1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rc auto's

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ICE, 25 jul 2004.

  1. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    zo jij bent behoorlijk fanatiek:p, ik ben van plan om een benzine te gaan kopen voor me verjaardag, rcfun zit 5 minuten rijden vandaan, dus daar koop ik hem dan. wat mag een beetje normale benzine kosten compleet met zender?
     
  2. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    ligt eraan wat je wilt...onroad of offroad....voor de lol of wedstrijden. Bouwpakket of een kant en klaar model (RTR). Bij de eerste optie moet je nog een zender en servo's kopen = €125,00 voor een leuke zender.
    Mijn revo (bovenste foto) kostte ongeveer €700 helemaal kompleet. Een onroad, bijvoorbeeld HPI rs 4 evo is ronde €300-€350 kompleet. Hoef je alleen nog nitro to kopen. Als je wedstrijden wilt gaan rijden wordt het een ander en duurder verhaal....
     
  3. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Michinho

    Michinho xßøX gÅm£® 300+er

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gelezen :

    top speed van die bmw die je hebt opgegeven is 70 km/uur
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2006
  5. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    dan heb ik daar zelf overheen gelezen, dat is mooie snelheid, leuk kado voor me verjaardag:p
     
  6. Michinho

    Michinho xßøX gÅm£® 300+er

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    hier se : nog meer info over u BMW : /*KLIK*\
     
  7. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Die HPI is zeker een leuke auto om mee te beginnen. 70 zal hij waarschijnlijk niet halen...vanuit de fabriek testen ze dezeauto's onder perfecte omstandigheden, dus een superglad circuit met een enorm lang recht stuk. 30% nitro en een zware tandwielverhouding...
    Marr het wel een leuke auto...de kap vind ik iets minder, je hebt hem ook met een viper of ford GT kap.
    Een advies...je moet de auto goed inrijden, anders kun je meteen een nieuwe motor kopen...en het is geen speelgoed. Onderhoud en sleutelen doe je elke keer als je hebt gereden...als laatste ...het is een dure hobby. Alleen nitro kost €20 voor 2,5 liter en dat rij je makkelijk in een maand op. Dan komen nog gloeipluggen en onderdelen. Als je regelmatig rijdt reken op zo'n €50 per maand...
     


  8. I.d.d. Als je een beetje regelmatig rijdt lukt 50 in de week je ook nog wel. :D
    Er is ook telkens weer wat stuk aan die dingen. Dan rij je je ophanging aan puin, of een differentieeltje of iets, dan weer nieuwe bandjes en dan rij je hem vervolgens weer aan puin tegen een stoepie.|:- Het zijn echt kleine geldwolfjes.
    Dat continu afstellen van het motortje de hele tijd wordt je als leek ook wel vrij snel flauw van denk ik.
     
  9. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zit al continue te klooien met me electro auto dus dat repareren is niet zo'n punt, die kap vind ik juist stoer;), brokken maak ik niet zo snel meer, en ik rijd ook op een groot stuk asfalt terrein, hoelang kan je ongeveer rijden met 2.5 liter?
     


  10. Als je een middagje gaat jagen krijg je wel een litertje op.
     
  11. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar dan ligt het er ook aan hoelang dat middagje is:p, als ik rijd dan rijd ik dan tegen iemand met een elektro auto met 2 volle accu's dus zeg max 30 minuten, en daarna gaan we naar huis om schoon te maken en te prutten aan de auto's, hoeveel ben je dan kwijt aan benzine? (ongeveer 1 avond in de week)
     
  12. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    een liter op een dag lukt zeker wel....1 tankje van mijn revo is 125 ml. Rij ik ongeveer 15 tot 20 minuten op...reken maar uit....
    Elektro en nitro rijdt totaal anders...harder, feller...het kan dus zijn dat je toch wat brokken gaat maken. Er staat veel meer vermogen op de aandrijving. Je kan veel voorkomen door verstandte gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld een diff kapot gereden door volgas een landing te maken. waardoor het snelheidsverschil tussen het draaien van de wielen en de grond zo groot wordt dat het meteen afbreekt...
    het alerbelangrijkste is het afstellen van het motortje...voor dat je dat als leek echt onder de knie hebt ben je al een maandje verder...
     


  13. Inderdaad, das totaal wat anders. die 3,5 cc nitro blokkies hebben al zo'n 2,5PK}:] Dat is volgens mij al meer als wat de gemiddelde 'standaard' scooter heeft.
    En dan weegt zo'n karretje maar +-3,5 kg.
    Als je dan was raakt spat die gewoon uit elkaar ben ik helaas achter gekomen nadat de battery van de ontvanger was losgetrild |:- :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2006
  14. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    een vriend van me reed laatst met zijn electro over een rotje, sloeg iets van 10 keer over de kop, ze kap was een beetje beschadigd, maar zijn velgen moest ie weggooien die waren aan alle kanten afgebroken, in principe rijden we nu op beter terrein, en ik ben bijna jarig dus ik dacht misschien is het wel cool om een benzine te nemen;) ik heb nog 2 weken bedenktijd:p en anders gooi ik een andere regelaar in mijn 2 wiel aangedreven elektro auto, en een 15 turns motor ( 12 turns motor in mijn auto was niet zo'n succes:p)
     


  15. Ik reed met ongeveer 80 km recht tegen de stoep aan tijdens een testritje;)
    Zelfs de bodemplaat en het tankje waren door de midden:eek:


    Die wagen die je laat zien is wel een goeie als je toch wilt beginnen. Maar onderschat dat afstellen, het sleutelen en de kosten niet. Want rijden op nitro is een erg dure hobby.
     
  16. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb 3 jaar gekitesurft, dus dit is een zeer goedkope hobby voor me:p
    met kitesurfen koste het me 1000 euro per kite en dan moest je nog een kite board hebben. dus dit is nog vrij goedkoop;)

    maar ik heb nog 2 weken de tijd wat ik ga doen, of me electro verder tunen of nitro
     
  17. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik rij zelf bestuurbare benzine auto.
    Het merk is FG en het model is de Monster Beetle.
    Het is een Marder met een iets andere keverkap en dan met monsterwielen en een standaar 26CC.
    Ik heb dit sinds 2 maanden en heb hiervoor 2 Marders gehad.
    een fanatieke rc-fan dus.
    Het fijnste aan brandstof is het afstellen. Dit hoef je maar 1 keer goed te doen en dan kun je met alle weerstypes rijden zonder af te stellen.
    En ze halen ook een behoorlijke snelheid.
    Ongetuned zo rond de 75 km/h, maar als je ehm tuned zal hij roind de 90 km/h wel kunnen halen. Ik ben er helemaal aan verslaafd en wil nooit meer een nitro, want dat is ook erg prijzig.
    Dit is geen wedstrijdwagen maar een funfactor auto.
    Als je wedstrijden wilt gaan rijden kun je overstappen op andere merken.

    Dit is mijn MB:

    Daar heb ik bij gekocht:
    -Graupner XR6 Race
    -Carson Delta Peak lader
    -Multiplex Rhino 4 (stuurservo)
    -Multiplex power/speed (gasservo)
    -Gelijk de standaard filter geruild tegen een anti statische stofhoes
    -Een vapex 3300mAh ontvangeraccu

    En dat was het wel zon beetje :lol:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik wil graag zoveel mogelijk mensen besmetten met het virus en als er vragen zijn hoor ik die wel!
     
  18. Dat is echt een mooi ding shumi_O_ (Alleen nog even zo'n K&N luchtfiltertje erop)

    Al die 1/5's van FG zijn zowiezo wel kicke:D Alleen die ouwe marders zien er niet echt mooi uit.
    Als ik ooit nogeens een benzinewagen zou kopen werd het er ook zo eentje.

    Lekker 3 kwartier het grasveld omploegen op 1 tankje 8)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2006
  19. Michinho

    Michinho xßøX gÅm£® 300+er

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    jep..

    en hoeveel heeft die coole ding gekost ? ;) _O_
     


  20. Als je zoiets compleet rijklaar wilt hebben moet je rekenen op ongeveer 1250,-helemaal compleet.
    Je kan het daarna nog wel zo gek maken als je wilt en de auto upgraden voor een paar duizend euro*) .
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2006

Deel Deze Pagina