1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rock Werchter '11

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tripletth, 14 jan 2011.

  1. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402



    [​IMG]

    [gb]Rock Werchter 2011[/gb]

    Rock Werchter is het bekendste Pop- en rockfestival in België. Het vindt elke zomer plaats in het dorpje Werchter, meer bepaald in het laatste weekend van juni of het eerste van juli. Het is het grootste van België en een van de grootste en bekendste van de wereld. In 2008 werden over de vier dagen die het festival duurt, 319.000 bezoekers geteld.

    Waar en wanneer is Rock Werchter 2011?
    Het festival is van 30 juni tot 3 juli, op het festivalterrein van werchter. Het festivalpark ligt langs de Haachtsesteenweg in het Vlaams-Brabantse Werchter (België). Werchter ligt zeer centraal en is daardoor makkelijk te bereiken. Niet te ver van Brussel (30 km), vlakbij Leuven (15 km).

    Prijzen

    Combifestivalticket (30 juni > 3 juli) - 195 euro
    Dagticket - 76 euro

    Campingticket Regular - 18 euro
    Campingticket XL - 25 euro

    Drank- en eetbonnen in de voorverkoop - 2,35 euro
    Drank- en eetbonnen tijdens het festival - 2,50 euro

    Waar koop je een ticket?
    Tickets zijn te krijgen op de Officiële Rock Werchter site. Tickets kunnen Telefonisch, via internet, en via sms worden besteld.

    Hoe kom je op het Festivalpark in Werchter?
    De meest aangewezen transportmiddelen van en naar Rock Werchter zijn nog steeds de fiets en het openbaar vervoer. Net als de vorige jaren, zal het NMBS station van Leuven het knooppunt zijn van het openbaar vervoer. Leuven is vanuit alle windstreken makkelijk bereikbaar met de trein. Tussen het station van Leuven en het festivalterrein van Werchter, wordt door De Lijn een snelle doorlopende busdienst voorzien. Op vertoon van je festivalticket (of treinticket dat houders van een e-festivalticket gratis kunnen downloaden) kan je vanuit elk Belgisch station gratis naar Leuven treinen, én terug. Bovendien is ook de speciale busdienst tussen het station van Leuven en het Festivalpark in Werchter inbegrepen in je festivalticket.

    Met de trein
    Elk klassiek toegangsticket is ook geldig voor één heenreis en één terugreis per trein vanuit elk Belgisch station naar LEUVEN en voor het eindtraject heen-en-terug met de bussen van De Lijn tussen station Leuven en het festivalpark.
    Bij vertrek vanuit of bestemming station Brussel-Nationaal-Luchthaven dient de Diabolo-toeslag betaald.

    Opgelet: het e-festivalticket is NIET geldig voor de trein maar geeft wel recht op één gratis e-treinticket op naam voor een heen-en-terugreis naar Leuven (inclusief eindtraject bus).

    De festivalgangers uit het buitenland kunnen hun klassiek toegangsticket of e-treinticket combineren met een vervoerbewijs (heen-en-terugreis) dat geldig is op de vreemde spoorwegnetten tot de Belgische grens.
    Nederlandse studenten kunnen met hun OV-studentenkaart gratis gebruik maken van de trein tot aan de Belgische grens. Van daaruit geldt hun Rock Werchter-ticket (niet e-festivalticket) of e-treinticket als vervoerbewijs voor de trein.

    Met de bus
    Bussen van De Lijn rijden permanent van het station van Leuven naar het festivalpark van Werchter, en terug naar het station van Leuven. Deze rit duurt ongeveer 15 minuten. De bussen maken dus een “lus” tussen Leuven en Werchter. Ze volgen een speciaal traject dat enkel door de veiligheidsdiensten en door De Lijn gebruikt wordt.

    Lijn A (Leuven-Haacht-Leuven)
    Deze bus vertrekt aan Leuven station en rijdt vervolgens naar de festivalhalte in Haacht. Maak gebruik van deze lijn als je op camping A2, A3, A4 of A6 wil slapen.
    Lijn B (Leuven-Werchter-Leuven)
    Deze bus vertrekt aan Leuven Station en rijdt vervolgens naar de festivalhalte in Werchter. Maak gebruik van deze lijn als je op camping A0, A1 of in de zones B of C wil slapen.

    Op eigen houtje
    AUTO
    Wie met de auto reist, neemt de E19 tot Vilvoorde/Brucargo (afrit 12) en rijdt dan naar Haacht of neemt de E314 tot Rotselaar/Holsbeek (afrit 21). Wie via de E314 vanuit Limburg komt, neemt best afrit Aarschot. Wegwijzers duiden de te volgen weg aan vanaf de afritten op beide autostrades. Vertrouw niet op je GPS, die kent de tijdelijke omleidingen namelijk niet.

    Rondom het festivalterrein liggen een vijftiental parkings, allen op wandelafstand, allen uitgebaat door plaatselijke verenigingen. Om veiligheidsredenen worden er op de campings géén wagens, vouwwagens of andere voertuigen toegelaten.

    De parkings worden ingedeeld in 3 zones:

    Zone A langs de invalsweg vanuit Haacht (enkel bereikbaar via Haacht)
    Zone B langs de invalsweg vanuit Rotselaar (enkel bereikbaar via Rotselaar en via de E314)
    Zone C langs de baan Betekom-Werchter en langs de ring van Werchter (enkel bereikbaar via Tremelo en Aarschot)
    BELANGRIJK: de brug in Werchter, waar de 3 invalswegen samenkomen, is afgesloten voor het verkeer. Hou daar rekening mee als je met de wagen naar Werchter afzakt en op een bepaalde camping of parking wilt geraken.

    Het parkeren van je wagen kost 15 euro.

    OPGELET: Een parkingsticker wordt op de auto geplakt als betalingsbewijs. Deze sticker is parkinggebonden. In principe is het parkinggeld slechts eenmalig te betalen. Rij je even weg en is er nog plaats op de parking waarvoor je een sticker aangekocht hebt als je terugkeert, dan parkeer je daar gewoon opnieuw. Rij je van de parking en is de parking waarvoor je een sticker hebt aangekocht vol, dan dien je een nieuwe parkingsticker voor een andere parking aan te kopen.

    MOTO
    Er is een bewaakte motoparking (C5) gelegen in de C-zone in Hoogland op ongeveer 100m van het rondpunt in Werchter. Deze parking is bereikbaar vanuit Tremelo en Betekom/Aarschot. Het is in geen geval toegelaten je moto te parkeren op de brug in Werchter. Het parkeren van je moto kost 10 euro..

    FIETS
    KBC, in samenwerking met Argus (het milieupunt van KBC), zorgt opnieuw voor bewaakte fietsenstallingen. Drie fietsparkings worden ingericht. Ze zijn helemaal gratis en worden 24u/24u bewaakt. Op elke KBC-fietsenparkings worden er bovendien een (beperkt) aantal plaatsen voor bromfietsen voorzien.

    A-zone: op de Haachtsesteenweg op een honderdtal meter van het festivalterrein.
    B-zone: op de Provinciebaan, ook op wandelafstand van het terrein.
    C-zone: de oude vertrouwde plaats, nl. het dorpsplein van Werchter.

    [gb]Line-Up=(/gb]

    DONDERDAG

    MAIN STAGE
    THE CHEMICAL BROTHERS
    LINKIN PARK
    QUEENS OF THE STONE AGE
    SEASICK STEVE

    PYRAMID MARQUEE
    HURTS
    BEADY EYE
    EELS
    ALOE BLACC
    TV ON THE RADIO
    WARPAINT

    VRIJDAG

    MAIN STAGE
    KINGS OF LEON
    ARCTIC MONKEYS
    THE NATIONAL
    WHITE LIES
    TRIGGERFINGER
    NOISETTES
    MONA

    PYRAMID MARQUEE
    GOOSE
    CHASE AND STATUS
    OZARK HENRY
    JIMMY EAT WORLD
    LISSIE

    ZATERDAG

    MAIN STAGE
    COLDPLAY
    PORTISHEAD
    PJ HARVEY
    ELBOW
    BRUNO MARS
    THE GASLIGHT ANTHEM
    RIVAL SONS

    PYRAMID MARQUEE
    UNDERWORLD
    MAGNETIC MAN
    SELAH SUE
    BRIGHT EYES
    I BLAME COCO
    JENNY AND JOHNNY


    ZONDAG

    MAIN STAGE
    THE BLACK EYED PEAS
    A-TRAK
    IRON MAIDEN
    GRINDERMAN
    KAISER CHIEFS
    KASABIAN
    SOCIAL DISTORTION
    ALL TIME LOW

    PYRAMID MARQUEE

    DIGITALISM
    ROBYN
    FLEET FOXES
    BRANDON FLOWERS
    TWO DOOR CINEMA CLUB
    TAME IMPALA
    THE VACCINES
    EVERYTHING EVERYTHING


    ____________________________
    *Zodra er nieuwe namen bekend zijn zal ik de startpost updaten.

    Voor de line-ups van voorgaande jaren, check de Wikipedia pagina.



    [gb]Links[/gb]

    Voor meer info, check Officiële Werchter Site



    Credits voor de startpost gaan naar mattiejj. Ik heb het een beetje aangepast m.b.v. de Rock Werchter site.

    Dus, nog meer mensen die dit jaar gaan?
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2011
  2. harm_ltc

    harm_ltc Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is wordt dit mijn 3e jaar op rij Rock Werchter. Top festival! Ga binnekort een kaartje halen, maar zag dat het festival in mn herkansingsperiode valt... Mooie reden om goed te leren voor mn tentamens dit jaar :D
     
  3. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Bij mij zit het net na mijn tentamens. De volgens mij heb ik woensdag mijn laatste tentamen, en dan donderdag begint werchter.:D
     
  4. Hannibal Smit

    Hannibal Smit stoere bink

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    beter komt radiohead ook
     
  5. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Ik hoop dat de Foo Fighters komen, die zijn tijdens Werchter ook in Europa aan het touren. Misschien dat ze ff langs hoppen.:9
     
  6. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Jeuj, nieuwe namen! Portishead, Robyn, The Gaslight Anthem, Two Door Cinema Club, Arctic Monkeys, PJ Harvey en Elbow.

    Arctic Monkeys!:D
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Elbow! ;)
     
  8. RRroger

    RRroger Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    1
    Vind de namen tot op hede nog tegenvallen. Ben de voorgande 2 jaar gegaan, maar weet niet of ik dit jaar erbij zal zijn.
    Ook de nieuwe namen doen mij niet veel. Zeker Artic Monkeys niet heb ze destijds op Pinkpop gezien en vond het toen een hele matige act.
    Hoop dat er nog een paar goede acts bij gaan komen bv foo fighters
     
  9. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Van de nieuwe namen ken ik er eerlijk gezegd ook geen. Ja, sommige van naam, maar ik heb eigenlijk alleen van de Arctic Monkeys ooit wat geluisterd. Foo Fighters zou inderdaad wel tof zijn.
     
  10. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    The Gaslight Anthem is best tof.

    [yt]FZKq6ZnWH-E[/yt]
     
  11. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Nieuwe namen: KAISER CHIEFS, THE NATIONAL, WHITE LIES, SOCIAL DISTORTION en ALL TIME LOW.

    Meh, als ze de Foo Fighters eens aankondigen.:+
     
  12. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    KINGS OF LEON
    ARCTIC MONKEYS
    THE NATIONAL
    WHITE LIES

    _O_ ik wil gaan! Tijd geleden dat ik naar een concert ben geweest. Goeie tijd om weer te gaan. Oeps, wel de verjaardag van mijn moeder...
     
  13. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    :{
     
  14. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
  15. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Aloe Blacc :D
     
  16. RRroger

    RRroger Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    1
    Vind tot nu toe de namen nog wat teleurstellend
     
  17. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    UNDERWORLD, MAGNETIC MAN, HURTS, TRIGGERFINGER, FLEET FOXES, BRIGHT EYES, NOISETTES, MONA en LISSIE.
     
  18. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Underworld Underworld Underworld Underworld Underworld Underworld Underworld :D
    En Triggerfinger blijft ook gaaf natuurlijk! :9
     
  19. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Ik vind persoonlijk dat de line-up van dit jaar het niet haalt bij dat van het jaar ervoor.
     
  20. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Mee eens. Ik hoop nog steeds op de Foo Fighters, dat zou het een beetje goed maken.:9
     

Deel Deze Pagina