1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Rijbewijs] Rijlessen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 15 okt 2010.

1. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik kan me niet voorstellen dat je in die 4 jaar nooit eens iemand opeens naast je had rijden die je even over het hoofd hebt gezien. Die tip, die moet je zeker niet geven aan iemand die net zijn rijbewijs heeft, er is een reden dat je over je schouder dient te kijken. Die dooie hoek is gevaarlijk, je kunt wel plannen, maar je kunt onmogelijk de plannen van een ander altijd maar weten. Een motorrijder die een oprit opkomt op de snelweg en in een keer doortrekt naar de linkerbaan bijvoorbeeld. Die heb je zo te pakken.

Er gebeuren zoveel ongelukken omdat mensen gewoon niet kijken, en denken dat ze wel kunnen plannen in het verkeer. Dat kan tot op zekere hoogte, maar je kunt niet voor medeweggebruiker denken en altijd maar voorzien wat hij of zij gaat doen.

Ik rijd elke dag en ik zie gewoon echt te vaak dat mensen gewoon een baan opschuiven zodat iedereen achter hun op de remmen moeten gaan staan. Die vinden ook dat ze het goed gepland hebben en dat ze vooruit hebben gekeken. Mensen kijken nergens naar, verwachten dat een ander wel goed oplet als ze weer wat achterlijks doen.

2. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Ik bedoel ook niet te zeggen dat je het nooit moet doen, zeker niet. Het is alleen niet heel erg als je het een keer vergeet. Je kunt namelijk goed zonder, mits je kan rijden (wat een beginnend bestuurder nog niet écht kan).

Ik heb zeker momenten gehad waarbij ik iemand over het hoofd heb gezien, maar ik ga dan ook niet invoegen/wisselen van baan als ik het niet absoluut zeker weet. Dan maar wat minder haast en rustig doorrijden. Als er iemand anders bij je naar binnen komt rijden kun je er niks aan doen :p
    Ik spiegel dan ook als een malle de hele dag, maargoed, je moet toch iets doen als je 90% van de tijd dat je rijdt op de snelweg zit :+

3. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    20 lessen zijn er best weinig? Ik heb straks mijn 20e les. :cool: Het wordt eens tijd dat ik wat aan de theorie ga doen. :emo:

4. JeePee

JeePee Guest

Goede tip man!

5. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Goed man, reageren op een post waar later nog wat over geschreven wordt. Top.
    Makkelijk ook.

6. JeePee

JeePee Guest

Die onderbouwing was nog dommer.

7. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Zucht, vermoeiend manneke.

8. Smirnoff

Smirnoff Wahed fenomeen.

Leuk Bevonden:
    217
    Top! Heb die binnenspiegel eraf gesloopt en er zit nog geen bloed op de auto dus gaat redelijk goed!
    Haha nee ik snap wel wat je bedoelt Pim, m'n pa was vrachtwagenchauffeur dus die kon ook niet omkijken en heeft mij 't ook wel eens verteld.
    Ik gebruik hem nu nog omdat het me zo is geleerd maar wie weet hoe dat over een aantal jaar is.

9. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Rij zelf ook vrachtwagen met aanhanger en nee de binnenspiegel is niet noodzakelijk. Achterom kijken ook niet, want tja, dat kan ik in de vrachtwagen niet. Nu is het wel zo dat de vrachtwagen met heel wat betere spiegels is uitgerust als elke auto of busje (incl dodehoekspiegel).

Rij ook vaak gesloten busjes en zelfde verhaal, al zijn de spiegels slechter.

Wil je dit beheersen kost dit tijd. Je kan niet 100% zeker van je spiegels zijn. Je moet het verkeer continue in de gaten houden zodat je weet wat er om je heen rijdt. Daarnaast geef je ruim op tijd aan wat je gaat doen en doet het rustig, zodat andere weggebruikers (die je eventueel gemist hebt) er op kunnen reageren.

Dit kan iedereen leren, maar als je net je autorijbewijs hebt ben je hiertoe nog niet instaat naar mijn mening. Gewoon netjes kijken zoals je geleerd is :). Is een kleine moeite en kan levens redden.

Als iedereen, en vooral fietsers en voetgangers nu eens leerde om zich niet naast een vrachtwagen op te stellen was ik blij. In een stad is het belachelijk. Sta je voor stoplicht naar rechts, knippers aan. Gaat Jan lul op de fiets rechts langs je af fietsen. Wordt groen, slechtste geval kan ik hem niet zien... Ik win :confused:. Wacht gewoon ff achter de vrachtwagen. Ik moet nu continu mijn spiegels bekijken aan twee kanten of er niemand naast komt als ik stil sta. Doe ik graag, maar kan ooit mis gaan.

Laatst bewerkt: 5 aug 2012
  10. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Iemand nog tips voor het auto theorie examen?

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Als je een beetje vlot leert gewoon zo'n snelcursus doen.

3 avonden stampen en veel examens oefenen > Theorie examen halen > alles weer vergeten

12. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Moet daar ook aan beginnen inderdaad, afgelopen vrijdag m'n eerste rijles gehad en dat ging prima. Donderdag weer. :)

13. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Zo ff een lompe kick. Zijn er mensen (in Zwolle) die hun rijbewijs sneller dan 5 werkdagen konden ophalen en dan zonder dat je hebt gelapt voor de spoed? Heb me rijbewijs namelijk maandag gehaald maar CBR had een storing dus kon dinsdags pas me rijbewijs examen, dat rond 13:00 gedaan. Alleen op me papier staat dus dat ik aankomende dinsdag pas me rijbewijs kan ophalen. Lees hier en daar dat rijbewijs er vaak al de volgende dag is (dat zou gisteren zijn dus), alleen al die berichten stammen uit het jaartal (20)0(8). Dus iemand die recent nog heeft gehad dat hij z'n rijbewijs sneller kon ophalen, T liefst een Zwollenaar...

14. TripMode

TripMode Novabetting

Leuk Bevonden:
    4
    Ik kon mijn rijbewijs de volgende dag op halen tegen extra betaling. Ik had geen haast dus ging de normale procedure in, vijf werkdagen.

15. Gamersea

Leuk Bevonden:
    22
    Ja dat heb ik nu ook gedaan, alleen lees dus op veel plekken dat je rijbewijs er vaak al een dag of twee dagen later ligt. Alleen zijn al die berichten uit 2008 en 2009. Dus vroeg me af of er nu nog mensen zijn met die ervaring, dan heb ik kans dat die er morgen middag er misschien al ligt.

Zou k chill vinden want wil eigenlijk zaterdag naar Deventer zwembad en weinig zin om met de trein te gaan:p

16. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Gewoon bellen, heb ik ook gedaan. Bij mij was ie er na 3 dagen dacht ik.

17. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Was afgelopen vrijdag nog in het gemeentehuis voor het verlengen van mijn rijbewijs maar de wachttijd voor nieuw en verlengen is 5 werkdagen.

18. Gamersea

Leuk Bevonden:
    22
    En ja hoor ze hadden hem al, dus ik heb hem mooi vier dagen eerder zonder dat ik voor spoed heb betaald!

19. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Hoeveel fout mag je halen voor je theorie examen? 8) Heb er al een paar geoefend maar dit wordt echt kut.

20. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    13 van de 25 vragen gevarenherkenning moet je goed hebben, dus daar mag je er max 12 fout hebben. En bij de overige 40 vragen moet je er 35 goed hebben, dus daar mag je er max 5 fout hebben.

Deel Deze Pagina