1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Rijbewijs] Rijlessen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 15 okt 2010.

  1. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Dan ga ik maar alvast sparen voor mn theorie examens :+ God wat heb ik een hekel aan gevaarherkenning.
     
  2. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Haha gevarenherkenning kan echt niet mis gaan, ik zou me meer over die andere 40 vragen zorgen maken aangezien je er daar maar 5 fout mag hebben. :9
     
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Gevaar had ik ook maar 4 fout ofzo, dat leer je snel goed te doen, maar die theorie vragen zijn een bitch. Sommige vragen zijn simpel, andere zijn totaal random bijna. :p
     
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Gevaarherkenning is makkelijk man. Ik heb mijn theorie in 4x gehaald en telkens had ik maar 3-5 fouten bij de gevaarherkenning. De theorie vragen zijn een bitch inderdaad, goed oefenexamens maken en dan moet het wel goed komen. Het zijn voornamelijk de vragen die je niet verwacht te krijgen waardoor je zakt.
     
  5. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Ik vind vooral de vragen "Hoeveel meter is dit, hoeveel is dat, hoeveel % verbruik je als je 100 rijdt, wat is de afstand" echt oervervelend.

    Je heb wel gelijk, gevarenherkenning maakt niet zoveel uit haha.
     
  6. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Let ook op dingen als de maximale sleep afstand tussen auto's, welk rijbewijs heb je nodig voor dit voertuig, lading/goederen en de maximale afstand met dat.. dat vond ik lastig en die kwamen wel voor.
     
  7. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    [​IMG]

    Die man heb ik nooit begrepen en die komt geloof ik ook in elk examen wel een keer voor :+
     
  8. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Stoppen naderend verkeer van voor een achter (voor de agent) toch gewoon :p
     
  9. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Boeiend, hij springt wel aan de kant als het er op aan komt.
     
  10. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Heb ik niet gehad tijdens mijn examen, geloof ik :+
     
  11. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Ze stellen toch maar maximaal één vraag daarover, grote kans dat het er helemaal niet in zit. Kun je beter iets nuttiger leren ;)
     
  12. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Dat is waar, Ik heb hem zowel in me scootertheorie examen gehad als in me auto theorie examen gehad dacht dat het wel standaard erin zat.

    Maar het is misschien wel 1 vraag maar hoeveel mensen hoor je niet dat ze op 1 vraag zakken :+. Kan je het net zo goed nog even doornemen
     
  13. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Totdat je een agent in het echt tegenkomt met een bepaald gebaar en je niet weet wat je moet doen. Dus beter leer je het gewoon totdat je het hele boek kent, en niet maar half met de gedachte van hier krijg ik toch geen/of maar één vraag over.
     
  14. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook heel moeilijk om te leren dat een vlakke hand betekend dat je moet stoppen. Fucking rocket science bitch!
     
  15. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Het is maar een voorbeeld over de aanwijzingen van de agent, maar je hoort wel vaak dat dat de mentaliteit is. Zo van ja ze vragen het toch nauwelijks, dus ik neem de gok maar om het niet te leren. Het gaat om je veiligheid en die van anderen en niet dat je het theorie examen haalt maar eigenlijk nog zowat niets weet. :9
     
  16. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het ook helemaal met je eens hoor Antraxxx.

    Veel mensen gaan er nog steeds van uit dat 'rijden' je goed recht is. Dat is het nou eenmaal niet. Mensen zouden eens moeten gaan inzien dat het om veiligheid gaat van de andere om je heen, niet zo zeer die van jezelf inderdaad.

    Zo moeilijk zijn de meeste regels helemaal niet als je er heel even voor gaat zitten. Er zijn inderdaad altijd uitzonderingen op regels die het iets lastiger maken. Er zijn eigenlijk 1 voorrang regel (verkeer van rechts) en een 1 regel die stelt wanneer je ander verkeer voor moet laten.

    Verder moet je een paar borden en tekens leren die de gewone regels overrulen. 7 maximale snelheden waarvan de helft altijd staat aangegeven. En nog wat rand-informatie.

    Je zou haast gaan denken dat we theorielessen moeten gaan verplichten =(. Uit ervaring weet ik dat het werkt. Toen ik mijn vrachtwagen ging halen boden ze het er gratis bij aan. Aangezien ik theorie uitleg bij techniek en vracht-theorie handig vond heb ik het hele pakket maar gevolgd :) Al heb ik toen nog dingen geleerd, nadat ik al 3x theorie had gehaald :) (scooter/auto/motor)
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2013
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Net of je al die dingetjes nog weet na zoveel jaar :+

    Die van die man wist ik dan nog wel :9
     
  18. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ach, als de situatie zich voor doet dat die man ergens staat dan wijst het zich vanzelf ook wel weer.

    Voor de mensen die het dan nog niet snappen, hadden nooit de weg op gemogen imo.
     
  19. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Dit.
    Als de agent voor je auto gaat staan moet je stoppen, als hij aan de kant loopt en naar je gebaart geef je gas.
     
  20. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Toen ik mijn vorige rijles nog eens evalueerde kwam ik tot de volgende vraag voor mezelf. Ik rij in de 2 versnelling, en moet linksaf een uitrit/oprit in.

    Hierbij moet ik over de linker rijstrook, fietspad en voetpad. Nu had ik afgelopen keer tegenliggers dus sorteerde ik voor tegen de as streep en zet de auto in de 1, en reed erin toen ik kon.

    Maar wat als er nou gewoon geen tegenliggers komen en er ook geen fietsers/voetgangers zijn. Mag/kan/moet ik dan in de 2e versnelling afslaan.

    Het gaat om onderstaande situatie:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2013

Deel Deze Pagina