1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Rijbewijs] Rijlessen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 15 okt 2010.

  1. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Pfff... Zometeen afrijden, toch best wel spannend. Voel het in mijn buik
     
  2. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Succes!
     
  3. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    succes, je kan er beter niet teveel aan wegen though :p! de eerste keer vertelde ik het ook tegen de hele wereld en toen stresste ik hem kapot. 2de keer ging echt veeeel beter toen ik gewoon mijn muil dichthield erover (maar helaas nog steeds niet geslaagd :'-()
     
  4. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij mij was het echt een zenuwengedoe, gelukkig had ik een rustige examinator, dat scheelde veel.
     
  5. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Nee hoor gezakt. Om wat kutredenen ook, knipperlicht te kort gedaan, gas losgelaten bij voorrangswegen ipv evenveel gas blijven geven...
     
  6. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Right.. en daarvoor zak je.. Wat een kut reden! Naja, volgende keer beter. Eerste keer gezakt?
     
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Soms slagen er mensen die het niet verdienen en soms zakken mensen die het redelijk goed doen.

    Blijft een lotto. Verschil tussen examinatoren is ook erg groot helaas. Zulke dingen zullen echter vaker gebeuren in het leven. Volgende keer misschien meer geluk!
     
  8. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Over mijn vorige vragen :
    Ik heb het tijdens mijn rijles nagevraagd en jullie advies klopte inderdaad!

    Had eigenlijk nog 1 vraagje die ik vergeten was
    Te vragen tijdens de rijles, en wat me ook nog niet is overkomen.

    Stel je wilt afslaan, maar de straat waar je in wil is niet breed genoeg voor 2. Als je dan wel voorrang hebt laat je de auto toch eerst afslaan ? Dan geef je diegene toch gewoon de voorrang?
     
  9. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Zolang dat beter voor de veiligheid en doorstroom is, dan altijd ja. Je moet het zo zien dat jij al stilstaat diegene bezig is door die straat te komen en daardoor is het dus waarschijnlijk een stuk makkelijker als jij wacht dan dat je ervoor zorgt dat de andere auto achteruit moet rijden.

    Of is dat niet wat je bedoelt?

    @corona: Lullig man! Je moet er alleen niet teveel bij zitten, als je controle over de auto hebt, verstandig rijdt en de juiste beslissingen maken komt het echt wel een keer goed :) je hebt nu al waarschijnlijk zoveel geld erin gepompt dat je nu ook al moet je het 5 keer doen, gewoon beter door kan zetten (mits je het kan betalen).

    En tja soms is het gewoon raar. Dan ziet de examinator iets dat er niet is, valt ie over van alles en nog wat of hij heeft diegene misschien wel een rotdag.
     
  10. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Tja, ligt echt niet altijd aan de examinator maar ook deels aan je zelf. Kijk als je niet goed kijkt of iets anders dan kan ik mij voorstellen dat je zakt. Je moet wel goed en veilig rijden voor andere op de weg.
    Hoezo ben je 5x gezakt? Wat deed je precies verkeerd als ik vragen mag?
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Hij is niet 5x gezakt staat er.
     
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    wow ik heb het niet over mijzelf :+ ik moet over 2 weken voor de 3de keer. De eerste keer was volkomen terecht. Gestresst, straatjes van rechts langsgereden zonder te kijken (was 1richtings verkeer maar dan alsnog), ik keek heel snel want zenuwachtig.

    2de keer zat ik echt als een koning in de auto, zakte ik omdat ik naar een rotonde toe rolde, 2 auto's sloegen af, de auto erachter deed dat niet. Ik trap de rem in, samen met de examinator. "tja je had gewoon stil moeten staan al, je kijken was niet goed" maargoed ik geef hem niet de schuld hoor, alleen sommige examinators zouden je wat eerder het voordeel geven dan andere doen, dat is gewoon zo ;) mijn rij instructeur zei het ook al dat die examinator niet de fijnste is om te hebben. Hij was ook enorm chagerijnig in de auto. Ik probeerde wel gesprekken aan te gaan, maar het ging gewoon niet.

    De derde keer gaat het mij gewoon lukken, want tijdens de lessen gaat het gewoon hartstikke goed :) nu is het alleen nog taak om een examinator te overtuigen van mijn rijskills en that's it. Niet dat ik perfect rij, verre van. Echter ben ik
    1) heel kalm in de auto normaal gesproken
    2) ken ik de regels erg goed
    :cool: heb ik de auto nu prima onder controle. Ik voel al helemaal aan wanneer ik moet schakelen, ik rij heel soepel (volgens beide examinators ook) en ik rij altijd netjes de max snelheid.

    Het is inderdaad van beide kanten, alleen het probleem is dat je het in een half uurtje 'moet laten zien' en dat pakt niet altijd even goed uit.
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Ik had de 2de keer een heel relaxte gast, had zowat de hele tijd over zeilen gepraat terwijl ik er niks van weet :+
     
  14. geen

    geen Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    De 2de keer ben ik door rood gereden bij een kruising midden in het centrum van zwolle. En ondanks dat slaagde ik wel :+ O-) Terwijl ik het niet had gezien, maar mijn examinator en rij instructeur wel..
     
  15. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7

    :+ Helemaal verkeerd gelezen.




    Succes, 3x had ik 'm ook gehaald.
    Had even verkeerd gelezen 5x gezakt sorry hiervoor. :confused:
     

Deel Deze Pagina