1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[RedAlert] De Eindexamens komen eraan !!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DesertFox, 19 apr 2004.

  1. NL_Wouter

    NL_Wouter The_Guardian

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    4
    damn..al bijna weer t einde van mn eerste mbo school jaar! ik kan nog als de dag van gisteren herinneren dat ik examens maakte.. god wat was ik zenuwachtig.
    (zo zenuwachtig dat ik bij mn eerste examen te laat kwam 8)!)
    Succes met de examens iedereen!
     
  2. RedBullet

    RedBullet Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Een weekje van te voren? Ben je gek?
    Als ik me dat zou voornemen word het 3 dagen van te voren en dan zak ik dik.
    Ik doe dit jaar mn Atheneum examen.. Sta nog geen onvoldoendes, maar wel een 5,nogwat voor wiskunde. Ik doe alleen niet echt huiswerk dus word nog ff hard werken de laatste anderhalve maand. Mijn examens (Economie&maatschappij) beginnen 24 mei.
    Ik ben er idd best bang voor, je schrikt gewoon van wat je allemaal moet kennen/kunnen! NIet normaal, dikke boekwerken en alles. Maarja, ik ga en ik moet slagen!
    Ha!
     
  3. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb volgend jaar pas examen, alsk over ga tenminste :+ . zit nu in havo 4, e&m. ik denk niet dat ik dan al te zenuwachtig zal zijn, omdat ik nogal nuchter doe over toetsen. misschien iets té soms :9 . al zal ik wel wat eerder moeten beginnen met leren dan, ipv dat ik nu doe. succes jongens met de examens!! ;)
     
  4. soadrulezzz

    soadrulezzz Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe ook examen, (VWO met E&M) en ik moet zeggen de stress begint te komen. Ik zit nu midden in de laatste toetsweek, dus vanaf volgende week volop op de examens storten. Bij ons op de school was het slagingspercentage van de VWO klassen vorig jaar 100%. Dit komt omdat bij ons op school de toetsweken al op examenniveau zijn. Het verschil is dus niet zo groot, maar toch begin al aardig nerveus te worden. Owja ik heb ook nog het weekend voor de examens de bruiloft van m'n zus, dus dat ook brak de examens in.
     
  5. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb vorige week de praktikum schoolexamens voor biologie gedaan....ik sta alleen wel aan de andere kant, ik neem de examens af :)....
    En over de kwaliteit van het onderwijs: Het valt allemaal wel mee...mijn ervaring met het vmbo is best goed, wat ik wel merk is doordat de media negatieve aandacht aan het vmbo schenkt, leerlingen snel denken ïk doe MAAR vmbo en het is allemaal kut geregeld....Wij werken met dezelfde pta's als voor het vmbo, dus de doelstellingen en lesstof is niet wezenlijk veranderd. De mentaliteit is wel veranderd. Al beginnen met zeuren en zeveren voordat ze nadenken....Af en toe verlang ik wel naar het Belgisch systeem....oftewel: niet zeiken, je bent op school om iets te leren en als je het nut er niet van inziet om iets te leren, ga je lekker werken....En dat wil niet zeggen dat een leraar niet de verantwoordlijkheid moet nemen om zijn lessen aantrekkelijk te maken, maar het moet van twee kanten komen....maar voordat ik echt doordraaf:
    Voor de mensen die examen moeten doen: Heel veel succes, werk rustig, lees alles goed....je hebt alle tijd :)
     
  6. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Neuh, niet gek, eerder nonchalant. Het gemiddelde tentamen is moeilijekr dan een examen, doordat dat veel dieper op een beetje stof ingaat. Examens behandelen talloze onderwerpen heel oppervlakkig. Kwestie van stuff samenvatten, en beetje op hebben gelet tijdens de lessen. Sowieso, ik heb bijna 5 jaar gered met een dag van te voren leren, een week van te voren beginnen is wat dat betreft al een unicum. :p
     
  7. Heb nu 5 SE weken achter de rug verdeeld over de derde en de vierde. Profiel E&M VMBO-T. Het VMBO is inderdaad zwaar gefaald, veel liever heb ik nog de oude MAVO. Sta nu gemiddeld een 7,3 en ik ben van plan volgend jaar naar de HAVO te gaan als de examens naar wens gaan.

    Wat erg vreemd is, ik weet niet hoe dit op andere VMBO's is, maar ik heb met mijn profiel BIOLOGIE?! hier sta ik nou niet echt goed voor omdat dit totaal niet mijn soort vak is (ben geen béta). Wie weet misschien hoe dit op andere VMBO's met een E&M profiel zit?.
     
  8. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8

    Err zijn inderdaad wel mensen die het weten te verkloten op het examen hoor,
    Ik was er meesterlijk vanaf gekomen, had weddenachap met paar leraren om zonder te leren (boeken inleveren bij 2) mijn examen te halen. 2 uur voor elk examen doorkijken (dus wel beetje nog) en dan examen in..

    Werkt goed, geen stress van tevoren Perfect !

    Was voor Geschiedenis zelfs vergeten dat ik 2 onderwerpen had, ipv 1 :eek:
     
  9. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Ik heb het idee dat de komende 3 weken (naar SE-week) zwaarder gaan worden dan het leren voor het examen zelf... Moet verdomme nog 4 boeken voor Nederlands lezen, en daar is niet onder uit te komen dmv uittreksels. Morgen moet ik een betoog schrijven voor Nederlands. Iemand nog tips?
     
  10. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb vorig jaar havo N&G gedaan. Gewoon rustig leren, op tijd beginnen en dan lukt t wel. Ik heb het redelijk makkelijk gehaald, ook al was dit het enigste waar ik ooit voor heb geleerd op de hele havo. En owja ook voor een tentame week in de 4e een keer.. lol.
     

Deel Deze Pagina