1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2005
  2. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee okee, dan laat het voorbeeld van het gokken maar even zitten. Daar hebben jij en Orcrist dan wel gelijk in.

    Waarom dat ik vind dat rokers zich mogen aanpassen aan niet rokers is, omdat het als niet roker erg vervelend is om in een ruimte te zijn waar veel gerookt wordt. Als je als wel roker het vervelend vind om ergens niet te mogen roken ben je gewoon verslaafd. Als je als roker alleen maar rookt omdat je het lekker vind, denk ik dat het best mogelijk is om een avond niet te roken. Je kunt van te voren thuis en waar dan ook lekker roken zoveel je wil. Maar dat er bij het uitgaan dan ook nog zo nodig gerookt moet worden snap ik dan niet. En als je het dan toch niet kunt laten omdat je gewoon verslaafd bent en het niet meer doet omdat je het alleen lekker vind, dan kun je naar mijn mening best even buiten gaan staan.
    Natuurlijk kun je het ook omdraaien, maar dat betekent dat de niet roker de hele avond niet naar binnen hoeft te gaan omdat er gerookt wordt. Als je wel rookt, sta je 10 minuten per uur (of wat dan ook) buiten en kun je daarna weer lekker naar binnen, tenzij je de ene na de andere moet roken.

    EDIT: Mijn mening op jouw EDIT. Je hebt in een vriendenkring altijd mensen die wel en die niet roken. Het is dan ook logisch dat je niet allebei naar een ander cafe/disco gaat.
    Maar ik hoef niet naar een cafe/disco te gaan omdat ik er gewoon misselijk van wordt en tja, als je dat niks interesseerd, dat er mensen zijn die er echt niet tegen kunnen, dan is roken wel erg belangrijk voor je, wat naar mijn mening betekent dat je het gewoon niet kunt laten.
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2005
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Als wij gaan werken passen wij ons aan , als wij op restaurant gaan passen wij ons aan en als wij in een openbare ruimte komen waar niet gerookt mag worden passen wij ons ook aan net zoals wij ons aanpassen als wij bij iemand op bezoek gaan waar niet gerookt wordt .
    En als wij naar een discotheek gaan waar wél mag gerookt worden , zouden wij ons wéér moeten aanpassen aan de niet rokers?.
    Kom op man , niemand verplicht je om in de rook te gaan staan , richt een anti- rokersvereniging op en open een rookvrije discotheek en wacht dan maar af of er volk naar toe komt.
    Of wil jij dat wij als rokers het embleem van een sigaret op onze jas moeten gaan dragen net zoals de joden toen , wel heropen dan maar dachau of buchenwald dan kunnen wij daar met zijn allen lekker achter prikkeldraad gaan roken en heb je de wereld voor je alleen , lege discotheken en cafe's inbegrepen.
     
  4. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach kom. Je weet best wat ik bedoel, net zoals ik weet wat jij bedoelt. Maar jullie passen je niet aan. Het is dat het verboden is anders zou je op het werk in het restaurant en op elke andere openbare plek ook vrolijk door roken.
    En ik vind dat een cafe/disco net zo'n openbare plek is als elke andere openbare plek. Waarom zou ik thuis moeten blijven als ik niet in de rook wil staan? Waarom blijven de rokers niet thuis als ze zo nodig moeten roken??
    Dat rokers niet meer uit zouden gaan omdat er niet gerookt zou mogen worden is gewoon zielig. Draait het uitgaan dan alleen maar om het roken??
    Kun je je niet amuseren als je niet kunt roken??

    En nee, ik hoef geen anti rookvereniging op te richten en nee, ik ga ook niet in de rook staan. Maar het is gewoon zielig dat er rookverboden nodig zijn omdat rokers niet uit zichzelf rekening houden met andere mensen.

    En de verwijzing naar joden, emblemen enz. slaat nergens op, je moet eens nadenken voordat je wat schrijft. :mad:
     
  5. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar laten we er over ophouden. Ik ga niet naar een cafe/disco en jij rookt maar lekker tot je erbij neervalt. Allebei tevreden.


    (sorry, maar m'n edit deed het niet)
     
  6. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Daarom verbieden in de horeca... niet op vrijwillige basis want dan gebeurt er niks. Gewoon verplichten om buiten te staan, wat is daar zo moeilijk aan... ik snap het niet :). Als ik de minister was had ik het al meteen ingevoerd. Dan zullen we vanzelf zien wie er thuis blijven.

    Zo'n embleem zou wel leuk zijn trouwens, of beter nog een grote sticker achterop met "Ik ben schadelijk voor uw gezondheid, houd afstand". Ben het verder wederom volledig eens met vinnie, het is triest dat er verboden moeten komen om de situatie voor de normale mensen leefbaar te maken. Als de rokers zo solidair waren waren die verboden niet nodig geweest en gingen ze gewoon standaard buiten staan, maarja kennelijk boeit de gezondheid en het welzijn van anderen mensen hun geen reet :)
     
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Ik heb 28 jaar in een laboratorium gewerkt , met producten zoals tolueen , benzeen , heptaan ,en broom en de rest van alle uiterst vervuilende chemische produkten die er maar zijn , dat de superkalanders toen draaiden met asbestpersen die ook uiterst schadelijk voor de gezondheid zijn en die pas vervangen werden door papieren persen omdat de regering het gebruik asbestpersen verbood , en dat alles om een blad papier te maken .
    Geloof me , dat roken het minst schadelijke was dat ik toen ooit gedaan heb.
    Herinneren jullie je tsjernobyl nog en het feit dat daar gebeurd is, wel in 1988 heeft een onderzoeker die verbonden is aan het universitaire ziekenhuis in leuven me daar gezegd dat de gevolgen daarvan pas midden de 90 jaren zouden zichtbaar zijn en het mooie is dat hij daar gelijk heeft gekregen.
    De grote explosie van k.a.n.k.e.r.gevallen is sindsdien gevolgd , en dit kan de regering niet toegeven aangezien zij destijds verzuimde om de bevolking op de hoogte van het stralingsgevaar te stellen uit angst dat de mensen massaal zouden thuisblijven met alle nefaste gevolgen van een stilvallende economie in het verschiet.
    Of vinden jullie het normaal dat van de ene op de andere dag van een normale dosis van ongeveer 400 ppr stijgt tot 10.000 ppr terwijl de gevaarsgrens op 1000 ppr lag .
    En nu is roken dé grote oorzaak , tja zo vinden ze een gemakkelijk slachtoffer, terwijl de gevolgen van de slechte luchtkwaliteit ingevolge van de industriele activiteiten volledig worden genegeerd.
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2005
  8. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    @Svennies: Daar ben ik het wel helemaal mee eens. Er zijn helaas dingen die slechter voor de gezonheid zijn dan roken. En dat een goede economie belangrijker is dan de gezondheid van de mens vind ik dan ook een zeer slechte zaak. Maar we willen toch allemaal op het eind van de maand centjes krijgen. Het werk wat ik doe (lassen) is ook niet gezond, maar door de goede afzuiging heb ik er weinig tot geen last van.
    Het is niet eens het ongezonde van roken/meeroken waar ik de meeste problemen mee heb, maar het is de penetrante geur die prikt in m'n neus, de hoge concentratie rook in m'n ogen waar ze van gaan tranen als een gek, de vieze zure lucht van asbakken die vaak overvol zitten, mensen die niet kijken waar ze hun sigaret houden waardoor ik moet gaan opletten dat ik geen brandgaten in m'n goede kleren krijg (ik kan ze je zo laten zien). Ik weet dat het allemaal zielig klinkt, maar ik kan er niks aan doen dat ik er zo slecht tegen kan. En voor de zoveelste keer, ja dan ga ik ook niet naar cafe's/disco's en blijf ik fijn thuis. Ik ben blij dat ik na alle vervuiling te hebben ingeademd, overdag op het werk, op straat in de stad enz. dan ook een paar uurtjes geen rotzooi binnen krijg.
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2005
  9. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Brandgaten... praat me er niet van.
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Roken is veel meer dan alleen lekker vinden. Het is echt een drang om te moeten roken. Je gaat in een club/disco toch ook niet mastruberen ofzo. - Het is lekker, maar je doet het dan gewoon niet. En als roken 'alleen' lekker zou zijn zou je het toch ook wel ff kunnen laten.
     
  11. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb kleren in m'n kast hangen waar ik best veel voor heb neergelegd, waar al na 1 avond een brandgat inzat :mad:

    Dat bedoel ik (wat ik ook al eens heb gezegt). Leuk voorbeeld _O_. Er zijn meer lekkere dingen die je niet doet/ mag doen.
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2005
  12. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Hordo for president :+
     
  13. ADIDAS

    ADIDAS Guest

    Roken is vies. Een joint op z'n tijd kan er wel in. :)
     
  14. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Kzen curieus hoe gij dat jointje opkrijgt zonder roken , opeten of anaal inbrengen aangezien gij roken vies vindt. |:-
     
  15. ADIDAS

    ADIDAS Guest

    Haha, long time no speak svennies. Al weet je toch niet wie ik was/ben.
    Je begrijpt me verkeerd, met roken bedoelde ik sigaretten.
    Die vallen bij mij verkeerd in de smaak, beetje raar ja. Maar zo ervaar ik het. ^^ Joint rook je niet btw, die blow je. :)
     
  16. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja , maar aangezien rook stinkt , geldt dit toch ook voor jointjes dacht ik.
    En blij dat je terug bent kerel. ;) :+
     
  17. ADIDAS

    ADIDAS Guest

    Mja, ik vind het wel beter ruiken. En aangezien je het niet in het openbaar mag roken/blowen ruik je het ook niet terug in je kleren of heb(ben) jij of anderen er last van. Dus..

    Mja, het zal niet zolang duren maar dankjewel. :+
     
  18. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Een peuk is bij mij hetzelfde als een joint. Ik vind het allemaal troep.
     
  19. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    Een jiont vind ik erger als een peuk.
    als ik een jiont al ruik weet ik niet hoe snel ik daar weg moeten komen die lucht kan ik niet verdragen en gewone rook lucht weer wel:confused:.

    Dadelijk voor een kenis 8 pakjes sigaretten halen (marlborlo als ik het goedh eb getypt)
    + 1 voor mij maar die leg ik bij me kennis.

    samen 9 pakjes 22,50.
    2,50 per pakje dat noem ik goedkoop.
     
  20. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    @ fablehalo2fan Hoe lang kan hij daar mee vooruit?
     

Deel Deze Pagina