1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    't Punt is dat mensen al 3000 jaar roken en nu dan bewezen is dat roken slecht voor je is, wat nogal wiedes is lijkt me, maar goed, nu gaan we de laatste 10 jaar opeens zeuren. 10 jaar geleden heb ik nog nooit iemand horen klagen het roken op een trein station of in de kroeg, maar nu opeens wel.
    Vind je 't gek dat rokers boos worden.

    Dat roken in een restaurant afgeschaft wordt, okee, of in een ziekenhuis a la, tuurlijk, sommigen vinden rook tijdens het eten vies, okee, maar het gaat hier om cafés en disco's en weet ik veel. Daar roken volgens mij gemiddeld mee rmensen dan gemiddeld.
    Als je in een disco hutje mutje staat, met 30 graden, met 4 mensen per vierkante meter, dan stink je ook, dan ga je toch niet moeilijk doen over sigaretten rook en ik geloof er ook geen moer van dat iemand het hier vervelend vind als er in een disco gerookt wordt, daar heb ik nou nog nooit iemand over horen klagen... =(

    Zeuren daar zijn we goed in, mensen hebben te veel vrije tijd tegenwoordig, daarom gaan ze allemaal van die leipe dingen verzinnen...

    @Basovich
    Zie hierboven
     
  2. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het wel met je eens, alleen ik wil het ook van een ander perspectief laten zien. Jullie hebben het niet over de overheid en verzekeringen. De prijzen van sigaretten zijn duur en dat is gedeeltelijk om minder rokers te krijgen opzich een goed teken, alleen de winst zal waarschijnlijk wel hetzelfde blijven en daar streeft de overheid naar. Slechte dingen worden duur (Wat bijna onmisbaar is voor de wereld), maar je kan toch ook niet zeggen dat goede dingen nou veel goedkoper worden. Vergelijk maar is zo'n fruitshake en Fanta fles, die fruitshake is veel duurder. Maar mocht het zo zijn dat er nauwelijks mensen gaan roken, dan gaat de overheid andere dingen verbieden zoiets als alcohol want het is net zo slecht.
    Jij zegt van een vrachtwagen..dode hoek enz...dan kan je er ook aan gaan, alleen roken is een ander verhaal. Het is algemeen bekent dat je van roken ziek word, maar ik weet bijna zeker dat het heel veel geld kost als hun in het ziekenhuis liggen en dan die ct scans. Daarom willen ze roken verbieden, want wie betaald het uiteindelijk...wij...en het is niet de bedoeling dat alle premies omhoog schieten voor iets wat niet belangrijk is ''roken'' je heb er fysiek niks aan. Verzekeraars zeggen wel dat ze winst als geen uitgangspositie hebben, maar dat is natuurlijk niet waar, want dat is niet menselijk. Ik heb gehoord dat je zowat een hele vragenpeleton moet beantwoorden of je nou gerookt heb en andere dingen, dat doen ze zodat ze kan inschatten of jij ziek zal worden..je betaald uiteindelijk meer premie. Daarom miepen ze daarover, alcohol word ook later ook over gemiept. Wat betreft de uitlaatgassen, daar moet je realistisch in zijn. Het is al een aantal jaren een probleem aan het worden, maar het is nou een probleem dat je niet zomaar kan veranderen. Oliemaatschappijen spelen een rol, want die willen natuurlijk zoveel mogelijk omzet hebben, benzinestations moeten ook aangepast worden en noem maar op. Dus ja roken is slecht en er is veel vervuiling van uitlaatgassen alleen je kan toch niet zeggen van je kan geen auto rijden want dat vervuilt. dan is zowat 90% van heel Nederland werkloos en misschien ook wel Europa...en dan? Bij roken kan dat wel, want het is onnodig alleen het afkicken daarvaan is moeilijk.
     
  3. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ho, daar mis je een puntje, rokers betalen dat zelf wel hor :)
    per pakje betaal je een halve euro accijns, ik weet niet hoeveel pakjes er worden gerookt, maar er worden 25 miljard sigaretten per jaar gerookt in Nederland, dus de belasting die rokers afgeven zal ongetwijfeld tussen de 150 en 250 miljoen liggen :)
     
  4. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij ziet kennelijk wat over 't hoofd. 10 jaar geleden wisten mensen nog niet dat het schadelijk voor de gezondheid was. Er zullen er 10 jaar geleden vast genoeg mensen zijn die last hadden van het roken. Maar aangezien het niet bekend was dath het schadelijk voor de gezondheid was en de directe gevolgen niet bekend waren was er nog weinig kritiek op ondanks 't wat stonk. Als ik de keus maar niet te roken wil ik ook die rook niet binnen krijgen, als jij wel de keus maakt om te gaan roken. Go ahead maar valt mij d'r niet mee lastig. Simple as that. Ik vind dat mensen best mogen roken, alleen in openbare gelegenheden moet 't gewoon zo zijn dat de rokers buiten roken. En ik heb wél last van rokers in discotheken.
     
  5. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel de mensen die in het ziekenhuis liggen, wij betalen dat inc. rokers natuurlijk. Je kan wel zeggen de overheid betaald dat....ok inderdaad, maar grotendeels van ons belastingsgeld. En als er nou veel mensen in het ziekenhuis belanden doormiddel van roken, dan ken je gerust verwachten dat de premies wel omhoog gaan, want de overheid gaat natuurlijk niet alles betalen. En dat zal later ook met alcohol kunnen gebeuren.
     
  6. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Deze redenering snijdt óók geen hout.....
    Tja,als je weet dat een pakje sigaretten meer dan 4 euro kost,en de werkelijke kostprijs van de productie van sigaretten inbegrepen de winst van de fabrikant vermeerderd met de kosten van de distributie en de winst van de winkelier nog altijd minder is dan één euro in totaal.
    Aan aksijnzen en belastingen betaal je dus méér dan 3 euro per pakje aan de staat,wat de gezamelijke inkomsten hierop op een som van ettelijke miljarden per jaar opleverd aan de staat.
    Stel nou dat iedereen ophoudt met roken,dan zal de staat om het wegvallen van die miljarden euro's aan aksijnzen de algemene belastingen moeten gaan verhogen,dus leuk nieuws voor álle belastingbetalende mensen.....
    Daarbij komt nog dat rokers een grotere kans hebben om vroegtijdig te sterven....dus besparen zij de overheid van grote kosten als een lange uitbetaling van hun pensioenen en opnames van ettelijke jaren in rusthuizen op hoge leeftijd....wat ook ettelijke miljarden per jaar betekend.
    En of je rookt of niet....iedereen eindigd ooit op het eind van zijn leven in een ziekenhuis.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2006
  7. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Bovendien, het aantal mensen dat door roken ernstig ziek wordt, zal niet stijgen, mensen zijn zelfs minder gaan roken, misschien wordt het wel vaker geconstateerd, maar daar kun je roker niet de schuld van geven.

    Bovendien zal dat ene avondje per week mee-roken je heus niet eerder het ziekenhuis in helpen.
     
  8. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk ik heb er nou echt harde schijt aan als ik buiten moet roken.... maar in de winter is het wel lekker als je ergens binnen in een café iets te drinken kan halen en een sigaratje opsteken.
    Nu zeggen jullie dat je van fabrieken geen overlast hebt en van een sigaret wel? maar er zijn zat mensen die aan de rand van een industriegebied wonen en heel erg overlast hebben van de rook die van de fabrieken afkomt en de uitlaatgassen van de vrachtauto's die dag en nacht op en aan komen rijden om de goederen op te halen.
    Daar hebben mensen dan toch ook last van?
     
  9. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    ik rook alleen weed. ik zie het nut er niet van in om gewone sigaretten/shag te roken.
     
  10. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    en het nut van weed wel ? :{
     
  11. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar merk je écht wat van ;) Daar heb je vast wl eens wat over gehoord neem ik aan.
    Verder het nut: wordt soms als medicijn tegen bv. reuma gebruikt :+
     
  12. basovich

    basovich Guest

    jij als 17-jarige heeft vast last van reuma zeker:+.
     
  13. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik ken een jongen die op zijn 15e al last had van reuma vriend.
     
  14. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Inderdaad,en dit is zeker géén alleenstaand geval aangezien er op reuma geen leeftijd valt te plakken.
     
  15. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het wel eens gebruikt ;) maar wie niet gewoon om het te proberen.

    Maar met mijn astma en te kleine longen was het geen slim plan om door te gaan met roken (filters, shag).
     
  16. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso rook ik niet, mijn beste reden is dat het gewoon kapot slecht voor je is. Andere reden is dat je er helemaal en geheel van gaat stinken. Je kleren auto huis handen adem ALLES!
    Andere reden is dat ik roken egoïstisch vind, want mensen die roken in bijzijn van andere die laten die personen gewoon meeroken dus.
    Bij een zeer speciale gelegenheid vind ik een sigaartje wel oké. Dat gaat niet over je longen, je stinkt er veel minder van want het is maar 1 sigaar waar het bij blijft.
     
  17. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0

    Nee dat is juist niet egoïstisch je deelt je rook juist met de mensen om je heen:D ;)
     
  18. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens zijn sigaren en sigaretten even verslavend?
     
  19. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Over het algemeen is het niet de bedoeling dat je sigaren over je longen rookt, dus nee :)
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik weet niet bij welke fabrieken die mensen wonen, maar dat is vast in the middle of nowhere. De rook van fabrieken moet in de meeste gevallen namelijk erg goed gefilterd worden, want anders krijgt men problemen met de overheid en kan de zaak zware straffen krijgen.

    Persoonlijk vind ik roken echt zwaar irritant, JUIST in cafe's en stuff. Ik vind namelijk de geur die achterblijft in je kleren na het uitgaan zo erg. Zo'n vieze, gore, pure, irritante sigarettengeur. Ik moet er nog net niet van kotsen. Nu gaan er natuurlijk mensen zeggen dat je je kleren dan lekker kan wassen, klopt. Maar het is nog steeds niet erg lekker.

    En ik weet niet of de rokers hier weten hoe erg het stinkt als iemand rookt in je huiskamer tijdens bijvoorbeeld een feestje of een bezoek? Die stank blijft echt minimaal een dag hangen (zelfs met de ramen open en zo'n geurgeval in het stopcontact). Roken mag van mij best, maar kunnen ze het misschien een lekker geurtje geven?
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2006

Deel Deze Pagina