1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Retro Gaming

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Rego, 14 jun 2005.

  1. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    The Turtles op de NES, dat was ook zeer heers.
    Kirby ownt ook.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    ja, echt jammer dat ze tegenwoordig van die klote turtle games maken, want die waren echt geweldig
     
  3. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, die hele nieuwe generatie turtles tekenfilm is ook niks.
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Retro gamen, ik ken het wel :)

    Ben zelf opgegroeid en begonnen met een NES, ik speelde voor het eerst op het apparaat bij een overbuurjongen en was gelijk verkocht door het fenomeen "een poppetje op een beeldscherm besturen met een controller". Dit is het begin geweest van een verslaving, die vandaag de dag zwaar uit de hand gelopen is :9 :cool:

    Na mijn zelfgekochte NES, volgde de SNES. Toptitels zijn hier al meerdere malen genoemd. Waar ik op de NES al helemaal verslaafd aan was en zo'n beetje alle delen van had, was Mega Man. Dit zette zich op de SNES voort met de Mega Man X games. Verder natuurlijk de al genoemde Zelda serie, spellen als Secret of Mana, Secret of Evermore, Illusion of Time, Terranigma, Lufia 2, de Donkey Kong Country serie en ook Plok ja ! :D
    Die laatste heb ik ook helemaal uitgespeeld, en dat was vrij lastig, want niet alleen was Plok niet al te makkelijk, ook kon je niet saven en kon je iedere keer de game opnieuw beginnen als je hem uitzette :cool: Die moest je dus vanaf het begin tot het eind helemaal achter elkaar spelen wilde je hem uitkrijgen ;) En zo zijn er wel meer titels te noemen, ik heb ze stuk voor stuk allemaal grijs gespeeld :9

    En wie zegt dat videogames niet educatief zijn lach ik in zijn gezicht uit. Ik zweer iedereen dat mijn kennis van de Engelse taal zo goed is vanwege het feit dat ik vroeger dus al die RPG's met lappen tekst speelde :9 Zonder op te scheppen kan ik zeggen dat ik, zonder te leren, er gewoon niet in slaagde om bij een proefwerk lager te scoren dan een 9 ;)

    Maar goed dat ff tussendoor, na mijn SNES tijdperk volgde wat ik tegenwoordig de "zwarte periode" uit mijn leven noem, ik heb toen mijn NES en SNES met alle spellen die ik daarop had verkocht ! |:- Niet omdat ik ze beu was, maar omdat ik als jongetje-wat-op-school-zat-en-dus-geen-inkomen-had perse geld moest hebben voor....je raadt het al....de nieuwe generatie spelcomputers :9 En dat waren de PS1 en de N64. Daarna is er nog een Dreamcast geweest (die helaas kapot is gegaan :mad:), en tegenwoordig heb ik ook nog een PS2, Xbox, X360, GBA SP en PSP.

    Goed, het moge duidelijk zijn dat ik een enorme fan ben van retro gamen :) Voor alle spellen die verloren zijn gegaan in mijn "zwarte periode" biedt een emulator natuurlijk uitkomst. En alhoewel die spellen prima te spelen zijn op een PC, met een X360 controller (O-) ), moet ik toch eerlijk toegeven dat er niets gaat boven de originele spellen op de daarvoor bedoelde originele systemen. Verder bieden de SNES poorten op de GBA SP (hoewel ze dit natuurlijk lang niet allemaal zijn) natuurlijk ook een uitkomst :)

    Heb inmiddels een zeer aardige gamescollectie op mijn diverse platformen, alleen....het hadden er dus nog veel meer kunnen zijn als ik vroeger niet zo STOM was geweest :'-( Een tip dus voor de mensen hier : DOE NOOIT JE OUDE SYSTEMEN EN SPELLEN WEG WANT DAAR KRIJG JE SPIJT VAN !! :9 Retro gamen is vet :cool:
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2005
  5. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0

    same to me....

    Daarom heb ik vandaag nog een SNES boxed + game astrix voor 20e weten te bemachtigen!
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    mooie aanwinst! Die van mij is jammer genoeg niet meer boxed :mad:

    Is die asterix game trouwens die ene waarin je ook met zn tweeen kan spelen? de een als Asterix en de ander als Obelix? Dat vond ik namelijk een geweldige game. (die andere ook trouwens, maar minder)

    Ik heb nu mn Sega Gamegear binnen met Sonic 2 :)
     
  7. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx!:p

    Of je astrix met z,n 2e kan spelen weet ik niet aangezien ik geen 2de controller bezit. 20e was een koopje. Boxed snes systemen vindt je niet meer zo heel snel.
    Heb jij ook opnieuw een retro console gekocht? (gamegear?) mooi dingetje, doet het geluid het ook nog?
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    ja, het geluid doet het nog :)
     
  9. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zoek nu nog:

    Marioworld
    Mario Kart
    Mario all stars
    Donkeykong country 1,2,3
     
  10. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Astrix kan je niet met z'n tweeën spelen, Astrix & Obelix wel.
     
  11. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik begon toen ik jaar of 5 was met de snes. speelde ik elke dag wel een uurtje of 2 mario world. maar ik gaf niet heel veel er om pas op me 7e wel zo iets toen had ik als eerste thuis mario uitgespeelt me ouders speelde ook mario dat vonden ze geweldig.
    ik heb donkey kong ook grijs gespeelt echt leuk spel en mario kart heb ik eens van me tante gekregen echt goed spel voor samen met me ma te spelen 's avonds.:p
     
  12. WillemWalrus

    WillemWalrus t Kan altijd stouter

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Mega Duck :9

    Wat ik me trouwens afvraag, is Mario Kart voor GBA hetzelfde als Mario Kart op de SNES? Want Mario Kart is echt te cool.
     
  13. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Tja, ik begon mn carriere met de Atari lynx. 1 van de meest onderschatte handhelds van dat moment. De eerste 16 bit handheld met wel 4096 kleuren....damn wat was dat ding futuristisch hip.
     
  14. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat vinden wij van de Neo Geo console? Ikzelf heb er nooit een gehad, maar wel de ROMS. Een originele Neo Geo lijkt me wel gaaf, maar het is prijzig (nog steeds) en spellen, daar is moeilijk aan te komen.

    Wie heeft er een Neo Geo gehad, mee gespeeld of iets anders? Voor diegenen heb ik nog een aantal vragen:

    -Waarom betaalde je zoveel voor de spellen, de prijzen waren echt duur.
    -Hoe kwam je in aanraking met de Neo Geo
    -Waar kocht je die spellen?
     
  15. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik speel nu weer met mn zusje Yoshi's Island o pde snes :)
    machtig mooi.
    en kirby is nog steeds mn favoriet op de nes!
    so cute >_<
     
  16. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel sinds deze week ULTIMATE DOOM en DOOM 2 weer. Dat zijn games die ik jaren gespeeld heb blijft superrr. Ziet er wel een beetje blokkerig uit op mijn Bravia HDTV 32''! Retro = top!
     
  17. Jest3r-NL

    Jest3r-NL Firefart

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel de laatste tijd Unreal Tournament weer (de eerste). Niet heel erg oud maar zeker niet van deze tijd..
     
  18. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is een 3D versie van Golden Axe, ik weet niet hoe de retro's onder ons dat leuk zullen vinden: Hier een artikel over.
     
  19. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het niet aangedurft die nieuwe Golden Axe, die 3D versie dan.
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    @ X Heer : Hij staat gewoon goed hoor :)
     

Deel Deze Pagina