1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Relatie+gamen gaat niet samen.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kaneda, 20 apr 2009.

1. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je letterlijk... als ECHT letterlijk 8)?
    Dat meen je niet.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ok, dan heb je het alleen over een eerste date? Ik neem aan dat als je gewoon normaal met iemand in contact bent en het gaat toevallig over hobbies, dat het dan wel ter sprake komt? Het is echt niet zo dat je dan meteen als verslaafde wordt bestempeld hoor. Jij denkt dat er nog een taboe over heerst maar dat is helemaal niet zo..

3. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Krijg af en toe het beeld dat jij er echt alles voor over hebt om een vriendin te krijgen.
    Komt soms nogal geforceerd over. :)

4. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt het niet altijd geheim blijven houden. Of hoe zie je dat voor je als je dan een vriendin hebt? 8) Als jij liefde zo mooi vindt, lijkt het me vrij normaal dat jouw vriendin weet wat jouw hobbies en zo een beetje zijn.

Gamen en relaties gaan IMO goed samen. In een goede relatie lijkt het me niet meer dan normaal dat je respect hebt voor elkaars hobbies en interesses, ook al deel je die interesses niet. Als je het gaat overdrijven ok, dan kan ik me voorstellen dat er ruzies uit voortkomen, maar als je op een bepaald niveau houdt en ook nog gewoon genoeg tijd vrij houdt voor je vriendin etc., dan moet het geen probleem zijn.

In het geval van Kaneda lijkt het me een combinatie van te veel gamen, maar ook een vriendin die er te moeilijk over doet. Een oplossing is dan misschien moeilijk te vinden, maar ik zou sowieso het gamen een beetje gaan minderen, want drie uur per dag met een full time baan is echt veel..

Laatst bewerkt: 20 apr 2009
  5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Precies, ze moet toch verliefd worden op JOU? En als jij gamed, waarom zou je dat verbergen. Lijkt dan alsof je voordoet als iemand anders..

6. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Tja dat is vast ook wel een beetje zo, maar het ging over een date, niet over algemene vrouwen (al wil ik dan nog niet als gamer bestempeld worden). Mensen die veel gamen worden vaak als mensen gezien die vaak alleen willen zijn en naast hun leven een in hun ogen veel 'leuker' virtueel leven hebben.

Misschien doe ik er te moeilijk over, maar jullie ook wat te soft denk ik. Echt veel vrouwen vinden het gewoon echt niks als een man gamed hoor. Tuurlijk zijn er gevallen die gamen leuk vinden. Het komt écht niet over als je op een andere manier duidelijk maakt dat je liever alleen op je kamer zit om relax te xboxen.

Ik zeg het niet tegen ze (eigenlijk tegen bijna niemand) omdat ik niet als zo'n persoon gezien wil worden. Gamen is ook echt een serieuse verslaving hoor, die vele van jullie waarschijnlijk ook onderschatten. Vrouwen gaan in mijn ogen kei hard voor. En terecht natuurlijk, een spelletje kan je altijd nog spelen.

7. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Inderdaad, echt ziek hoeveel meiden dat leuk vinden 8)

8. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Hoe oud is je ex, is ze lekker?

9. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    ze is 14, nog een paar jaartjes wachten en je bent oud genoeg om haar aan te mogen spreken :thumbs:

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    En hoe weet jij dat nou? Was jij niet die onzekere jongen?
    De meiden die ik ken leggen echt niet de link van gamer naar eenzame loser. Als je er zelf verzorgd uitziet en je bent gewoon sociaal vaardig.. Daar gaan ze meer op af dan die ene hobby.

11. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Andere ervaringen dan dat heb ik er ook nooit mee gehad. Iemand die uren per dag WoW speelt is wat anders, maar een paar uur per week gamen is niks mis mee. Ik heb er nooit iemand iets negatiefs over horen zeggen.

12. Ashavan

Ashavan Guest

In reactie op de OP'er. Heb hetzelfde met mijn sport in plaats van gamen.

Relaties gaat om geven en nemen. En zodra dit te veel moeite kost dan zit je bij de verkeerde griet.

Ik heb mazzel dat de griet die ik zie ook erg druk is met haar sport en zitten we op dezelfde golflengte. Het neemt veel tijd in en die kunnen we niet samen doorbrengen. Je kan eisen dat de ander stopt met sporten, maar dat gaat niet lukken. We hebben beiden duidelijk gemaakt dat als de keuze gemaakt moet worden tussen sport en relatie dat het sport is dat wint. Oplossing is dat we dus andere hobbies opgeven of qua tijd minderen om zo tijd vrij te maken voor elkaar.

Het is helaas zo dat als je gamed dat de tijd voorbij vliegt, maar je moet het niet hele avonden laten vullen. In mijn geval neemt sport 90-120mins in beslag 3-4x in de week naast me werk. Dan zie ik de griet niet omdat zij ook sport dus heb zo met regelmaat 3 uur tot me beschikking. Genoeg tijd om dingen te doen die ik wil en soms ga ik mee om haar bezig te zien in een wedstrijd.

Maar uit een vorige relatie heb ik ook geleerd. Op den duur wil je elkaar ook niet meer de hele tijd zien. Been there, Done that en wil je wat meer je eigen ding doen. De hele tijd op elkaars lip zitten is fucking irritant vind ik.

Dus mijn advies is. Ga rondom de tafel zitten en bespreek je situatie. Zeg dat je best meer tijd vrij wilt maken voor haar, maar dat je nog wel genoeg tijd wilt hebben om je eigen hobby te beoefenen.

13. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Oke waar slaat dat dan op? Ik val je niet aan hoor, ik heb het niet over jou persoonlijk.

We hebben het toch over iemand die wat meer gamed als twee uur per week. Blijkbaar hebben jullie andere vrouwen in de buurt lopen. Ik ken persoonlijk geen een dame die het écht leuk vind om te gamen. Ik hoor ook altijd negatieve verhalen over het gamen, op feestjes ook: "ken jij die en die... Jaa die zit helemaal in dat game wereldje." Zit je langs een dame op de bank komt de Killzone 2 reclame voorbij: "Bleghh wat een kut reclame."

Ik wil alleen zeggen dat ik gamen veel sneller aan de kant zou gooien als een vrouw, hoe leuk gamen ook is. Ik zou liever een goede relatie hebben zonder te gamen dan een best goede relatie met gamen. En als je iemand aan het twijfelen kan brengen omdat je zegt dat je regelmatig gamed dan doe ik dat liever niet.

Eigenlijk moet je als normaal/goed uitziende jongen eens meedoen met 'Take me Out' En dan zeggen dat gamen een grote hobby van je is en dat je het elke avond met veel plezier doet. Wedden dat er een hoop wegdrukken.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Er zit echt een enorm verschil tussen meiden die écht graag gamen en meiden die het geen probleem vinden als een jongen zo nu en dan zn xbox 360 aanzet. Je denkt alleen in uiterste?
    Maarja, ik game dan ook geen 314 dagen per jaar....

Nou het kwam meer door deze opmerking
    Want daar ben ik het namelijk mee oneens..

Maarja, we houden er maar over op... Vrouwen doen IMO niet echt moeilijk over gamen zolang het maar geen 4 uur per dag is...

15. Ashavan

Ashavan Guest

Dus...jij gaat liever voor een leuk uitziende meid die zo oppervlakkig en simpel als de pest is? Ik heb persoonlijk wat meer diepgang en een vrouw die verder kijkt dan haar neus lang is. Dan mag ze nog zo lekker zijn, maar meer dan een one-night zit er echt niet in als ze moeilijk gaan doen. Zou dan net zo simpel terug reageren over de onzin muziek/tv shows die hun boeiend vinden en veel tijd aan "verspillen". _0/

16. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vriendin en ik gamen soms even samen:+ Best gezellig hoor, je moet alleen wel opletten wat voor game je gaat spelen natuurlijk.

Een ingewikkelde RTS ga je natuurlijk niet met een leek spelen, dan pak je een iets makkelijker verteerbaar spel zoals een Mario Kart of een Rock Band (op easy ofcourse8)).

Gaat helemaal prima maar ik woon dan ook niet samen, zie dr alleen in de avond en dan vind ik het ook eigenlijk niet kunnen als ik daar een beetje ga zitten gamen.

17. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Helemaal mee eens :). Speel wel eens Guitar Hero (medium) en de arcade spellen zoals Carcassonne (dat bord heeft ze zelf ook), Boogie Boogie Bunnies en Bomberman vind ze helemaal geweldig :eek:. Naja spelen ook maar af en toe.

18. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben altijd zo eerlijk mogelijk in een (toekomstige) relatie, als je er toch tijd en moeite in gaat steken kun je maar beter weten of het t waard toch? Anders komt je vriendin er later wel achter dat je gelogen hebt. Dus ik vertelde mijn vriendin regelmatig dat ik met een paar vrienden ging gamen enz. Maar de stap naar het samenwonen was groter en lastiger dan ik had verwacht. Ik dacht juist: hey fijn nu kan ik mijn hobby regelmatig beoefenen terwijl ze vlak bij me is. Maar uiteindelijk kwam het erop neer dat ik het maar moest doen als zij er niet was, terwijl ze bijna altijd thuis is(ze heeft een drukke stage dus savonds alleen nog energie voor de bank). En als ik thuis was geweest en zij niet, ging ze er ook gelijk van uit dat ik AL die tijd had benut voor het gamen. Het voelde wel alsof ik weer thuis bij mn moeder woonde, alleen was mijn moeder niet zo streng:) Maar damn ik mis die meid nu al(ze is pas 5 uurtjes weg ofzo), ik hoop dat ze er binnekort nog een keer over wil praten als we allebei ff de tijd gehad hebben om erover na te denken.(zonder op elkaars lip te zitten).

19. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Woon nu bijna een jaar samen met me vriendin. Toen we nog niet samenwoonde speelde ik vaak op de 360 als ze weg was, als ze in het weekend bleef slapen vond ze het ook niet erg dat ik eventjes erop ging.

Nu we samenwonen game ik ook nog redelijk wat. Meestal na het eten tot en met half 9 speel ik wel eventjes op de xbox, zei leest een boekje of zit op de laptop. Lekker beide met iets voor ons zelf bezig, hebben we beide totaal geen moeite mee. Heb is uiteraard niet elke dag zo maar speel wel zo'n 10 a 15 uurtjes in de week op de 360 en dan is me vriendin meestal ook wel in de buurt.

Als je de hele avond leuke dingen met elkaar moet doen word je het ook zat op een gegeven moment!

20. Beawulf Agate

Beawulf Agate aka Mad Murdock

Leuk Bevonden:
    1
    Ik woon ook al een tijdje met m'n meisje en gaat nog steeds goed. Wij hebben geen duidelijke afspraken gemaakt, maar het gaat wel goed en we houden rekening met elkaar. Als ik een zeikdag heb gehad, dan zegt ze, ga jij maar even lekker gamen.
    En wat fcdanny ook zegt, soms is het ook lekker beide iets voor ons zelf bezig te zijn.

Uiteindelijk is het een beetje geven en nemen. Wat vaak op neer komt als je erg speelt je toch een beetje moet minderen. Maar aan de andere kant, dit gebeurde bij mij min of meer automatisch. Zo'n leuke meid laat je natuurlijk niet gaan. :)
    Sterkte Kaneda, bel een paar vrienden op en doe een biertje! Komt allemaal weer goed.

Deel Deze Pagina