1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Red Dead Redemption

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

    Sources: Red Dead Redemption development in trouble

    [​IMG]
    When we recently spoke with our trusted sources from Rockstar San Diego, in addition to yesterday's information regarding the Midnight Club franchise, we were also told about the allegedly troubled state of Red Dead Redemption. One source said that the game "was a complete disaster for most of 2009 and previous ... it has since turned around a little bit, but there are huge problems with it still." Unsurprisingly, the issues with the game are repeatedly claimed to be the result of mismanagement -- along the same lines as what was mentioned in the recent "Rockstar spouse" letter.

    "Red Dead [Redemption] has been in production for six years (mainly because of horrible management/lack of direction due to fear of disrespecting Rockstar NY) and it will never get the money back in sales it cost to create for those six years," claimed another source.

    We asked Wedbush Morgan's Michael Pachter to estimate how many copies he thinks Red Dead Redemption needs to sell to make back its development costs and, more importantly for Take-Two, to be profitable. "I'd say realistically, if everybody [at Rockstar San Diego] was working on it this whole time -- so let's assume it's four years to be fair [Red Dead Revolver was released in March 2004], that's $40 million (about $10 million a year to run the studio) -- to make that back and just break even you need at least $80 million in sales; 1.75 million units. For profit: $160 million/3.5 million units."

    Pachter added that "it's got a shot" and that, from what he's seen of the game, "it looks phenomenal." Our sources are less hopeful, unfortunately: "The functional team that was Midnight Club was shattered. All the people who didn't quit or get fired were thrown onto Red Dead Redemption, many of them being demoted. The completely disfunctional team that is RDR was put to top priority. The people who had floundered on that project or outright screwed it up were promoted and are now in complete control of the studio, and they're running it into the ground." We'll have to see when the game arrives in stores this April -- if it does.

    We contacted Rockstar for comment on this story and have yet to hear back as of publishing.


    Dat klinkt lekker. :eek:
     
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.853
    :eek:

    Enigste wat ik kan zeggen.
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Echt fucking asociaal als ik dat stukje van gamer.nl lees, dat is toch geen manier om met je werknemers om te gaan. Shit zeg...ja dan lopen de mensen wel weg, ik geef ze groot gelijk. Wel heel jammer dat RDR eigenlijk dus gewoon nog niet af is, en er nu mensen aan werken die niet echt gemotiveerd klinken...eigenlijk logisch ook weer. Sowieso maar afwachten dus of we RDR wel in april zullen zien.
     
  4. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Mwah, ik weet niet of ik dit wel helemaal moet geloven.
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Nou vergeet niet dit bericht ook he...

    http://www.gamer.nl/doc/55625/Slechte-werkomstandigheden-bij-Rockstar-San-Diego


    En hun bron was Gamasutra.




    Update: We were contacted regarding this story by one Rockstar source, who told us: "It will take 5 million sales at full price to recoup the development costs of Red Dead. The good news is they [Rockstar] are not expecting to make money with Red Dead Redemption. At this point, that project is just supposed to prove that the San Diego studio can make a great quality AAA title." If you'd like to contact us regarding this or other stories surrounding the "Rockstar spouse" letter, we'd love to hear from you.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2010
  6. Rbz NL

    Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.343
    Leuk Bevonden:
    8
    Lekker is dat. Het lijkt me juist dat als je mensen hebt die met hart en ziel zich inzetten voor een game, je een 10x betere game krijgt dan wanneer je ze belachelijke arbeidsvoorwaarden oplegt.
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja maar wat ik ervan begrijp is dat er mensen in die management gekomen zijn die geen flikker van games weten, en zij gaan even de baas lopen spelen op zo'n manier over mensen die heel wat games op hun naam hebben staan.
     
  8. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Ik las net een stuk op mtv.com over dit onderwerp, zij hebben een vroegere werknemer van Rockstar geinterviewd en die zegt ook dat het een zooitje is daar.. Een paar dingen kwamen me wel bekend voor, zoals bijv het aanwezig moeten zijn om het aanwezig zijn, zonder dat iemand weet wat je nou eigenlijk moet doen..

    http://multiplayerblog.mtv.com/2010...affer-confirms-rockstar-san-diego-statements/

    Vond deze alinea ook wel interessant:

    The departure of Terry Donovan, one of Rockstar's co-founders, in 2007, was another turning point for the developer, as he was responsible for providing much of the creative and corporate direction at the company. Donovan had known Dan and Sam Houser (heads of creative at Rockstar) since high school and was reportedly one of the very few people at the company that was able to challenge the pair.

    Want wees nou eerlijk, heeft Rockstar de laatste jaren nog goede games uitgebracht? Als je het Je Grootste Miskoop topic leest wordt GTA4 heel vaak genoemd, en nu schijnt Max Payne 3 ook al in de problemen te zijn..
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    GTA IV een miskoop? Mja...ik zal maar rustig blijven dan. Als er één game is, waarvan je echt kunt zien dat Rockstar er tijd in heeft gestoken en weten waar de fuck ze het over hebben...is het wel GTA IV. Sure, sommige missies hadden cool kunnen zijn. Maar ze gingen een andere richting op, het werd realistischer.

    Toen de fan feedback kwam over de minpunten in IV, heeft Rockstar genoeg veranderingen gebracht in de DLCs, en dan vooral DLC 2. De fun elementen waren echt veel meer aanwezig dan IV. Maar IV blijft een ware topper in mijn boek. De details in die game zijn ongekend, de engine is eigenlijk ver zijn tijd voorruit. Kijk maar eens naar andere games in het genre, of gewoon puur open-world games. IV verslaat het aan alle kanten.

    IV is zeker weten één van mij favo games voor Xbox 360, dus tja....ik ben eerlijk :).
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2010
  10. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Ach ja, smaken verschillen, ik vond de besturing van GTA tergend kut en te langzaam, alsof je in drijfzand speelde.. Maar GTA had de details zeker goed uitgewerkt ja, de stad leek echt levend, maar als je dan nu weet dat de werknemers als slaven zijn behandeld geeft het de games van Rockstar toch wel een zure bijsmaak vind ik. Ik denk dat de werknemers wat mondiger zijn geworden nadat ze zelfs de afgelopen feestdagen geen vrij hebben gekregen..
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2010
  11. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.853
    Dat stuk gaat om Rockstar Vancouver, GTA is van Rockstar San Diego dus die hebben daar amper wat mee te maken.

    Ik hoop dat het allemaal niet waar is, want het ziet er echt freaking baas uit.
     
  12. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Deze ongure praktijken gebeuren in zowel Vancouver als in San Diego "Virtually everything said in the original 'Rockstar wives' letter and by current and former Rockstar San Diego employees in the comments applies to my experience at Rockstar Vancouver."

    Ik moet je trouwens aanraden om de comments te lezen van die Rockstar Wives link, erg interessant om een eerlijk kijkje achter de schermen van een gamestudio te krijgen!
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2010
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Het is toch juist Rockstar San Diego die zo triest met hun werknemers omgaan? Ik dacht dat het met Rockstar(van GTA IV) wel goed zat....niet dus?

    Wat ik ook uit dat stuk begrijp is dat ze niet verwachten te verdienen aan Red Dead Redemption. Maar de bonussen en al die extra dingen voor die werknemers hang daar wel van af toch? Dus eigenlijk moeten wij allemaal meerdere exemplaren van RDR gaan kopen..inprincipe, toch?

    Sowieso, hoe triest dit ook is hoe ze met hun mensen omgaan..hoe weten wij dat dit de enige gamestudio is waar het er zo aan toe gaat? Voor hetzelfde geld zijn er nog veel meer, maar echt een zure bijsmaak krijg ik niet...ik zal nog altijd net zoveel van de game blijven genieten als normaal. Want net wat ik zeg...wie weet gaat het er bij Infinity Ward ook niet fijn aan toe...toch zullen we blijven genieten van COD games.

    Over RDR, er is nog steeds geen delay bekend gemaakt...er was zelfs op die Gamasutra site, iemand van het development team en die zei dat het heel goed ging met de game en ze waren dus goed op weg.
     
  14. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Deze quote is vandaag toegevoegd door een 'Game Developer' in de rockstar wives topic:

    Its just not on Rockstar San Diego, the London Studio had the exact same management issues when I was there and from speaking with other people that worked in the other Rockstar Studios its an overall problem.

    It goes down to really bad upper management (NY guys) with too much money to spend and little idea of what a game development cycle is and no backbone on the studio managers, who understand that their employes are being abused like hell but don't have the balls to stand up against NY.
    From my personal R* experience I felt most developers weren't strong enough to stand up to these issues.


    Als je bovenstaande tekst leest weet je dat het niet om afdelingen gaat, en als je een paar jaar op een kantoor gewerkt hebt komt het je waarschijnlijk ook bekend voor. Wat ik triest vind is dat het aan de ene kant te gek zou zijn om voor een game developer als Rockstar te werken, maar aan de andere kant wordt er zoveel misbruik van gemaakt.. Doet me nu ook denken aan die zogenaamde 'pro gamers', waar ook zoveel aan verdiend wordt. Tis een ziek wereldje vol met geldgraaiers..
     
  15. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja het is te triest om te lezen , maar laten we eerlijk zijn , dit soort dingen gebeuren overal ter wereld , laten we niet vergeten dat dit wel allemaal bedrijfen zijn.En daar gaat het uiteindelijk allemaal om het geld , vanuit een managment perspectief dan.En dat komt denk ik bijna nooit ten goede van het uiteindelijke doel , de game zelf !

    Had alleen niet verwacht dat het zo bar zou zijn bij Rockstar , helemaal niet omdat games vaak heel liefde uitstraalt qua het eindproduct.
     
  16. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Ben ik helemaal met je eens, de reden dat ik er zo op duik is omdat het me zo verbaasd...
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Check out this set of brand new screenshots from Red Dead Redemption, featuring the game's advanced cover system - crucial for ambushes and intense shootouts.

    [​IMG]
    (As the horse-drawn cart inches closer, Marston readies his revolver to take out the driver and passenger.)

    [​IMG]
    (From time to time, Marston is joined by allies who help him on his mission. Here, Marshall Johnson takes cover behind an outhouse, ready to incapacitate an oblivious gang member.)

    [​IMG]
    (John Marston takes cover beside a cart of hay to take out a distracted enemy.)

    [​IMG]
    (Marston prepares to turn the corner and shoot through the window to get the upper hand on an outlaw.)



    Wat grotere versies:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Fixed :+
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.853
    En daar is niks mis mee, want het werkte fantastisch in IV :cool:. Game ziet er echt waanzinnig uit. _O_
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina