1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Rechtsysteem] is boelshit

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door XiroKe, 3 jul 2003.

1. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik begrijp het, das niet leuk.
    Maar ja ik weet een zin als het niet goed gaat in het leven.
    Thats life. Heel erg rot voor jullie hoor begrijp me niet verkeerd. Maar er zijn ergeren dingen in de wereld vindt ik.

Laatst bewerkt: 3 jul 2003
  2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Kijk, je vader heeft de kans gehad om zelf te bepalen wie hij in dienst neemt. Hij kan ze op basis van een jaarcontract bekijken hoe ze werken. Daarna kan hij nog tweemaal diezelfde werknemers op een jaarcontract aannemen. Daarna is het een vast contract of niet aannemen. Als hij in die tijd er nog niet achter is gekomen dat zijn mensen niet goed werken, tja... Begrijp me niet verkeerd, het is een nare situatie waar je pa in zit, maarja: hij is wel de man 'in charge' die tot zeer grote hoogte zelf zijn bedrijf kan sturen. Dat de werknemers daarbij rechten hebben volgens de wet, dat was én is bij je vader bekend. Maar wat vindt je vader er nou eigenlijk zelf van?

3. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ik wil niet zielig doen ofzo, maar we hebben het hierover zowat alles verliezen wat je hebt.

Vooruit, er zullen wel ergere dingen kunnen gebeuren, maar dat het rot is is iets te licht uitgedrukt geloof ik.

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Wat is nu precies het nut van deze thread? Dat we allemaal nare dingen over de wet gaan roepen of dat we het met je eens zijn? Ik kan écht niet begrijpen dat je heel je problematiek hier op ASEL zet. Echt niet. Ik vind het echt kut voor jou en je familie maar ik kan hier echt weinig mee. Succes voor de toekomst in ieder geval.

5. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Ik weet ook niet alles van de situatie af met die werknemers, maar het is wel zo dat ze misbruik maken van de bescherming die ze krijgen. Als ze ècht weer aan de bak zou willen zou ze wel een van die banen hebben geaccepteerd. Nee hoor, wat zij wil is zoveel mogelijk geld eruit persen en dan pas verder gaan.

Het is wel een fout geweest van mijn vader geweest om deze mensen een contract aan te bieden.

Wat denk je zelf? Hij is er helemaal kapot van. Het is misschien nogal moeilijk in te schatten hoe het allemaal is vanuit jullie positie.

6. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Ik wil ook niet dat deze thread hier helemaal om draait, ik gaf een voorbeeld waarbij de uitspraak van de rechter nergens op sloeg. Dus wil ik horen of jullie nog soortgelijke situaties hebben gehad, heb ik ook al eerder gepost.

Zoals ik ook al zei, je hoeft echt niet droevig om mij te doen. En van mij hoef je ook helemaal niet met mij eens te zijn. :{

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Tja, je hebt ook wel gelijk (als het écht zo is tenminste), maar dat je zo je leven op een willekeurig forum zet blijf ik raar vinden. Good luck en win de lotto ofzo

8. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het uiteraard erg lullig voor je.
    Maar stel nu zuiver hypotetisch dat het gerecht niet tussenbeide kwam. Dan heb je een probleem, want dan krijg je helemaal niets. Niettegenstaande dat vind ik het nog steeds erg lullig. Bovendien is het nog pijnlijker vermits je dat geld goed kon gebruiken. Als zelfstandige heb je het meestal wel hard. Je krijgt minder pensioen etc. Maar je zorgt toch voor werkgelegenheid. Dus eigenlijk zou je daar wel voor beloond moeten worden. Nu ja, dat terzijde.
    Sterkte.

Edit: waar ik me aan erger:
    Juwelier schiet 2 overvallers neer. Hij wou zijn winkel ( zijn broodswinst), zijn geld, zijn familie beschermen. De derde overvaller gaat lopen, Juwelier knalt op vluchtauto. Probleem 1: juwelier had geschoten ( niet in de rug) maar ze draaien hem de bak in.
    probleem 2: eindelijk vrij, moet de jongen de schade nog betalen aan de wagen ook.
    Dat vind ik schandalig. Je moet je toch kunnen verdedigen.

9. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tja het is moeilijk om het te begrijpen. Maar dat komt misschien dat ik armer leef en nog nooit op reis ben geweest. Ik ben nooit verder dan nederland gereisd. En als ik reis moet ik in een stink tram zitten waar duizenden mensen aan het zweten zijn en waar dronken mensen in kotsten. En waar je dan lekker naast zit.

Laatst bewerkt: 3 jul 2003
  10. nielzo

nielzo Guest

hmm, ik leef in elk geval met xiroke mee.....

en ik vind het echt heel rot voor jullie:'-(

11. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mijn pa heeft ook een grafisch bedrijf, bestaat geloof ik bijna 15 jaar, Maar het gaat ook neit zo goed met het bedrijf. Maar we houden de moed erin!, de bedrijven willen gewoon niet adverteren omdat het bij hun ook zo slecht gaat! Maar ik denk dat pa's bedrijf het wel volhoud :D (hoop ik natuurlijk ;))

Deel Deze Pagina