1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Roken] Blij als het 1 januari is...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucky13, 21 dec 2003.

1. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Wat betreft die auto's is anders. Mensen hebben daar direct geen last van. Misschien op lange termijn dat je eerder dood gaat ofzo, maar niet dat je gaat hoesten, tranen, etc.

Mensen hebben vaak last van de rook, waardoor ze gaan tranen, hoesten, stinken, en natuurlijk een vergrootte kans op de vorming van kwaadaardige cellen (het woord hiervoor wordt weggecensureerd :{). En daarom wordt het verboden, bij roken is dat best gemakkelijk; aparte ruimtes of naar buiten gaan.
    Maar verbieden om te rijden is heel wat anders, dat gaat gewoon niet in deze moderne samenleving. Iedereen moet binnen no-time her en der zijn. De moraal van dit verhaal is dus dat je opmerking nergens op slaat :+

Laatst bewerkt: 2 jan 2004
  2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Vertel mij dan maar eens waar jij op dit moment last ondervind van bezuinigingen..

3. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Ik kan me matteloos irriteren aan die gasten die gaan roken op een plek waar op dat moment veel mensen er overlast aan beleven...

4. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Het is ook wetenschappelijk bewezen dat aan een uitlaat van een auto hijsen (heisen, kweenie hoe je dat schrijft - ervan roken bedoel ik dan) "gezonder" is als het roken van een sigaret :+
    Though, ik blijf het een stomme regel vinden.

5. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Hangt ervan af hoeveel auto's je rookt natuurlijk :+.

Maar zonder dollen, dat in grote steden steeds meer vormen van astma of andere bronchiën aandoeningen zijn, houd een direkt verband met dieselmotoren. Door dieselverbranding worden kleine roetdeeltjes de atmosfeer ingeblazen wat ernstig schadelijk is.

BAN DE DIESELAUTO UIT PUBLIEKE PLEKKEN!!!

6. cortana

cortana A.I

Leuk Bevonden:
    0
    Stinkende leraren, daar heb ik nou een hekel aan. Vraag je om uitleg en dan meurt het me toch. Ik een soort vorm van astma die direct naar boven komt als ik rooklucht ruik. Van 1 sigaret die 10 meter van me af gerookt wordt kan ik al ziek worden. En dan moet ik ergens anders gaan staan. Rokers hebben in feite een soort voorrecht, die mogen hun verslaving bijna overal uitvoeren zonder dat er wat van gezegd wordt.

7. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Nu niet meer overal :)

8. Black FoX

Black FoX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het ook hartstikke goed. Die rokers zijn al lang genoeg in de watten gelegd.

Weet je wat ook zo goor is. Ben je bij mensen en dan drukt iemand z'n peuk in z'n ketchup uit :{

9. Geronimo

Geronimo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moet toegeven dat iemand die niet rookt en ook nog astma patient is, van roken in de buurt slecht wordt. Als mij vriendelijk op verwezen wordt dat dat zo is, ga ik ergens anders roken of druk hem uit. Wel als dat op een respectvolle manier wordt gedaan!! Het wordt vanaf nu alleen brutaler, ze gaan nu sneller zeggen "je mag niet roken". Ieder zijn eigen vind ik.
    Is een discussie die nooit zal stoppen.....maar ik zal ook niet snel stoppen met roken.
    Al snel ga je zo uitzien......
    Hahaha

10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Laat mensen lkekker roken. Zolang ik er maar geen last van heb. Als ik drie weken niet uigeweest ben en ik ga naar het cafe merk ik trouwens direct dat ik er niet meer aan gewend ben en heb ik dus ook last van de rook. Het verhaal van de weerstand klopt dus wel. maar goed, als er niet gerookt wordt hoef je er ook geen weestand tegen op te bouwen.

11. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk, zelf rook ik, maar ik ben wel een roker met fatsoen!

In een restaurant zal ik geen sigaret opsteken, ik vind het zelf namelijk smerig als iemand onder het eten gaat zitten roken.

Het anti-rokers beleid begint nu meer op rokertje pesten te lijken, amerikaanse tafferelen, kinderachtig gewoon vooral als je weet wat de regering opstrijkt aan accijnsen.

Het is tegenwoordig makkelijker om een gebruiksruimte voor een junk te vinden dan een plek waar je kan/mag roken!

In 1 woord:

GEZEIK

12. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Dat is dus een veel gemaakte fout. Zeggen dat de regering er aan verdiend en daarom rokertje pest. Regering verdient er aan, maar raakt ook veel kwijt aan de behandeling van zieke rokers en meerokers. Is al aangetoond dat de regering niks zal verliezen als veel rokers zouden stoppen.

Van mijn part verbieden ze roken en drugs. Drugs mag ook niet in het openbaar, en alleen in ruimtes waar gerookt mag worden. Dus lijkt me even moeilijk om een drugs plek te vinden dan een rokers plek. Het is eingelijk wel simpel. Roken doe je zelf dus dan moet je het ook voor jezelf houden, hoe fatsoenlijk je ook bent.

13. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    Jij mag dan misschien een roker met fatsoen zijn.. maar veel mensen zijn dat niet.. een voorhun is die wet gemaakt..

14. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik zelf rook ook, al ga ik met de prijsverhoging stoppen omdat het dan gewoon absurd duur wordt..

Dit is een land waarin iedereen terecht kan, en naar zijn regels aan gebonden.. Daarom vind ik het ook terecht dat je op veel plaatsen niet meer mag roken zoals op de werkplek.. Ik vind het echter niet terecht dat de prijzen voor sigaretten zo duur worden gemaakt, dat is gewoon regelrechte discriminatie van de rokers.. Omdat wij roken moeten wij ons maar blauw betalen.. Kijk dat je zorgt dat anderen er geen last van hebben, ben ik het helemaal mee eens, ik heb er ook last van als iemand in een restaurant, of welke eetgelegenheid dan ook een peuk opsteekt, maar om nou de rokers te benadelen zonder dat andere mensen er ook nut van hebben, nee.. Dat gaat er bij mij niet in..

15. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ondanks dat ik niet roker ben ben ik het wel met je eens.
    Het is nu en en (typisch nederlandse regering natuurlijk) En je mag nergens praktisch meer roken. En het wordt veel duurder.
    Als je dan echt eerlijk wil handelen voer dan de eerste regel in en geef gewoon hoge boetes aan de mensen die zich daar niet aan houden. Maar benadeel niet de mensen die nog wel willen roken en zich ook nog netjes aan de regels willen houden.
    Overigens, al die extra accijns belanden weer in de "schatkist" van de regering waar wel weer een nutteloze niet gebruikte weg of brug van gemaakt gaat worden.
    Laat ze dan tenminste nog al die extra inkomsten in een ******bestrijding fonds doen ofzo.

16. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind het een heel goed begin! Ik irriteer mij ook altijd mateloos aan rokers. Ik krijg ook last van ogen, neus en keel. Dan nog je kleren die direct in de was kunnen en je kunt zelf gelijk onder de douche! En dan nog de extreem verhoogde kans op cancer en andere ziektes die ze je aandoen. Ik snap niet dat er niet-rokers zijn die zich er niet aan storen.

Vooral in een restaurant is het heel erg, dan bestel je een duur bord lekker eten en gaat een of andere dodo een peuk opsteken de tafel ernaast! Dan had je net zo goed naar de snackbar op de hoek kunnen gaan! Moet je ze eens horen als je er wat van zegt!! Best wel zielig vaak.
    Jammer dat het verbod in restaurants er nog niet door is. Ook jammer dat er weinig restaurants zijn met een ECHT niet-rokers gedeelte. Of eigenlijk zou er door rokers gevraagd moeten worden naar een rokers-gedeelte!!

Ook op het werk roken vind ik slecht, ze werken zo een uur minder per dag door die verslaving. Ik vind dat rokers dan ook hun rook-tijd moeten inhalen.

De prijs van een pakje sigaretten vind ik nog te laag, laat ze zelf maar betalen voor de schade die ze aanrichten! En wat dacht je van al die vieze peuken op straat?!!
    Ook de verzekeringspremie voor ziektekosten van rokers mag van mij wel omhoog, zijn hebben immers een verhoogde kans op ziektes en zij veroorzaken hetzelfde effect bij de mensen om hen heen.

Mensen die roken in de buurt van kinderen zouden ze van mij gelijk mogen opsluiten. Die kinderen weten niet dat het slecht is voor ze.
    Wat ook wel grappig is zijn vrouwen die een lekker parfum op doen en zich leuk aankleden enzo, en vervolgens een peuk opsteken... Ten eerste stinken ze gelijk naar asbak, en ten tweede ziet het er niet uit met zo'n peuk.

Roken in restaurants, cafe's, discotheken, op perrons, bij bushaltes en andere openbare plaatsen waar meerdere mensen komen, moet ook verboden worden.

Laatst bewerkt: 5 jan 2004
  17. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik weet niet of iedereen het al weet, maar het is dus heel waarschijnlijk dat StiVoRo gekloot heeft met de cijfers, en in werkelijkheid maar 100.000 mensen ipv de miljoen (die Stivoro voorhield) zich aangemeld hebben voor de actie...

bron: www.geenstijl.nl

18. Black FoX

Black FoX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gegevens van 1995:

Roken kost de samenleving 1,6 miljard euro. Het geld gaat vooral op aan ziekteverzuim en gezondheidszorg.

De overheid int per jaar ongeveer 1,5 miljard euro aan belasting of accijnzen op tabak.

Een verschil van 100 miljoen.

Laatst bewerkt: 5 jan 2004
  19. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Dan moet de overheid beslissen om die mensen niet meer te helpen, maar de pakjes duurder maken is gewoon onzin, iedereen moet zelf kunnen bepalen of hij of zij wil roken, en dat moet niet beinvloedt worden door de absurde prijs ervan..

Kijk dat rokers rekening met de rest van de wereld heeft te houden OK, VIND IK OOK.. maar iemand die zegt dat die verhoging van een pakje sigaretten terecht is en dat het hoger zou moeten worden moet nu meteen dit land uit worden getrapt.. Wij leven niet in een dictatuur, dan ga je maar ergens anders wonen.. Is toch van de zotte, als ik wil roken rook ik, en houdt ik rekening met mijn medemens, moet ik dan echt fucking 5 euro voor een pakje betalen, omdat ik én sociaal ben, én mezelf wat genot wil geven.. dacht het niet..

20. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik ben een van die sukkels die op1 januari is gestopt met roken, omdat ik dat al veel langer wilde, maar waar ik wel een beetje moe van wordt is het eeuwige gezeik op rokers.
    Overal peuken op de grond? er wordt van alles op de grond gegooid loop een park of gewoon een straat in en je ziet de blikjes en de lege zakken chips al liggen. en als je iets wilt doen voor de carapatienten en andere mensen die er last van hebben moet je niet alleen de rokers aan pakken maar ook de fabrieken en de auto's. Bijvoorbeeld aardgas is veeeeeel schoner, maar als je dat wil rijden betaal je je scheel aan de belasting (krom????). Ik vind dat je zeker rekening moet houden met andere mensen, maar dat moet gebeuren uit goed fatsoen en niet omdat de overheid met een belerend vingertje staat te wijzen. En die onkosten die de regering maakt aan de rokers weegt echt niet op tegen de inkomsten. Het is echt niet roken alleen wat je longen kapot maakt. Ik heb voor mijn opleiding longen van een 70 jarige roker gezien en van een niet roker en door de luchtvervuiling zijn ze allebei even zwart. Oftewel de kosten voor de overheid blijft gewoon 1,6 miljard alleen de inkomsten dalen. Dus wordt er weer bezuinigd en daar heb ik dan weer last van. Ik ben het er absoluut mee eens om het op de werkplek te verbieden maar bied de rokers dan wel een alternatief en stuur ze niet de straat op. En ik wordt helemaal moe van die mini-dictatortjes die meteen roepen: verbieden die hap.....ik heb altijd geprobert rekening te houden met anderen doe dit dan ook voor de roker....hij leeft al een paar jaar korter, ga dit dan ook niet nog een keer verzieken met belerende praatjes

Deel Deze Pagina