Kut om te horen man! Maar het is imo niet perse het gamen zelf maar gewoon een verschil van interesses wat tot de breuk heeft geleid.
Daarnaast zijn er idd vrouwen die verwachten dat je alle 'losse' tijd met hun doorbrengt. Iaw samen eten en dan samen doelloos voor de tv zappen (Idols, Dancing with the Stars etc) met een zak chips en om 22.30 naar bed. Als je dan zelf een passie/hobby hebt kan het erg lastig worden, helemaal als de dame in kwestie niks met je hobby kan.
Mijn situatie als voorbeeld:
Ik ben nu 3 jaar bij mijn vrouw en sinds een paar maanden getrouwd. Ik barst van de hobbies: piano spelen, gitaar spelen, fitnessen, anime kijken en op nr 1 gamen. Iaw ik MOET wel veel tijd voor mezelf hebben (werk daarnaast full time en mijn zoon is de helft van de week bij mij) anders red ik de hobbies niet. Mijn vrouw doet haar ding, ik doe mijn ding en als we wat samen willen doen spreken we dat af. Dat klinkt misschien heftig maar valt wel mee omdat we een aantal hobbies samen hebben.
We fitnessen samen en kijken alle anime samen (praktisch elke avond wel een anime en vaak ook films). Verder vindt ze gamen leuk en spelen we samen op het moment Fable 2.
Echter omdat ze niet altijd zin heeft om te gamen en soms ook wil tv kijken ed, heb ik boven mijn eigen gamehok met consoles en een plasma.
Moraal van het verhaal: als je een passie hebt voor iets gaat een relatie alleen werken als A je vriendin niet van het type 'gaan we niet elke avond samen GTST kijken' is en B) ze je passie minimaal begrijpt en serieus neemt.
Daarnaast is het uiteraard wel logisch dat je zo nu en dan moet inleveren, helemaal als je samenwoont. Zondagochtend zit ik eerst gezellig drie uur aan het ontbijt bijv met lekker eten echter toen ik vrijgezel was vond ik zondagoctend HET moment om lekker te gamen. Maar dat relaties zo werken weet iedereen toch? En als de relatie goed zit krijg je er genoeg voor terug
Nog twee voorbeelden:
1) Vorige vriendin moest letterlijk over d'r nek toen ze mij GRAW zag spelen. Dan weet je dat het niet goed gaat
2) Op de releasedag van Gears 2 een dag vrij genomen. Werd voor gek verklaard door collega's maar 1 vrouwelijke collega vond het super! ' Wat gaaf dat je dat zo leuk vindt dat je er een dag voor inplant'
3,5 uur per is overigens wel redelijk veel, helemaal icm een ft-job. Maar ik neem aan dat dat niet voor alle dagen gold toen je een relatie had?
Klik om te vergroten...