1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Reuzen bestonden waarschijnlijk voor ons....

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nicotjeh., 11 aug 2003.

1. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    De huidige mensen worden langer vanwege voeding.

Dat van die ozonlaag komt me niet bekent voor en lijkt me onlogisch (kan het gemist hebben). Er is wel een relatie tussen zwaartekracht en de lengte van de organisme die er op leven. Als de aarde kleiner had geweest (lees minder zwaartekracht) dan hadden wij waarschijnlijk langer geweest. :)

2. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is Stonehenge gewoon gebouwd door gewone mensen die veel te veel tijd hadden.

3. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb dat programma ook gezien en wat mij het meest opviel was een een soort bouwwerk in Zuid-Amerika. Daar lag in the middle of nowhere op een grote, lege vlakte een soort Stonehenge gemaakt van stenen die daar nergens in de buurt te vinden zijn. Hoe ze die dingen daar hebben gekregen is mij een raadsel, reus of geen reus.

4. LeoGeo

LeoGeo Commodore

Leuk Bevonden:
    1
    Herdenkingsteken//Eren van iets of iemand?

5. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    Waarschijnlijk ter verheelijking van de goden gebouwd, maar dat is juist het grote raadsel. Hoe ze die stenen er hebben gebracht was moeilijk, maar is te verklaren. En voor het rechtop zetten van die stenen zijn ook methode te bedenken (heb ooit gezien dat hedendaagse wetenschappers dat gingen nadoen.) Maar wat die mensen dreef om die stenen daar te brengen is dus het grote mysterie. Was het een offerplaats voor bv. mensen offers? Was het een begraafplaats voor belangrijk(en) persoon(en).? zeg jij het maar...

6. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Stonehenge is gewoon een uit vergrote versie van onze eigen Nederlandse Hunnebed. Die stenen staan ook in het niets op de de Drenthse vlakte.

Maar de Stonehenge zou ook wel te vergelijken zijn met de Menhirs in Bretagne, die stenen staan daar ook zomaar en niemand weet waarom, echt heel raar.

Misschien vragen mensen zich over duizend jaar wel af waar een puzzel voor diende, gewoon vermaak dus.

7. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Monumenten als Stonehenge zijn vaak gemaakt om het moment van de zonnewende aan te geven. Dat heeft er dan weer mee te maken dat ze wisten wanneer ze hun gewassen weer moesten planten etc.

8. Brother Bear

Brother Bear Xbox Live addict!

Leuk Bevonden:
    0
    Waren Hunnebedden niet een soort graven? Tenminste dat heb ik altijd gedacht :)

En Stonehenge, ik heb er ooit ook iets over gezien op school. Die stenen kwamen niet voor in een bepaalde straal om de monumenten en moesten van over zee/rivier/kanaal gehaald worden. Zie je het al voor je, zo'n mega steen in een bootje? Echt een vreemd verschijnsel, en ik denk ook dat wetenschappers er nooit achterkomen hoe het allemaal in z'n werk is gegaan...

9. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    ja hunnebedden waren graven idd.

marre die stonehenge snap ik ook niet echt. en dat ene met al die stenen koppen op een strand. snap ik ook niet veel van

10. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    paaseiland bedoel je, dat is geen mysterie hoe die er zijn gekomen hoor :eek: heel dat eiland is 1 grote steen en ze zijn dus gewoon mooi terplekke uitgehakt. alleen ter ere waarvan blijft altijd de vraag...

Deel Deze Pagina