1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Rijbewijs] Rijlessen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 15 okt 2010.

1. JeePee

JeePee Guest

Waarom zou je naar je snelheidsmeter kijken voor het schakelen? Ze hebben niks voor niks een toerenteller uitgevonden...

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Je moet het mij niet vragen, ik weet alleen dat voor sommige mensen een hulpmiddel is om te bepalen wanneer ze moeten schakelen. Ik heb het zo niet geleerd, maar ik begreep van mijn nichtje dat zij het wel zo heeft geleerd.

3. Seh

Seh Guest

Ik luister gewoon naar het geluid van de auto, gaat eigenlijk nu wel automatisch. :+

4. cjr stone

cjr stone Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat, bij de auto waar ik nu in rij, je kan schakelen bij 20, 40, 60, 80 etc..
    Dat is vrij makkelijk te onthouden, ook al doe ik het op gehoor en gevoel

5. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb ook ~11 uur gehad nu, morgen weer een les (ik heb steeds maar 1 uur, soms 1,5 uur).
    Aan theorie moet ik ook nog beginnen, zal morgen eens informeren over zo'n boek, want er zijn wel 50 verschillende volgens mij 8).

En over speciale manouvres: je hebt ook nog de stopopdracht (dus zo dicht mogelijk achter een auto parkeren).

Qua gevoel rij ik best aardig, vooruit kijken etc gaat lekker en ook de instructeur zei dat ik het bovengemiddeld doe.
    Enige waar ik nog een beetje tegenaan loop is dat ik best weinig naar borden kijk en zo dus geen idee heb of ik nu voorrang van rechts heb of niet :+. En ik kijk opzich ook vaak naar de snelheidsmeter, want als ik 50 mag zit ik altijd zo weer op de 60.
    Als ik alles gewoon rustig doe gaat het top, maar soms wil ik dingen gewoon té snel doen en denk ik het al veel beter te kunnen eigenlijk en dan krijg je bijvoorbeeld dat hij ff stottert met opschakelen van 1 naar 2 hehe.

Met rotondes en terugschakelen heb ik wel een erger puntje: ik rem dan af en schakel terug naar z'n 2, maar ipv de koppeling dan gelijk op te laten komen als ik kan doorrijden, doe ik dit vaak pas als ik al op de rotonde zelf ben. Gaat gewoon automatisch 8).

Laatst bewerkt: 6 dec 2011
  6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik keek ook nooit naar borden hoor, gewoon checken of er haaientanden staan.

7. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Tijdens het lessen doe je dat (nog) niet, dat komt daarna pas. Je bent veel te druk met volgens het boekje rijden :+

8. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Het ding is dat ik blijkbaar moeilijk kan inschatten wanneer ik bij de 30km/uur ben. Vaak hoor ik hele tijd dan dat ik te snel de rotonde op rijdt etc. Kan er vrij weinig aan doen. Mijn blik gaat dan gewoon automatisch naar die km-teller. Maar iig nog hierna 1 nachtje slapen en dan is het zover. Hopelijk haal ik het in 1 keer, want het kost me een godsvermogen zeg pfff....

9. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Zeker geen pakket? Ik had een paar jaar terug een pakket met examen en herexamen inbegrepen en was uiteindelijk net wat meer dan 1300 euro kwijt. Volgens mij is dat nu echt niet meer haalbaar, tenzij je relatief erg weinig lessen nodig hebt.

10. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Me to. M'n auto heeft niet eens een toerenteller trouwens :+

11. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Helaas gezakt.....was gewoon te zenuwachtig. Voelt zo rot, met name omdat het een veel makkelijkere route was dan de TTT en ik die wel haalde.

12. Remco

Remco Guest

Ik zou ook nooit een TTT aanraden. Een rijexamen duurt zo'n 20 minuten, of je nu een TTT hebt gedaan of niet. Fouten maak je niet zo snel bij de bijzondere verrichtingen, maar juist bij het gewone rijden, het kijken et cetera. Als je die bijzondere verrichtingen bij je rijexamen nog moet doen, gaat daar veel tijd inzitten en dat is juist gunstig. Daarnaast vind ik het geldklopperij. Ik zal het mijn studenten nooit aanraden als ik eenmaal rijinstructeur ben :)

13. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Dit inderdaad, ik vind het ook zonde dat ik de TTT heb gedaan, het heeft eigenlijk op de bijzondere verrichtingen na geen meerwaarde. Kost ook een beste klap geld :)

14. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Bijzondere verrichtingen mag je gewoon 'verkeerd' doen ;) Wat maakt het nou uit dat je twee keer moet insteken om te fileparkeren. Dat doen de beste zelfs nog regelmatig verkeerd.

Ik moest bij mijn rijexamen zo dicht mogelijk bij de ingang van een winkel parkeren. Echt precies naast de ingang reed ik hem zo vooruit een parkeervak in :emo: Hij had opeens weinig praatjes, ik denk dat hij dat parkeervak niet had gezien :+

15. Remco

Remco Guest

Apart, want dit is eigenlijk niet toegestaan. Een examinator mag alleen het parkeerterrein aangeven en geen vak aanwijzen of iets dergelijks.

16. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    zo dicht mogelijk is toch een 'parkeerterrein'? Dan heb je de hele straat aan twee kanten.

17. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Vaak worden die bijzondere verrichtingen zo gegeven dat je ze op verschillende manieren kan uitvoeren. Diverse parkeeropties, diverse manieren om straatje te keren et cetera.

18. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Ik had dan ook het geluk dat ik TTT gratis kreeg bij mijn rijschool ;). Anders deed ik het natuurlijk ook niet. Is maar 50 euro verschil haha.

19. Remco

Remco Guest

Oh ik dacht dat die winkel een eigen parkeerterrein had. ;)

20. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Vandaag mijn eerste botsing gehad :p,
    Maar ik vind het maar vreemd, ik ben fout maar ik vind dat hij ook fout is. Ik ben op de foto de blauwe auto en de rode is de aangereden LESauto. De lesauto staat op een plek waar je niet stil mag staan (door getrokken gele streep).
    Ik kijk vanuit mijn auto op deze plek altijd door mijn ramen heen om te kijken of er auto's van links en rechts aan komen, gebruik mijn spiegels niet omdat ik weet dat je daar niet mag stil staan en niet nodig hebt, want je kan alles zien door mijn ramen.

Als de auto's van links en rechts voor bij zijn gereden, rij ik achter uit. Maar nu staat er dus een auto note bene nog een lesauto die het goede voorbeeld moet geven. Waar ik dus tegen aan knal. :/

Deel Deze Pagina