1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Retro Gaming

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Rego, 14 jun 2005.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.713
    tadaaa!

Niet de exacte die ik heb gekocht. Doosje en boekjes zitten er bij mij nog bij. Doosje ziet er wel erg slecht uit, maar normaal gesproken vind je ze al nauwelijks met doosje, dus dat boeit niet heel veel.

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Die heb ik of had ik nog liggen, weet alleen niet meer of die nog werkt(e). Wat heb daar veel op gespeeld, imo de echte DS :+.

3. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Gisteren uit nostalgie met een vriend nog eens Diablo 2 en Bobbly Volley gespeeld, waar is de tijd.

4. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.713
    Ik speelde altijd Donkey Kong, die lijkt ook veel meer op een DS:

5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    ik speel TTD :)

6. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Kent hier iemand trouwens Jets 'n Guns van Rake in Grass games? Het is geen retro game maar voelt wel zo aan. Geniaal spelletje is dat! :D
    't Is een side-scrolling ruimte shooter, demo kan je downloaden op de site! :D

7. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Zag vandaag dat Duke Nukem 3d flink is opgepolijst. Ziet er nog niet uit, maar vond het toch een reden om het weer te gaan spelen. Alleen kan ik de besturing niet normaal krijgen. Daarmee bedoel ik dat als ik naar boven ga met de muis, dat ik dan ook echt naar kijk, in plaats van naar voren lopen 8). Welke achterlijke heeft dat bedacht :+. En zou ook graag gewoon willen strafen, zonder dat ik nog een extra knop in hoef te drukken. Is dat mogelijk op een of andere manier?

8. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Het is al zo'n 7 maanden geleden, maar mag ik vragen waar je deze gehaald heb of waar je hem anders nieuw kan kopen.

Een andere vraag zit mij al heel lang dwars. Je hebt altijd een game wat de kracht van een console aan geeft. Xbox (360) heeft Halo, PS2 heeft GTA, Gamecube had imo Metroid Prime en PS3 denk toch God of War. Maar mijn vraag is eigenlijk wat DE game was voor de Gamecube, N64 en ps one. Ik denk voor ps one tomb raider al weet ik dat niet zeker. Hopelijk kunnen jullie op deze 2 vragen een antwoord geven.

9. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    n64 Mario kart en Gamecube Mario Sunshine of Metroid Prime ofzo?

10. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    en ps1 ? Ik denk zelf aan TR, maar weet niet zeker.

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Voor PS1 zal het inderdaad wel de laatste Tomb Raider of Metal Gear Solid geweest zijn.

Maar voor de N64 Mario Kart? Het zwaarste game voor de N64 was toch echt wel meer Perfect Dark of Donkey Kong 64 hoor (voor DK moest je zelfs het expansion pack hebben terwijl je het voor PD slechts voor een bepaald deel van de game moest hebben).

EDIT: Voor PD moest je eigenlijk ook het expansion pack hebben want anders kon je de single-player niet spelen en had je niet volledige toegang tot de multi-player.

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.713
    Vergeet Majora's Mask niet, had je hem ook voor nodig. Die kwam zelfs nog later uit dan de games die jij noemde. Maar ik denk dat hij meer de beste games bedoelt, aangezien GTA nou niet echt de game is die het meeste uit de PS2 heeft gehaald. Dan zou ik zeggen: Zelda: Ocarina Of Time, Mario 64, Goldeneye en Perfect Dark.

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Denk toch echt dat hij bedoeld welke game laat zien wat de console allemaal kan.
    Ok, zijn voorbeelden zijn niet helemaal correct en in zijn laatste zin vraag hij wat DE game is... kan ook niet meer volgen hoor :confused: :+.

14. Wii

Wii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de Gamecube zijn er wel meer aanraders, pikmin 1/2 waren erg vermakelijk.

15. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Het klopt misschien wel dat ik het niet helemaal goed heb uitgelegd. Daarom leg ik nog even uit wat ik bedoelde :). Ik bedoel eigenlijk wat het icoon was voor bijv. de Xbox. Dat was Master Chief uit Halo dus is de game Halo. Halo is de game die tegen de mensen zei dat je een Xbox moest gaan kopen. GTA was de game voor de PS2. God of War 2 was welliswaar de mooiste game voor de PS2, maar het was niet de meest imponerende game voor de mensen. Dat was gewoon de GTA serie en dat vind ik ook voor de PSP. Voor de Gamecube vond ik het toch Metroid Prime. Ik vond nou niet dat Sunshine de mensen kon aangrijpen om zo'n apparaat te kopen. Dit wil ik nu dus weten van de PS1 en de N64

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg Final Fantasy VII voor de PS1 en Ocarina of Time voor de N64.

17. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Van Ocarina of Time geloof ik het denk ook wel als ik berichten er van hoorden in deze tijd :).

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Van FFVII mag je het ook gerust aannemen aangezien die game in z'n eentje de verkoop van het aantal PS1's in die tijd enorm heeft geboost ;)

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    PS1: FF VII, Tomb Raider en Metal Gear Solid en misschien ook nog Crash Bandicoot. Voor de rest kan ik niet direct een grote titel/bekende top franchise bedenken.

N64: Zelda: OoT en Perfect Dark. Heeft geen uitleg nodig denk ik :+.

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    de ps1 heeft zon lange levensduur gehad dat je niet echt 1 game kunt aanwijzen die de kracht van de console liet zien volgens mij.

ik was in eerste isntantie enorm onder de indruk van Tekken en Wipeout (Toshinden en Ridge Racer waren ook erg indrukwekkend in eerste instantie, arcade perfect conversies op een console was nog niet vertoond tot dan toe volgens mij, VF en Daytona op saturn konden niet tippen aan de aracde versies) maar als je kijkt naar Tekken 3 bijv dan waren de launchtitels nog maar het topje van de ijsberg.

wat voor mij toch wel echt de kracht was van de ps1 waren games als FFVIII, de enorme hoeveelheid cutscenes en FMV die op de cd's gezet konden worden lieten echt het voordeel van deze media tegenover de carts van de n64 zien.

ik vond op de n64 Perfect Dark technisch de meest indrukwekkende game denk ik (ook al moest je daar een memory uitbreiding voor hebben dus helemaal eerlijk was het niet)

Laatst bewerkt: 12 aug 2008

Deel Deze Pagina