Het wordt duidelijk hoe je over ons voormalige bijbellandje denkt (wat nu 1 grote heroinehoerenstaat is geworden volgens u). Grappig is als ik zon extreme opvatting over dat cultuurtje van jou zeg ik meteen 100x racisme naar mn hoofd gesmeten zou krijgen. Ik denk dat het woord racist hier bij JOU wel eens van toepassing zou zijn.
Die steun voor fundamentalisten die uit de massa voortkomt is iets waar ik ook een beetje misselijk van wordt. Dit is moeilijk aan te tonen helaas...en dat vind ik maar gevaarlijk.
Integreren of moven is iets wat ik ook omarm. Alleen nooit meer haalbaar. Gods woorden zijn voor mij 'lord of the rings verhaaltjes' geschreven door mensen wat niets met de almachtige te maken heeft. Mensen als Soulrebel zijn hier hard op, zij geloven immers, en dat is in hun ogen dus terecht... Ze voelen zich dus snel aangevallen...wat wel duidelijk is. Dat dit botst in Nederland mag ook duidelijk zijn. In hun ogen kun je de woorden van god niet veranderen. (alhoewel dat wel zo is, ook moslims hebben zich door de eeuwen aangepast en gemoderniseerd...en als de mensen veranderen dan veranderd ook het 'woord van god', aangezien de mensen degene zijn die hier hun eigen interpretatie aan geven. (vandaar de gematigden, extremisten etc die allemaal vinden dat zij helamaal het juiste doen)
is een feit. Toch zijn we zeer gastvrij en staan we open voor opvattingen van anderen. Ik denk dat dat wel eens de nadruk mag krijgen. Ik hoor nooit eens van mensen als rikkel of soulrebel van fijn Nederland, ze luisteren ook naar onze wensen. Veel autochtone Nederlanden krijgen nu het gevoel van genoeg is genoeg, helaas wordt alleen daar de nadruk op gelegd. Je geeft een vinger....
Laatst bewerkt: 15 dec 2004