1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rc auto's

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ICE, 25 jul 2004.

  1. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    over toemen heb ik berschillende verhalen gehoord....mijn schoonvader (rc vliegtuigen al heeeeeeel erg lang) vind het helemaal niets. als je er geen verstand van hebt proberen ze je van alles aan te smeren. Maar een gast van het forum heeft er daar een gekocht en zegt dat de service wel goed is (zie een paar pagina's terug)
    Ik zelf denk dat je al iets in je gedachten moet hebben wat je wilt hebben, door veel op het internet te kijken en op fora en als je dan naar een winkel als toemen gaat en zegt: Die wil ik hebben, dat hij daar echt niet moeilijk gaat lopen doen, misschien probeert hij het wel, maar dan kap je het gewoon af en een beetje voorlichting is nooit slecht. Het is niet zo dat hij je kan dwingen om een bepaald model te kopen of juist niet te verkopen. Over quartel heb ik ook vage verhalen gehoord. Ik zelf ben een keer in de winkel in roosendaal geweest en heel netjes geholpen.....misschien telt je leeftijd ook mee in hoeverre ze je serieus nemen...niet goed te praten, maar dat doen ze in veel winkels en niet alleen bij r/c.
     
  2. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben die ene gast die er daar een gekocht heeft en de servize wel goed vond:D;)
     
  3. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zoek liefst een winkel die een beetje vlakbij en goedkoop is...

    ik wil namelijk niet zo'n RTR pakket kopen, maar een bouwkit, die zijn toch goedkoper?? Bij zo'n bouwpakket krijg je toch ook wel een handleiding om hem te bouwen?
     
  4. Eggy

    Eggy I am the eggman

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was zelf ook bezig met informatie verzamelen over de Savage serie en hoop dat dit je mischien wat kan helpen. De Traxxas Revo en CEN Genesis .46 zijn ook vet. De laatste is ook super groot!!

    Handige topic over verschillen tussen Savage SS en Savage .25

    Verschillen tussen Savage .21 en Savage.25:


    • RTR Savage 21
      Engine: 21BB
      Starting System: Manual Pullstart
      Spur Gear: 52T
      Clutch Bell: 14T
      Clutch Type: Two Shoe
      Shock Springs: Red Medium
      Fuel Tank: with primer, front pick-up without primer, rear pick-up
      Body: Black-Silver-Purple Red-Black-Silver-Gray

      RTR Savage 25
      Engine: Nitro Star S-25
      Starting System: Roto Start System
      Spur Gear: 49T
      Clutch Bell: 15T or 18T
      Clutch Type: Three Shoe
      Shock Springs: Black Firm
      Fuel Tank: Rear pick-up without primer
      Body: Red-Black-Silver-Gray

    Edit
    Hier krijg je een goede indruk van de grootte van de CEN Genesis tov de Savage :)
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2004
  5. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Prijsverschil tussen RTR en zelfbouw is er volgens mij (bijna) niet. En natuurlijk krijg je er een handleiding bij waarin stap voor stp beschreven staat hoe je hem in elkaar zet. Ik zoek eigenlijk ook een winkel die dicht bij me in de buurt is, en waar ik een R/C kan kopen die zelfbouw is, 4 wheel drive, offroad, electrisch, en dit alles voor 200 á 250 euro. En het liefst al dingen als een zender inbegrepen, en toch goede kwaliteit. Ik denk daarom ook dat die kyosho Zaboon het dichtst in de buurt komt, maar die is weer geen zelfbouw, en ik MOET van mezelf en mn ouders een zelfbouw kopen...
     
  6. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij een bouwpakket zit er een bouwbeschrijving bij en bij de gebouwde versies meestal alleen een exploded view (Nadat je zo'n auto 2 keer uit elkaar heb gehad weet je alles al bijna uit je hoofd.) en bij beiden natuurlijk de nodige engine break in info enzo.
     
  7. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Mja dacht al zoiets. Iemand nog een mogenlijker/c voor me gevonden? Die dus aan mn eisen voldoen O-)
     
  8. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2

    Waarom moet je een zelfbouw van je ouders?

    Ik wou graag een zelfbouw omdat ik dacht dat, dat veel geld zou schelen, maar bij zelfbouw hoort ook de body painten, daar heb ik dus echt geen zin in....

    Ik ga nu maar opzoek naar een model die zo compleet mogelijk is.... achteraf upgraden zie ik voorlopig nog niet in....
     
  9. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    Klopt. Als je zelfbouw neemt dan moet je ook echt creatief zijn met alles wat je doet.
    Het is niet even een een paar uurtjes werk. En vooral bij body painten komt het heel precies.
    Je wilt namelijk niet met een auto rondrijden waarvan de body lelijk en geflekt is!

    Misschien heb je een voldaner gevoel als je je auto echt helemaal zelf gebouwd hebt! Maar ik zou ook voor een Compleet model kiezen want die zien er net zo mooi uit!
     
  10. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    een body schilderen is niet zo verscrikkelijk moeilijk...bij een lexaan kap wordt deze van binnenuit gespoten of geschilderd. Je moet dan echt hele gekke dingen doen om vlekken te krijgen....Als je met meerdere klleuren gaat werken is het enige waar je heel goed op moet letten is dat je pas met de volgende kleur moet beginnen als de andere goed droog is en je moet opletten welke kleuren dat je het eerst doet: donker over licht kan doorschijnen, andersom niet. Begin bij de ramen, maak deze eerst de kleur die je wilt hebben (meestal zwart) en als je het doorzichtig wil laten, heel goed afplakken... Bij het uitsnijden zit er lijntje ingeperst waarlangs je het uit kunt knippen of snijden....dus dat is ook vrij simpel. De details zijn vaak stickers die je, als het fout gaat, makkelijk kan verwijderen. Stickersets kun je los kopen en zijn niet zo duur....
     
  11. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Nou mn ouders financieren het grotendeels, en ik heb op dit moment ff geen echte hobby ofzo.(Naast op mn xbox en cube gamen dan)Dus dan hopen ze dat dit een nieuwe hobby kan worden. En zelfbouw is inderdaad niet in een paar uurtjes gepiept volgens mij, dus kan het dan ok daadwerkelijk als een soort hoby voor me worden. Gewoon eerst beginnen met stock karretje, en langzaam uitbouwen tot een bakbeest O-)
     
  12. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
  13. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    misschien is de baja champ iets...ik ken hem niet maar het is wel een zelfbouw...het nadeel is wel dat je alles erbij moet kopen...zender, esc, accu's+lader...hier hebbem ze deze auto http://www.zwaluwmodelbouw.com
    ik zou ze proberen over te halen om toch voor die rtr te gaan....desnoods spreek je met ze af dat je het eerst helemaal uit elkaar haalt en dan weer terug in elkaar, maar dan met metalen lagers ofzo (dan moet het toch uit elkaar) en koop er een blanke kap bij die je dan schildert....er zit meestal toch een komplete handleiding bij voor onderhoud...voor onderhoud moet het ook wel eens helemaal uit elkaar.....scheelt een hoop geld en je hebt de auto die je wilt....
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2004
  14. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is dit iets?
    Ik weet alleen niet of het een bouwpakket is of en rtr.
    [​IMG]
    Hij staat te koop bij toemen www.toemen.nl
     
  15. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    dat is een rtr, maar wel een coole auto..
     
  16. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Kan ik dan als ik toch een RTR koop niet beter bijvoorbeeld die kyosho zaboon kopen dan bijvoorbeeld die gravelhound?
     
  17. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    ik denk dat op dit prijsniveau het kwaliteitsverschil niet zo verschrikkelijk uitmaakt....ik zou gewoon kijken naar het model dat je het mooist vind...ik ben persoonlijk meer richting kyosho, maar die tamiya is ook best leuk.....ze worden met dezelfde dingen geleverd......
     
  18. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    True, maar prisjverschil vind ik toch wel redelijk groot hoor :confused:
     
  19. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet ik niet. Dat moet je zelf een beetje beslissen. Ik ben meer into brandstof ;)
     
  20. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    die tamiya is €30 duurder, dat valt opzich wel mee, je krijgt er wel een betere accu bij en een oplader die ook in de auto te gebruiken is en volgens mij een blanke kap, want je krijgt er ook verf bij...ik heb bij toemen gekeken....bij nader inzien is het dan toch verstandiger om voor de tamiya te gaan, ik geef het niet graag toe, maar die kyosho is ook leuk, maar de gegevens zeggen toch dat die tamiya net iets beter is als pakket....de reden:
    accu is veel beter, 2400 accu= langere rijtijd dan een 1500. de lader kun je ook in de auto gebruiken, de veerophanging ziet er iets solider uit...jammer dat de vering zelf helemaal kunstof is, maar dat is te veranderen, bij de kyosho zit volgens mij alleen een metalen dop op de vering, een blanke kap dus kan je die naar eigen smaak verven...
    kijk anders even hier: http://www.killerkip.be/tgravelhound.htm en bekijk de filmpjes, hij heeft er wel een andere motor ingelegd, maar het autootje heeft wel potentie
     

Deel Deze Pagina