1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rc auto's

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ICE, 25 jul 2004.

  1. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    cool, ik ga d'r ook 1 kopen, maar wel een hummingbird met airwolf body van www.centuryheli.com :)
     
  2. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Oh valt me eerlijk gezegt niet helemaal mee :+ Wat denk je dat de top is van die Kyosho Zaboon? Check anders deze thread ff O-)
     
  3. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had nog even een vraagje aan jullie:
    Wat is het verschil tussen een stadium truck en een monster truck?

    Ik ben nu zelf aan het sparen, zodat ik meteen voor m'n eerste auto ongeveer 800 euro kan neertellen. Ik wil een brandstof met onafhankelijke vering en ik denk dat ik dan een monster truck wil (als ik eerst weet wat een stadium truck is ;) )
     
  4. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    MT: meestal 4WD en groot, stadium truck meestal 2WD en kleiner, er bestaan ook tussen maten zoals de hpi Nitro MT 2 wat een stadium truck met 4wd is of en kleine mt ligt eraan hoe je het noemt
     
  5. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, bedankt. Ik weet dus dat ik nu een monster truck wil. Ik ben al rond wezen kijken en ik zag op www.savage-central.nl een mooie monstertruck. De HPI Savage SS. Heeft iemand hier ervaring mee? Die monstertruck is leverbaar als een bouwpakket. Is dat te doen?
     
  6. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Zou iemand me kunnen vertellen wat de beste prijs kwaliteit verhouding is tussen de r/c's die ik in die thread noem? En heeft iemand nog meer suggesties? Laat maar weten hoor, ik sta voor veel open O-)
     
  7. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2

    Wat is eigenlijk het verschil tussen de Savage SS en Savage .25 ??

    Over een paar maanden wil ik ook zo'n monster truck kopen, in de winter maanden lekker er aan klussen en in de zomer mee rijden ofzo:)
     
  8. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    de auto's die je noemt zijn opzich wel leuk, allen is die XB-pro geen echte offroad in de zin van een buggy, maar meer een rally auto....
    Die tamiya en de zaboon zijn allebei wel leuk en goede prijs/kwaliteit verhouding. Hou er alleen rekening mee dat het beginnersauto's zijn. dat houd in: standaard motor (540), deze zijn best aardig, maar de topsnelheid is ongeveer 40 km/h, geen kogellagers, maar nylon lagers. wel olievering, maar de behuizing is van plastic.
    Kortom, het zijn leuke autootjes en je kan ze zeker tunen en opvoeren, maar dan ben je nog steeds een hoop geld kwijt. Je kunt hiermee beginnen en dan stap voor stap aanpassen en je uitgaven verspreiden. Een elektrische snelheidsregelaar is echt aan te raden, die zit bij die tamiya en de kyosho. Maar verwacht echt niet dat je voor dat geld meteen een superauto hebt.
    Mijn auto heb ik ooit nieuw gekocht en daar zaten alle tune en hop-ups bij, maar zo'n pakket is nu niet meer te koop. De reden dat ik het zo goedkoop heb kunnen kopen (€60) is dat deze auto eerst van mij is geweest en toen aan mijn neefje heb verkocht....10 jaar later heb ik het weer teruggekocht. Ik moet er wel bij zeggen dat wel meteen ongeveer €100 kwijt was aan nieuwe banden, lagers en motor. ook moest er een nieuwe stuurservo in, maar die heb ik gekregen van een vriend omdat hij deze overhad, anders was er nog een keer €20 bijgekomen....
     
  9. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    de.25 heeft een 4,1 cc motor en de .21 een 3,5 cc...het zijn volgens mij allebei SS uitvoeringen....
     
  10. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
  11. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou gewoon een .21 kopen die nu overal voor dumpprijzen verkocht worden, en dan na een half jaar/jaar een andere moter er in doen (Picco .26) Het voordeel is dan dat je met de .21 moter het afstellen al heb geleerd en je niet meteen je "dure" Picco sloopt. En de SS is zonder moter en electronica dacht ik.
     
  12. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    OK, echt hartelijk bedankt voor je uitleg. Ik had al begrepen dat ik geen top of de bill r/c kon kopen met dat budget, maar ik wel een autotje die ik nog flink kan tunen. Dat is dus ook een vereiste eigenlijk. Ik blijf nog verder kijken op i'net naar andere auto's, maar die zaboon lijkt me tot nu toe samen met die Tamiya het best...
     
  13. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2

    Hoeveel is dat dumpprijzen???
    Ik heb ff snel gekeken naar zo'n picco motor, die zijn ruim 200 Euro:eek:
     
  14. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    de .25 uit dit verhaal is incl. twee verschillende sets tandwielen, 1 voor on- en 1 voor offroad. deze heeft ook de rotostarter erbijgeleverd een andere koppeling.en zo te lezen zit ook de zender erbij....

    de ss heeft idd dezelfde motor, maar is eigenlijk de opgefokte versie van de 21 met de dezelfde aandrijving terwijl dat bij de 25 is aangepast....

    de.25 is RTR en een "standaard" auto
    de SS is de opgefokte versie van de .21 met een andere motor en zonder zender....dat is denk ik ook die €80 verschil, het chassis is van allebei hetzelfde zo te zien....
     
  15. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    je kunt hier even kijken
     
  16. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag ergens op een site dat de savage een 3 versnellingsbak krijgt. Zal ik dan nog maar even wachten en dan meteen een nieuwe savage kopen? Ik ben toch nog wel een jaar aan het sparen. Zal er over een jaar een nieuwe savage uitkomen, denken jullie? Ik zou het liefst een zelfbouw pakket willen hebben met dan ook meteen zoveel mogelijk erop en eraan.
     
  17. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat vind ik dan wel 80 euro waard... maar waarom is de .25 dan langzamer dan de SS? kwa specs lijkt ie toch beter?


    een .21 voor ruim 400 e? dan lijkt een .25 voor zo'n 150 euro meer een betere keus :) Toch?
     
  18. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    die .21 is voledig rtr op de gloeistarter, accu's of batterijen en lader na. Maar ik volg de verschillen ook niet echt want het nadeel is dat ze allemaal ergens een klein probleem hebben zitten. bv: .21 oude tank en de 25 en ss hadden weer een ander minpuntje. Maar ik ben toch van mening dat die std motortjes leuk zijn voor een tijdje en dat je later wat meer wil (Maar andere mensen vinden de std motertjes perfect.) Ik zelf zet er toch meestal een andere moter in. (Ben nu aan het kijken voor een Picco P3 Monster om mijn OS max .21 rgxp te vervangen volgend jaar) En het is algemeen bekend dat je meestal je eerste motertje verkloot doordat je er niet veel van af weet en je dat dus beter met een goedkoop motertje kan doen en dan later upgraden naar iest beters. En verkijk je ook niet op die prijzen van die webshops, dat is leuk als je veel ervaring heb want ik denk niet dat je echt veel service kan verwachten van een webshop (geen id of dat waar is maar ik heb liever een winkel waar je binnen kan lopen en ze weten wat voor rc auto's je heb) En voor service betaal je natuurlijk ook.
     
  19. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Op rc-racingcars hebben ze het er over dat de service bij toemen heel slecht is. Mocht ik bij toemen een r/c willen aanschaffen, kan ik er dan gewoon op aan dat alles gewoon goed is, en dat ls er iets mis is dat ik dan gewoon vervanging krijg als het nog in mn garantietijd is? Of is dat zo'n winkel waar je erg moeilijk gaan doen voordat ze je kapotte onderdeel vervangen? Ook vroeg ik me af of iemand hier nog een goede r/c met mijn eisen in mijn prijsklasse hebben gezien O-)
     
  20. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    zo he, zo te zien heb ik het topic weer ff opgestart :p :)
     

Deel Deze Pagina