1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Respondenten voor vragenlijst-thesis

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Alex7, 10 apr 2017.

  1. Alex7

    Alex7 New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    1
    Beste forumleden,

    Als masterstudent Handelswetenschappen aan de KU Leuven, voer ik een onderzoek uit naar nostalgie en risicogedrag. Hierbij heb ik jullie hulp nodig en nodig ik jullie uit om mijn vragenlijst in te vullen. Het invullen van deze vragenlijst brengt mij een hele stap verder in mijn onderzoek voor mijn thesis. Het beantwoorden van deze enquête neemt tussen de 5 à 10 min in beslag. Maar de meeste mensen vullen het in amper 5 min in;)

    De link voor de vragenlijst kan u hieronder terugvinden:
    https://odisee.qualtrics.com/jfe/form/S ... 8EWc5KcYUB

    Alvast bedankt!
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Done

    Maarre..wat is het verschil tussen momenteel nostalgisch voelen, op dit moment nostalgisch voelen, en best nostalgisch voelen.

    Shit fucked met me brein main.
     
    Cyndris en Kimi NL vinden dit leuk.
  3. Alex7

    Alex7 New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    1
    Dank u wel!!

    Hahaha, het was zeker niet mijn bedoeling om jou te mindfucken :D Maar de vragen over nostalgie heb ik uit bestaande onderzoeken gehaald en deze meetschalen zijn de meest gebruikte en erkende in dit vakgebied. Ik vind ze ook redelijk hard op elkaar lijken, maar ik heb ze niet zelf opgesteld. Als ik de vrijheid had dan zou ik uiteraard andere vragen stellen ;)
     
  4. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Ook voor je ingevuld, maar vindt het wel een tricky enquête. Wat versta jij als onderzoeker onder nostalgisch? Denk dat je het al snel over het zelfde hebt, maar ik vraag mij toch een beetje af of je dit niet iets beter had moet operationaliseren. Misschien niet hoor, maar ik denk geef even mijn mening! Succes met je thesis!
     
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ingevuld, maar die eerste vraag slaat eigenlijk gewoon nergens op.
    Nostalgisch worden van een nieuwe Fiat 500? Dacht het niet. Laat staan op 3 verschillende manieren nostalgisch worden.
     
  6. Alex7

    Alex7 New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    1
    Dank jullie wel allemaal!
     
  7. Alex7

    Alex7 New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik werk met 2 advertenties dus het kan zijn dat je de neutrale advertentie hebt gezien en dan is het volkomen normaal dat je je daar niet nostalgisch bij voelt :)
     
  8. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    - laat maar -

    Ik zal de vragenlijst vanavond even invullen.

    EDIT: wellicht dat het goed is als ik pas reageer zodra ik de vragenlijst daadwerkelijk gezien heb...haha
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  9. Alex7

    Alex7 New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    1
    Hahaha alvast bedankt voor het invullen ;)
     
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Hier heb ik ook wel eventjes over na moeten denken. Ik snap ergens wel het verschil in de vraagstelling, maar ik vind het dermate moeilijk waarneembaar dat ik wel benieuwd ben naar het hoe-en-waarom van deze exacte formuleringen.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Lol je weet niet eens waar het onderzoek over gaat dus beetje bold statement.

    Ingevuld, succes met je onderzoek @Alex7 !
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Als je de rest van mijn quote er nu eens bij pakt, dan weet je natuurlijk dat ik praat over de vraag of je nostalgisch wordt van een nieuwe Fiat 500. niet over het algemene onderzoek.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Als je niet nostalgisch wordt van een nieuwe Fiat 500 dan vul je in dat je niet nostalgisch wordt van een nieuwe Fiat 500.

    Het is allemaal niet zo moeilijk he?
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  14. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Daarbij als de respondent het verschil tussen de vragen niet goed in ziet of er door in verwarring raakt (wat een onbedoeld effect kan hebben op de beantwoording), dan lijkt mij een kritische noot terecht.

    Daarbij geeft TS aan dat hij de vragen zelf niet heeft opgesteld en hij het verschil zelf niet zo 1-2-3 uit kan leggen...
     
  15. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Heb je überhaupt wel op het onderscheid tussen de verschillende vragen gelet?
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Nee. Waarom moet ik dat doen?

    Wie zegt dat dat essentieel is? Ik heb overal beetje ingevuld dat ik me niet heel nostalgisch voelde op dat moment. Misschien is het wel juist de bedoeling dat er geen onderscheid is tussen de vragen maar het misschien 2 controlevragen zijn?


    Mijn punt is dat Alex waarschijnlijk onderzoek doet naar de aanwezigheid van nostalgische gevoelens en het risicovolle gedrag daar (misschien) bij gepaard gaat. Om nostalgische gevoelens te 'meten' gebruikt hij waarden uit eerdere onderzoeken over nostalgie die hij in een theoretisch kader waarschijnlijk heeft uitgewerkt.

    Vervolgens komen er dan paar respondenten met:

    Wie zegt dat de definitie van de onderzoek aan het woord nostalgie leidend is? Waarom zou de onderzoeker het dan moeten definiëren?

    Wie zegt dat er over 3 verschillende manieren nostalgie gaat?
    Oftewel allemaal kritieken die op het eerste gezicht terecht lijken maar wij weten helemaal niet hoe het onderzoek is ingericht.
     
  17. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Ingevuld. Wat kan ik winnen?
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Tyrant, waarom ben je zo verschrikkelijk serieus aan het doen
    Mijn hele punt was jolig bedoelt over nostalgie en een nieuwe Fiat 500 daar ga je gewoon veel te serieus over doen. Doe gewoon even rustig man, neem even pauze!

    Na je pauze wil ik toch graag ingaan op de discussie die je probeert te starten, door iedereen die maar iets zegt te gaan quoten en dergelijke.
    Door met inhoudelijk teksten te komen, in plaats van losse flodders zoals mijn eerste bijdrage aan dit topic.


    Over het onderzoek, dit is(vrij zeker) een onderzoek naar de invloed van Nostalgie op zaken en gevoelens. Er is namelijk volgens een onderzoek (dat eerder is gedaan) een relatie tussen Nostalgische gevoelens en andere zaken, zoals angst en depressie.

    Ze laten dus aan de ene groep een beeld zien dat nostalgische gevoelens opwekt (vandaar ook de vraag of je je nostalgisch voelt na het zien van de afbeelding) en aan de andere groep laten ze een beeld zien dat gelijkenissen vertoont met het andere beeld, maar juist geen nostalgische gevoelens opwekt. Ze willen met dit onderzoek dus de conclusies van het eerdere onderzoek toetsen en de relatie tussen Nostalgie en andere gevoelens/emoties testen.
     
    Reckuuza en Tyrant vinden dit leuk.
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Haha goeie comeback, gestopt met lezen hier.
    Ik vind dit het ergste soort drogreden :p
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Wedden van niet.
     
    Reckuuza, RaouLioo en Tyrant vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina