1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Het slaat nergens op dat wanneer je in Amsterdam woont je per sé aan de drugs moet zitten. Als je geen nee kan zeggen omdat je omgeving het wel doet ben je zwak.
    Ik heb een half jaar in Amsterdam stage gelopen. Dagelijk kwam ik langs tich coffeeshops, hoorde ik collega's erover praten en die rookten en toch had ik geen enkel probleem om niet te roken/blowen etc.
    Nee, smoesjes van Amsterdam gaan niet op (voor mij).
     
  2. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het ook maar zwak dat je je omgeving er de schuld van geeft. Ik heb geen moeite met mensen die roken maar uiteindelijk is het wel stom. Blowen op z'n tijd doe ik zelf ook wel eens. Maar zolang je het in de hand kan houden is het prima. En dat kan ik.
     
  3. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Simpelweg omdat jij niet verder kijkt dan het aspect gezondheid. Goedzo, niveautje hier.
     
  4. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik rook zelf.

    En IK vind het juist zwak dat er zoveel lui zijn die zo ongelooooofelijk moeilijk doen omdat iemand een sigaretje opsteekt. Als jullie niet roken, primá! houden zo, maar kom op zeg, laat "ons" lekker ons eigen gang gaan. :{ T'zal best stinken, maar als jij in een kroeg oid staat, kijk dan voor de grap is even om je heen hoeveel mensen er roken.
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Van mij mag je best je gang gaan, zolang ik maar niet de helft van jou uitgeademde zooi inadem. Als je wilt roken doe je dat maar in je eentje, of in een groep mede-rokers, maar laat de niet rokers daar buiten.
     
  6. Als je niet rookt/blowt/etc in A'dam wordt je verstoten. Maarja zul je nog wel een keertje leren.
     
  7. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Werkelijk niet te geloven! Hoe kun je nou iemand dwingen om zijn gezondheid te verzieken. Tja alleen maar om stoer te doen, stelletje leeghoofden :{

    Ik doel dan uiteraard op degene die mensen dwingen om te roken, niet de rokers zelf:)

    Ja want je gezondheid is ook maar een detail, of niet? :{

    Ik hoor trouwens van alle rokers dat ze altijd zeggen dat je heel verstandig bent als je niet rookt. Tja.., waarom begin je er dan zelf aan. Stress wordt dan altijd genoemd als oorzaak, maar dan nog kan ik niet begrijpen dat je (om bijvoorbeeld stress voor een eindexamen) begint met roken en je gezondheid op het spel zet. Er zijn zoveel manier om je stress te verwerken toch, ga lekker xboxen ofzo.

    Ik snap niet dat iemand deze rommel heeft kunnen uitvinden.
     
  8. Victor

    Victor Guest

    Hahaha. :') Utrecht een boerendorp. *Rolt over de grond van het lachen

    Ik heb familieleden die er wel mee in aanraking zijn gekomen. ;)
     
  9. Woon jij in Amsterdam? Ik ken genoeg mensen die niet blowen en totaal niet verstoten worden.. En ja, ik woon in Amsterdam
     
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Jij bent echt te jong om je met deze discutie te bemoeien aangezien je net van de papfles af bent.
    En nu ga je hier beweren dat het bij jullie thuis na een jaar stoppen van je moeder het huis niet meer stinkt naar de rook van sigaretten omdat je moeder wierook brandt ,:eek: .
    Moet je moeder toch eens dringend alle ramen opengooien om het hele huis te verluchten.
    Voor mij stinkt wierook branden harder dan de reuk die je krijgt van een sigaretje te smoren.:+
     
  11. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat hangt er helemaal vanaf in welke kringen je verkeert.
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2006
  12. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Yep inderdaad , als je al moet gaan roken of blowen om door je vrienden aanvaard te worden , kun je die gasten maar beter dumpen .O-)
     
  13. simmertje

    simmertje Noessoes

    Berichten:
    736
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij blowt onze gehele vriendengroep wel is af en toe ;)
     
  14. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Je ontkomt er niet aan om het te zien, maar je hoeft er niks mee te maken te hebben als je het briljante aspect van het systeem ja/nee kent..

    :') Ik ben bang, dat als dat bij jou het geval is, je hele vreemde vrienden hebt (no offence)..

    Ik woon in Hoorn, same as Volkoren, en ik merk dat er hier regelmatig een wiet lucht aan mij voorbij komt, maar harddrugs gebeurd hier heel weinig, en is meer in de boeren dorpen er om heen. In amsterdam is dat anders, dat weet ik, maar nogmaals als jij te achterlijk bent om nee te kunnen zeggen tegen een lekker snuifje, dan ben je fout bezig, en eigenlijk gewoon dom.
     
  15. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat kan het inderdaad zijn ja. Waarom zou kortzichtig kijken en je geheel focussen op gezondheid? Omdat dat tegenwoordig de internationale trend is? Laat me toch niet lachen. Er zijn mensen die gezondheid gewoon veel minder belangrijk vinden dan de kwaliteit van het leven op dat moment. Is dat stom? Niet als het bijdraagt aan hun geluk. Er is simpelweg geen vast plan om je leven te leiden (oeh alle religieuzen op m'n dak), dus iedereen moet doen waar hij/zij gelukkig van wordt. En ja het is stom als je gaat/blijft roken zonder bij alles stil te staan, maar als je er ondanks alles toch voor kiest waarom zou het dan nog stom zijn?
     
  16. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Tuurlijk is het stom, het blijft immers slecht voor je of jou dat nou wat uitmaakt of niet. Jij ziet geen reden om te stoppen en plezier/genot gaat blijkbaar voor gezondheid. Mja ik vraag me af of je nou echt minder gelukkig bent als je er mee zou stoppen.
     
  17. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Trend? Sinds wanneer wordt er gesproken van een trend als je ouder wilt worden dan 50 of 60? Omdat je je slecht voelt op een bepaald moment, hoef je toch niet je gezondheid daarvoor te verzieken. Op die manier laat je jezelf uiteindelijk alleen maar erger lijden, dan dat je al deed.

    Er is zeker geen vast plan om je leven te leiden, helemaal mee eens. Maar wat ik vaak zie, is dat mensen nog maar net 1 jaar ofzo roken en dan alweer willen stoppen, maar dat lukt dan niet meer. Waarom wordt er dan aan begonnen? "Ja ik zat toen vet in de stress" krijg je dan te horen. Het is dus zeker stom als je niet bij alles stilstaat en toch gaat roken, want 8 van de 10 keer willen ze weer stoppen en lukt het niet.

    En overigens is het voor je uitstraling nou ook niet bepaald goed lijkt me, of je houdt van oranje vingers en een adem die naar rook stinkt. Het gaat ook nog in je kleren zitten en als je er gevoelig voor bent, kun je er van gaan hoesten.

    Tja, ik zie daar de lol/verlichting niet van in, maarja ik ben dan ook kortzichtig...
     
  18. mark8925

    mark8925 Guest

    weet je hoe chill blowen is.._O_
     

  19. Echt niet, lang niet allemaal. Best veel zijn nog gestopt :p. Wat bedoel je trouwens met onze gehele vriendengroep, we gaan niet altijd met dezelfde mensen om lompeh ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 apr 2006
  20. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    je moet je realiseren of je eigenlijk wel het geld ervoor over hebt want ik heb het wel is gedaan. ik ben er NIET verslaafd aangeraakt. ik vond het niet eens zo heel lekker. jullie hebben het hier over gezondheid en dat maakt me niet heel veel uit. maar je raakt er gewoon zo veel geld aan kwijt. dat is voor mij de grootste reden om niet meer te roken. ook je imago word er zeker niet beter op (vind ik)
     

Deel Deze Pagina