1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ach het geeft niet dat andere er anders over denken, laat hun denken. Ik rookte ook vaak als ik gestressed was een sigaretje en voor je gevoel ben je dan rustiger. Voor de rest ga ik niet verkondigen dat roken voor of nadelen heeft, want heb het zelf dus heel wat jaartjes gedaan, en ben blij dat ik gestopt ben. En dat 'stoer' geld uiteraard ook niet voor iedereen, maar het was meer gebasseerd op het feit dat het veel gebeurd onder jongeren.
     
  2. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Wat ik ook wel eens doe is waterpijp roken (maar dan ZONDER wiet !!) Gewoon met appel-tabak, of peach-tabak enz.

    Daarin zit geen nicotine en het door het water wordt het wel een beetje gezuiverd (nog steeds slecht hoor !) Maar het smaakt wel lekker :) (En veeel goedkoper)
     
  3. PureMaximus

    PureMaximus Guest

    t is wel goed dat er rokers in nederland zijn. hoeveel geld denk je dat de regering verdient aan roken. die appenijne of hoe je dat ook spelt. dus als opeens alle rokers zoude stoppe zou nederland geleik een stuk minder geld hebben. dus het is opzich wel belangrijk.

    tog doe ik het niet. wat fardo al zij, egt vies om te zoenen met iemand die rookt. AAAAH bah:p
     
  4. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    me vader rookt shag dat kost iets van 4,80 half zware van nelle rookt die.

    1 pakje per dag reken dat eens uit in 1 jaar ben je nog meer kwijt.
     
  5. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    1 pakje shag per dag :confused: Das wel erg veel hoor ! Je kan er minimaal 35 á 40 sigaretten (weet het meervoud van shag niet :9) van maken !
     
  6. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    ja ik weet man me vader is echt zo kettingen roker echt niet normaal.

    een vriend van mij rootk ook zo 1 pakje shag op 1 dag.
     
  7. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik rook niet zal het ook nooit doen jammer genoeg roken de meeste personen in mijn familie ik kan er echt niet tegen.
    Ik heb genoeg redenen om het niet te doen zoals mijn opa die elke dag rookte en op 65 jarige leeftijd 22 juli dus vorige maand overleed aan long******.
    Ik probeer al jaren hem te laten stoppen en weet je wat ie tegen mij zei toen ie uiteindelijk ontdekte dat ie long****** had hij zei dat ik gelijk had dat ie al langer had moeten stoppen.
    Hij zei ook altijd tegen me van dood gaan we toch allemaal en dat soort smoesjes om niet te stoppen.
    Geloof me dan kan je dat nog zo vaak tegen jezelf en anderen zeggen als het er uiteindelijk op aan komt zal je er zeker spijt van hebben dat je niet gestopt was.
    Uiteindelijk barstte een hele grote ader in zijn longen of bij zijn longen ik zag het gebeuren overal lag echt bloed geen fijne manier om dood te gaan zeker niet als je nog maar 65 bent.
    Mijn opa leefde verder erg gezond op het roken na.
    Dus als je wilt ga maar verder roken maar ik zou er toch zeker erg goed over nadenken aan de toekomst wil je echt het risico lopen dat je ooit zo dood gaat?
    Verder heb ik eigenlijk niks meer te zeggen aan diegene die verder wil blijven roken veel plezier met langzame zelfmoord ik hoop dat het je waard is. |:-
    En aan diegene die nu gaan stoppen of al gestopt zijn succes want roken is het niet waard mijn opa kwam er te laat achter maar julie dus niet.
     
  8. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    1 ding heeft die apsoluut gelijk.
    dood gaan we toch allemaal.

    en zo als ik wel eens zeg je leeft maar 1x.
    leraar zij altijd je moet alles eens uitproberen.

    maarja neit echt alles zo als hasj en hard drugs en soft durgs wiet gaat nog.
    maar die andere dingen die moet je eigelijk niet gan proberen.

    edit:/ Op vandaag krijg je over al. k.a.n.k.e.r van.
    te veel zon krigj je huid****** van.
    roken krijg je long****** van.

    maarja. mij boeit het niet zo als ik 65 wordt of 80.
    liever wordt je 80 maar als ik de 60 haal ben ik blij genoeg.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2005
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    LongK. is wel een van de naarste ziektes en het meest pijnlijk... je zegt dat je nu nog weinig rookt, maar je gaat van zelf meer roken omdat 1 sigaret niet voldoende kalmeerd
     
  10. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.943
    Heb ik ook.

    Als ik ergens een leuk meisje zie dat dan even later blijkt te roken is dat echt een ultieme afknapper voor mij.
     
  11. Daddy Snow NL

    Daddy Snow NL Ijskoud de lekkerste

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Het levert de schatkist inderdaad een hoop op door de accijns, maar daar staat ook tegenover dat het een hoop geld kost. Denk maar eens aan alle gezondheidsrisico's die rokers meer lopen dan niet rokers. Voor behandeling van allerlei ziektes is ook een hoop geld nodig om maar te zwijgen van allerlei medicijnen en voorzieningen die nodig zijn nadat iemand is behandeld. Uiteindelijk denk ik dat het meer kost dan dat de accijns oplevert.

    Oh ja, daar wil ik dan ook even bij melden dat ik nog nooit in mijn leven gerookt hebt. Ik ben nu 29 en heb nog nooit een sigaret of andere rookwaar genuttigd. Toen bij mij op school iedereen zo'n beetje begon met roken ben ik begonnen met het kauwen van kauwgum. Stukken gezonder en stukken goedkoper!! *)
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2005
  12. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja moet je eens weten welke dingen er allemaal tussen nu en dat jij 60 bent kunnen gebeuren zodat je mening verandert.
    Mis ben je dan wel getrouwd met een vrouw waar je erg veel van houd wat gebeurt er dan met haar mag zij alleen verder leven omdat jij niet genoeg wilskracht had om te stoppen met roken.
    En mischien heb je dan kinderen of kleinkinderen die je ook erg gaan missen mischien kun je nu nog niet bedenken hoe dat is maar je bent nog jong.
    Ik ben ook niet oud pas 17 maar ik heb daar welleens over nagedacht niet dat ik ooit wil trouwen maar ja wie weet wat er tussen nu en dat ik zeg maar over de 25 ben gebeurt dat mijn mening verandert.
    Je kunt nu niet zeggen dat je dan nog precies hetzelfde over dingen denkt want dat is nooit zeker.
     
  13. Alex RS

    Alex RS Green HJ Pub DJ

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je helemaal gelijk in!

    Da's ook zo jammer bij een vriend van mij. Hij rookte eerst zo af en toe eens een sigaretje. We zaten op school vaak binnen en daar mocht je niet roken. En buiten rookt iedereen daar en later gingen we continu buiten zitten wegens het lekkere weer en ging hij meer roken. Nu rookt hij echt superveel. Ik probeerde hem dan ook steeds binnen te houden etc. zodat hij niet zoveel ging roken maar dat ging niet. Echt zonde.

    Ook met een andere maat van mij. Die begon dan ook een klein beetje te roken. Dus ik vroeg zo van: Rook jij nu ook al? Zegt ie: Ja af en toe en paar in het weekend maar meer niet. En kijk nu eens. Nu rookt ie bijna net zoveel als Erwin. (gast van hierboven)

    Ik rookte vorig jaar af en toe eens eentje omdat iedereen dat deed. Hardstikke dom natuurlijk. Nu weet ik wel beter. Raak geen sigaret meer aan en vind het nu dan ook k*t om in de sigaretten rook te zitten.
     
  14. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn moeder is een paar maanden geleden gestopt na iets van 20 jaar :D (met een rookpauze dan toen ik en mijn zus geboren werden he) ! Goedzo mam! _O_

    Ikzelf wil van mijn leven niet roken het is net zo als fardo allemaal aan het begin van deze thread zei. Maar al ben je eenmaal begonnen met roken kom je er volgens mij ook zowat nooit meer van af in ieder geval het wordt steeds moeilijker.
     
  15. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Misschien begrijp ik je post verkeerd hoor, maar hasj wordt ook gerekend onder soft-drugs... :)
     
  16. X-Box-Ace

    X-Box-Ace Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    roken....heb het van m'n 15e tot m'n 25e gedaan....net 4 weken gestopt....valt me erg mee moet ik zeggen alhoewel de verleiding af en toe erg groot is blijft het een kwestie van discipline...ik rookte voorheen een pakje chesterfield per dag en 2 pakjes zware shag per week....dat merk je na een tijdje...
    ben nu ook weer begonnen met fitness en gezonder gaan eten....

    het leven zit vol met risico's. er zijn mensen die 100 worden en hun hele leven roken het is realistischer om te accepteren dat je je lichaam verpest enje leven verkort...

    je lichaam is de tempel waar je geest in huist.....
     
  17. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Kben nu 24.... in m'n hele leven alles bij elkaar in totaal 1 peuk gehad. Maar wat ik gratis mee rook in bijzijn van anderen die wel roken das echt erg. En dan het nog maar niet te hebben over de kantine op mijn werk.. dik bord erbuiten verboden te roken.. en in de kantine is het blauw van de rook. En de cafe's en de kroegen is ook erg... maarja daar is weinig aan te doen.
     
  18. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeggen dat je allergish bent voor rook tegen die lui daar :+
     
  19. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    hoe kun je nu vóór roken zijn??? Je gaat eraan kapot, slechte conditie, vieze adem, kapotte lever, kapote lichaam, kapotte longen, enz enz Er is géén voordeel te noemen aan roken. Als je het mij vraagt zijn mensen die roken erg zwak omdat ze niet kunnen stoppen. watjes!!
     
  20. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Stoppen met roken (als je verslaafd bent) is heel erg moeilijk. Lukt dit niet, dan heeft het niks met 'een watje zijn te maken'. Meer met dicipline en doorzettingsvermogen. Natuurlijk hangt het ook af van de mate waarin je verslaafd bent aan nicotine he...
     

Deel Deze Pagina