1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rock Werchter 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jackie brown JR, 28 jan 2009.

1. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    *Stopt zonnebrand in z'n tas, denk dat ik dat wel nodig ga hebben! :D
    Ook zit het morgen wel goed met de muziek:
    • Eagles Of Death Metal
    • Lilly Allen
    • Placebo
    • Pendulum
    • Oasis
    • The Prodigy

2. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Weeeeh, ik ga de eerste dag missen :'-(

3. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Damn, zin in morgen :)

Eigenlijk zo goed als klaar om te gaan, dus nu lekker rustig de avond doorkomen en dan morgen vroeg op tijd op :)

Ik heb geen ervaring qua Werchter, maar ik vind het wel handig om te weten op welke campings je het beste kan gaan staan.

Met 3 man rond 10 uur arriveren we in Werchter. Jullie voorkeur?

4. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Kga maar een dag (helaas :mad:), maar was meer een last-minute plan om ineens toch te gaan.
    Neem alleen een tent + bier mee, en eigenlijk die tent ook alleen maar zodat niemand over me heen gaat pissen als ze bezopen zijn :+

Meer mensen die willen meeten? Heb sowieso al met Bauke afgesproken. Lijkt me cool om ff een biertje te doen :)
    Stuur evt PM met je nummer; dan sms ik een keer als ik Bauke gevonden heb 8)

@Bauke; vergeet nummer niet op te slaan :+

5. Burt Macklin

Leuk Bevonden:
    911
    Hehe, goed dat je het zegt. :+
    *Slaat nummer op.

Ik check jou in ieder geval morgen!

6. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Whuudddd morgen al party. :9

De tijd gaat echt ziek snel..

7. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Nou ik ga er vandoor, ik heb er zin in! :D Tot maandag mensen!

8. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Veel plezier allen! Jullie hebben in ieder geval mooi weer.:D

9. Shock10

Shock10 Pro!

Leuk Bevonden:
    0
    Niets voor mij, doe mij maar een echt knalfeest muhaha :+

Nee jongens, veel plezier! maar dat zal wel gaan lukken met zo'n weer!

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Een klein 33 graden overdag ,en nog zo'n klein 26 graden s'nachts....

Dat wordt puffen,zowel overdag op de weide als midden de nacht in die tentjes....

Ga ik zaterdag maar eens een kijkje nemen aangezien mijne jongste er met zijn tentje aanwezig is...

Daddy's controle....:):)

En dan te weten dat hij net zo goed zou kunnen overnachten bij mijn directe familie die er vlakbij woont....

11. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Het was 'maar' 18 graden vannacht op de camping. Omdat ik maar 1 dag ging had ik geen slaapzak oid mee.. Best nog koud eigenlijk 8)

Maar dat is niet leuheuk! Zelf aankloten op de camping is het mooiste wat er is, zeker als het de eerste keer is.

- Het was trouwens top! Enoooorm warm, waar dus ook heel veel mensen last van hadden. Persoonlijk, ach, valt mee. Had geen zonnebrand opgedaan en de hele dag zonder shirt rondgelopen. Lang leve nooit verbranden ;)

Eagles of Death Metal was voor mij een duidelijk hoogtepunt, ze hadden tenminste plezier daar op het podium.
    Placebo was erg goed, maar geen mooie show.
    Pendulum; zelfde als de vorige keer dat ik ze zag. Helaas heeft het weinig meer met D&B te maken.
    Oasis; erg goed. Cool om een keer gezien te hebben.
    Prodigy; zoals altijd cool. Alleen leuker in een tent of zaal.

En natuurlijk even biertje gedronken met Bauke. :)

Zo; SZIGET HERE I COME! ;)

12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Dit is zijn derde keer al,en die moet nog altijd 19 jaar worden....:+:b:

13. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Oh nja, wist ik niet ;)

Liep ook op m'n 14e rond op Pinkpop. Lang leve de lol (en ouders die me vrij lieten ;))

14. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Ik was 13 toen ik voor het eerst naar Pinkpop ging(2006). RHCP ftw :cool:

15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wow, heeft Oasis echt een setlist van maarliefst 19 nummers gespeeld? Dat is geweldig voor een festivaloptreden! Wat een mooie lijst:

1.Rock 'n' Roll Star
    2.Lyla
    3.The Shock Of The Lightning
    4.Cigarettes & Alcohol
    5.Roll With It
    6.Waiting For The Rapture
    7.The Masterplan
    8.Songbird
    9.Slide Away
    10.Morning Glory
    11.My Big Mouth (Be Here Now nummer, vet! Beetje het ondergewaardeerde album)
    12.Half The World Away
    13.I'm Outta Time
    14.Wonderwall
    15.Supersonic
    16.Live Forever
    Encore:
    17.Don't Look Back In Anger (acoustic)
    18.Champagne Supernova
    19.I Am The Walrus (The Beatles cover) (die is super!)

16. meteorwings

meteorwings Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik had daar zo graag bij willen zijn :'-(

17. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Even handig voor iedereen die er toch een béétje bij wil zijn: Klik hier :)

18. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Yes, was cool. Zat heerlijk op grond aan zijkant ergens. Zie foto beneden :)

Maat van me.

Een van de eersten op het terrein :cool:

Niet mijn rug, wel grappig :+

Oasis vanaf zijkant.

Oasis vanaf zijkant.

Prodigy in publiek.

19. Burt Macklin

Leuk Bevonden:
    911
    Heerlijk gedoucht, alle ranzige kleding in de wasmachine gegooid en weer lekker op mijn eigen, e vooral schone, vertrouwde wc gezeten. Rock Werchter 2009 was awesome en is helaas alweer voorbij. Hoewel, na vier dagen in de volle zon en om het uur een halve beker bier over je heen is ook niet alles. :D

Dag 1:
    Het begon allemaal met Eagles of Death Metal en Jesse Hughes had er beduidend veel zin in. Het enthousiasme straalde werkelijk waar van z’n gezicht af, heerlijke opening van Werchter. Toen was het tijd voor de zeer schaargeklede Lily Allen, ze bracht haar nummer lekker frivool en vrolijk en leek het allemaal wel tof te vinden de aandacht die ze kreeg. Toen was het de beurt aan het zeer strak spelende Placebo. Had van deze band eigenlijk geen idee wat ik live moest verwachte maar het rockte duidelijk zeer hard. Vooral de drummer, Steve Forrest, ging hard uit z’n dak. Doordat Placebo onverwachts heel tof was heb ik wel weer Pendulum gemist. :'-( Oasis was gewoon weer heel tof om te zien, het blijft mooi hoe die arrogantie van Liam Gallagher afstraalt. Afsluiter voor mij van deze dag was The Prodigy, had ze al eens eerder gezien en ben halverwege lekker met een biertje achteraan gaan zitten. Hoogtepunt van de dag, uiteraard het bier drinken met Pim! :cool:

Dag 2:
    Had van te voren heb album een paar keer geluisterd en live kwam het zeker zeer goed uit de verf, White Lies heeft me positief verrast. Dat alle nummers met de dood te maken hebben nemen we dan maar even voor lief. Daarna kwam de schotse schone, Amy MacDonald. En ik denk dat ik verliefd ben, een chick met een gitaar en een tof schots accent. *Smelt. :eek: Toen wezen kijken bij The Streets op aanraden van vrienden. En niet zonder reden, was erg tof en ook heerlijk Engels. Ik kan het nieuwe album van The Killers maar niet leuk vinden, daardoor vond ik ook deze keer het begin van het optreden niet tof, vanaf Mr. Brightside begon het gelukkig nog ergens op te lijken. Wellicht een beetje overkill de laatste maanden? Afijn, daarna was het tijd voor de afsluiter van de dag. Coldplay! Super, super tof. Heerlijke hoe meneer Chris Martin tekeer gaat. Meer woorden ga ik daar niet aan besteden, was ook gelijk het hoogtepunt van mijn dag.

Dag 3:
    De dag begin met een lekker koel biertje en lekkere rauwe punk. Social Distortion deed wat het moet doen en klonk gewoon lekker. Als je dit al dertig jaar volhoudt, respect. Toen was het eindelijk tijd voor de helden van weleer, Fred Durst, Sam Rivers, John Otto, DJ Lethal en Wes Borland. Kortom, Limp fucking Bikzit! _O_ Van Faith tot Nookie en van Break Stuff tot Take a Look Around. Alles kwam langs, op Rollin’ na trouwens, en ik voelde me weer even een kleine snotneus van een jaar of vijftien. Heerlijk! Daarna vermoeid Franz Ferdinand gekeken, veel eigenlijk nogal tegen. Mede mogelijk gemaakt door de vermoeidheid denk ik. Maar als je als voorlaatste nummer weer lekker met z’n alle op het drumstel gaat staan slaan en vervolgens je drumstel zodanig kapot maakt om vervolgens halverwege het laatste nummer te zeggen dat het drumstel kapot is en je niet verder kan spelen en dan wegloopt. Mwah, niet heel erg sterk. Toen even snel gekeken hoe Katy Perry eruitzag. Die ogen! :eek: Toen was het de beurt aan Kings of Leon, brachten in mijn ogen een zeer net optreden mee. Was af en toe lekker rauw en vond het jammer toen ze klaar waren. Toen de dag afgesloten met Boys Noize, en dat ging hard! Hoogtepunt van deze dag kon ik jullie al op voorhand geven, Limp Bizkit. Dúh!

Dag 4:
    Stiekem toch even wezen kijken bij Metro Station, maar “Welcome Germany!”? Juist volgende. En daarna moesten we natuurlijk Nederland even representen bij De Jeugd van Tegenwoordig, brachten lekker veel energie met zich mee en wisten iedereen goed mee te krijgen. En de humor van die gasten mag ik wel. Alleen wie the hell waren die “bekende” Belgen op het eind? Toen was het de beurt aan de festival band pur sang, de Kaiser Chiefs. Heerlijk om Ricky Wilson als een malloot tekeer te zien gaan. Toch knap van ze dat ik blijf staan nadat ik ze volgens mij op elke festival waar ik geweest ben al gezien heb. Hulde. Toen nog even snel een laatste beetje Röyksopp meegenomen, ook door het aanraden van Pim. En hij had gelijk, was zeer tof en vrolijk. En toen was het tijd voor waar volgens mij de hele dag al iedereen op gewacht had, gezien het aantal Metallica shirts. Laat ik eerst zeggen dat ik totaal niks heb met deze band, getuige ook het feit dat ik maar twee of drie nummers kende. Vond het zelfs stiekem ook net iets te lang duren, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat het woord rocken wel in hun woordenboek staat. Hoogtepunt van vandaag, ehm.. Het bier drinken met een aantal Engelse chicks. :+

*Heb het trouwens niet op spelfouten of niet lopende zinnen gecontroleerd. Daar had ik geen zin meer in. :)

20. RRroger

RRroger Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ben ook weer terug van een geweldig weekend. Met natuurlijk een geweldig optrede van Metallica. Was voor mij de derde keer dat ik ze zag en vond deze het beste van alle drie.
    Verder was het voor het mooie net iets te warm overdag. Gelukkig was het 's nachts koel allen werd je rond een uur of half 10 weer uit je tent gebrand door de zon.
    Heb te veel gezien om op te noemen.
    Had zelf wel wat meer verwacht van kings of leon en the killers, maar kan ook komen doordat de muziek mij niet veel doet.
    Nu hopen dat er volgend jaar weer zo'n goede line up is, want dan ben ik er zeker weer bij.

Deel Deze Pagina