1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat ben ik met je eens , ik hou altijd rekening met niet-rokers .
    Kom ik bij niet-rokers thuis dan rook ik zolang ik daar ben géén sigaret , en komen ze bij mij thuis rook ik alléén een sigaret als ik in de keuken ben en zij in de living.
    Maar als ik in een kroeg kom waar de meerderheid aan het roken is , wel dan steek ik er ook eentje op .
    Dan moeten de niet-rokers hun eigen kroegen oprichten en dan maar afwachten in de welke het meeste volk zal zitten.
    In antwerpen hebben enkele jaren geleden enkele cafébazen hun kroeg tot niet-rokerskroeg uitgeroepen , en ze zijn later op hun stappen moeten terugkeren omdat er geen rokers meer over de vloer kwamen , maar ook de niet- rokers zagen ze niet. :confused:
     
  2. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Aangezien er hier binnen niet gerookt mag worden sta ik altijd buiten. Ook op school stond ik altijd buiten, dus ik ben het min of meer gewent lekker buiten staan. Desalniettemin rook ik bij vrienden en tijdens het uitgaan enzo gewoon binnen, en vind dat ook wel wat hebbben. Ligt eraan wat voor weer het is ook, en hoe moe ik ben. :)
     
  3. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat vind je er nou lekker aan?
    Je weet vast dat het niet al te gezond is... Heb je dan niet een keer geprobeert te stoppen?
     
  4. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Omdat rokers ongevraagd mensen opzadelen met stank die nog schadelijk voor de gezondheid is ook.
     
  5. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Als je wilt weten wat er lekker aan is zou je zelf moeten beginnen. Het beschrijven kan kort en beknopt maar dat verklaart nog maar 1 procent van het genot; er zijn pagina's met text geschreven over het uitleggen wat er nou zo lekker is aan roken.. :)

    En nope; nog niet geprobeert te stoppen. Ik ga het ook nooit proberen ook. Als ik ooit wil stoppen dan stop ik gewoon en dan probeer ik het niet. Simpel als dat.
     
  6. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah maar de indianen paften heel vroeger ook alleen niet een paar pakkies per dag tegenwoordig gaan er bij iemand die rookt heel wat pakjes door op een dag... En als je dan kijkt hoe duur die ******verwekkende rotzooi kost op jaarbasis en daar wordt je gezondheid slechter van je huid slechter van en ga zo maar door en daar betaal je je dan scheel aan. Dat zijn redenen voor mij om er nooit aan te beginnen. Wat jullie ervan denken moet je helemaal zelf weten maar jah zo denk ik over roken.

    edit @ orcrist Ik spreek uit ervaring vanuit mijn omgeving, mensen praten er zo over van: "IK STOP!" maar uiteindelijk lukt het niet. (of wel in mijn omgeving het geval...)
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2005
  7. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist, ze roepen wel "Als ik wil stoppen dan is dat geen probleem". Maar ik ken er weinig waarbij het ook lukt.
    Als ze na 2 dagen weer begonnen zijn zeggen ze dat ze zich rustig/relax voelen als ze roken, maar naar mijn is het gewoon omgedraait. Ze worden opgefokt als ze niet kunnen roken.

    EDIT: En 9 van de 10 rokers die zeggen dat ze niet willen stoppen, kunnen het gewoon niet. Ik ken maar weinig rokers die er blij me zijn dat ze roken. Ze vinden het duur (en het wordt nog veel duurder) en ze weten dat het gewoon slecht voor hun is.

    EDIT 2: Er wordt mij ook wel een peuk aangeboden. Als ik dan nee zeg, heb ik nog nooit gehoord van "Oow, je weet niet wat je mist. Het is lekker man, dat moet je ook eens proberen." Nee, ik hoor dan altijd "Ben maar blij, het kost alleen maar veel geld, het is niet eens lekker en je komt er maar moeilijk vanaf".
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2005
  8. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    jepperdepep maar als het dan zo slecht voor je is en zo duur kost waarom gaan ZE (en of jullie) dan door? oh man ik weet het nog wel groepke 7 van de basisschool kwam er dus zo´n nicotine-hoer bij ons op school voorlichting erover geven, nah man al zag je dat mens omg ze zag er echt ongezond uit...
     
  9. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    En ik spreek uit nog veel meer ervaring. Als mensen weer beginnen is het puur en alleen omdat ze diep van binnen niet willen stoppen. Ze willen het gevoel niet opgeven, ze willen graag wat in hun handen hebben.. Als je echt wilt stoppen (dus je weet zeker dat je het gevoel van roken nooit meer wilt voelen), dan stop je zo. Punt.
    En wat mensen roepen, en vervolgens niet doen is omdat ze vaak om de verkeerde redenen willen stoppen, en niet om de essentie.

    Maar timmetje; zou je iets meer interpunctie kunnen gebruiken in je posts? In lange zin leest namelijk niet zo makkelijk.. En worden als hoer graag voor je houden.

    En vinnie; dat het niet lekker is is jou mening. Maar daarvoor moet je dus echt gerookt hebben om die conclusie te kunnen trekken. Iedereen die namelijk verslaafd is geweest, of nog steeds is, aan roken weet namelijk dat het gewoon objectief bekeken lekker is. Je kan dat ook makkelijk nagaan, als het vies zou zijn zou het aantal rokers minimaal zijn.
     
  10. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan zeggen dat ik het niet lekker vind omdat ik vroeger ook heb gerookt (je bent jong en meent dat het erbij hoort). Gelukkig ben ik er 8 jaar geleden mee gestopt omdat roken geen nut heeft en omdat ik het smerig en duur vond. Ik kan je nog meer dingen opnoemen die vies zijn, maar die mensen toch doen omdat ze het gewoon niet kunnen laten.

    EDIT: Om eerlijk te zijn vind ik het ook nog debiel uitzien.
    Als ik een mooie vrouw zie die aan het roken is, dan knap ik er gigantisch op af.
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2005
  11. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ach als jij verslaafd ben aan roken en jij hebt 2 dagen lang niet gerookt en je steekt een peuk op maak je niemand wijs dat je het vies vind. Die golf van ontspanning die zich dan door je lichaam heen streekt.. *wow* :+

    En ja, bij sommige vrouwen knap ik er inderdaad op af, bij andere totaal niet. Het kan zelfs heel elegant zijn (Marilyn Monroe bijvoorbeeld).
     
  12. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Als iemand verslaafd is aan gokken, doet hij het ook niet omdat hij het zo leuk vind, maar omdat hij het gewoon niet kan laten.
    Het is het gevoel wat ervoor zorgt dat hij het niet kan laten en dat is met roken ook zo. En naar mijn mening is het niet het roken wat voor ontspanning zorgt, maar is het het niet roken wat bij rokers voor spanning zorgt.
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2005
  13. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Om nog maar te zwijgen over zoenen met een meisje die net gerookt heeft _0/
     
  14. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat smaakt net alsof je een asbak staat uit te lekken.
     
  15. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8

    Goed; dus mensen die gokken vinden er totaal geen zak aan? Want dan zijn we nu uitgepraat. :+
     
  16. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk je dat die mensen er voor hun plezier hun maandsalaris ingooien? Het is gewoon dwangmatig net zoals roken. Maargoed, we zijn inderdaad uitgepraat. Het is een discussie waar we toch nooit uitkomen. _0/
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2005
  17. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd zolang mensen allemaal een eigen mening hebben kom je er nooit uit.
     
  18. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee precies, maar dat hoeft ook niet. Ieder z'n eigen keus.
     
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Neeje , die mensen willen winnen en denken daarbij dat ze het nog echt gaan winnen .
    Klein voorbeeldje , nu heeft een ierse de euromillionspot van 115 miljoen gewonnen .
    En wat gaat er nu gebeuren denk je , dat de volgende weken massaal op de euromillions gaat gespeeld worden omdat iederéén ook zoveel wil winnen.
    Hier gaat het puur om hebzucht , als je weet dat je bij de lotto in belgie 1 kans op meer dan 5.000.000 hebt om de grote pot te winnen en bij euromillions verkleint die kans tot op 1 kans op meer dan 72.000.000. en dan wéét je wel dat je kans om te winnen wel héél erg klein wordt.
    En roken dat gebeurt nog altijd uit eigen vrije wil , en wie écht gemotiveert is om te stoppen slaagt daar dan ook in aangezien ik in mijn directe omgeving dit al genoeg gezien heb. ;)
     
  20. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het niet mee eens. Die gasten die dag in dag uit bij Meetpoint of wat dan ook zitten te gokken, hebben op het eind van de maand geen cent meer over (alleen maar diepe schulden). Zo gaat het maand in maand uit en dan gaat het niet meer om hebzucht omdat je uiteindelijk toch altijd verliest (en/of de schuld wordt alleen maar meer).
    Maargoed, deze thread gaat over roken en wat ik zei over gokken is dan eigenlijk ook geen goed voorbeeld. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat het begint met een onschuldig potje gokken todat ze eens een paar keer wat winnen. Het gevoel wat ze dan krijgen zorgt er voor dat de kans groot is dat ze aan het gokken blijven en niet omdat ze denken dat ze er rijk van worden. De eerste sigaret roken doe je niet omdat je weet/denkt dat het lekker is, maar omdat je denkt dat het stoer is of omdat je wil weten hoe het is. Als mensen dan zeggen dat ze blijven roken alleen omdat ze het lekker vinden, geloof ik het gewoon niet. Wat is dan het probleem om een zaterdagavond niet te roken als ze uitgaan?
    Er zijn zoveel lekkere dingen die je niet de hele dag of elke dag doet/kunt doen. Het is dan naar mijn mening puur de verslaving en het niet kunnen laten van het roken.

    En roken gebeurt meestal niet uit vrije wil (in het begin misschien wel, maar op den duur zeker niet meer). Ik ken zoveel mensen die ervan balen dat ze roken, maar het gewoon niet kunnen laten. De stoppen met roken producten zijn niet voor niks een groot succes.

    EDIT: Maar nogmaals, de mensen die het lekker vinden om te roken moeten het zeker niet laten, ik vind het alleen zielig dat ze beginnen te zeiken als ze een avondje niet kunnen roken (in disco, cafe of waar dan ook) omdat andere mensen er last van hebben. Dan rook je niet meer alleen omdat je het lekker vind, want als dat de eenige motivatie is om te roken, heb je er ook geen problemen mee om het een avond/dag te laten.
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2005

Deel Deze Pagina