1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Roken] Blij als het 1 januari is...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucky13, 21 dec 2003.

1. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    "ik weet niet of iedereen het al weet, maar het is dus heel waarschijnlijk dat StiVoRo gekloot heeft met de cijfers, en in werkelijkheid maar 100.000 mensen ipv de miljoen (die Stivoro voorhield) zich aangemeld hebben voor de actie..."
    Ergens wel suf dat ze dat doen, maar aan de andere kant maakt het niet zoveel uit, het grootste deel houdt het toch niet vol en er zijn nog steeds mensen zo dom om met roken te beginnen. En dat is nou juist het grootste probleem...

Quote:
    "maar iemand die zegt dat die verhoging van een pakje sigaretten terecht is en dat het hoger zou moeten worden moet nu meteen dit land uit worden getrapt.."

De kosten moeten toch worden verhaald op de veroorzaker van het probleem.

Quote:
    "Overal peuken op de grond? er wordt van alles op de grond gegooid loop een park of gewoon een straat in en je ziet de blikjes en de lege zakken chips al liggen."

Dus omdat iemand een zak chips op de grond gooit, mogen die peuken er ook bij?? Zo van, "ja maar hij doet het ook!". Onzin, alle vervuilers moeten worden aangepakt, hier de peuken-gooiers en asbak-legers, maar natuurlijk ook de andere vervuilers.

"Ik heb voor mijn opleiding longen van een 70 jarige roker gezien en van een niet roker en door de luchtvervuiling zijn ze allebei even zwart."
    Er is nu toch wel 100% duidelijk bewezen dat roken, en vooral meeroken, zeer schadelijk is voor je gezondheid. Andere vervuiling of een specifiek geval heeft daar niks mee te maken.

"hij leeft al een paar jaar korter"
    Dat een roker eerder dood gaat boeit me niet, zijn we er eerder vanaf, maar ik ga ook eerder dood van het meeroken, dat vind ik erger. Zo lang ik er geen last van heb, mag een roker zich helemaal suf roken.

Laatst bewerkt: 5 jan 2004
  2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Whehehe dat iemand nog wil zeggen dat roken niet schadelijker is dan allerdaags leven :+

3. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Ben ik het helemaal mee eens hoor, afval van in wat voor vorm ook hoort gewoon in de prullenbak. maar het wordt nu zo gebracht alsof rokers de grootste vervuilers zijn en dat vind ik een beetje overtrokken

Ik zou idd erg stom zijn als ik dit negeer, het is zeker bewezen, maar het is ook zeker bewezen dat luchtvervuiling er zeker ook mee te maken heeft...ooit wel eens beelden gezien van Tokio met de smog en de vuiligheid die daar in de lucht hangt, of dichter bij huis....Rotterdam op een mooie zomerdag.

Ik ben het er helemaal mee eens dat je als roker het niet kan maken om iemand lastig te vallen met roken, maar zoals het nu gaat is het meer een hetze. Het is heel erg makkelijk om te roepen dat iets niet mag, maar zo werkt het niet. Er zijn een heleboel rokers die niet willen stoppen maar die daarbij ook niemand lastig willen vallen. Dat er in de kantine of de werkplek niet meer gerookt mag worden vind ik niet meer dan normaal, maar bied dan wel een alternatief en schop die mensen niet de straat op om daar hun rokertje te doen.
    Ook vind ik het heel erg krom van de overheid om wel de rokers aan te pakken, maar niet de uistoot van allerlei ander gore gassen door fabrieken en auto's. Het is weer een toverwoordje voor de regering.....10 jaar geleden was het milieu helemaal hip, daar hoor je nu ook niemand meer over.

Laatst bewerkt: 6 jan 2004

Deel Deze Pagina