Rij zelf ook vrachtwagen met aanhanger en nee de binnenspiegel is niet noodzakelijk. Achterom kijken ook niet, want tja, dat kan ik in de vrachtwagen niet. Nu is het wel zo dat de vrachtwagen met heel wat betere spiegels is uitgerust als elke auto of busje (incl dodehoekspiegel).
Rij ook vaak gesloten busjes en zelfde verhaal, al zijn de spiegels slechter.
Wil je dit beheersen kost dit tijd. Je kan niet 100% zeker van je spiegels zijn. Je moet het verkeer continue in de gaten houden zodat je weet wat er om je heen rijdt. Daarnaast geef je ruim op tijd aan wat je gaat doen en doet het rustig, zodat andere weggebruikers (die je eventueel gemist hebt) er op kunnen reageren.
Dit kan iedereen leren, maar als je net je autorijbewijs hebt ben je hiertoe nog niet instaat naar mijn mening. Gewoon netjes kijken zoals je geleerd is . Is een kleine moeite en kan levens redden.
Als iedereen, en vooral fietsers en voetgangers nu eens leerde om zich niet naast een vrachtwagen op te stellen was ik blij. In een stad is het belachelijk. Sta je voor stoplicht naar rechts, knippers aan. Gaat Jan lul op de fiets rechts langs je af fietsen. Wordt groen, slechtste geval kan ik hem niet zien... Ik win . Wacht gewoon ff achter de vrachtwagen. Ik moet nu continu mijn spiegels bekijken aan twee kanten of er niemand naast komt als ik stil sta. Doe ik graag, maar kan ooit mis gaan.
Laatst bewerkt: 5 aug 2012