1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Retro Gaming

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Rego, 14 jun 2005.

  1. Rego

    Rego Reg0wnage!!

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Eeey,

    Ik ben zelf nogal een fan van retro gaming. Ik slijt nog steeds wekelijks een flink aantal uurtjes achter mijn SNES en NES (en mn broertjes N64). Ik haal daar meer plezier uit dan uit mijn xbox op het moment ookal heb ik daar ook een flink aantal games voor.

    Er zijn zeker nog vele retro gamers met mij dus van daar dat ik hier een threadje heb opgepakt waar we ons verhaal kwijt kunnen. Ik wil het wel bij de consoles houden die wat bekender zijn omdat ik daar nou eenmaal het meest 'mee heb'. Dus denk aan NES, SNES, Playstation (de oudere dingen dat is), game gear, Sega Saturn enz. Fans van de echte oude apparaten (atari 4-switch, CD-I e.d.) verzoek ik vriendelijk een eigen thread te maken.

    Dus kom maar op met de verhalen zou ik zeggen!!

    Ik zal eerst maar even mijn bescheiden collectie plaatsen.

    Ten eerste heb ik een NES met Zapper en de spellen:
    Donkey Kong Classics,
    Soccer,
    Solstice
    en natuurlijk Super Mario Bros/Duckhunt.

    Mijn grote trots is mijn SNES, hij is nog mooi grijs enzo, maar helaas is de connector niet helemaal goed en pakt hij niet alles, dus hij is wel aan vervanging toe. Maar op deze SNES heb ik nog zo'n 10 jaar geleden mijn eerste games gespeeld. (Naast NESsen bij een vriend van me dat is) Mijn collectie van spellen is: (het eerste behoeft geen uitleg uiteraard ;))

    Donkey Kong Country
    Donkey Kong Country 3
    Super Mario World
    Super Mario World 2: Yoshi's Island
    Super Mario Kart
    Lufia 2 (NL)
    Secret of mana
    Secret of evermore (100% compleet, met factory seal er nog bij (niet omheen uiteraard want dat wilde mn SNES niet spelen))
    Illusion of time
    Zelda, A link to the past
    Mystic Quest Legend

    En de wat minder bekende:
    Bubsy, best grappig spelletje met een kat. Op avontuur vegezeld met een flink homp droge humor.
    Plok, ook een geinig platformertje met een brok klei in de hoofdrol.
    Turrican, Een side-scrolling shooter waarbij je elke 2 stappen een nieuwe power-up krijgt :p gotta love it..
    Dino City, een platformer over een dino-rijdend scholiertje

    (laatste paar: For sale O-) )

    Ik heb het een weekje of 3 geleden weer opgepakt en het is de bedoeling dat ik dit jaar mijn verzameling nog verder uitbreid.

    Maar ja der rest zal ik later wel vertellen maar anders word dit zo'n verhaal ;)
    Dus laat je horen, wat heb je, wat was je lievelingsspel, wat wil je nog enz!

    Hey later hè, Rego
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2005
  2. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Snes! Dat waren leuke tijden :cool:. Ik had altijd Super Danny dat was nog wat moeilijk voor mijn tijd maar na een tijdje ging het wel aardig. Van de zijkant en dan puzzels e.d. Dan hebben we nog pinokkio die was ook geweldig en de beste 2 waren donky kong country en Super Mario Allstars
     
  3. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie thread dat je hier opent, ik kan mezelf helemaal vinden in je stuk. Ik heb inderdaad meer plezier gehad aan de oude generaties, nu veel minder.
    Wat dacht je van Mortal Kombat 3 op je Snes? ;) of Lufia 2.

    Was Plok niet Putty, een blauw balletje?

    JIj hebt Lufia 2 in het Nederlands????? Weet jij waar er een Nederlandse versie te downloaden is? Ik zoek hem al een lange tijd, net zoals Shin Nekketsu, zoek ik ook al jaren.
     
  4. p-boy

    p-boy Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn snes is gejat door de ex van mijn broer:'-(
     
  5. Rego

    Rego Reg0wnage!!

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Mortal Kombat was inderdaad ook 1 van de beter hoewel dat niet echt mijn ding was.

    Het spel heet Plok, dus ik ga er maar van uit dat hij ook zo heet ;) hij is rood met geel:

    [​IMG]
    Alleen dat titelscherm is al heerlijk, met veel te vrolijke muziek gespeeld door plok op de mondharmonica :D.

    Maar ik ga je niet aan Roms helpen, dat is de SNES niet waard _0/ hoewel sommige spellen echt te moeilijk te verkrijgen zijn... dat wel... maar Lufia is te doen hoor ;)

    Ook wel mooi was toen ik er laatst achter kwam dat een 'vakantiescharrel' nog Terranigma had liggen die ik nu dus misschien van haar krijg :D:D.. Good times!

    *Heeft avatar aangepast :D.

    De eerste die een mooie retro gaming wallpaper voor me maakt/vindt krijgt... een zeer vriendelijk bedankje en het gevoel weer een goede daad verricht te hebben.

    ps. Shin neketsu? :eek:
     
  6. r_xbox_gamer

    r_xbox_gamer Active Member

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    13
    Secret of mana vond ik echt een hele vette game op de snes.
     
  7. Rego

    Rego Reg0wnage!!

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    AAAAAH!!! Ik vergeet gewoon 1 van de beste spellen voor de SNES bij mijn verzamling te zetten |:- :eek: :'-(

    Thnx R_xbox_gamer!!

    Secret of mana is inderdaad ook een juweeltje, ik heb daar vanaf mn 10e ofzo nog uuuuren mee door gebracht samen met een vriend van mij. Echt prachtig. Het komt allemaal weer terug, het vinden van het zwaard en het gevecht met de mantis die zorgen voor jouw ballingschap *snik. Dan het samenzoeken van een reisgezelschap en de heerlijke eindbaas muziek. *Speelt eindbaas muziek in zn hoofd (tiiiiiiieuw tiiiiiiiiiieuw tiiiiiiiiiiiiiieuw tadudadudaduum :p)
    Ja ja mooie momenten zijn dat :D
     
  8. Dr Zoidberg

    Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Burnout Master

    Burnout Master Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op dit moment super mario world weer aan het spelen. Wat een geniale game is dat zeg!
     
  10. Rego

    Rego Reg0wnage!!

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, dat is natuurlijk weer 1 van de kort maar krachtig, simpel maar doeltreffend enz. spelletjes die de SNES zo meesterlijk maakt :D. Ik heb m trouwens 3 weken geleden voor het eerst in mijn leven 100% uitgespeeld :D Ik ben nu bezig met Yoshi's Island, maar die had ik al eens 100% gedaan toen ik nog een klein kotertje was :p
     
  11. MaD ISSERMIR

    MaD ISSERMIR MaD Agency

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    IK ben net weer begonnen met link past op de snes erg lachen allemaal :D
     
  12. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn xbox met een hele grote collectie games verkocht voor 320 euro! Dit omdat ik alvast wil sparen voor de XBOX360. Nu trek ik het niet meer om zo lang niet te gamen en heb me N64 en Sega Megadrive weer aangesloten. en ik moet toegeven he is echt opnieuw KICKEN om die oude games te spelen. Soms is het nog meer plezier dan dat ik op me XBOX had! Niet dat ik wil zeggen dat het beter is dan XBOX maar gewoon anders! Om de een of andere manier blijven die 2d games met sprites toch langer boeien en aantrekkelijker dan de huidige shit. Begrijp me niet verkeerd, I LOVE XBOX! Maar ik mis die game tijd van vroeger toch wel een beetje.

    Ben nu trouwens al een week ofzo bezig met PAPER MARIO op de N64! Echt verslavend. en heb Banjo Kazooie weer gekocht via EBAY.

    Denk ook dat ik me de REVOLUTION ga kopen als die uit is. en ga dan veel oude games weer downloaden van nintendo!!! (XBOX360 OOK HOOR:p)
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2005
  13. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
  14. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Als ik vroeger iets nieuws wilde, moest er altijd iets weg voordat ik financiële ruimte had... Tot m'n 18de ofzo heb ik zo veel gegamed op C64, NES, SNES en m'n atari Lynx, maar allemaal verkocht...:'-(
    Vooral de Lynx mis ik nog wel eens. Die was zo bruut...

    Dus verschrikkelijk veel memories, maar niets tastbaars meer. Daarom is het weer leuk dat je op de GBA allemaal klassiekers van de SNES kan kopen. Donkey Kong Country, super Mario World. :9

    Maar de games die ik nog 'mis' van de SNES zijn Bomberman 3 (met dino's) en street racer (met knuppels) die heb ik vroeger hele dagen lopen spelen tegen een vriend. Waren leuke tijden...
     
  15. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Bomberman had ik nooit voor de snes, later wel gespeeld. Neo Geo versie, er komt een 3D versie van het origineel. Ik dacht op de DS als ik me niet vergis.
    Wat denken jullie van Double Dragon :cool:

    Maar nog een klassieke vriend: Kirby :p
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Xheer, dat had je ooit nog aan mij te danken, geloof ik. Jij was toch degene die er een thread over had gemaakt? Een tijd geleden al.

    maarja, Shin Nekketsu is echt een aanrader voor iedereen die van beat em ups houdt.
     
  17. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, heil Modder-eter _O_ _O_
     
  18. remco320

    remco320 350Z lover

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een sega master-system en elke week gaat het stekkertje weer in de tv en die van de xbox er ff uit Hij ownt gewoon te veel. Vooral het spellletje crashdummies blijft ownend
    Hier ff een lijstje met games:
    Crashdummies, Batman, Spider Man, Alex the Kid, Jungle Book, Asterix en Obelix, Formule 1, Donald Duck, Mickey Mouse en nog veel meer
     
  19. Rego

    Rego Reg0wnage!!

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat had ik dus ook. Vroeger ooit een Snes gehad dus, verkocht voor N64, verkocht voor Playstation, verkocht voor xbox. Daarom was ik ook heeeel blij toen ik een maandje geleden van mijn broertje te horen kreeg dat een vriendje van hem toendertijd mn snes had gekocht! :D Dus na een paar keer proberen had hij geld nodig en is hij weer van mij :D

    Was ook wel apart laatst, ik had het met mijn broertje over al die oude shit. Komt mn zus opeens (over de Game Gear) "Ja, die had ik!" "WAT!?!?" Ik kon wel huilen over wat ik toen allemaal weg heb gedaan, maar ja, anders was het ook niet mogelijk geweest om dat toen allemaal te kunnen hebben.


    Wat was voor jullie het beste spel dat je ooit hebt gespeeld?

    Voor mij was dat Secret of mana. Het zit gewoon super in elkaar, het had 1 van de weinige "you are the chosen one" verhaal dat nog enigzins ergens op slaat. Het lopen wilde nog wel eens wat stroef gaan maar dat was het enige wat aan heel dat spel op te merken is. Het gebruik van magie zag er prachtig uit, altijd vergelzelt met prachtige geluidseffecten (considering...) Ook de vele verschillende tegenstanders en eindbasen waren prachtig uitgewerkt en alles werkte volgens 1 van de weinige rpg-vechtsystemen waar je een echt strategie op kon toepassen. Als je dan nog eens een vriend bij je had dan kwadrateerde het plezier! Samen het verhaal doorlopen is gewoon echt stoer, zeker als je dan ziet dat je allebei niet kan wachten om weer te gaan spelen. Ook de strategieen gaan dan echt werken en je vind jezelf tijdens het heetst van de strijd orders over en weer schreeuwen: "heal me!" "Fireball die gozer" "Anders laat je hem je ff niet klaren :p" Deze momenten zijn het die Secret of Mana voor mij het beste spel van altijd maken!

    Verder:"

    1 Secret of mana.
    2 Lufia 2: Rise of the sinistrals (bezig het voor de 6e keer uit te spelen O-) )
    3 Secret of evermore.
    4 Super Mario World 2:Yoshi's Island
    5 Duckhunt
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2005
  20. XmandyX

    XmandyX Active Member

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn cube en n64 staan in de woonkamer en mijn xbox en snes in me slaapkamer. Dat is egt vet kan soms niet kiezen wat ik wil gaan spelen hahaha. Ik heb veel spelletjes voor alle consoles die ik heb. Ik heb verder ook nog de nes, sega en dreamcast. Gelukkig doen ze het allemaal nog goed.
     

Deel Deze Pagina