1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Niet door dat tegenwoordig er wel tig duizend verschillende soorten "gezondheidsmiddelen" de markt overspoelen en iedereen massaal bezig is met de gezondheid?

    En ja, zoals ik al zei is het in zo'n geval stom. Als je het niet door denkt ben je inderdaad fout bezig.
    En oranje vingers heb ik nog nooit gehad, voor de rest dat je naar rook ruikt is voor de een vies, voor de ander totaal niet. Dat verschilt simpelweg per mens.
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    en dat is meteen een argument om het te gebruiken?
    ik val je niet aan hoor maar een vriend van me gebruikt dat ook als argument......kijk ik heb nog nooit geblowt, nooit gerookt en zal dat ook nooit doen.....als ik dan ook vraag waarom hij blowt zegt ie: "omdat het lekker is"
    Ja 2 uur voetballen is toch ook leuk/lekker?? en stukken gezonder zeg ik dan.
    Kijk ik let op me conditie en gezondheid en ik merk dat sinds hij is gaan blowen hij echt achteruit is gegaan, niet met 1 stap....nee met 20 stappen.

    Om voorbeeldje te geven: We joggen altijd samen 8 km.......voordat ie blowde hield hij het echt simpel vol, nu vraagt hij al na +/- 6 km of we niet ff kunnen stoppen.......Dat vind ik best schrikbarend hoe snel je conditie dan achteruit gaat.
     
  3. fllix313

    fllix313 Active Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    16
    ik moet ook echt ff minderen met blowen :p
     
  4. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ja en nee. Dat er veel gezondheidsmiddelen op de markt komen wel, maar het valt me eerlijk gezegd niet op dat iedereen opeens met zijn gezondheid bezig is.

    Sommige sigaretten hebben een oranje vitje (of heet dit niet zo?) voorop zitten. Dit geeft af en als je het te vaak gebruikt dan wordt het permanent. Ziet er niet echt mooi uit.

    Maargoed onze meningen blijven waarschijnlijk toch hetzelfde. Het enige wat ik nog kwijt wil, is dat je goed moet nadenken over je toekomst voordat je begint. Stel dat je in de (verre) toekomst kinderen wilt, dan is het voor zo'n baby niet echt gezond om al dat rook in te ademen.
     
  5. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Zelf geen last van gehad van afgevende filters. :+
    Anyway, daar ben ik het ook mee eens. Je moet zelf er duidelijk de keuze voor hebben gemaakt. En dat betekent dus alle eventuele gevolgen meegerekend.
     
  6. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Rokers beginnen vaak omdat ze onzeker zijn over hun persoonlijkheid/uiterlijk of hun positie in een groep 'vrienden'.
    Ik zag het heel duidelijk toen ik een jaar ben blijven zitten in 2 havo; die 'jongetjes' waarbij ik in de klas kwam begonnen toen ook met roken; 'want dat is stoer' Dat was wel grappig te zien;hoe ze langzaamerhand zekerheid kregen
    resultaat: de meesten stoppen weer!
    ik rook zelf niet; ik vond het wel lekker toen ik het een keer probeerde maar vind het ZO zonde van me geld! [Scooter + benzine = ook duur :p ]
     
  7. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb het altijd afgeslagen, maar op een gegeven moment in een lamme bui toch aangenomen en nu nog steeds bezig 8)

    Zou wel willen stoppen, maar ja.. Lambal eh? -_-
     
  8. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Na anderhalf jaar redelijk veel te hebben gerookt ben ik nu 2 weekjes gestopt.. (geen enkel probleem mee eerlijk gezegd..)

    Alleen stoppen met wiet roken is toch meer een probleem ;) Daarom heb ik nu zo'n vaporizor gekocht, waarmee je de wiet neit verbrand maar verdampt zegmaar.. waardoor alleen de werkzame stoffen vrij komen en niet de schadelijke troep..

    Dit bevalt me wel moet ik zeggen :) (mag ook wel voor 150 eurie)
     
  9. Vriend van me heeft er zelf een gemaakt met een lampje. Hij werkt nog ook.
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43

    150??!!? met een verfbrander en een tut op internet heb je dr 1 voor 40 eruo
     
  11. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Ga dan pleisters plakken. :+
     
  12. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar ik hoefde het niet zelf te betalen gelukkig.. kreeg dat ding van me ouders als ik zou stoppen met normaal roken ;)
     
  13. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan? Roken met pleisters op?
    Ik heb altijd zo'n idee dat die dingen voor geen reet werken. Ik ken dan ook niemand in mijn omgeving die gestopt is door die dingen.
     
  14. Tha Ladykillah

    Tha Ladykillah Tha Nudies!

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Sigaretten zijn niet lekker!..
    Sigaren daarin tegen wel :p (Lekkere vanilla sigaartjes genaamd Moods)...
    En stoppen met roken is vrij eenvoudig gewoon stoppen! geen gelul van ik kan het niet. Allemaal bull shit joh.. Ik heb 5 jaar lang gerookt en op een dag had ik er geen zin meer in en ben gestopt... Ik rookte een pakje per dag!..
    Ik rook nu heel afentoe een sigaartje.. Dat is meer omdat ik dat gewoon lekker vind en ik het alleen doe als ik er zin in heb.. het is niet zo van Ik moet nu roken...
     
  15. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    respect voor je niet meer roken skills.
     
  16. Major Zanzibar

    Major Zanzibar Aapje

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Roken en de gevolgen

    Ik werk in het ziekenhuis, op de afdeling waar veel patienten liggen met ziekte aan hun bloedvaten.
    Roken is slecht voor je bloedvaten. Het zorgt ervoor dat er schade optreedt in je bloedvaten in heel je lichaam. De mensen op mijn afdeling liggen daar omdat hun vaten verstopt raken. Hierdoor krijgen ze gangreen aan bijvoorbeeld hun benen. Bij gangreen wordt je voet zwart en 'rot' er als het ware af. Als dit gebeurt, moet hun been eraf. Mensen raken hun benen kwijt doordat ze rookten. Hadden ze niet gerookt, dan hadden ze nog rondgelopen.

    Verder kun je van roken ****** krijgen. Niet alleen longcarcinoom, maar ook keelcarcinoom en slokdarmcarcinoom. Deze ziekten zijn, in tegenstelling tot andere carcinomen, niet te genezen, en mensen sterven vaak binnen een jaar na diagnose.

    Roken is dus niet echt gezond voor je, om maar even een understatement te gebruiken. Maar vaak wordt hier door jonge rokers heel licht over gedaan, met het idee dat dit hen toch niet overkomt. Als je echter met de gevolgen wordt geconfronteerd, ga je er heel anders over denken.
     
  17. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    :eek: Dat je van roken ****** kan krijgen wist ik wl, maar dat dat soort dingen gebeuren als je bloedvaten echt verstopt raken wist ik niet (echt nog nooit gehoord)

    Maar dat soort dingen gebeuren volgens mij niet van een paar jaar roken.
    Meer van 40 jaar 1 pakje zware shag p dag roken zo ongeveer, of zie ik dat verkeerd?

    Nu wil ik het ook niet zo ver laten komen, dus ik ga wl stoppen met roken O-)
    (wat ik sowieso tog al wl van plan was)
     
  18. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Ik werk zelf in een ziekenhuis te Nieuwegein en weet heel goed wat de gevolgen zijn van roken. Dat carcinoom het enigste is wat de meeste jonge rokers zien als gevolg van roken is apart want er komt zoveel meer bij kijken. Je heb nog niet eens COPD (astma en longaandoeningen voor de leken) genoemd, het is ook erg dat als je ernstige COPD heb je na 4 meter buiten adem bent en je weer even bij moet komen. Het ergste is dat je mensen met zuurstofflessen in het rookhol ziet zitten, hoezo verslaafd denk ik dan...

    Voordat je er erging in hebt kan je niet meer stoppen, roken is zo verslavend dat veel mensen er moeite mee hebben om te stoppen. En het maakt niet uit hoelang je rookt, sommige mensen roken 50 jaar en hebben nergens last van terwijl andere na een aantal jaar last hebben van klachten.
     
  19. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.890
    Leuk Bevonden:
    9.283
    ik ben echt een anti! nog nooit geprobeerd zal het ook nooit doen ook.
     
  20. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    heel soms als ik gewoon niet echt zin maar gewoon effe scheit aan dingen heb even een peukje.
    of als ik ergens in café zit ofzo.
    maar voor de rest ga ik echt niet mijn leven laat lijden door stukjes papier en gedroogde blaadjes.

    heb wel wat betere dingen om mn geld in te stoppen zeg
     

Deel Deze Pagina