Ik vind het een heel goed begin! Ik irriteer mij ook altijd mateloos aan rokers. Ik krijg ook last van ogen, neus en keel. Dan nog je kleren die direct in de was kunnen en je kunt zelf gelijk onder de douche! En dan nog de extreem verhoogde kans op cancer en andere ziektes die ze je aandoen. Ik snap niet dat er niet-rokers zijn die zich er niet aan storen.
Vooral in een restaurant is het heel erg, dan bestel je een duur bord lekker eten en gaat een of andere dodo een peuk opsteken de tafel ernaast! Dan had je net zo goed naar de snackbar op de hoek kunnen gaan! Moet je ze eens horen als je er wat van zegt!! Best wel zielig vaak.
Jammer dat het verbod in restaurants er nog niet door is. Ook jammer dat er weinig restaurants zijn met een ECHT niet-rokers gedeelte. Of eigenlijk zou er door rokers gevraagd moeten worden naar een rokers-gedeelte!!
Ook op het werk roken vind ik slecht, ze werken zo een uur minder per dag door die verslaving. Ik vind dat rokers dan ook hun rook-tijd moeten inhalen.
De prijs van een pakje sigaretten vind ik nog te laag, laat ze zelf maar betalen voor de schade die ze aanrichten! En wat dacht je van al die vieze peuken op straat?!!
Ook de verzekeringspremie voor ziektekosten van rokers mag van mij wel omhoog, zijn hebben immers een verhoogde kans op ziektes en zij veroorzaken hetzelfde effect bij de mensen om hen heen.
Mensen die roken in de buurt van kinderen zouden ze van mij gelijk mogen opsluiten. Die kinderen weten niet dat het slecht is voor ze.
Wat ook wel grappig is zijn vrouwen die een lekker parfum op doen en zich leuk aankleden enzo, en vervolgens een peuk opsteken... Ten eerste stinken ze gelijk naar asbak, en ten tweede ziet het er niet uit met zo'n peuk.
Roken in restaurants, cafe's, discotheken, op perrons, bij bushaltes en andere openbare plaatsen waar meerdere mensen komen, moet ook verboden worden.
Laatst bewerkt: 5 jan 2004