1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Republiek Nederland?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door X-power, 24 mrt 2004.

  1. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    als je genoeg propaganda maakt en de kinderen van jongs af aan op school leert dat het goed is om hard te werken en te delen en geen eigendommen te claimen dan werkt het wel...

    geen criminaliteit meer
    geen mensen meer die de baas spelen... ( behalve de genen die de propaganda maken )
    geen ongelijkheid meer

    als je leert krijg je ook geld... dus waarom niet???
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2004
  2. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    denk je dat nou echt??? kom op zeg.. stop es met in sprooktjes te geloven..
     
  3. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Hmmm, ik vind jouw wereldbeeld bijna aandoenlijk. Al deze schattigheid... Maar ff serieus, wat je hier hebt opgeschreven geloof je zelf toch ook niet he?
     
  4. Knarf

    Knarf X-Power.be

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo iemand als Beatrix heeft internationalecontacten, die gaat haar hele leven al om met de bestuurders van 'de wereld'. Dus je kan ervan uitgaan dat 'achterkamertjes' politiek veel beter met Beatrix werkt dan met bijv. Balkende.

    Beetje plat, niet dan?

    Kan niet werken vind ik een beetje hard uitgedrukt. Want het is natuurlijk wel een mooi streven. Niemand wordt voorgetrokken en iedereen is gelijk. Het lijkt wel de perfecte samenleving. Maar schijnbaar werkt zoiets toch niet bij mensen. We kunnen niet 'eerlijk' leven, we moeten altijd meer hebben....
    Ik ben lekker filosofisch bezig ;)

    p.s. Even iets heel anders: x-power hoe kom je aan je nick? Vernoemt naar de website of gewoon zelf verzonnen?:)
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2004
  5. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ik heb hem niet naar de website genoemd hoor. Ik kwam er pas later achter dat er ook een website zo heet. Nee ik heb hem zelf verzonnen, vind me naam eerlijk gezegd nogal afgezaagd :+ (alle respect ook voor de website ;)).

    Helemaal eens met Kane, het communisme kan inderdaad niet werken in de samenleving zoals ie vandaag de dag is. Het is gewoon een fout systeem, mensen die bijvoorbeeld nooit hun best hebben gedaan op school en maar kijken waar het schip strandt verdienen dus dan even veel als bijvoorbeeld een dokter die altijd hard ervoor heeft gewerkt? Grote onzin dus, het verschil moet er nou eenmaal zijn...

    Maar laten we nu even ontopic blijven, Republiek Nederland of niet?
     
  6. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    doet me denken aan utopia.. de perfecte samenleving..
     
  7. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    Het stomme aan het koningshuis is dat het met de geboorte wordt overgegeven
    kunnen ze niet een soort nationale loterij houden en de winnaar wordt dan koning van het land voor een vaste tijd (20, 30, 40 jaar?) en daarna komt er een nieuwe loting
    Dat vind ik eerlijker dan met geboorte overgeven
    (ojah als je uitgekozen wordt als koning/koningin moet je wel heeel veel geduld hebben volgens mij)


    hmm denk eigenlijk niet dat het kan werken
    zal toch wel corrupt gaan...
    he jammer t was zon goed idee
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2004
  8. jellejelle

    jellejelle PSP Only

    Berichten:
    696
    Leuk Bevonden:
    10
    nationale loterij

    Ja, laten we een nationale loterij houden, en de koning is Henk Bres, aaaaaaaaahhhhhhh. Niks tegen Henk Bres hoor, maar ik vind het wel best zo, ze zorgen, zoals eerder gezegd in ieder geval voor meer internationaal aanzien dan JP. Die plaste in zijn broek van de zenuwen toen hij bij Bush naar binnen moest, maar gelukkig had Ben Bot een schone luier bij zich.

    BTW, het idee van het communisme is o.a. dat je geen persoonlijke bezittingen hebt en aangezien de meeste mensen hier wel een Xbox hebben, is het communisme denk ik niet zo'n goed idee. Tenzij je je Xbox in wilt leveren natuurlijk:+
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2004
  9. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, een loterij, stel je maar net eens voor dat er zo'n bouwvakker of junk op de troon dan komt :+. De junk strijdt dan natuurlijk voor goedkopere drugs :p.
     
  10. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    En pikt gelijk de radio uit de Gouden Koets
     
  11. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    dat is natuurlijk maar elatief.. het is meer zo dat je geen land mag hebben en dat sort ongein.. dus het is niet zo dat je xbox niet van jou is..
     
  12. Tooth

    Tooth Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat de monarchie gewoon afgeschaft moet worden. Het is gewoon een idioot systeem. Voor die ene extra vrije dag zou je het ook niet hoeven doen, het valt meestal in de Mei-vakantie.
     
  13. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    een republiek kost netzo veel, als het niet meer geld is..
    maar dan hebben we wel 'de dag van de republiek'
     
  14. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    *Zet feestneus op*
     
  15. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    Waarom zou een republiek net zo veel kosten als het niet meer is??
    Ik zou wel graag willen weten wat nu eigenlijk het voordeel is van een koningshuis ten opzichte van een republiek...
     
  16. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    lees het topic es door.. ik heb al een paar keer aangegeven waarom een president meer geld kost.. en anderen hebben al gezegt wat het voordeel van bea is..
     
  17. Knarf

    Knarf X-Power.be

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag is de uitvaart van koningin Juliana(koningin je, want wat veel mensen niet weten is dat prinses Juliana na haar dood weer in koningin verandert). Het is natuurlijk erg triest dat ze is overleden, maar dat even ter zijde. Ik heb een groot gedeelte van de begrafenis gezien en het stikte er van allerlei hoogwaardigheidsbekleders uit allerlei landen van de wereld. Hier aan kun je zien dat een koningshuis inderdaar erg goed is voor Nederlandse contacten...
     
  18. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat ik altijd krom vind van dat geneuzel dat nederland een republiek moet worden is het volgende.

    De komende zomer staan de mensen, die hier tegen het koningshuis zijn, vooraan in de kroeg, in een oranje shirt het wilhelmus mee te zingen als het nederlands elftal speelt.

    Ik hou van dit land, ik hou van oranje, ik voel me trots als ik het wilhelmus hoor.

    Kwartfinale WK 1998, Nederland-Argentinie waarbij 3/4 van het stadion gevuld is met oranje.

    Deze nationalistische gevoelens zijn niet los te zien van ons koningshuis, het huis van oranje-nassau, en het klaaglied over willem van oranje!

    Als klein land zorgt het koningshuis met deze bijkomende gevoelens, dat iedereen weet wie we zijn, en waar we trots op zijn.
     
  19. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Snik, snotter, daar heb je idd gelijk in. Ik ben ook wel trots op mijn land, maar we kunnen er net zo goed trots op zijn zonder het koningshuis, ze mogen voor mijn part wel blijven bestaan hoor ;).
     
  20. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    nee, Willem-Alexander straal gezag uit....
     

Deel Deze Pagina