1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    ik rook nu bijna een jaar ben zelf 14 jaar oud.... heb het wel meteen aan mn ouders verteld vonden het niet echt leuk maar verder geen problemen mee gehad o.i.d. ik denk dat het gewoon bij de leeftijd hoort en dat je na verloop van tijd als je wat meer volwassen bent gewoon stopt ik kan het natuurlijk fout hebben:)
     
  2. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je geld staks allemaal in rook is opgegaan, dat helpt mischien.

    Toch, ik ken mensen die het heul niet breed hebben maar desondanks een pakje kenkerstaafjes de dag gebruiken.
     
  3. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm, het hoort totaal niet bij de leeftijd. Wil jij het percentage 14 jaar rokend en niet rokend weten? Ik weet 't ook niet maar ik kan je vertellen dat de gemiddelde 14 jarige nauwelijks rookt.

    Daarbij snap ik 't ook niet. Ik kan geen enkel argument bedenken om te gaan roken. Op stoer, en de puberteit --> tegen de ouders ingaan na. Maar dat is ook zo cliché.
     
  4. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Dat de gemiddelde 14 jarige niet rookt klopt ook niet.
    Ik sta er zelf altijd van te kijken hoeveel volk er op school rookt. De groep is gegaan van een paar mensjes, naar echt veel volk. Waaronder heel veel eerstejaars kindjes, of 2e jaars volk. ala 14 jaar dus.
    Jongens en meisjes die je van de basisschool nog herkend, dan denk ik van, wat doe je nou?

    Het 'rookvlak' (een gebied op het plein van school waar gerookt mag worden, alleen daar. Verder nergens roken) moest dit jaar zelfs een stuk groter gemaakt worden.
    Geen goede vrienden/vriendinnen van mij roken, heel fijn :)
    roken stinkt.
    Ik rook niet :cool:
     
  5. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat de gemiddelde 14 jarige niet rookt maak ik er ook niet van. Maar als jij kijkt naar het percentage rokende t.o.v niet rokende 14 jarigen. Ook zit er veel verschil tussen het niveau van de school. Zo zit ik op een VMBO Havo VWO/ath/gym school. En er roken weinig mensen, en zeker weinig 14 jarigen op onze school. Op een school met alleen VMBO T of lager zal het rokende percentage waarschijnlijk een stuk hoger liggen.

    Er roken genoeg, (lees teveel) 14 jarige. Maar dat is niet mijn punt. Ik wil het argument "Roken hoort een beetje bij de leeftijd" de grond in stampen. Aangezien dit gewoon een ballen argument is.
     
  6. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is toch wel een van de meest ignorant reasons/smoes om roken goed te praten die ik ooit gehoord heb..Ik zou je eerst is goed laten informeren.
     
  7. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu 15 en ik heb nog nooit gerookt.. niet eens een peukje.
    En wat leeftijd betreft.. 14-jarige koters die niet roken.. bullshit.
    Ik ken genoeg mensen rond deze leeftijd die roken.. en wat opleiding betreft, ik betwijfel het.
    @danger het is idd een bagger argument.
     
  8. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk is het geen bagger argument en ik gebruik het ook niet als een ''smoes'' want ik mag gewoon roken dus is het ook geen excuus.
    En dat het aan de opleiding zou liggen dat is bullshit ik zit op een havo/vwo/gymnasium school en toch staat het hele schoolplein iedere pauze vol met rokers.
     
  9. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Je weet er niet echt veel van. Opleiding speelt wel degelijk mee. Als jij kwa opleidingsniveau kijkt. Dan zal je op het VMBO meer rokers aantreffen dan op het Gymnasium.

    Neem dit ook is door:
    http://www.stivoro.nl/cijfers/archief/rookcijfers_jeugd_2005.pdf

    Als je naar de cijfers kijkt zit er duidelijk een verschil tussen de dagelijkse rokers kwa opleidingsniveau.

    Opleidingsniveau VMBO rookt 28% dagelijks
    Opleidingsniveau VWO rookt 5% dagelijks

    En dat noem jij bullshit?

    Ik zou jezelf eerst eens laten informeren voordat je uitspraken doet waarvan je niet eens weet of ze waar is.

    Owja en roken is niet leeftijdsgebonden. Dus het is een bagger argument én/of smoes. Het gaat er niet om dat je mag roken. Het gaat erom dat je roken goedpraat.
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Onderbouw je mening eens...
     
  11. RRroger

    RRroger Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    1
    ha ha nou ik ben ook 14 geweest maar nooit een sigaret in mijn bakkes gehad. Denk ook niet dat het over gaat als je ouders bent. Het is een verslaving!!!!!!!!! Denk eerder dat het erger wordt.
    Een paar post eerder kan je wat info lezen waarom het ook niet goed is voor je. Plus dat het ook nog eens een hoop centjes zal schelen als je het niet elke keer zo'n pakkie hoeft te kopen.

    edit: die post staat op de vorige pagina
     
  12. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Op m'n veertiende rookte ik ook niet. Nu ook niet overigens, ben meer een 'gezelligheids roker'. En dat is dan heel ruim genomen. Af en toe in een cafétje, op een feestje/verjaardag etc wil er nog af en toe een peuk in gaan (gekregen dan, ga daar niet voor betalen). Maximaal 4 peukjes per maand ofzo, en dan komt het ook voor dat het gewoon niet gebeurd, ga er ook niet meer aan doen, geen zin om met een verslaving geconfroteerd te worden.
     
  13. Hvc.

    Hvc. keep ya Head Up..!

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij ons op school...daar rookt echt iedereen!!
    Je kan bijna geen mensen vinden die niet roken...
     
  14. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Zal wel heel generaliserend zijn enzo wat ik nu denk, daarom zeg ik het ook niet maar: welk niveau is jouw school?
     
  15. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Het klopt dus volgens de statistieken dat meer dagelijks op de vmbo wordt gerookt dan op de vwo.. blijkbaar was ik dus iets te voorbarig.

    Btw, Damn..:{ 27% van de koters tussen 10-12 jaar had "een niet roken-afspraak met zijn ouders"
    Dit is echt niet normaal.. 10 jaar.. wtf? omg? Groep 7? :{
     
  16. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
  17. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach... Laten we zeggen dat meer dan de helft van de mensen die ik goed ken rookt. Het interesseert me ook geen moer. Ik rook niet. Ben wel actief mee-roker! :)

    Degene die het voor elkaar heeft gekregen om roken verboden te maken in openlucht-treinstations mogen ze ook de knieschijfjes kapot van slaan... Wat een gezeur...

    'Roken brengt ernstige schade toe aan de mensen om u heen' of zoiets... Ach rot toch op... Dat soort mensen moeten gewoon hun muil houden hor.

    Als je echt zo nodig gezond wil leven heb ik een hele goede tip en dat is uit onderzoek steevast bewezen dat het werkt:

    "Niet ademen is significant gezonder, dan wel ademen"

    Wel zeiken over tabak maar vervolgens rijden ze zelf in hun autootje iedere dag naar weet ik veel wat... Dikke middelvinger natuurlijk dan he.
     
  18. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    heb net eventjes uitgerekent hoeveel me ouders per jaar kwijt zijn aan roken : 2600 euro ongeveer :'-(
     
  19. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Eeuwige zonde.. er zijn zoveel producten waaraan je beter geld kunt besteden.
     
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    jaa zeg ik ook al een tijdje tegen ze , maar krijg ik te horen van: het is ons geld en wij bepalen wat we ermee doen :mad: , niet dat we arm zijn maar als ze stopte was het wel een stuk aangenamer :)
     

Deel Deze Pagina