1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Racisme?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door McRed, 5 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ach wat lief, weer een gefrustreerd pubertje die zijn agressie niet kwijt kan _0/
     
  2. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat jij veel beter op school had moeten opletten, het is onzin dat er conflicten zullen uitbreken, het enige wanneer er conflicten zullen uitbreken is dat er mensen zoals jij zo gaan schelden op het Islamitische geloof, waardoor de Islamieten boos op jouw worden en dan tjah, dat kunnen de meeste weldenkende mensen op dit forum wel bedenken.
     
  3. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Is racisme niet het stopwoordje van troetelallochtonen? Ali B, Fatima Elatik etc.?

    Overigens wil ik hier ook wel een misopvatting rechtzetten. Er is geen sprake van een arabisch getallenstelsel. Het komt namelijk uit India, alleen hebben de Arabieren dit systeem overgenomen en via via is het in Europa gekomen.

    Ik weet zelf niet wat ik van de Islam moet denken. Er is een erg grote steun voor de fudamentalisten. Ik heb het er niet zo op en ik zie liever dat er eens wat word gedaan. Intergreren of moven. Er word allemaal zo zielig gedaan over de moslims en dat linkse tuig verhinderd elke discussie door het woord racisme rond te slingeren. Overigens zijn er ook zat Nederlanders niet pluis.
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2004
  4. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Iemand die zegt dat de Nederlandse samenleving een witte is en stelt dat racisme onstaat door misdragingen van donkere mensen, is een racist. Daar hoeven we niet zo moeilijk over te doen.
     
  5. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    vind jij niet dat het een witte samenleving is dan?
    uit mn hoofd is ongeveer 15 procent van de mensen die in nederland wonen allochtoon.
    dat betekent dat 85 procent nederlands is; dus kan je officieel van een ''witte'' samenleving spreken.
     
  6. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Het wordt duidelijk hoe je over ons voormalige bijbellandje denkt (wat nu 1 grote heroinehoerenstaat is geworden volgens u). Grappig is als ik zon extreme opvatting over dat cultuurtje van jou zeg ik meteen 100x racisme naar mn hoofd gesmeten zou krijgen. Ik denk dat het woord racist hier bij JOU wel eens van toepassing zou zijn.

    Die steun voor fundamentalisten die uit de massa voortkomt is iets waar ik ook een beetje misselijk van wordt. Dit is moeilijk aan te tonen helaas...en dat vind ik maar gevaarlijk.

    Integreren of moven is iets wat ik ook omarm. Alleen nooit meer haalbaar. Gods woorden zijn voor mij 'lord of the rings verhaaltjes' geschreven door mensen wat niets met de almachtige te maken heeft. Mensen als Soulrebel zijn hier hard op, zij geloven immers, en dat is in hun ogen dus terecht... Ze voelen zich dus snel aangevallen...wat wel duidelijk is. Dat dit botst in Nederland mag ook duidelijk zijn. In hun ogen kun je de woorden van god niet veranderen. (alhoewel dat wel zo is, ook moslims hebben zich door de eeuwen aangepast en gemoderniseerd...en als de mensen veranderen dan veranderd ook het 'woord van god', aangezien de mensen degene zijn die hier hun eigen interpretatie aan geven. (vandaar de gematigden, extremisten etc die allemaal vinden dat zij helamaal het juiste doen)

    is een feit. Toch zijn we zeer gastvrij en staan we open voor opvattingen van anderen. Ik denk dat dat wel eens de nadruk mag krijgen. Ik hoor nooit eens van mensen als rikkel of soulrebel van fijn Nederland, ze luisteren ook naar onze wensen. Veel autochtone Nederlanden krijgen nu het gevoel van genoeg is genoeg, helaas wordt alleen daar de nadruk op gelegd. Je geeft een vinger....
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2004
  7. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Volgens mij zijn we een multi-culturele samenleving.
    En of het nou 1% 15% of 40% is wat allochtoon is maakt in dat opzicht niet uit.
    15% is nog altijd een groot deel van de bevolking, en dat kan je niet zomaar wegcijferen omdat het niet het grootste deel is.
     
  8. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Mjah, wie ben jij om te beoordelen hoe veel autochtone Nederlandse mensen over iets denken?
     
  9. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee tuurlijk niet. Doe je ogen open, kijk om je heen.

    De enige mensen die zich in deze bewoording uiten zijn de racisten. Nederland is een vrij land dus je mag er gerust voor uitkomen.
     
  10. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoiezo aandacht krijgen doe je op een andere manier.VErder kan je je afvragen waarom deze 2 niet samen gaan.2kijven 2 schuld.Het is ronduit dom kortzichtig en een teken van onvolwassenheid als men een aantal problemen niet bij zich zelf durft te zoeken.Jij ziet de 2 niet samengaan ? kijk dan is naar jezelf met jou radicale standpunten.Een radicaal opzich is al niet goed voor de sameleving.Of dit nou een rechtste radicaal is of een islamtische radicaal.Radicale mensen hebben geen oog voor het andere en vinden hun eigen standpunten het best en " de wet" Zowel van af rechts links islamitische christendom etc.In een tolerante sameleving zal alles met mekaar kunnen leven.Dit is dus geen tollerante sameleving.Van beide kanten niet alochtoon/autochtone.Je kan ontkennen dat dit zo is.Maar jou posts geven geen ander beeld af.
     
  11. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier kan ik me volledig bij aansluiten.
    Het is zowiezo onverstandig om je radicale opvattingen en je levenspatroon volledig van een geloof af te laten hangen.
    Mensen zoals soulrebel laten zich zo meeslepen door hun geloof dat het gewoon gevaarlijk wordt.
    En dat voor iets dat niet eens zeker is te bestaan.
    Nu zeg ik niet dat je geen geloof mag aanhangen, maar doe het dan zo:

    Probeer eerst de grondwet te accepteren en dan een religie aan te hangen.
    Dat zou een hoop ellende schelen, want immers: de meeste oorlogen die de wereld gekent heeft en kent, zijn voortgekomen uit geloofsovertuiging.
    En dat kan toch nooit de bedoeling van een religie zijn?
     
  12. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Mjah, ik geef geen aantallen (even lezen). Het is iets wat steeds meer te merken is, en wat ik ook steeds meer tegen kom waar ik ook ga. Vooral bij gebeurtenissen als de dood op die leraar en Theo heeft iedereen even het lef uit woede om te zeggen wat zij er nou eigenlijk van vinden. Degene die dit niet merken hebben wel een beetje hun kop in het zand.

    Ik zou grondwet wat breder formuleren zoals: accepteer de mensen om je heen. Dus ben je in Nederland, accepteer hun meningen en dus normen waarden grondwet etc. En kijk dan is naar je geloof. Dit geloof is relatief nieuw in dit land, en we kunnen niet bepaald zeggen dat het een positief imago heeft achtergelaten. Ik vind het goedkoop om steeds maar weer het vingertje richting de Nederlanders te wijzen.

    overigens heb ik het al eerder gezegd hier. Geloof wordt in mijn ogen te vaan misbruikt (ik heb voorbeelden gegeven eerder over de kerk jaren geleden etc). Ik denk dat veel active gelovers Moslims zijn in Nederland vandaag de dag. Toon dan ook eens aan ons dat dit positief is, het imago is echt negatief. Dit is ook onvermijdelijk voor zo'n naar binnen gefocuste cultuur midden in een zeer 'open' land.
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2004
  13. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    En jij wil zeggen dat jij de grondwet wel accepteert?.Lees die dan nog is goed na zou ik zeggen.Aangezien bijna alles wat je zegt in strijd of het tegenovergestelde is van wat de grondwet zegt.

    Verder vind ik dat soulrebel idd een beetje uit zijn slof is geschoten en ik heb hem daar ook op gewezen.
     
  14. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    dank je .Ik zie dit eerder als een massahysterie van het kudde dier de mens.Het grootste gedeelte van de mensen waar in je vraagt waarom ze zo kwaad zijn komen niet verder dan "het tast de vreiheids van menings uiting aan"en "Ik vind dit niet kunnen" Elke verdere onderbouwing ontbreekt wat blijkt dat men er dus niet of nouwlijks over nagedacht heeft en als jer egens niet overnadenkt hoe kan je dan iets ECHT ZELF vinden ?.
     
  15. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    En hierbij lijkt mijn stelling bewezen. Iemand zegt iets en gelijk wordt het geloof boven alles gezet.

    Wie heeft het nou over vooroordelen? Rot toch op man. Als jij vind dat de echte islamitische vrouwen vrijheid hebben leef je in een andere wereld. Alles is compleet volgens de islam. De islam en de nederlandse grondwet gaan zoals het nu is niet samen. Daarom is er eigenlijk geen keus, de Islam zal zich moeten matigeren, in ieder geval publiekelijk. Geloof staat in Nederland niet op de eerste plek.

    En in een ideale wereld zou ik dat inderdaad willen zien. Een islamitisch meisje in een club, of islamtische jongens die gematige moslim zijn en dus ook wel eens een biertje pakken. Het leven volgens een voorbeschreven standaard is zonde van je tijd.
     
  16. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    En dat ga je ze ook in Staphorst vertellen? In de Nederlandse grondwet zijn vele vrijheden opgenomen. Onder andere die van religie. Wat is dan tegendraads met onze grondwet?
     
  17. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3

    Fout, alle oorlogen hadden te maken met land, allemaal, of je moet 1 oorlog kunnen noemen waar het niet zo is?



    Jij zegt veel, ik neem aan dat je daarmee de meerderheid van de Nederlands bevolking bedoeld? Je noemt nu allemaal mensen die vermoord zijn door Islamistische mensen, zal ik er eens een paar noemen die door Christenen zijn vermoord?
     
  18. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Jammer dat je zo denkt. Als ik zeg: de enige kudde hier zijn de volgers die achter hun ajatollah aan lopen en geen eigen mening hebben behalve wat er in de Koran staat, dan breekt de pleuris los. Dat zou idd erg zwart wit zijn. Wat jij net zei is precies hetzelfde. Jij tekend de gevoelens van vele autochtone Nederlanders maar snel even af zodat het aansluit bij de mening die je al hebt. Zo lijkt het iig geval.

    (Die sponk had voor daar bij barend en van Dorp een mooi word voor van een Amerikaanse onderzoeker. Cognitive nogwat theorie. Ging over de politie die de Cees b zaak moesten onderzoeken. Weet iemand nog hoe het precies heette?)

    edit:
    Je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel toen idd een islamiet een moord had begaan op een nederlander (wat uiteraard niet altijd het geval is) merk je dat mensen hun mening duidelijk laten horen over dit onderwerp en alle randzaken die daar bij horen. toen kwam dit dus nog meer duidelijk naar voren. Ik loop helmaal geen sensatie te maken hier van alle moorden in Nederland worden gepleegd door islamieten. Lees even goed..
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2004
  19. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    De beste man vergeet dat we in het jaar 2004 leven waarin het woord ''Djihad'' al bijna in het woordenboek is opgenomen...
    Maar wat betekent het ook weer...?

    Volgens mij ben je nu jezelf aardig aan het tegenspreken of je geeft wat ik nu zeg toe;
    Het verschil is dat Christenen mensen vermoorden tijdens de kruistochten die toch echt meer dan 500 jaar geleden gebeurd zijn.
    Kan je hieruit opmaken, aangezien fundamentalistische Islamieten nu aan een kruistocht tegen het Westen begonnen zijn, dat Islamieten een geloof aanhangen dat meer dan 500 jaar achter loopt?
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2004
  20. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27

    eeehm, zegt de 'IRA' organisatie jou wat...?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina