1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Rijbewijs] Rijlessen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 15 okt 2010.

1. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Vandaag mijn eerste botsing gehad :p,
    Maar ik vind het maar vreemd, ik ben fout maar ik vind dat hij ook fout is. Ik ben op de foto de blauwe auto en de rode is de aangereden LESauto. De lesauto staat op een plek waar je niet stil mag staan (door getrokken gele streep).
    Ik kijk vanuit mijn auto op deze plek altijd door mijn ramen heen om te kijken of er auto's van links en rechts aan komen, gebruik mijn spiegels niet omdat ik weet dat je daar niet mag stil staan en niet nodig hebt, want je kan alles zien door mijn ramen.

Als de auto's van links en rechts voor bij zijn gereden, rij ik achter uit. Maar nu staat er dus een auto note bene nog een lesauto die het goede voorbeeld moet geven. Waar ik dus tegen aan knal. :/

Als hij daar dus niet gaat stil staan, was dit nooit gebeurd.

2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hij staat daar misschien wel verkeerd, maar jij rijdt alsnog tegen hem op.
    Je verzekering zal wel gaan proberen hem in gebreken te stellen maar denk niet dat dit gaat lukken.

3. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Als jij goed gekeken had was het ook niet gebeurd ;)

Achja, daar heb je een verzekering voor.

4. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Je reed achteruit?

Maar zoals flix zei: jij reed tegen hem aan. Dan doet het er niet zo gek veel toe of hij daar wel of niet mocht staan.

Bekijk het anders zo: er kon ook een mens/kind staan te nietsnutte. Hoe onwaarschijnlijk ook ;). Maarja wel lullig, volgende keer armpje op de bijrijders stoel en door de achterruit kijken en spiegelen :) Beetje blikschade is geen ramp.

Laatst bewerkt: 13 feb 2012
  5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Als je achteruit rijd ben je sowieso nergens, dan ben je altijd schuldig :+

Hoezo moet dat met dat armpje dan en achterom kijken? Die binnenspiegel is er niet voor niks.

6. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
  7. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Komt omdat ik meer gevoel voor de auto en het sturen heb als ik niet via een spiegel de info binnen krijg :)

Maar ik heb ook mijn c+b rijbewijs, het kan prima via de buiten spiegels.

@ hayabusa: het is niet aanvallend of verwijtend bedoeld (ik heb ook weleens schade gereden). Tis kut dat het gebeurd is, geen gewonden, dus leer er iets van en rij lekker vlot door :) shit happens :)

8. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Ach, zo heb ik vorige week een lantaarnpaal uit de grond proberen te rijden. Zoals dahouseman zegt: Shit happens. Lullig van de kosten die je moet maken, maar wedden dat je de volgende keer beter kijkt? :D

9. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Zeau, dat zit er ook weer op. Gisteren m'n rijbewijs gehaald.
    28 uur les gehad, theorie en praktijk beiden in 1 keer gehaald.

Afrijden ging echt super chill, was totaal niet zenuwachtig en ik had een examinatrice.
    Ik had een oude man met een grijze snor verwacht :+
    Tijd vloog voorbij, ik heb 2 simpele opdrachtjes moeten doen. Stopopdracht.. haha en ik moest parkeren op een parkeerpleintje. Kon 'm er zo voorin rijden.

:D

10. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Gefeliciteerd, enjoy!
    Ik zit nu op 23 uur en volgende les heb ik een oefenexamen met mijn rijinstructeur en dan vertelt hij me na afloop waar ik nog op moet letten, wat goed gaat etc. Deze week m'n theorie gehaald (in 1 keer), dus hoop nu snel het rijbewijs te gaan halen.
    Niet voor de tussentijdse toets gekozen zie ik, vond je dat geldverspilling of kun je die bijzondere verrichtingen net zo goed op het examen doen?
    2 simpele opdrachten gehad ook :9. Enige kutte vind ik soms als hij ineens zegt 'keer hier maar om', en dan wil je alles snel snel doen en zit je maar te zoeken naar een mogelijkheid om te keren. :lol:

11. Remco

Remco Guest

19 mei waarschijnlijk beginnen aan m'n opleiding. Even knallen in 4 maandjes en dan gewapend met rem- en koppelingspedaal op de bijrijdersstoel kruipen :)

12. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Tussentijdse toets was niet nodig, nooit echt ter sprake gekomen en het hoefde van mij ook niet. Zonder dus ook makkelijk geslaagd.

Hopelijk lukt het jou ook binnenkort! :)

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Hoop dat het lukt , had het laatst nog met wat mensen uit m'n klas over dat ik (en zij ook ) nooit les zouden nemen bij een jong iemand. Is toch een stom beeld, les van iemand die pas 5 jaar ofzo z'n rijbewijs heeft. Slaat natuurlijk nergens op , maar toch heb ik er een bepaald beeld bij.

Maar het slagen van je onderneming ligt natuurlijk voor 95% aan de concurrentie, geen idee hoeveel rijscholen er zijn bij jou in de buurt (hier heb je er ongeveer 275028:+.

14. Remco

Remco Guest

Ik snap wat je bedoelt, maar ik ga sowieso niet gelijk een rijschool opzetten. Eerst gewoon in dienst van een grote rijschool starten en dan kijken of ik na een paar jaar voor mezelf wil beginnen. :)

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ooh tuurlijk ,daar had ik nog geen eens aan gedacht , scherp 8). Succes iig!

16. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Net m'n eerste rijles gehad! Lastig, spannend, veel informatie maar toch leuk. Ik krijg les van een buurman, dus dat scheelt misschien ook weer een beetje. Maar in het begin is het alleen een beetje schakelen, beetje sturen, beetje remmen. Maar het lijkt me best lastig om alles tegelijk te doen, maar ik heb nog genoeg tijd om te leren. Eerste les ging in ieder geval goed.. Natuurlijk ook genoeg fouten gemaakt, maar ik had hiervoor echt nog nooit een motorvoertuig bereden en fouten maken mag. :+

Nou maar proberen om het in 30 lessen te halen. Zal mooi zijn. :)

Laatst bewerkt: 3 mrt 2012
  17. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Vorige week Dinsdag begonnen met lessen. Hij raadde mij het pakket van 20 lessen aan en verwacht dat ik het wel zal halen. Had vandaag mijn 5e en 6e les. Flink wat gereden en de stop opdracht gedaan, stelde geen kut voor. Stukje snelweg gepakt om te kijken of ik 120 durf te rijden, no problemo. Hij zei dat we morgen gaan beginnen met kijken, volgens velen het kutste aan autorijden. Ben benieuwd.

18. Smirnoff

Smirnoff Wahed fenomeen.

Leuk Bevonden:
    217
    Vandaag eindelijk m'n rijbewijs gehaald, ben faaacking blij!

@ Syn3rgy

Klopt, kijken vind ik ronduit 't kutst om te doen.
    Vergeet vaak om nog ff over m'n schouder te kijken of kleine dingetjes zoals dat, maar die toch erg belangrijk zijn.

19. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Heb morgen (vandaag) ook weer rijles, inmiddels 6 of 7 alweer, gaat wel lekker, alleen nu gaat het kijken voor mij ook beginnen. :+
    Alleen soms vind ik het nog wel lastig om het moment te vinden om vanaf dat je de koppeling in de 1 laat opkomen en dan wanneer je gas moet gaan geven.

20. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Gratz :)

Ach, ik heb inmiddels 4 jaar zonder binnenspiegel gereden (gesloten bus). Als ik nu in een normale auto zit kijk ik dus allang niet meer over mijn schouder. Beter vooruit plannen en je spiegels goed gebruiken zijn de oplossing.

Deel Deze Pagina