[RedAlert] De Eindexamens komen eraan !!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DesertFox, 19 apr 2004.

  1. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Oh, ik wou dat ik wat meer aandacht aan economie besteed had, volgens mij is het echt te weinig. Nu maar hopen dat ik al die sommen goed ga maken en met al die punten een 6 bijeenschraap :+
     
  2. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Nou, dat viel harstikke mee al zeg ik het zelf, ik denk een 7tje ofzo _O_
    Morgen Engels, da's helemaaaaaallllll geen probleem *)
     
  3. Svensson

    Svensson De Prijsvragenkoning

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    aargh wat een baggertoets die economie 2 :'-(

    ik snapte er echt geene ene zak van

    klotemultipliers :mad:

    daar gaat mn 6 _0/
     
  4. mars15

    mars15 Guest

    morgen wiskunde word lastig
     
  5. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    nou het zal mij benieuwen wat ik morgen voor me neus geschoven krijg tijdens Nederlands.:confused:
    ik ga in iedergeval nog ff alle tips doorlezen die in deze thread staan _O_ bedankt daarvoor.
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2004
  6. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Eco viel me achteraf alles mee, ik dacht echt dat ik het verkloot had. Maar nu ik het nagekeken heb, gaat mijn cijfer toch tussen 5,6 en 7,1 komen, dus de 5 die ik nodig heb, komt er wel.
    Maar het examens was echt hoerig vond ik. Dat slappe geouwehoer over China begreep ik geen reet van, nja... ik kon er niets mee. Het valt me nog mee dat ik 3 van de 8 punten heb. Maar ik heb geen woorden geteld, dus misschien gaat daar nog wel 1 vanaf. Maar kommop... woorden tellen, of keurig lopend verhaal maken, BIJ ECONOMIE :'-( Dat doen we toch al Nederlands? Zinloos gedoe...
    Leren voor dit examen was ook weer eens zinloos, net als bij M&O, die had ik 2 maanden terug ook wel op dezelfde manier kunnen maken...

    Maarja... zolang ik maar slaag.
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2004
  7. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Beters! Mijn cijfer is -als ik streng reken- tussen de 6,8 en de 8.3; waarschijnlijk heb ik dus een 7,5 gehaald ;)
     
  8. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb niet echt een idee wat ik voor cijfer heb, heb wel 1 of 2 domme foutjes, maar ik ben nog wel redelijk positief :)
     
  9. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Rampensenario 12A treedt in werking.
    heb tussen de 4,2 en 5,7 voor natuurkunde
    Echt hopen dat het een 4,5 word.... :{ |:- :'-( ;)
    ik had gewoon van de 69 punten slechts 27 a 28 goed :mad:

    ik moet echt als de tering gaan leren voor scheikunde :mad: wat ik eigenlijk niet van plan was.. nu moet het :mad:
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2004
  10. Svensson

    Svensson De Prijsvragenkoning

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    op welke site stonden die omrekentabellen ook al weer?

    (khad zo'n 24 punten voor eco2 :mad:)
     
  11. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    M&O Havo was zwaar klote. Helemaal verkloot!! Vooral opdracht 2. Hopelijk word ecomomie2 wat simpeler.
     
  12. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    24 punten? Dan heb jij tussen de 4,4 en 5,9 volgens deze bron
     
  13. Svensson

    Svensson De Prijsvragenkoning

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    you make my day :mad: :'-(
     
  14. FeaR

    FeaR Inside you ...

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    4
    OMG natuurkunde VMBO was echt poepen!!!!! No way dat ik daar een voldoende voor heb :mad:
     
  15. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Wat had je nodig? :confused:
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Idd. M en O voor Havo was echt zwaar klote!! Vooral opgave 2 en opgave 5. Het merendeel van die 3 uur was je met die 2 opgaven bezig. De rekensommen die we kregen waren compleet anders dan ik ooit heb gehad :mad:
     
  17. Svensson

    Svensson De Prijsvragenkoning

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    5,1... tzal dr dus om spannen :mad:

    ik heb iig al 5 klachten ingediend op economie bij t laks :D
     
  18. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    hey , heb economie 1,2 gehad vwo vandaag .... maar had niet geleerd, pas om 11:00 met i ken 3 vrienden geleerd en 2 examens samen gedaan. en allebei best gemaakt. en om 13:30 examen POE wat ging dat KUT voor me gevoel. maar met nakijken had ik toch 30 punten wat ongeveer neerkomt op een 5.4 - 6 ongeveer :D (had een 4 nodig)

    MAAR, ik was zo aan het kijken met doorlezen net om 17:00 EN denk dat ik een FOUT heb ontdekt in ECONOMIE examen 1,2
    Vraag 19, zegt voorstukje dat :

    "OM te beoordelen hoe in het schijvenstelsel de hoogte van de belastingaanslag, VOOR aftrek van de afheffingskortingen, zich verhoudt tot de hoogte van het belastbaar inkomen kan de gemiddelde belastingdruk bepaald kan worden. in Figuur 2 geldt dat voor deciel 4 het gemm bla bla .
    19. Toon met een berekening aan dat deze gemiddelde belastingdruk in deze beide decielen vrijwel gelijk is.

    Antwoord van antwoordmodel geeft antwoord over de belasting druk NA aftrek van heffingskortingen, terwijl toch echt staat in voorstukje : VOOR aftrek van bla bla ... dus klopt vraag 19 niet : WANT je kan niet bewijzen dat de druk gelijk is, omdat je VOOR aftrek moest gaan kijken. en antwoord klopt niet omdat hij kijkt NA aftrek ..

    VAAG OF NIET ?! ik heb iig gebeld, en hij zei dat ik de 2e was die daarover belde. en dat hij erachteraan ging. wat vinden jullie van dit probleem ?!
     
  19. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja ik snap em niet helemaal,, maar het gaat toch om de aftrekposten die je eraf moest halen? Over de heffingskortingen kon je uberhaupt niets zeggen, want daar werd geen waarde aangegeven.
     
  20. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb geen problemen gehad met die vraag hoor... ik had de antwoorden precies zoals ze er stonden, khad denk ik ongeveer 32 punten.
    Edit:
    Dit is wat er in de uitwerking staat, dus alleen de berekening.

    Een voorbeeld van een juiste berekening is:
    deciel 4: belastbaar inkomen = 0,86 × € 17.000 = € 14.620
    belasting = 0,325 × € 14.620 = € 4.751
    4.751
    17.000
    × 100% = 27,9%
    deciel 10: belastbaar inkomen = 0,75 × € 60.000 = € 45.000
    belasting = € 10.500 + 0,42 × (45.000 – 30.000) = € 16.800
    16.800
    60.000
    × 100% = 28,0%

    En verder staat er in de opgave alleen dat je geen rekening hoeft te houden met de heffingskorting volgens mij.
    Dus uitrekenen terwijl je alleen rekening houdt met aftrekposten...
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2004

Deel Deze Pagina