1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Retro Gaming

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Rego, 14 jun 2005.

1. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Linkje?

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
  3. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
  4. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Even weer een kickje..

Ik zit zo wat op internet te kijken en zie dat een NES helemal zo duur niet meer is en ik heb een jaar geleden een keer de NES van m'n tante thuis gehad en dat was wel leuk. Dus nu wil ik zelf misschien ook wel eentje kopen via marktplaats ofzo.

Maar wat zijn eigenlijk een beetje de toppers die nu nog mee kunnen om te spelen? Qua gameplay dus, wat raden jullie aan? Wat zijn/waren jullie favoriete games?

En wat is het verschil tussen de NES en de SNES? Is het niet dat de NES 8bit is en de SNES 16 bit? Het lijkt me dan dat de SNES grafisch gezien mooier is dan de NES, anyway ik hoop dat jullie me wat meer informatie kunnen geven omtrent de NES en de SNES.

:)

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Super Mario Bros 3 is een must-have. IMO is dat gewoon de beste en leukste game ooit. Die gameplay is gewoon geweldig, levels zijn geweldig, sfeer is geweldig, alles is geweldig.

En als je gaat multiplayeren en een beetje van Beat-Em Ups houdt, Turtles 2 (de arcade versie, ik zal ff een screen laten zien) is daarin echt geweldig:

En ja, een Snes in 16 bit en bij sommige games zelfs 32 bit en een NES maar 8-bit. Toch is een game als bijvoorbeeld Super Mario Bros 3 grafisch gewoon nog erg goed voor de NES:

Laatst bewerkt: 5 jul 2006
  6. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Super Mario Bros 3 heb ik ook best veel gespeeld toen ik de NES even thuis had.

En ik denk zelf dat de SNES toch het leukst is om voor de multiplayer aan te schaffen, en voor 50 euro heb je er al een inclusief spellen en controllers en voor 30 zonder games. Dus voor de prijs valt het wel mee, en het lijkt me gewoon wel vet om als (bijna :9) 16-jarige nu nog een aantal oude consoles aan te schaffen en daar wat games van te spelen aangezien de gameplay gewoon super is en het zoals ik vaak bij xbox games merk het toch te vaak graphics etc. over gameplay gaat, net als kwantiteit in games boven kwaliteit.

En is een PS1, Dreamcast, N64 ook aan te raden? Dreamcast is nog wel wat duur, maar waarmee is de (grafische) kwaliteit te vergelijken? Boven de PS2 was het toch?

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    De Snes is de grootste aanrader qua gamesaanbod (vooral als je van RPG's houdt). De NES daarentegen heeft gewoon een bepaalde charme en genoeg leuke en goede games.

De PS1 ben ik niet echt bekend mee, maar heeft wel een aantal toppers als Metal Gear Solid en de Final Fantasy reeks.

De N64 is voor mij persoonlijk een geweldige console en mijn multiplayerfavoriet. Games als Goldeneye en Perfect Dark hebben een geweldige single en multiplayer (blijven voor mij de beste consoleshooters). Mario Party, Mario Tennis, Mario Golf, Mario 64 (_O__O_), Legend Of Zelda: Ocarina Of Time (ubergame), Banjo Kazooie en Tooie. Jammer genoeg zitten er nadelen aan. De controllers moet je goed uitzoeken, aangezien die vaak verrot zijn geworden (de analoge stick) en er zijn niet zo heel veel waardige third party games.

De Dreamcast heb ik jammer genoeg verkocht, maar heeft toch nog zo zn toppers. De graphics van latere Dreamcast games zijn te vergelijken met de beginperiode van de PS2 en misschien soms zelfs ook nog wel de latere periode. Er zijn een aantal goede toppers op als Shenmue 1 en 2, Soul Calibur, Metropolis Streetracer (DE VOORLOPER VAN PROJECT GOTHAM RACING), Crazy Taxi, etc etc.

Shenmue 2

Soul Calibur

8. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx voor je reactie :) Ik zal me er even wat meer in verdiepen en kijken hoe het financieel ervoorstaat :{ En ik denk dat ik zoals het nu lijkt voor de N64 ga vanwege de multplayer games.

Meer reacties zijn zeer welkom!!

9. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf op een rommelmarkt voor 30 euro een perfecte SNES op de kop getikt, met 22 spellen erbij.. Dus als je opzoek bent, en je wilt niet teveel uitgeven, kan je ook gewoon rommelmarkten afstruinen.. Ze staan er bijna altijd wel tussen..

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Dan hier ff een paar goede games op de N64:

Goldeneye (Single + Multiplayer)

Perfect Dark (Single + Multiplayer + Co-op missions)

Mario Party (zijn er drie [maakt me niet uit wat anderen zeggen, maar toen was het gewoon een unieke en originele game]) P.S. je controllers rag je wel kapot met deze game :p

Waverace 64

Mario Kart 64

Mario 64

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Legend Of Zelda: Ocarina Of Time (natuurlijk singleplayer, maar ubergame)

1080 snowboarding

en nog een aantal meer.

12. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    ookal heb ik een 360 thuis staan toch ben ik weer begonnen met de zelda reeks op de n64. Ik vind dat er te weinig van dat soort spellen uit komen op de xbox. en ookal heb ik beide zelda games al 7 keer uitgespeeld het blijft leuk.

13. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    de nes...
    Prachtig mooi, maar ik word gewoon weer duizelig waneer ik er aan denk...
    Snes is zekers aan te bevelen, alleen al voor supermario world+ super mario allstars, daar kun je gewoon de hele zomer wel mee door komen, alleen die cartridge alleen al, plak donkey kong en zelda er boven op. en je bent aan het eind van de zomer zo bleek als wat :D

14. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Ik weet niet zo goed of ik hier op de juiste plek ben maar vooruit. Ik ga deze vakantie beginnen aan een Arcade cabinet. Het wordt een cabinet met NES/SNES/Commedor64. Er zijn al wat spullen besteld maar ik zoek nog een goed online winkel waar ze arcade spullen verkopen (joystick buttons etc.) Ik zal jullie proberen een beetje up to date te houden tijdens deze vakantie..

15. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een leven in één keer weer in deze thread :9!

@ falcon NL, lijkt me ook vet om zoiets te hebben/maken. Maar prijzen zijn denk ik toch hoger dan je denkt, te hoog voor mij :mad:.

16. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Nou het valt me tot nu toe nog erg mee. Ik de enige hardware die je hiervoor nodig heb is een wat verouderd pc, beeldscherm, IPAC (redelijk duur 40 euro), onderdelen besturing, en de case zelf.. op het moment schat ik totaal net boven de 100 euro over kom. En als je na gaat dat ik dan ongveer 2000 retro spelletjes heb vind ik de prijs echt mee vallen...

17. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Woow, dat valt me inderdaad nog wel mee ja. Maar wat heb je voor die 100 euro allemaal dan?

En wat is zo'n IPAC precies?

En ik was zelf eigenlijk meer aan het denken aan een case, klein tv-tje erin en de console daarop aansluiten.. O-)

18. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Nou er zijn verschillende manier om een ''arcade'' te bouwen.
    1. Je gebruikt een pc, download een emulator, sluit ''echte'' controlles aan op een IPAC en die sluit je aan op de pc via de usb. Download een ROM (een spelletje)
    2. Je gebruikt een pc, download een emulator,Soldeerd de echte controllers via draden aan op het toetsenboard (key hack). Sluit het toetsenboard gewoon aan. Download een ROM (een spelletje)
    3. (voorbeeld nes) Je koopt een Advance NES controller.Je haalt de bovenkant ervan. Je maakt een plank met dezelfde indeling en boord gaten op de plekken waar de controlles komen. Sluit je controller dan gewoon aan op de NES. (hierbij moet je wel alle orginele spellen hebben)

@edit:
    IPAC is een systeem dat er voor zorgt dat je gekochte arcade controlles automatische goed staan.

Voorbeeld: Als je een keyhack doet moet je bij iedere game invoeren wat springen, duiken schieten,links bewegen, recht bewegen ect. (en vaak onthoud de game de instellingen niet) Bij IPAC doet veranderd hij in de instellingen automatische en het systeem onthoud ze

Laatst bewerkt: 5 jul 2006
  19. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Aha, ik begin het een beetje te snappen :)

En jij doet dus de eerste methode?

Wat voor pc heb je er ongeveer voor nodig?

[Edit] Weet je misschien nog ergens een link met wat meer informatie?

20. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Is he tniet leuker om het met de originele spellen te doen? Snap dat je met de IPAC meer spellen hebt, maar origineel lijkt me toch net ff leuker..

Deel Deze Pagina