1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Relatie+gamen gaat niet samen.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kaneda, 20 apr 2009.

  1. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet voor mezelf voorkomen dat ik te veel ga gamen.8)
    Als ik namelijk veel vrije tijd heb weet ik van mezelf dat ik veel ga gamen, daarom heb ik een tijdje terug actie ondernomen en werk ik nu 14 uur in de week, ga ik "Fulltime" (dus 5 dagen per week) naar school en zit ik 3 x per week ongeveer 1,5 uur per keer op de sportschool, ook ga ik gemiddeld elke 2 weken uit. Best een druk leventje heb ik eigenlijk.:9 Een relatie heb ik al een tijdje niet meer gehad maar dat komt nog wel, ben nog maar 16 jaar oud dus ik heb alle tijd.*)
     
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Daar heb je een heel goed punt.
     
  3. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee, het blijft absoluut niet beperkt tot de speelwereld zelf. Mensen die sociaal zijn in een MMORPG zijn over het algemeen ook heel sociaal in het echte leven, het betekend niet dat je als je een MMORPG speelt ook gelijk sociaal bent, maar je moet toch met andere mensen samenwerken om iets voor elkaar te krijgen en tuurlijk zijn sommige mensen op het internet anders, maar een FPS of een MMORPG is heel anders en niet te vergelijken.
     
  4. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    doet me denken aan die jongen van MTV.

    speelde non stop WOW.

    Vroegen ze: waar ken je beter de weg? Je eigen woonwijk of de gehele spelwereld van WOW?

    Nouja het antwoord raadt je al: de spelwereld van WOW
     
  5. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Das wel triest, niet eens de weg naar je buren weten maar wel in een computer spel :+
     
  6. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar is het bijvoorbeeld niet heel wat anders om iemand in het echt aan te spreken, dan in de speelwereld? In de spelwereld zijn hele duidelijk regels, (zo moet je reageren op die en die situatie) de realiteit is toch een stuk ambivalenter. Daar is toch een ander inzicht voor nodig en dat inzicht krijg je eerder door naar buiten te gaan en te communiceren met mensen, dan te communiceren in een spelwereld. Ook al zou je meer tijd in die spelwereld doorbrengen.
     
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    spelwereld/echte wereld is totaal niet vergelijkbaar.

    Als je achter je pc zit, zit je altijd in een voor jou comfortabele situatie/leefomgeving.

    In het openbaar kun je je minder op je gemak voelen.

    Ook heb je achter je pc niet te maken met gezichtsuitdrukkingen, lichaamstaal en dergelijke.

    Daarnaast hebben acties in een game geen invloed op je leven. Als ruzie krijgt met een speler in het spel, nouja jammer dan.

    als je ruzie krijgt met vrienden, collega's of je baas heeft dat heel andere consequenties.

    anderen zien daarnaast jouw emoties en eventuele onzekerheid ook niet achter je pc
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Absoluut niet want ik vind Guitar Hero dus WEL compleet nutteloos. Pak gewoon een normale gitaar op en leer jezelf dat aan ipv nutteloos op een paar gekleurde knopjes te rammen en doen alsof... No offencte :+

    Onderzoeken naar de positieve eigenschappen van WOW ed ben ik bekend mee echter heb vaak het gevoel dat ze verkeerd om gesteld worden. Goede leiders in WOW worden/zijn in het echte leven vaak ook goede managers/leiders.

    Het is denk ik niet dat dat door WOW komt maar dat goede managers/leiders (expliciet uitvoerend of niet) die rol in een spel ook gemakkelijk oppakken.
     
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
  10. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb je wel goed gekeken? Dat gaat over kinderen van 8-15 jaar. Sowieso is het een Amerikaans onderzoek, die vaak nog wel op feiten gebaseerd worden die niet waar zijn. Zoals heel veel van de comments daaronder twijfel ik zelf ook aan het onderzoek...
     
  11. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Woon al 8 jaar samen met mijn lieve vriendin.
    Game al sinds sinds ik een jaar of 10 ben schat ik.
    Nog nooit,maar dan ook nooit,heeft zij lopen zeuren als ik weer achter dat ding zat :)

    Sterker nog,vaak zegt ze ff tegen me dat ik ff een spelletje moet gaan spelen.
    De truck is om tezorgen dat zij ook iets leuks tedoen heeft terwijl jij op die knoppen loopt teraggen :)
    (Bv belverslaafd is,en dus zo 3 uur achter elkaar over stront kan zitten lullen met een vriendin)
    En goede sex help natuurlijk ook om haar de mond tesnoeren :p
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2009
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    volgens mij maar goed dat ze dit niet leest
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Het verhaal klinkt bekend 8). Alleen ben ik erachter gekomen dat veel gamen in een relatie toch best wel een vlucht is. Als je relatie echt prima was geweest dan zou je het niet uitmaken met je meisje vanwege je hobby. Dan zou je met liefde die controller neerleggen en het aantal game uren drastisch verminderen. Dat zou vanzelf moeten gaan volgens mij.

    Ik woon ook samen en ik game nu gewoon veel minder dan dat ik zou doen als ik vrijgezel zou zijn geweest. In mijn vorige relatie woonde ik ook samen en vanaf het moment dat het slecht ging zocht ik mijn heil in het gamen. Ik ging toen ook weer veel meer gamen.

    Nu heb ik een heerlijke relatie en voel ik de behoefte niet meer om 20 tot 25 uur per week te gamen. Ik kom aan de vijf uur als ik het op mijn heupen heb.

    20-25 uur gamen per week is vrij veel als je samenwoont in mijn beleving. Natuurlijk kan je een keer een week hebben waarin je dat haalt maar als dat je gemiddelde is vind ik het best wel een hoog aantal uren als je samenwoont.

    Ik game nu vaak als mijn vrouw (jaja, dat is ze inmiddels) iets anders gaat doen. Zij heeft op woensdagavond en zaterdagmiddag haar hobby en meestal pak ik dan de controller op en ga lekker een paar uurtjes gamen. En als ze dan ook nog eens gaat bellen of haar nagels doen (dat duurt wel even :+) pak ik heel soms ook even de controller. Of ik ga tegenover haar zitten om hier slap te lullen 8).

    Ik vind het gewoon een beetje vreemd dat je vanwege je hobby het uitmaakt met je meisje. Als ik echt van iemand hou dan zou ik daar echt wel een oplossing voor weten te vinden. Maar ik ben jou niet natuurlijk
     
  14. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Zo hee, dit hele draadje doorgelezen, gebeurt niet vaak.

    Anyway.

    Gamen en relaties gaan best wel samen. Het ligt aan de relatie. Wat ik in jouw text heb gezien is dat zij al begon te zuchten of opmerkingen begon te maken zodra jij speelde. Daarnaast zei je ook dat ze je als verslaafd heeft bestempeld.

    Kijk dat zijn nou de dingen die een negatieve impact hebben. Zij heeft een bepaalde bevooroordeling tegen jou. Zij ziet jouw gamegedrag als verslaving en in haar ogen is elke minuut te veel. Dan krijg je dus al snel veel frictie en ongemakkelijke situaties.

    Daarnaast vraag ik mij af wat de hobbies van je vriendin zijn?

    Een veel vookomend probleem is dat vrouwen vaak zelf niets te doen hebben en maar verwachten dat je maar ff bij ze op de bank komt hangen of dat je samen met haar naar een soap/film gaat kijken die je uit jezelf nooit zou kijken.

    Het belangrijkste is iemand vinden die bij je past en weet dat jij een hobbie hebt voor ontspanning. Als dat te moeilijk is dan is het soms beter om een relatie te laten schieten. Daarnaast is het geen ramp om een relatie te beëindigen, het geeft je de tijd en de kans voor een beetje zelf reflectie.

    Een relatie moet immers werken voor beide personen en het moet niet zo zijn dat het voelt alsof je bij je moeder zit of op strafkamp.

    Een relatie is inderdaad geven en nemen, maar het geven gaat een stuk makkelijker als je een relatie hebt met iemand die jou begrijpt en jouw hobbies en vrijetijds bestedingen respecteert.
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2009
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wat ik ook belangrijk vindt in een relatie, weet niet of dit direct hierbij aansluit, dat mijn vriendin zelf hobby's, sport en vriendinnen heeft.

    Ik ken mensen waarvan de vriendin hun helemaal opclaimt en ook liever niet heeft dat ze met mij en andere vrienden omgaan omdat ze hun vriend voor zichzelf willen houden
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Dit klinkt verdacht veel als het vrouwentopic allemaal :p
     
  17. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Nee, dat vind ik niet.. het vrouwentopic voor relatietips en dergelijke, dit gaat over het feit of gamen en vrouwen wel of niet samen (moeten?) kunnen gaan.
     
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Als vrouwen het wel kunnen accepteren dat je 8 uur per week sport (voetbal, hockey, fitness weet ik veel wat), maar het niet kunnen verkroppen dat je 8 uur per week een spel speelt moet je toch serieus gaan twijfelen of het wel de vrouw is waar jij blij van wordt.....
     
  19. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Ghehe, mijn vriend(je) krijgt eerder problemen (als hij zelf ook gamed) met wie er op de console mag :cool:
     
  20. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je blij wordt van die vrouw heb je geen games nodig... En bekijk het eens van de andere kant, als je vriendin kiest om 8 uur per week boeken te lezen in plaats van 8 uur bij jou zijn, hoe zou je dat vinden? Zeker als je al niet al te veel tijd samen hebt, maar dat ligt natuurlijk aan de situatie.
     

Deel Deze Pagina