien jij het hebt over islamitische normen en waarde.Het gaat hier over hoe rasicme onstaat (bij achterlijke idioten als jij).Verder vind jij het dat we het moeten over de nederlandse normen en waarde.Hoe wil je het daar over hebben als jij der geen ene F*ck van hebt begrepen.DAt discusieert nog al lastig niet ?

    /Mod Hou jij het ook een beetje gezellig :) - Volkoren
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 dec 2004
  20. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste ego,
    mijn bedoeling was nooit om de nederlandse normen en waarden in nederland weer een beetje ''in'' te krijgen.
    eerder om de islamitische waarden en normen hier Niet te krijgen.
    De grondwet is totaal anders als de islamitische wetgeving en het islamitische geloof; daar probeer ik aandacht voor te krijgen.
    Daarom ben ik ook zo ''racistisch'' volgens jullie; ik zie dat het gewoon niet samengaat; een islamitisch geloof in Nederland.
    En daarom zeg ik ook dat we moeten oppassen dat de islam een te grote rol in Nederland krijgt; aangezien er dan gegarandeerd conflicten uitbreken.
    Daar waarschuw ik voor.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina