1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ramadan

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door pobo, 15 okt 2004.

  1. Daanos

    Daanos Achievementhoer

    Berichten:
    1.104
    Leuk Bevonden:
    0
    Nonargument. Jij vindt een spel niet leuk? Maak het zelf dan.

    Triest argument :{
     
  2. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    In een zwarte taxi zitten met als chaffeur een actieve deelnemer aan de ramadan is geen pretje. Gast reed zwaar gevaarlijk om zo nog toch op tijd te zijn om te kunnen eten. Ach kwamen wel netjes heel aan en hebben nog heerlijk mee mogen eten :p. Ik ben zelf niet echt religieus en ik zie het nut er voor mij ook niet in om deel te nemen (hoef niet af te vallen), maar heb zeker wel respect voor degenen die het wel doen! :D Dus succes :)
     
  3. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Anders luister je even wat minder naar Hans Teeuwen. nerd. Bedenk eens wat zelf kerel.

    ontopic: ach ja het is goed om je lichaam op die manier te zuiveren. Ik respecteer de mensen ook gewoon die het doen.
     
  4. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Volgens mij zuiver je je lichaam niet echt door overdag niet te eten. :confused:
     
  5. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Ze mogen wel wat meer niet dan alleen niet eten hoor. Geen seks, geen negatieve gedachten over anderen. en zo zijn er nog een paar dingen.
     
  6. Victor

    Victor Guest

    Volgens mij doen ze het om zich voor te kunnen stellen hoe het is om arm te zijn ofzo. Maar inderdaad: heb er respect voor.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 okt 2005
  7. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Alle religies hebben een bepaalde vorm van het vasten(onthouden) in de traditie. Zo ook de Islam.
    Ramadan is de negende maand van de Islamitische kalender.
    Moslims ervaren het als een maand van bezinning. Wat doe ik met me leven dat goed is en wat niet goed is? Wat kan ik beter doen? Een Moslim behoort het zich allemaal af te vragen. Met name in de Ramadan. Het vasten opzich is dan ook een maar onderdeel van de gehele ervaring. De gedachte is dat de honger en de dorst je moet herinneren aan je plichten als Moslim.
    Er wordt veel gebeden en de Koran gelezen.
    De belangrijkste nacht in de Ramadan is de Nacht van het Lot. Dan wordt herinnert, dat op die dag de Profeet Mohammed voor het eerst een openbaring kreeg van God(Allah).
    We vieren dus eigenlijk wel degelijk iets, maar dat is niet het enige.
     
  8. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Behalve DOAX, natuurlijk ;)
     
  9. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    De mens is nou eenmaal hypocriet.


    Helemaal mee eens.
     
  10. Daanos

    Daanos Achievementhoer

    Berichten:
    1.104
    Leuk Bevonden:
    0
    Eh nee want ik sta volledig achter die zin, vandaar dat ik hem even zeg. Nerd.

    En je lichaam zuiveren? Hou op man, whahaha.
     
  11. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is wel waar hoor.
    Ik denk dat het een soort groepspsychologie. Met mensen in je directe omgeving ervaar je dat natuurlijk het meest, maar het idee al dat je die dag precies hetzelfde doet met misschien 1 miljard andere Moslims is een heel gekke gedachte. Je kan het vergelijken met Kerst, met of zonder alle commercie. Het blijft een massa gebeuren.
     
  12. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    mag je eigenlijk wel drinken? Zo ja is dat dan alleen water of mag je wel gewoon aan de cola of het bier?
     
  13. Daanos

    Daanos Achievementhoer

    Berichten:
    1.104
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik snap het ook wel hoor :) Ik vind het persoonlijk alleen een beetje onzin, maar ik heb wel respect voor de mensen die het doen. Alleen verhalen over je lichaam zuiveren en respect voor de armen en dit en dat gaan er bij mij niet in :+
     
  14. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit wordt nu mijn dertiende jaar dat, maar ik kom ieder jaar weer aan. Dus daar hoef je et echt niet voor te doen.
    Komt door je verstoorde eetritme, denk ik. 's ochtends vroeg opstaan eten en dan slapen. In de avond doe je niets anders eten, drinken, zoetigheid. Je lichaam slaat op hol, weet niet wat ie moet doen en gaat automatisch op spaarstand, volgens mij. Daarom is het beter om matig te eten, vooral in de avond.
     
  15. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Nope, niets mag in je maag komen.
     
  16. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk wel dat je je lichaam zuivert tot een zekere hoogte hoor. Hoeveel troep eten we wel niet tussen de drie dagelijkse maaltijden door. Een maand lang stoppen of beperken van chip, snoep en koekjes kan geen kwaad denk ik en het brengt je wel op ideeen van dat je ook zonder kunt.
    Het onderwerp respect voor de armen wordt altijd verkeerd uitgelegd en begrepen. Tuurlijk kan je niet voelen wat een arme voelt als je zelf rijk bent en je eigen buik altijd zit aan te vetten, maar in Ramadan is het de traditie dat je geld geeft aan de armen om een dag van te kunnen eten. Ramadan is traditioneel ook de maand, wanneer de Moslims hun jaarlijkse armen belasting, een van de vijf pilaren van de Islam, betalen.
     
  17. lord_raven

    lord_raven The darkside

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    ramadan vind ik een van de mooiste gebruiken uit een godsdienst ik wou dat er in het katoliek geloof ook zo iets was
     
  18. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Vasten na carnaval. Identiek.
     
  19. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is egt weird, vasten na carnaval, waarom gaan ze niet eerst vasten en daarna lekker feesten dan heb je iets om naar uit te kijken!
     
  20. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Je kunt het ook andersom beredeneren: eerst nog even flink feesten om het vervolgens 40 dagen rustig aan te doen.
    En daarna komt toch Pasen? Mja ik ben niet zo religieus ingesteld :p

    Blijf het hypocriet vinden, ook het vasten na carnaval....
     

Deel Deze Pagina