1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rc auto's

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ICE, 25 jul 2004.

  1. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    als je naar quartel gaat dan zou ik in ieder geval niet naar quartel pijnacker gaan. (is echt een @#%^%* zaak.) Ze hebben veel alleen service is iets wat ze niet kennen. nou ben ik er wel een paar keer goed geholpen alleen 9 van de 10 keer is het niks. en als je wat jonger ben (15 a 16) dan nemen ze je ook niet serieus tenzij je met een volwassene ben :confused: Ik weet niet of dit bij iedere quartel zo is alleen dit zijn mijn ervaringen met quartel pijnacker. Hier is een linkje naar een forum met winkel besprekingen over de verschillende winkels. link mischien heb je er wat aan.
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2004
  2. Eggy

    Eggy I am the eggman

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil eigenlijk een RC auto kopen met een Rally auto kap. Bijvoorbeeld een Mitshubishi lancer evo VI, Lancia 037 kap ofzo... Maar voor een offroad rc auto zal dat wel niet echt praktisch zijn :/

    nusti, ik zie dat jij ook in Tilburg woont. Waar ga jij dan racen, in de loonse en drunese duinen ofzo?
     
  3. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Nou quartel viel heel erg tegen....klein winkeltje waar ze bijna niets hadden, wel een goede voorlichting en ik heb nieuwe lagers gekocht, maar qua spullen hebben ze niks.....dus ik ga voortaan toch maar naar Bliek in Breda of Toemen....hoewel je van toemen ook niet veel voorlichting moet verwachten, hier moet je al weten wat je wilt en dat gewoon kopen en niet aan hem vragen wat je wilt hebben want hij probeert je echt shit aan te smeren, maar voor onderdelen zijn ze perfect....Bliek is tot nu toe de beste winkel waar ik ben geweest....
    @stealthviper...ga naar Bliek in Breda....daar hebben ze veel op dit gebied...ook stadium trucks....je wilde geloof ik benzine toch?....De site is erg slecht, maar ik zou gewoon even binnenlopen.....

    @nemesis: Parma is een Italiaans merk volgens de winkeleigenaar en heel erg moeilijk aan te komen in nederland....Parma is enorm traag met hun modellen en het kan een half jaar duren voor je het binnen hebt....

    @Eggy...ik ga bij het kanaal, of ergens op een grasveldje, bouwland...eigenlijk overal waar een beetjeruimte is om te rijden.....het is electro dus het maakt bijna geen geluid en kun je overal rijden.....En die rally auto's zijn vaak semi-offroad...je kunt er niet mee door ruig terrein rijden, maar gras en vlak zand is wel te doen....springen en echt gekke dingen doen lukt hier niet mee, je kunt ze natuurlijk altijd aanpassen: ophogen, andere banden enz....

    @legolas: helaas jongen, de winkel was niet echt tof, ik heb wel gevraagd voor een model net als die van mij, maar die zijn er gewoon niet meer, alleen tamya en kyosho maakt ze nog, maar die zijn niet te vergelijken met die van mij. Aan de andere kant zijn het wel leuke auto's om mee te beginnen en aan te passen....wat ik nog kan zeggen, ga naar Toemen of Bliek....let wel op bij toemen dat hij je niets aansmeert...
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2004
  4. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er meerdere 2 nikko's en 2 andere. Van die dingen die je zelf in elkaar moet zetten. Ik heb een Road Runner 2 en een Renault Clio Williams en een 3de zit eraan te komen, maar dat wordt er een op benzine. En Nikko is een ***merk(sorry voor de nikko fans)
     
  5. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal wel een foto plaatsen als ik hem heb. Het zal wel een Tamiya worden:D
     
  6. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    @nusti, bedankt voor het navragen.
    hm volgens mij is parma toch echt amerikaans, nou ja hoe dan ook het is dus in ieder geval lastig.
    Misschien dat ik dan maar probeer direct bij hun te bestellen.

    Gisteren was ik in een modelzaak verf aan het kopen voor een McLaren F1 model wat ik nog af moet maken, daar hadden ze een tamiya ferrari enzo op brandstof staan.
    Nou heb ik zelf nauwelijks ervaring met brandstof modellen. Hij was iets 399 all in. Is dat een redelijke prijs? en hoe zijn die motoren van tamiya?
     
  7. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Daarvoor moet je bij ICE zijn, die eeft een brandstof Tamiya, ik heb alleen ervaring met de elektro afdeling.....maar ik geloof dat hij niet meer de originele motor erin heeft zitten.....
    Parma komt echt uit Italie, maar ik denk dat ze handelen uit Amerika ofzo.....
    Hier nog een link naar een site waar erg leuke info staat over parma, maar natuurlijk niet waar hette bestellen is...:http://www.bb-hardware.com/modules/news/article.php?storyid=287

    en hier kun je ze bestellen!!!!!:
    http://www.rchobby.co.uk/1_10_electric_powered_car_kits.html

    Maae ik zie dat het echt alleen de kit is....er zit helemaal niets bij, geen zender, servo's, accu's (maar dat is vrij normaal) en zelfs geen electro motor...., maar die zijn best goedkoop in Nederland te krijgen
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2004
  8. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    Die brandstof ferrari enzo is zeker een tamiya tg10, deze? Als dat zo is dan is het een leuk beginners autotje waar je op een parkeer terrein of in de straat veel plezier van kan hebben alleen het wordt nooit echt een snelheidsmonster met echt goede wegligging. Ik heb zelf ook een tg10 met heel veel hop ups en een picco motertje maar je kan beter een nieuwe rc auto kopen dan dat je die tg10 gaat tunen (Het maakt heel weinig verschil, ik heb het ook meer als een soort fun projectje gedaan.) Het motertje wat er op zit ken ik niet. Dus ff in het kort een leuk autotje om mee te beginnen alleen als je meer mogelijkheden wil is het beter om naar een model te kijken voor de meer gevorderde rc rijder.
     
  9. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    @nusti. bedankt voor de link, ga zeker even kijken om het dan daar te bestellen. idd zijn die parma kits vrij spartaans. Alles moet je zelf zo'n beetje los aanschaffen. maar ach daar maak ik me niet zo'n zorgen om. Heb al wel de nodige ervaring met rc kits.

    @ICE idd dat is hem. hm als ik het zo hoor begin ik dan toch maar niet aan die. Ik ken me eigen en ga al snel een auto sneller proberen te krijgen en te verbeteren. Als ik dan niet voor een parma kit ga kijk ik wel naar een benzine model voor wat meer gevorderde.

    beide bedankt voor de tips
     
  10. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie nog dingen waar ik aan moet denken als ik een 3de rc auto aanschaf?
     
  11. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    zorg dat het een ander modl is dan wat je al hebt :), maar even serieus, wat wil je..off-road (big-foot, stadium buggy, buggy)of on-road (race model), heb je ruimte om met een benzine te rijden (maakt best lawaai en daarom mag het niet overal)...heb je ervaring met rc auto's qua onderhoud en sleutelen (ready to run, beginnersmodel of een race monster die 80 km/h gaat). een benzine auto vraagt meer onderhoud dan elektro. Ik merk wel in winkels dat er meer brandstof danelektro wordt aangeboden...enje hebt voor mijn gevoel niet veel keuze in elektro modellen (vooral buggy's zoals ik heb) stadium trucks en big-foots zijn er wel redelijk veel......Bliek in Breda heeft nog redelijk wat elektro staan, maar ook veel benzine en voor informatie ben ik hier nog het beste geholpen. En zoals ik al eerder heb gezegd, Toemen in den Bosch heeft veel op elk gebied, maar voor advies zou ik hier niet naar toe gaan.....als je precies weet wat je wilt en je laat je niet afleiden door de verkoper is Toemen zeker een aanrader.....
    even kort samengevat (dit is mijn ervaring BTW)
    Benzine voordeel: Snel, je kunt een lange tijd rijden (geen accu die je moet laden), veel keuze in modellen....
    nadeel: door snelheid sneller schade en slijtage, je kunt niet overal rijden door lawaai, stuk duurder in aanschaf.
    Elektro voordeel: je kunt overal rijden, vrij weinig onderhoud, toch redelijk snel (die van mij ong. 50 km/h), goedkoper in aanschaf.
    Elektro nadeel: accu's (je kunt ongeveer 10 minuten rijden tegnover 40 minuten laden per accu, ik heb dit opgelost door een stuk of 6 accu's te kopen), minder keuze uit modellen.
    Er zullen vast nog wel meer dingen over te zeggen zijn, maar die kon ik zo even niet verzinnen
     
  12. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, bedankt. Ik wil er ongeveer 300 aan uitgeven. Ik heb gee ervaring met het opbouwen, maar wel met het rijden ervan. Beide modellen die ik heb zijn elektro auto' en ik woon bij Toemen in Den bosch in de buurt:D. Ik wil of een op brandstof die supersnel gaat of een op accu en dan een monstertruck en die moet ook hard gaan. Ik heb ook nog nooit met een brandstof auto gereden dus kan er niks van zeggen verder.
    Wat kan ik het beste doen. ik had deze in gedachten [​IMG]
     
  13. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    zo'n bigfoot lijkt mij ook erg leuk, maar dan echt alleen maar op benzine...ik heb gehoord dat een dubbele motor nooit echt 100% werkt+ je bent meteen 2 accu's kwijt voor waarschijnlijk toch 10 minuten rijden.....Als je wilt zien wat het kan :http://www.traxxas.com/products/video/trx_video_vault.htm
    of hier...sommige filmpjes zijn brandstof bigfoots en andere met elektro...als het goed is staat het bij hetbeschrijving van het filmpje....zij gebruiken trouwens ook traxxas modellen...:http://www.misbehavin-rc.com/videos/videos.asp

    Dit is wel een traxxas.dwz...top van de top kost €700 en die rijden wel leuk.....Wat me opvalt bij die clodmonster is dat het wel grote wielen zijn maar nog steeds niet echt veel ground clearance. en hij heeft een harde kap, waar ik echt niet kapot van ben, maar die kap wel als je een keer over de kop bent geslagen...en dat gaat zeker gebeuren.....
    en hou er rekening mee dat de clodbuster vooral is gemaakt voor preciesier rijden en geen snelheid...zie heteen beetje als terreinrijden met landrovers, niet als en gek erdoorheen blazen, maar met beleid en parcours kiezen.....daarom lijkt een benzine bigfoot leuker, want die blaast er wel doorheen, simpelweg omdat het veel meer vermogen heeft....
    Als je voor elektro gaat en toch zoiets zou willen zou ik voor een stadiumtrick gaan...hebben ook grote wielen maar het zwaarte punt ligt veel lager waardoor je weer wel een heuvel over kan blazen....en nog een ding...4 wiel besturing heeft volgens mij geen zin behalve dat je accu's eerder leeg zijn en dat er weer iets extra's kapot kan....
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2004
  14. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar wat kan ik kiezen binnen mun budget wat ik eraan wil uitgeven 300
    wat zou je dan kiezen?
     
  15. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Zou dan eerder voor een leuke 2 wiel of 4 wiel aangedreven buggy gaan. In hoeverre er brandstof versies daarvan in de 300 euro prijsklasse liggen durf ik je niet te zeggen.
    Dat weten nusti en ICE denk ik beter.
    Maar zeker een 2 wiel aangedreven buggy is en leuk om mee te rijden en ze kunnen aardig snel gaan.
     
  16. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik weet het, maar ik heb al een buggy en daar sprong ik een keer mee en toen brak er van alles af aan tandwielen enz:mad:
     
  17. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    hm ja .. maar over welk merk buggy heb je het nu?
    Ik heb vroeger een buggy van tamiya gehad (weliswaar iets aangepast) maar daar moest ik toch echt hele gekke dingen mee doen om hem kapot te krijgen.
    En dan heeft tamiya nog niet de kwaliteit (kwa out of the box materiaal) als b.v een Kyosho.
     
  18. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was een Tamiya volgensmij
     
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    :) dan heb je toch aardig je best gedaan om die te mollen, of hij was gewoon niet goed in elkaar gezet.
    Ik heb in totaal 2 (3 als je de sandscorcher meetelt) buggy's gehad van tamiya, de boomerang en de Frog en allebei hebben ze het altijd wel gedaan.
    Ok zo nu en dan iets met de electronica of het motortje, maar kwa ophanging, gears etc is het altijd heel gebleven. En ik was er niet bepaald zuinig mee
    Die boomerang is zelfs een keer in een wak gereden, had spijker banden voor op het ijs.
     
  20. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou eigenlijk niet. Ik ging over de schans en toen stopte die ermee.
     

Deel Deze Pagina