Retro gamen, ik ken het wel
Ben zelf opgegroeid en begonnen met een NES, ik speelde voor het eerst op het apparaat bij een overbuurjongen en was gelijk verkocht door het fenomeen "een poppetje op een beeldscherm besturen met een controller". Dit is het begin geweest van een verslaving, die vandaag de dag zwaar uit de hand gelopen is
Na mijn zelfgekochte NES, volgde de SNES. Toptitels zijn hier al meerdere malen genoemd. Waar ik op de NES al helemaal verslaafd aan was en zo'n beetje alle delen van had, was Mega Man. Dit zette zich op de SNES voort met de Mega Man X games. Verder natuurlijk de al genoemde Zelda serie, spellen als Secret of Mana, Secret of Evermore, Illusion of Time, Terranigma, Lufia 2, de Donkey Kong Country serie en ook Plok ja !
Die laatste heb ik ook helemaal uitgespeeld, en dat was vrij lastig, want niet alleen was Plok niet al te makkelijk, ook kon je niet saven en kon je iedere keer de game opnieuw beginnen als je hem uitzette
Die moest je dus vanaf het begin tot het eind helemaal achter elkaar spelen wilde je hem uitkrijgen
En zo zijn er wel meer titels te noemen, ik heb ze stuk voor stuk allemaal grijs gespeeld
En wie zegt dat videogames niet educatief zijn lach ik in zijn gezicht uit. Ik zweer iedereen dat mijn kennis van de Engelse taal zo goed is vanwege het feit dat ik vroeger dus al die RPG's met lappen tekst speelde
Zonder op te scheppen kan ik zeggen dat ik, zonder te leren, er gewoon niet in slaagde om bij een proefwerk lager te scoren dan een 9
Maar goed dat ff tussendoor, na mijn SNES tijdperk volgde wat ik tegenwoordig de "zwarte periode" uit mijn leven noem, ik heb toen mijn NES en SNES met alle spellen die ik daarop had verkocht !
Niet omdat ik ze beu was, maar omdat ik als jongetje-wat-op-school-zat-en-dus-geen-inkomen-had perse geld moest hebben voor....je raadt het al....de nieuwe generatie spelcomputers
En dat waren de PS1 en de N64. Daarna is er nog een Dreamcast geweest (die helaas kapot is gegaan
), en tegenwoordig heb ik ook nog een PS2, Xbox, X360, GBA SP en PSP.
Goed, het moge duidelijk zijn dat ik een enorme fan ben van retro gamen
Voor alle spellen die verloren zijn gegaan in mijn "zwarte periode" biedt een emulator natuurlijk uitkomst. En alhoewel die spellen prima te spelen zijn op een PC, met een X360 controller (
), moet ik toch eerlijk toegeven dat er niets gaat boven de originele spellen op de daarvoor bedoelde originele systemen. Verder bieden de SNES poorten op de GBA SP (hoewel ze dit natuurlijk lang niet allemaal zijn) natuurlijk ook een uitkomst
Heb inmiddels een zeer aardige gamescollectie op mijn diverse platformen, alleen....het hadden er dus nog veel meer kunnen zijn als ik vroeger niet zo STOM was geweest
Een tip dus voor de mensen hier : DOE NOOIT JE OUDE SYSTEMEN EN SPELLEN WEG WANT DAAR KRIJG JE SPIJT VAN !!
Retro gamen is vet
Klik om te vergroten...