1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rc auto's

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ICE, 25 jul 2004.

  1. Slashhead

    Slashhead Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Duur is het idd ja!

    Zoveel verstand hoef je er niet echt van te hebben overigens. Het is en blijft toch vrij primitieve techniek, maar dan in miniatuur 8)
    Als er iets niet (geheel naar wens) werkt kun je meestal toch wel naar het probleem gissen en het euvel verhelpen.
    Iig, ik moet zeggen dat dat mij over het algemeen vrij aardig lukte. En anders is er nog altijd handige pa ;)
     
  2. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Doooed! Hoe groot is die Tamiya wel? Loopt op benzine is te zien...Grof ding hoor :)

    /edit: de Tamiya op de vorige pagina(1).

    btw; vroeger had ik 2 Nikons(niet tegelijkertijd) en later kocht ik volgens mij nog een Nikon, alleen die reed 30. Omdat hij 30 reed is hij door mijzelf aan bagger gereden(de bumper was er compleet af) en probeerde ik hem zelf te repareren; tevergeefs. Er waren geen onderdelen meer voor.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 aug 2004
  3. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Hey ik had een paar vraagjes. Ik wilde een half jaar geleden namelijk ookal zo'n ding nieuw kopen. Maar wat me aansprak was me net ff een stuk te duur. Maar nu hoor ik jullie erover praten dat je zo'n ding ntuurlijk ook 2de hands kunt kopen. Daar had ik met mn stomme kop nooit aan gedacht. Maar 50 km/u lijkt mij nu eigenlijk wel snel zat. Als ik een beetje electro karretje wil kopen die dat haald, waar moet ik dan 2dehands aan denken voor prijs? En wat gaat langer mee? Eentje met een voll accu, of 1 met een vole tank?

    EDIT: En nu zag ik deze op traxxas. Wat zou het kosten om een tweedehands bakkie om te bouwen tot zo'n juweeltje? _O_ :
    [plaatje]http://www.traxxas.com/community/surfersrides/july04/original/Tim03.jpg[/plaatje]
    [plaatje]http://www.traxxas.com/community/surfersrides/july04/original/Tim01.jpg[/plaatje]
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2004
  4. Slashhead

    Slashhead Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Check gewoon eens op marktplaats. Daar vind je een groot aanbod van dit soort auto's met enorme prijsverschillen. Met een beetje geluk tik je voor een leuk prijsje een tof ding op de kop...

    Succes met je zoektocht!
     
  5. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    om zoiets zelf te maken kan je vergeten....is bina niet te doen of kost kapitalen....koop dan gewoon het bouwpakket.....
    Wat je laat zien is trouwens wel een benzine auto, en daar ben ik een tweedehands een beetje huiverig voor, want je weet niet wat ermee is gebeurt en een nieuwe motor is duur. Van elektro is de motor een heel stuk goedkoper.
    En ja een tweedehands elektro en hoeduur....Wat wil je...een off-road of een racer. Big-foot of stadion racer, 4-wiel of tweewiel aangedreven.....De mijne heb ik teruggekocht voor €60 euro, met onderdelen, laders, zenders en accu's, maar dat is heel goedkoop
    Je kunt hier even kijken: www.quartel.nl een erg grote zaak op het gebied van rc......staan weinig afbeeldingen, maar eb je wel een beetje een prijsindicatie....Nog een tip...als je voor elektro gaat koop geen tamiya, mijn ervaring hiermee is dat het plastic speelgoed is. De benzine auto's van tamiya ken ik niet goed dus daar kan ik geen oordeel over geven....Ik ben heel erg tevreden over kyosho...Alleen heb ik niet meer zo'n model gezien als ik heb....(komt uit '88, maar rijdt erg snel). Voor de rest loop eens wat winkels binnen en kijk goed rond....
     
  6. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik had vroeger een nicco in het model van jou kyosho. Daar leek hij erg op. Die ligt inmiddels alleen wel in de vuilnisbak :eek:. Dat ding stelde overigens niets voor. Je kon er 4 km/u mee ofzo. Had ik toen van mn ouders gekregen voor mn 4de of 5de verjaardag. Dat ding is nu dus ook 11 á 12 jaar oud. Ik weet niet of je die onderdelen van dat ding ook kan gebruiken. Want dan koop ik gewoon een aantal onderdelen nieuw, en die bouw ik dan in het oude model. Want het kan zijn dat ik hem nog ergens heb liggen, maar ik denk dat ik hem al weg heb gegooid. Maar ik ga dan wel ff kijken naar offroader die op electro loopt. Dat doe ik dan idd op marktplaats.
     
  7. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    voor €250 heb je al een leuke offroad stadium truck met zenderen accu's+ oplader.....nieuw
    De achterste op de foto....rijd best hard(40-45 km/h) door en je komt overal doorheen....Die van mij rijd ong 50/55 km/h
    [​IMG]
     
  8. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    probeer je me die te verkopen? :p Ik zoek trouwens ook echt zo'n model als die kyosho van jou.
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2004
  9. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    nee hoor ik zou niet durven..;)....deze is van een vriendin van mij en ik was een beetje onder de indruk dat at ding zo goed reed voor zo weinig geld....ter vergelkijking: Omgerekend kost die van mij helemaal kompleet rond de 500/550 euro. Het enige echte verschil is dat bij mij alles metaal en carbon is en die truck maar een klein gedeelte...
     
  10. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ah ok. Nu zag ik dit op marktplaats en die kerel woont ook in alkmaar dus dat kan eventueel goed uitkomen. Je radde me af om Tamiya te kopen, maar dit is naar mijn weten niet echt duur. Ik weet alleen niet of ht ook daadwerkelijk iets voorsteld en wat jij ervan zou verwachten. Dit staat erbij:

    TAMIYA 4-WIEL AANGEDREVEN TERREINAUTO
    Inclusief zender en ontvanger, servo en electronische vaartregelaar (traploos voor en achteruit). Onlangs zijn alle tandwielen nog vervangen. Ook is er een krachtigere motor geplaatst. Alleen de banden zijn aan vervanging toe op het moment dat in het terrein rijden gewenst is. Auto heeft alleen op asvalt gereden. Geen accu´s en lader. Reden van de verkoop is het willen overstappen op een RC auto met brandstofmotor. Bieden vanaf € 90,00

    foto:
    [​IMG]
     
  11. Brabus Freak

    Brabus Freak Range Rover TD6

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn X-ray Raycer elektro auto met 10 dubbel motor:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Hij gaat rond de 80 km/u :)

    Op de foto zit er geen elektro op, die heb ik natuurlijk wel :D
     
  12. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    ik begin dit echt mooi te vinden :D . Maar nog ff over de wedstrijden; worden er zat wedstrijden georganiseerd hier in nederland? Ik heb al even zitten kijken op de site van NOMAC, maar voor zover ik het dus begrijp worden er geen wedstrijden georganisseerd hier in nederland voor brandstof off-road monster trucks. En nog over clubs; zitten jullie bij een club? Weten jullie toevallig een club in noord brabant? Ik ga weer verder met het zoeken voor een mooie truck, alle beginners informatie is welkom _O_
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    master legolas, er zitten geen opladers en accu's bij, die meot je dus nog kopen als die verkrijgbaar zijn i.v.m. die zwaardere motor
     
  14. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ken jij toevallig de persoon die hem verkoopt? ;)
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    iemand die een RC auto verkoopt? nee dat nie
    je moet is bij die rc winkel in de stad zoeken, als je die rotonde hebt bij de singelgarage (het murmellius) moet je richting ring gaan, daar in de buurt zit een RC winkel ik zal wel ff vrage waar precies
     
  16. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    @ legolas: die auto kun je nieuw kopen voor €140 bij toemen (www.toemen.nl)....
    Bij die tweedehands komt nog bij: €30 aan banden, minimaal €30 aan accu's (die zijn gewoon verkrijgbaar...een zwaarder motor heeft meer windingen in zijn spoel, maar de accu's blijven hetzelfde.....), €34 voor acculader (Robbe lader 2= aanrader)....
    En dan komen er als je pech hebt kosten bij als; lagers vervangen € 20....olie vervangen schokbrekers €5,=......schokbrekers versleten (nieuw ringenset +olie) €40,= enje weet niet wat er nog meer versleten is.....ook al is de techniek vrij primitief, het kan allemaal kapot of verslijten, vervangen kost geld....
    Nieuw heb je een vergelijkbare auto voor €250-€300 helemaal compleet met zenders, 3 accu's en lader.....deze bijvoorbeeld....ik ken deze auto en hij rijdt erg grappig en snel....tweewielaandrijving en overal doorheen stuiteren....
    [​IMG]

    Wat trouwens ook een erg leuke site is: http://www.misbehavin-rc.com/videos/videos.asp

    Hier halen ze de raarste dingen uit met rc-auto's....
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2004
  17. Slashhead

    Slashhead Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou wel voor 4-wielaandrijving gaan! dat rijdt vele malen fijner, zeker in het zand..
     
  18. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Mij vallen die prijzen best mee voor brandstof autotjes klant en klaar, ong €300 :eek:. Kan je lekker scheuren :cool:
     
  19. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    En wat ben je eigenlijk kwijt aan een beetje behoorlijk afstandsbediening? En wat rijd dat karretje van de plaatjes uit je post dan voor snelheid? En 250 á 300 heb je dus dan alles wat je nodig hebt, en van goede kwaliteit?
     
  20. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 7 jul 2010

Deel Deze Pagina