Eeey,
Ik ben zelf nogal een fan van retro gaming. Ik slijt nog steeds wekelijks een flink aantal uurtjes achter mijn SNES en NES (en mn broertjes N64). Ik haal daar meer plezier uit dan uit mijn xbox op het moment ookal heb ik daar ook een flink aantal games voor.
Er zijn zeker nog vele retro gamers met mij dus van daar dat ik hier een threadje heb opgepakt waar we ons verhaal kwijt kunnen. Ik wil het wel bij de consoles houden die wat bekender zijn omdat ik daar nou eenmaal het meest 'mee heb'. Dus denk aan NES, SNES, Playstation (de oudere dingen dat is), game gear, Sega Saturn enz. Fans van de echte oude apparaten (atari 4-switch, CD-I e.d.) verzoek ik vriendelijk een eigen thread te maken.
Dus kom maar op met de verhalen zou ik zeggen!!
Ik zal eerst maar even mijn bescheiden collectie plaatsen.
Ten eerste heb ik een NES met Zapper en de spellen:
Donkey Kong Classics,
Soccer,
Solstice
en natuurlijk Super Mario Bros/Duckhunt.
Mijn grote trots is mijn SNES, hij is nog mooi grijs enzo, maar helaas is de connector niet helemaal goed en pakt hij niet alles, dus hij is wel aan vervanging toe. Maar op deze SNES heb ik nog zo'n 10 jaar geleden mijn eerste games gespeeld. (Naast NESsen bij een vriend van me dat is) Mijn collectie van spellen is: (het eerste behoeft geen uitleg uiteraard )
Donkey Kong Country
Donkey Kong Country 3
Super Mario World
Super Mario World 2: Yoshi's Island
Super Mario Kart
Lufia 2 (NL)
Secret of mana
Secret of evermore (100% compleet, met factory seal er nog bij (niet omheen uiteraard want dat wilde mn SNES niet spelen))
Illusion of time
Zelda, A link to the past
Mystic Quest Legend
En de wat minder bekende:
Bubsy, best grappig spelletje met een kat. Op avontuur vegezeld met een flink homp droge humor.
Plok, ook een geinig platformertje met een brok klei in de hoofdrol.
Turrican, Een side-scrolling shooter waarbij je elke 2 stappen een nieuwe power-up krijgt gotta love it..
Dino City, een platformer over een dino-rijdend scholiertje
(laatste paar: For sale )
Ik heb het een weekje of 3 geleden weer opgepakt en het is de bedoeling dat ik dit jaar mijn verzameling nog verder uitbreid.
Maar ja der rest zal ik later wel vertellen maar anders word dit zo'n verhaal
Dus laat je horen, wat heb je, wat was je lievelingsspel, wat wil je nog enz!
Hey later hè, Rego
Laatst bewerkt: 14 jun 2005