1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

RC Voertuigjes.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nicotjeh., 28 jun 2003.

1. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    je wil niet weten wat ik er allemaal mee doe 8), ik jump er vaak mee op een fietscrossbaan en dan land ik wel eens (erg vaak) verkeerd vooral als ik probeer om er salto's mee te maken. Op me website www.rc-models.nl heb ik ook een klein filmpje staan van me terra crusher en een hpi rush van een vriend van me, de enigste schade die ik nog heb gehad is een gebroken voorbumper. Alleen op dit moment rijd me terra crusher ff niet omdat ik hem aan het ombouwen ben naar een .21 moter van os max :D(als het meezit krijgt me LHS hem deze week binnen en anders volgende week)

En wat bedoel je er mee dat die terra crusher minder compleet is dan een t-max? bij een terra crusher krijg je bijna alles erbij, je hoeft er alleen maar batterijen en brandstof bij te kopen en je kan gaan rijden, je krijgt er zelfs een zakje reserve onderdelen bij (die ik nog steeds niet nodig heb gehad) dus ik zou niet weten wat er nog meer bij zou moeten zitten.

Je ben waarschijnlijk al bij een modelbouw zaak wezen kijken maar als je dat nog niet heb gedaan ga dan bij een paar verschillende langs en vraag er informatie en folders en niet te vergeten of de hop ups en reserve onderdelen goed verkrijgbaar zijn. Je kan natuurlijk ook op internet naar info gaan zoeken.
    hpi-europe , wildhobbies en rc-racingcars.com vind ik wel goede fora waar je meestal wel snel antwoord krijgt op je vragen.

Laatst bewerkt: 29 jun 2003
  2. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Coole site man. Die remschijfjes zijn wel echt bruut _O_

3. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    wuhahaha is rc-models.nl van jou?
    had al die filmpjes al bekeken nadat je, je monster hebt gepost....
    echt mooie filmpjes:)
    Ik was altijd van mening dat je voor de terra crusher nog een afstandsbediening, servo's en ontvanger moest kopen... en dat de prijs van zo'n 700 euro alleen voor de truck was....

Ik ga die sites ff checken:)

4. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    De terra crusher is ready to run het enige minpuntje aan de terra crusher is vind ik de moter omdat ik vind dat hij niet krachtig genoeg is (rijd 50 km volgens tamiya) en ik vond dat hij een beetje snel versleten was maar dat kan ook aan me rijstijl liggen (volgas een zandheuvel op :confused: ) verder heb ik gelezen dat er in de wild commando een betere moter zit (abc constructie) en dat die dus langer mee zou moeten gaan.

5. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dit is allemaal erg wreed, ik heb dat filmpje van je gezien, erg bruut!, maar dan komt de prijs :mad:, je bent tog al 700 € kwijt aan zo'n auto'tje :mad:, maar later... dan komt het er misschien van ! :d

6. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Die van HPI vind ik toch wat minder, ookal is de savarage 21 goedkoper... hij heeft standard geen achteruit en heeft een trekstarter ipv. een electrische....

de terra crusher van tamiya is kwa prijs ongeveer gelijk aan de t-maxx alleen gaat de tamiya wat minder hard (standard)

dit baseer ik gewoon op info wat ik heb gevonden op inet.....

Maare... wat was allemaal inclusief bij de terra crusher? als je met de T-maxx wilt gaan rijden moet je namelijk nog een paar dingen kopen, 7,2 Volt accu voor de start motor, batterijen voor zender en ontvanger, brandstof en wat lijm om de banden vast te lijmen aan de velgen.

7. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb ooit een subaru impreza rc auto gehad op benzine, geinig ding was dat!

8. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    voor de terra crusher moet je hetzelfde kopen (7,2 Volt accu, batterijen voor zender en ontvanger en brandstof) behalve de lijm om je banden te lijmen.

Maar meestal als ik een nieuwe rc auto koop kan ik wel wat regelen met de modelbouwzaak, zo heb ik me accu en oplaadbare baterijen er gratis bij gehad :D .

9. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    hèhè... dat lijm is eigenlijk ook niet zo noodzakelijk;)

doen ze bij de formule 1 geloof ik ook:D

10. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik hoorde gisteren dat een vriend van me een RC heli heeft gekocht, ik ga binnenkort eens even bij hem kijken. Als het gaat zal ik wel wat foto's maken. (Het schijnt dat dat ding crasht bij het minste zuchtje wind.)

11. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ooit een keer een Celica van Tamiya gehad. (elec)
    Hij is een week standaard geweest. Daarna heb ik de volledige onderbouw vervangen voor carbon. Alle lagers vervangen, motortje gekocht (destijds tamiya snelste motortje) andere borstels erop en andere rotor erin. Toen ik met dat ding ging rijden kwam ik er achter dat de banden het "vermogen" niet aankonden dus andere velgen en banden erop. meteen ook maar de plastic voor en achter ophanging vervangen door aluminium en verlaagt. Toen ie eenmaal klaar was liep ie iets van 85+km (destijds erg hard voor een elec autootje) tijd voor de lol ermee rondgekrost. Toen dacht ik mee te doen met wedstrijden helaas was dat ding zwaar illegaal tegen die tijd om mee te doen met bepaalde klasses.. Uiteindelijk verkocht.

12. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Je moet zulke dingen wel goed onderhouden
    ik kan me nog herinneren dat mijn 2 neven heel veel van die auto's hadden op benzine, ze reden er wedstrijden mee,
    je moest zeker wel na elke race alles goed na checken want het is zo kapot, zo werd er ook gekeken voordat de race begon wat voor brandstof in de auto's zatten want daar zit een hoop verschil in van snelheid
    -------------------------------------
    Zomaar een offroad filmpje:
    klik

Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2003
  13. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb ff gezocht op amerikaanse postorde site's

en damm.... wat scheelt het veel in prijs zeg....

de traxxas t-maxx kost bij www.towerhobbies.com 400 dollar
    en hier kost ie minimaal 650 euro....

tijdens het lezen van reviews ben ik ook achter gekomen dat de tamiya terra crusher minder snel kapot gaat ( misschien komt dat wel doordat ie 15 km/h langzamer gaat dan de t-maxx)

14. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    bij towerhobbies is het wel een stuk goedkoper alleen ik vraag me af hoe het zit met de verzend kosten en of je nog import kosten moet betalen, want het lijkt mij dat ze zo'n grote doos wel ff gaan nakijken.

En wat betreft de sterkte van de rc auto's ik denk dat de terra crusher sterker is omdat hij ook groter is namelijk schaal 1:8 en de t-max schaal 1:10, ik heb zelf nog nooit een t-max in het echt zien rijden dus ik weet niet of het snelheidsverschil echt zo groot is en of ze echt zo snel kapot gaan als ik op die amerikaanse fora lees.

15. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Op site van de douane kon ik nix vinden over invoerrechten van "speelgoed".

Wel is zeker dat als ze je controlleren 19% BTW moet betalen... dat komt dus op een bedrag van 476 euro... dat scheelt nog steeds aanzienlijk...

De terra crusher is op towerhobbies.com even duur als de T-Maxx... hier in nederland is de terra crusher echt niet goedkoper te krijgen dan 750 eruo :mad:

16. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    dan zoek je verkeerd ik heb hem namelijk al voor € 739.00 zien staan

17. xboxwhopper

xboxwhopper xb0x freAk

Leuk Bevonden:
    0
    In eindhoven is er een club voor.. ze hebben er speciale banen voor aangelegd.. best relaxt als je dat allemaal ziet.. dan krijg je de nijging om ook zo'n ding te kopen

18. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    tja... ik had hem ook wel gevonden voor 730 euro... maar dat vind ik nou niet zo schrikbarend groot verschil met 750:)

19. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    is toch weer de prijs van ongeveer 2.5 liter brandstof

20. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    ben ff opzoek geweest op google....

er zijn redelijk veel amerikaanse site's die de terra crusher naar europa willen verzenden....

En ze zijn daar bijna allemaal onder de 400 dollar...

ik ga binnenkort maar is een mailtje sturen naar de douane om na te vragen hoeveel de invoerrechten zijn:)

Deel Deze Pagina