Ik ben het ook helemaal met je eens hoor Antraxxx.
Veel mensen gaan er nog steeds van uit dat 'rijden' je goed recht is. Dat is het nou eenmaal niet. Mensen zouden eens moeten gaan inzien dat het om veiligheid gaat van de andere om je heen, niet zo zeer die van jezelf inderdaad.
Zo moeilijk zijn de meeste regels helemaal niet als je er heel even voor gaat zitten. Er zijn inderdaad altijd uitzonderingen op regels die het iets lastiger maken. Er zijn eigenlijk 1 voorrang regel (verkeer van rechts) en een 1 regel die stelt wanneer je ander verkeer voor moet laten.
Verder moet je een paar borden en tekens leren die de gewone regels overrulen. 7 maximale snelheden waarvan de helft altijd staat aangegeven. En nog wat rand-informatie.
Je zou haast gaan denken dat we theorielessen moeten gaan verplichten . Uit ervaring weet ik dat het werkt. Toen ik mijn vrachtwagen ging halen boden ze het er gratis bij aan. Aangezien ik theorie uitleg bij techniek en vracht-theorie handig vond heb ik het hele pakket maar gevolgd Al heb ik toen nog dingen geleerd, nadat ik al 3x theorie had gehaald (scooter/auto/motor)
Laatst bewerkt: 24 jun 2013